Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Tietokanta korteille?  (Luettu 6169 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Artifex 28

Tietokanta korteille?
« : 29.10.12 - klo 14:14 »
Haussa olisi softa mihin saisin lyötyä omistamani kortit ylös siten, että pystyisin näppärästi tekemään erilaisia filttereitä.

Esim. "show only cards accepted in modern rule set"

Käytössä PC, iPad ja iPhone.

Poissa Cloverdad

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #1 : 29.10.12 - klo 14:21 »
Softasta en osaa sanoa, mutta gathereristahan näät kaiken oleellisen: http://gatherer.wizards.com/Pages/Default.aspx

Ja jos kortit on 15 vuoden takaa, niin aika vähän luulis mitään minkä ympärille rakentaa löytyvän. Uusista sarjoista kaikki on laillisia.

Poissa Artifex 28

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #2 : 29.10.12 - klo 14:23 »
Kaikkihan sieltä löytyy, mutta ei sinne saa lisättyä omia korttejaan.

Ei millään jaksa käydä ziljardia korttia läpi tarkastaakseen yksitellen, notta kuuluvatko ne nykyiseen "standard"-sääntösettiin vai ei...

Poissa weaselface

Tietokanta korteille?
« Vastaus #3 : 29.10.12 - klo 14:31 »
Yksi tapa oppia eri formaattien kortteja on selailla läpi turnauksissa pärjänneitä pakkoja. TC Decks on yksi hyvä tietokanta.

Poissa juZob

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #4 : 29.10.12 - klo 15:06 »
Mitähän kortteja meinaat tarkistaa? Jos olet ollut 15 vuotta pois kuvioista niin veikkaan ettei kovin moni (ainakaan käyttökelpoisista) korteistasi ole standard-laillisia.

Yksi tapa on etsiä gathererilla vain standard-kortteja: http://gatherer.wizards.com/Pages/Search/Default.aspx?format=[%22Standard%22]

Toinen tapa on etsiä gathererilla vain kortteja jotka ovat standardissa mutta eivät missään standardilaillisista seteistä. Gatherer bugaa ja etsii kaikki tämän hetken standardissa olevat reprintit. Kaikki muut standard-kortit löytyvät pelkästään standard-seteistä. http://gatherer.wizards.com/Pages/Search/Default.aspx?page=1&action=advanced&format=|[%22Standard%22]&set=+![%22Magic%202013%22]+![%22Innistrad%22]+![%22Dark%20Ascension%22]+![%22Avacyn%20Restored%22]+![%22Return%20to%20Ravnica%22]

EDIT: linkit bugittaaaaa
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo 15:16 kirjoittanut juZob »

Poissa Artifex 28

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #5 : 29.10.12 - klo 15:14 »
Mitähän kortteja meinaat tarkistaa? Jos olet ollut 15 vuotta pois kuvioista niin veikkaan ettei kovin moni (ainakaan käyttökelpoisista) korteistasi ole standard-laillisia.

Toisessa threadissa kerkesinkin jo todeta, että ei standard -kiinnosta. Modern kylläkin!
...ensin piti vain ymmärtää mitä standardilla tarkoitetaan. :p

Tilasin siis uudet kortit.

En halua tarkastaa yksittäisiä kortteja, vaan lisätä omistamani kortit tietokantaan ja sen jälkeen filteröidä nappia painamalla mitkä omistamistani korteista ovat sallittuja a) sen hetkisessä standardissa, b) modernissa, c) legacyssä ym.

Ilmeisesti tällaista työkalua ei edes ole, mikä on rehellisesti sanottuna aika yllättävä uutinen. Sen verran iso juttu MTG kuitenkin on. :)
« Viimeksi muokattu: 29.10.12 - klo 15:17 kirjoittanut Artifex 28 »

Poissa Fal

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #6 : 29.10.12 - klo 15:22 »
Itse meinasin jossain välissä moisen koodata. Sitten laiskuus voitti.

Onneksi on IRC botin ominaisuuksissa korttihaku, joka kertoo korteista kaiken tarpeellisen (myös laillisuuden eri formaateissa)

Poissa Artifex 28

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #7 : 29.10.12 - klo 15:26 »
Itse meinasin jossain välissä moisen koodata. Sitten laiskuus voitti.

Onneksi on IRC botin ominaisuuksissa korttihaku, joka kertoo korteista kaiken tarpeellisen (myös laillisuuden eri formaateissa)

NOOO! Ei luovuteta! Teet siitä softan, pyydät euron / naama, ja tuollahan lyö rahoiksi - jos sen saa AppStoreen yms!

...tai jos botti ottaisi vastaan edes .txt-tiedoston ja antaisi nätin vastauksen ko. korttien laillisuudesta. :)

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #8 : 29.10.12 - klo 16:22 »
Kyllä kuvailemiasi ohjelmia on useitakin.

Mä otin itelleni koekäyttöön MTGStudion (http://mtgstudio.com/). Siihen saa lisättyä omat kortit (Collection) sekä dekit ja verrattua näiden välillä löytyviä kortteja. Mä aattelin käyttää sitä pääasiassa inventaarioon ja lisäilin kortteja, määrittelin niille kuntoluokituksia, foili vai ei, kieliä jne. Ja automaattinen hintahaku toimii myös (tosin ei MCM:stä).
Uudet setit taitavat tulla softaan melko pian prellujen jälkeen (RtR 15.10.).

Laajuudeltaan erinomainen ohjelma ja riittävän hyvä käytettävyys kun hetken hapuili pikatoimintoja.

MTGstudion voi ottaa 30 päiväksi koekäyttöön, pysyvä versio maksaa kai 30$ (sis. lifetime-updatet). En oo vielä päättäny, otanko pysyväiskäyttöön tän vai jonkin muun softan.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa deFreak

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #9 : 06.12.12 - klo 21:13 »
Forumin aktiivikeräilijät voisivat aktivoitua ja paljastaa työkalunsa, jotka on mahdollisesti havaittu hyviksi käytännössä. Oman kokoelman inventointi olisi nimittäin ajankohtaista.

Poissa Gagis

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #10 : 06.12.12 - klo 21:45 »
tcgplayer.com issa on kaupan puolella testissä kokoelmanhallintatyökalu joka vaikutti varsin toimivalta.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Meikir

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #11 : 07.12.12 - klo 06:35 »
Heti ekana itsestään selvänä vastauksena päähäni tuli että "eihän tuollaista luulisi niin hirveän vaikea itse koodata". Mutta joo ei kyllä itselläni mitään käsitystä onko saatavilla valmista softaa mitä voisi tuohon tarkoitukseen käyttää. Kätevä olisi kyllä omaan käyttöönikin ja liian laiska olen myös minä sellaista koodaamaan.

Poissa luma

Re: Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #12 : 07.12.12 - klo 11:39 »
Heti ekana itsestään selvänä vastauksena päähäni tuli että "eihän tuollaista luulisi niin hirveän vaikea itse koodata".

Tätä ajatusta pitäisi AINA edeltää "onko joku jo tehnyt tuollaisen?" (ottaen huomioon käyttöoikeudet ym. oleelliset asiat tilanteesta ja käyttötarkoituksesta riippuen).

Poissa deFreak

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #13 : 07.12.12 - klo 12:02 »
En usko, että omiin tarpeisiini taipuvaa työkalua on vielä kehitetty, joten jos joku on innokas koodaamaan oman tai tekemään johonkin olemassa olevaan pluginin (tuskin onnistuu, mutta jonkinlainen erillinen konversiotyökalu riittää), niin tässä speksit lähdetiedostosta:

Kortit on listattuna excel-tiedostoihin muodossa "keräilynumero, nimi, väri, rariteetti, keräilykappale (tyhjä tai "1"), ylimääräisten kappaleiden määrä, foilen määrä, kommentit". Yksi tiedosto sisältää yhden setin, joka on määritelty tiedostonimessä (voidaan toki lisätä myös otsikkoriville tai omaksi sarakkeekseen).

Helppoa ja hauskaa?

Tällä hetkellä settien korttimäärät koostetaan omaan taulukkoon, josta voidaan taas laskea kokoelman kokonaiskorttimäärä (joka on "monta"). Tarkoituksenani olisi määritellä kokoelmalle arvo perustuen nettilähteisiin.

Poissa Rikkola

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #14 : 07.12.12 - klo 12:59 »
Decked HD on mulla ipadissa. http://www.deckedbuilder.com/ipad.html

Ipad versioon saa myös erikseen tietokannan mihin olen tallentanut omistamani kortit. Tällä hetkellä ei hanskaa ihan kaikkia kortteja, esim. prellulappuja/alterointeja ei saa tallennettua. Pystyt pelkästään tallentamaan onko omistamasi kortti foili vai ei ja mistä setistä. Kokoelman arvon saa laskettua ja laskemiseen voi valita lähteen hinnoille mcm, tcgplayer ja useampi muu.

Dekkejä tehdessä voi laittaa filtterin formaattiin, väreihin, tuottaako tiettyä väriä jne. Voi tarkastaa mitkä korteista omistaa ja mitkä puuttuu. Puuttuvat voi suoraan laittaa esim. mtgotraders.comin ostoskoriin.

Kokoelman saa ulos CVS-filuna, minkä voit sitten avata Excelillä.

Poissa Ironpekfish

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #15 : 07.12.12 - klo 15:52 »
Itse käytän kaikkenlaisten sääntö ongelmien ja laillisuuksien tarkistamiseen Magiccard infoa http://magiccards.info/ Siellä lukee korttien suurpiirteinen hinta dollareina, niiden arvokkuus (rarity vai mikä lie) ja kaikki setit missä ne ovat ilmestyneet. Itse olen tykännyt, mutta myös huomannut ettei kaikkien korttien turnaus kelpoisuutta ole aina päivitetty.

Poissa Zurkki

Vs: Tietokanta korteille?
« Vastaus #16 : 10.04.13 - klo 19:13 »
Löysin juuri Magic Assistant -ohjelman ja pidän siitä kovasti. Hieman joutuu rukaamaan mutta helpottaa sekä keräily- että pakanrakennusmielessä. Pakoista voi suoraan katsoa legality, ja näet jos jonkin kortin osalta herjaa jossain tietyssä pelimoodissa.

Kerta kaikkiaan aivan fantastinen ohjelma ja täysin ilmainen.

Voi ladata täältä http://sourceforge.net/apps/mediawiki/mtgbrowser/index.php?title=Main_Page

Enjoy!