Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 929828 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Päivän pickin pohdiskelua
« : 24.05.12 - klo 13:34 »
Päivän pickki, to 24.5. Tilanne 13.20:

40,7% Tandem Lookout
27,8% Slayers' Stronghold
13,0% Righteous Blow
5,6% Elgaud Shieldmate
3,7% Havengul Vampire

Itse valitsin Lookoutin jonka koen olevan huomattavan voimakas sekä G/U että U/W arkkityypeissä. Stronghold ei mielestäni ole kovin kummallinen, lähinnä joku 4-7 pick jos olen jo R/W:llä.  Oikeasti oma valintani on Lookoutin ja Blow:n välillä jolloin voisi yrittää uhkarohkeasti leikata valkoista. Olisi mukava kuulla muidenkin mielipiteitä pickeistä ja syistä miksi ovat päätyneet pickkiinsä.

(huom! Pidetään vastaisuudessakin keskustelut Päivän pickeistä tässä ketjussa jos ihmiset haluavat aiheesta keskustella)
« Viimeksi muokattu: 24.05.12 - klo 13:36 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thalian

Re: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1 : 24.05.12 - klo 13:39 »
Tandem Lookout ja Righteous Blow ovat minusta ainoat vaihtoehdot. Poistoa on formaatissa vähän, joten niitä pitää pickailla aika korkealle, mutta Lookout on sen verran älytön lapuska, että sille kyllä lähtisin itse. Varsinkin, kun Stronhold voi viedä porukkaa valkoiselle vieressä.

Poissa Puska

Re: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #2 : 24.05.12 - klo 14:04 »
Lookout on kyllä selvästi paras näistä. Sininen todella hyvä väri ja se on tässä formaatissa helppo sotkea oikeastaan minkä tahansa värin kanssa. Efektinähän curiosity on valtava, etenkin jos pääsee tyrkyttämään sitä flyereille.
Stronghold sitoo kahdelle värille mikä on 1p1p erittäin huono juttu + Righteous Blowhan aukesi samasta pussista.
Righteous Blow erittäin hyvä poisto, mutten välttämättä haluaisi sitä ottaa ihan näin aikaisin, kun ei tiedä millaista lihaa tulee itse saamaan pakkaan. + Pointti, jonka Thalian mainitsikin.
Shieldmate on omissa kokemuksissani osoittautunut paljon heikommaksi kuin miltä se paperilla näyttää. Erittäin hyvä vaikkapa G/U kokoonpanossa, jossa isot lihat on pidettävä elossa, mutta vaikkapa W/U:ssa (jossa itse aika usein joutunut pelaamaan sitä) se on yleensä vain ylihinnoiteltu 2/3.
Havengul Vampire sitoo ehkä hieman lihalasti/aggressiiviseen pakkaan, mutta abilityt ovat sen verran vahvoja, että tässä vaiheessa tod. näk. ottaisin sen Shieldmaten yli. Lisäksi sillä on hirmuista synergiaa Thatcher Revoltin kanssa jota haluaa kuitenkin päästä pelaamaan ;)
« Viimeksi muokattu: 24.05.12 - klo 14:06 kirjoittanut Puska »

Poissa Padishar

Re: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3 : 24.05.12 - klo 14:16 »
Valitsin Tandem Lookoutin, eikä minusta muut vaihtoehdot olleet lähelläkään. Kortti on älyttömän hyvä, koska se pystyy usein luomaan paljon enemmän etua kuin Righteous Blowin halpa 1for1-vaihto. Sen sijaan tuota RW-ländiä pidän varsin 1st pick -kelpoisena kakkos- tai kolmospussissa, jos on selvää, että pakasta tulee RW. Pikkaisin sen RW:llä esim. tuon Righteous Blowin yli ilman suurempia myssytyksiä.

Pelkkä Slayer's Strongholdin aktivoinnin mahdollisuus pakottaa vastustajan pelaamaan sen ympäri, ja manan voi combatin jälkeen käyttää kuitenkin johonkin muuhun. Puhumattakaan sitten niistä tilanteista kun manalle ei ole muuta käyttöä. +2/+0:n, hasten ja vigilancen antaminen yksittäisinäkin olisivat hyvä manasinkki, mutta kun landista saa aina koko paketin, on se todella hyvä. Ja jos värimanavaatimukset ovat pakassa kovat, niin sitä voi aina pelata kahdeksantenatoista ländinä jonkun fillerikortin sijasta.

Poissa Armus79

Re: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #4 : 24.05.12 - klo 15:18 »
Righteous blow, toivona cutata valkoinen. Ehkä scrolli tai väritön defender äijä tulisi takaisin... Kuten todettua poistoa on vähän, joten se vaikutti valintaan.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa Rancid-

Re: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #5 : 24.05.12 - klo 18:48 »
Lookout on ainoa oikea valinta.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #6 : 25.05.12 - klo 08:19 »
Valitsin edellisenä pickinä Righteous Blowin, koska Riders of Gavony vaikuttaa sen verran vahvalta että haluan forcata valkoista.

Tämän päiväisestä boosterista valinta lienee Trusted Forcemage ja Vigilante Justice välillä. Muut optiot, Goldnight Redeemer ja Moonlight Geist eivät tunnu tarpeeksi vahvoilta 3rd pickeiksi. Koska passasin W/R maan ja en usko sen kiertävän takaisin niin hyppäsin vihreälle ja valitsin Trusted Forcemagen.

Poissa Armus79

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #7 : 25.05.12 - klo 08:24 »
3rd pickeiksi.

Hold on one cotton pickin minute! Eikö tässä jatkuvasti tehdä vain p1p1?

Enivei, pickasin enkelin yli +1/+1 soulbondaajan. Olisin ottanut +2/+2 soulbondaajan yli enkelin, mutta enkeli + pari tyyppiä + cloudshiftkikkailu tai muuta on vain niin kivaa. Myös 4/4 lenturi removalköyhässä ympäristössä on nannaa.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #8 : 25.05.12 - klo 09:20 »
3rd pickeiksi.
Hold on one cotton pickin minute! Eikö tässä jatkuvasti tehdä vain p1p1?

Kyllä tehdään. Joku ei selvästikään saanut muistiota.

Itse otin tästä Trusted Forcemagen. Valinta on varsin helppo, asemoi alavirrassa olevan pelaajan valkoiselle ja antaa mahdollisuuden leikata vihreää.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #9 : 25.05.12 - klo 09:27 »
Itse otin tästä Trusted Forcemagen. Valinta on varsin helppo, asemoi alavirrassa olevan pelaajan valkoiselle ja antaa mahdollisuuden leikata vihreää.

Sama. Enkeli on myös hyvä, mutta kutosdropeista ei varsinaisesti ole pula tässä formaatissa, joten ei sellaisella viitsi aloittaa. Lisäksi Forcemage on älyttömän hyvä lappu myöskin.

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #10 : 25.05.12 - klo 10:00 »
3rd pickeiksi.

Hold on one cotton pickin minute! Eikö tässä jatkuvasti tehdä vain p1p1?


Oon jostain syystä aina ihan pihalla partiksella.

Noh Forcemage olisi silti 1st pick.

Poissa Assariah

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #11 : 25.05.12 - klo 10:16 »
Itse pikkasin enkelin ton soul boundaajan yli koska pidän w/x lentureista enempi kuin g/x. ja kyseisestä pussista saattaisi pyörähtää jokin hyödyllinen valkoinen varmemmin kuin vihreältä. Yleensä en tykkää hirveästi ekan pussin aikana comittaan hirveästi usiammalle värille.
On normaalia olla epänormaali mutta on epänormaalia olla normaali
Assariah Have/Want

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #12 : 25.05.12 - klo 10:44 »
Use the Force, Luke.

Mun mielestä merkittävästi 9. pickinä takaisin saatavaa paanua (etenkin tässä pussissa, koska sieltä ei ihan tasan tarkkaan ole tulossa mitään pelattavaa) tärkeämpi asia on se, että pussiin ei jää ainuttakaan pelikelpoista vihreää lappua. Enkelin ja Forcemagen poistumisen jälkeen pussin parhaat kortit ovat valkoisia, mikä voi vaikeuttaa enkelin pickaajan elämää kakkospussissa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Padishar

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #13 : 25.05.12 - klo 11:03 »
Kuuden manan creatureita ei millään haluaisi pikata p1p1:stä, koska niitä haluaa pakkaan korkeintaan sen kaksi kappaletta yleensä. Tuo lifegain-enkeli on vahvimpia kuusidroppeja formaatissa, mutta ei kuitenkaan pommiraren veroinen. Trusted Forcemage on vihreän paras common, ja 3-droppeja haluaa aina runsaasti pakkaan, joten se on paljon turvallisempi p1p1. Valitsin itse Forcemagen, varsinkin koska pussissa on niin paljon valkoista eikä yhtään muuta vihreää, eli signaloinninkin kannalta se on fiksumpi valinta.

Poissa Armus79

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #14 : 25.05.12 - klo 11:37 »
Use the Force, Luke.

Mun mielestä merkittävästi 9. pickinä takaisin saatavaa paanua (etenkin tässä pussissa, koska sieltä ei ihan tasan tarkkaan ole tulossa mitään pelattavaa) tärkeämpi asia on se, että pussiin ei jää ainuttakaan pelikelpoista vihreää lappua. Enkelin ja Forcemagen poistumisen jälkeen pussin parhaat kortit ovat valkoisia, mikä voi vaikeuttaa enkelin pickaajan elämää kakkospussissa.

Hyvä pointti. Signaalien lukeminen ja lähettäminen on vielä vaikea tiede/mutu minulle. Löytyykö mistään lisää kirjoitusta aiheesta? Hyödyllistä kirjotusta siis. Olen lukenut yhden jos toisen jubajabaartikkelin.
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa hall0n

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #15 : 25.05.12 - klo 13:19 »
Eilen illalla puolenyön aikaan pickasin Forcemagen ja olin innoissani kun 100% pickaajista oli valinnut sen, eh. Goldnight Redeemer on hyvä, mutta tuplavalkoisen ja kaiken muun ketjussa mainitun takia päädyin maagiin.

Poissa Saimu

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #16 : 25.05.12 - klo 14:35 »
Laitetaanpa nyt eriävää mielipidettä ja perusteluja sen puolesta. Pickasin siis enkelin.

Lähtökohtaisesti ei voi verrata näitä kortteja suoraan toisiinsa vaan niiden rooliin ja tärkeyteen pakassa. Forcemage on sitä parempi, mitä aggressiivisempi pakkasi on vaikka se ei ole huono hitaammissakaan pakoissa. Enkelillä käy puolestaan päinvastoin eli se on ihan hyvä aggressiivisessakin pakassa, mutta loistaa kontrolleissa. Redeemer on todella hyvä roolissaan kontrollissa eli tuo threatin/blockerin ja samalla nostaa sut ylös pulttirangelta ja alpha strikeilta.

Vaikka pakkaan ei halua kovin montaa korkeata casteria, Redeemer on yksi niistä minkä todella haluat kontrolliin. Valkoista sisältäviin kontrolleihin löytyy myös halpoja kortteja jotka eivät kiinnosta muita yhtä paljoa (Angelic Wall, Defang) eli sulla on helpommin varaa pickata poweria, curven täyttäviä kortteja saat myös myöhemmin.

Minusta ihmisillä on vähän jänniä käsitteitä signaaleista, niiden antamisesta ja tulkitsemisesta. Kovasti yritetään forcata vasemmalla oleva pelaaja jollekkin värille ja itse cutataa jotain muuta. Siinä vaiheessa kun itse alat cuttaamaan jotain väriä niin jätät helposti huomiotta mahdolliset signaalit oikealla puolella olevan toimista. Itse lähden ensisijaisesti tulkitsemaan minulle passattuja kortteja ja ottamaan niistä signaaleja ja sitten mahdollisuuksien mukaan antamaan niitä alavirtaan. Tässä on myös yhtenä tekijänä, että oikealla puolella oleva pelaaja feedaa sua kaksi pussia ja vasemmalla puolella oleva vain yhden.

Tämän pussin signaaleja mietittäessä voidaan todeta, ettei power level ole korkea. Forcemagen ja Redeemerin jälkeen paras kortti on Geist. Kun pickaat Redeemerin, vasemmalla puolellasi oletettavasti otetaan Forcemagen ja korkeintaan siitä seuraava ottaa valkoisen kortin. Veikkaanpa, että ne kaksi aikaisemmin pickattua korttia vaikuttavat aika paljon enemmän kaverin värivalintoihin kuin passattu Geist. Pussiin jää vielä valkosista Farbog Explorer, mutta se ei todennäköisesti juurikaan vaikuta kenenkään värivalintoihin.

Summa summarum, mielestäni Forcemage ja Redeemer ovat paljon lähempänä toisiaan kuin aikaisemmista kommenteista saa ymmärtää. Tässä kohtaan pickini osuu Redeemeriin, koska Nastaboin signature. Hyväksyn kyllä täysin, että erilaisilla draftipreferensseillä pickaa Forcemagen.
"Et pysähdy, kun olet väsynyt - pysähdyt, kun olet maalissa."
Triathlonblogini

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #17 : 26.05.12 - klo 01:54 »
Tänpäiväinen onkin mun mielestä ihan mielenkiintoinen pick.

Normisti haluttais slämmätä Spirit Away, Control Magic -kortit ovat kuitenkin aika naurettavia. Alkanut vaan tuntumaan että 7cc on tässä formaatissa lopulta aika paljon. Onko Spirit Away piirun verran liian hidas?

Otin siis Pillarin. Hyvin toissijaisena syynä se, että seuraavat kolme lappua omassa arvoasteikossa ovatkin kaikki sinisiä: Spirit Away ja Latch Seeker, niiden takana matkan päässä Scrapskin Drake ja Chaplain.

Edit: Eilisestä otin Redeemerin. Aika coinflip-pikki itelle, mutta symppaan Saimun perusteluja. Toi on kuitenkin sellainen 6cc-liha, joka kuitenkin helposti stabiloi tilanteen nopeamman vastustajan beattien jälkeen melko hyvin, ja on itsessään erittäin hyvä beater.
« Viimeksi muokattu: 26.05.12 - klo 01:55 kirjoittanut Lunsku »

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #18 : 26.05.12 - klo 02:02 »
Kun Spirit Away on 1st pick niin sen ympärille on hyvä ruveta rakentamaan, muuten Pillar.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #19 : 26.05.12 - klo 05:39 »
Kun Spirit Away on 1st pick niin sen ympärille on hyvä ruveta rakentamaan, muuten Pillar.

Juuri näin. Jos kyseessä olisi p1p2 ja olisin ottanut hyvän punaisen lapun, en edes miettisi Pillar of Flamen ottamista Spirit Awayn yli, mutta p1p1 en malttanut olla ottamatta kontrollipommia. Haunted Guardian saattaa jopa kiertää. Tämä oli kaikesta huolimatta varsin mielenkiintoinen pickki.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Armus79

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #20 : 26.05.12 - klo 05:59 »
Control magic = awesome; control magic on steroids p1p1 = gentlemen, we have a plan. Olen pelannut limitediä kyseisellä lapulla ja se on aina ollut loistava.

Entä jos valinta olisi ollut tämä vs. death wave?
Does Black Lotus put you on a 20 turn clock? Does Tarmogoyf fly? Does Bob survive a gutshot? Can you pitch Emrakul to Force of Will?
Yeah. Didnt think so

Poissa teemuhy

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #21 : 26.05.12 - klo 11:12 »
Kortti ei ole Control Magic. Se olisi instapick.
11:31:56<@Teroin> valkonen on parempi väri ku sinine

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #22 : 26.05.12 - klo 21:12 »
Control Magic on control magic, mutta on se nyt hitosti liian kallis vehje tähän formaattiin. Mun kokemus formaatista on, että cc7 on yleensä ihan liikaa, joten tästä pussista ottaisin pillarin, joka on poisto parhaasta päästä.

Poissa hall0n

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #23 : 27.05.12 - klo 01:34 »
Eilisestä otin Control Magicin. Mun mielestä absurdimuukalainen sanoi hyvin, että miksi. Upside on vaan niin jäätävä efekti, että "riski" kannattaa mielestäni ottaa ja jättää Pillar pussiin. Ei kyllä ollut helpoimmasta päästä tuo valinta, ja tietyssä mielentilassa voi kallistua ihan kumpaan vaan.

Tämän päiväinen on aika helppo.

Poissa ADraw-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #24 : 27.05.12 - klo 11:57 »
Tän päivän pikissä näyttää olevan kolme muita suositumpaa valintaa: Dark Impostor, Mist Raven ja Blessings of Nature.

A) Mist Raven on toki yks parhaista kommoneista mutta se on astetta huonompi kuin toiset kaksi.

B) Dark Impostor lienee tyhjiössä aika selkeästi paras kortti. Kuuteen manaan päästyä sillä dominoi aika helposti boardia.

C) Musta on by far formaatin huonoin väri ja sillä on ihan paskat kommonit ja sen draftaaminen on vähän ku runkkais raastinraudalla ja käyttäis liukasteena naga morich -kastiketta. Sillä on toki muutamia hyviä unkkeja ja rareja (mm. Impostor ja Homicidal Seclusion) mutta keskimääränen korttien laatu on surullisen heikko. Mustan kortit myös synergioivat todella huonosti useimpien muiden värien kanssa.

D) Blessings of Nature on vähänkään aggressiivisemmassa dekissä usein älytön temposwingi. Ilman miracleakin se on vahva ja jos sattuu ikinä napsumaan sopivaan aikaan niin voitte miettiä mitä olis tapahtunu tripla-Innistradissa jos Travel Preparationsin molemmat puolet yhdistettyinä ois maksanu yhteensä yhen manan.

E) Vihree on about paras väri ja sillä on helppoa lähteä aggressiiviselle dekille runsaiden hyvien commonien johdosta. Blessing sopii älyttömän hyvin susien ja Guidejen ja Forcemagejen ja possujen ja Joint Assaulttien pariksi.

=> Mä pickaisin Blessingin vaikka se onkin huonompi kortti tyhjiössä kuin Impostor.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #25 : 28.05.12 - klo 08:45 »
Vaihteeksi mielenkiintoinen Päivän Pick, tilanne aamulla 8.15, 30 vastaajaa:

30,0% Righteous Blow
26,7% Lightning Prowess
13,3% Wingcrafter
10,0% Abundant Growth
6,7% Tyrant of Discord
3,3% Bladed Bracers
3,3% Kruin Striker
3,3% Vigilante Justice

Huomattavia asioita boosterista: sinisiä kortteja on vain yksi, valkoisia kaksi joista toinen on sylimitan parempi kuin toinen, punaisia mahdollisia pickkejä on monta, mustat kortit ovat kuuhaa ja kahdesta vihreästä kortista en ainakaan haluaisi kumpaakaan ottaa p1p1.

Suoraan parasta korttia on myöskin vaikea määritellä, katsoisin kuitenkin että suurin potentiaali on Lightning Prowessilla koska siniseltä löytyy useampikin untapperi jolloin saadaan aikaan myöhempien aikojen konekiväärirapu. Heti vieressä puuskuttaa Righteous Blow. Wingcrafteria en pysty mitenkään ottamaan Blown yli joten mahdollinen värin forcaus kohdistuisi valkoiseen. Kuitenkin punaisen kortin ottamisessa on ongelma että boosterissa on useampi mahdollinen punainen kortti joka kelpaa vasemmalla olevalle p1p2 (pääasiassa Kruin Striker, mutta saattaa joku paisti ottaa Tyrantinkin).

Itse lähdin hieman rohkeastikin enchantmentille mutta päätös on melkoinen 50-60 valkoisen poiston kanssa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #26 : 28.05.12 - klo 09:30 »
Itse otin Blowin. Pingeriaura on toki melkoisen kova, mutta olen sen kanssa jonkin verran pelannut ja käytäntö on osoittanut, että se usein seisoo kädessä tyhjän panttina. Tässä on toki se ristiriita, että ykkösn kestävää miestä on formaatissa tosi paljon eli auran pitäisi olla ihan älytön, mutta jotenkin ei vain ole natsannut. En tiedä, onko tässä vain pienen otoksen harhaa vai mitä.

Poissa Lightstorm

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #27 : 28.05.12 - klo 10:33 »
Otin myös Blowin. Lightning Prowess on ilman muuta loistava korttina, mutta kun sarjasta löytyy siniseltä useampikin pounce + et untappaa kortti ja valkoiseltakin Defang, niin ei tuota ihan ykkösvalintana halua ottaa.

Poissa Padishar

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #28 : 28.05.12 - klo 10:56 »
Valitsin Lightning Prowessin. Righteous Blowin blowout-potentiaali (heh heh) on melko olematon. Suurimman osan ajasta se on vain 1for1-trade halvalla mana costilla. Sen sijaan Lightning Prowessilla yleensä saa sen yhden kortin heti poistettua sillä vuorolla, kun sen castaa. Ja jos vastustajalla ei ole vastausta tuohon auraan tai sitä kantavaan ukkoon, joutuu hän sitten tuskailemaan aktiivisen pingerin kanssa. Sehän tarkoittaa paljon muutakin kuin sitä, että vastustaja ei voi pöydätä yhden toughnessin miehiä: Omat creaturesi saavat virtuaalisen +1 poweria hankaloittaen vastustajan hyökkäys- ja blokkaussuunnitelmia, ja jos ei muuta tekoa ole pingaukselle, tekee se yhden damagen vastustajaan vuorossa. Synergiaakin ko. auralle löytyy setistä commoneista lähtien. Ensimmäisenä mieleen tulee Nightshade Peddler ja Galvanic Alchemist.

Eli vaikka Lightning Prowess jää joissain tilanteissa ehkä jumittamaan käteen, niin vastaavasti taas löytyy paljon niitä tilanteita, että vastustaja joutuu melkoiseen ahdinkoon Prowessin takia. Minä itse asiassa pikkaisin tuon auran normi-Shockinkin yli, ja se on huomattavasti parempi kuin Righteous Blow. Vaadittaisiin Doom Blade -tason poistoa, että harkitsisin Prowessin pässäämistä.

Pussissa on myös pari hyvää panostuscommonia, jotka molemmat voisi pikata Righteous Blowin yli. Eli Kruin Striker ja Wingcrafter ovat hyviä pickejä, jos tykkää forssata arkkityyppejä. Yksittäin arvioituna power leveliltään vahvimmat kortit ovat kuitenkin Lightning Prowess ja kakkosena Righteous Blow.

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #29 : 28.05.12 - klo 18:18 »
#mtg-oululla hämmästeltiin ja kummasteltiin sitä miten Blow ja Prowess kerää puolet äänistä. Siellä konsensus tuntui olevan että valinta on Kruin Strikerin ja Wingcrafterin välillä.

Edit: Oman ensifiilis oli Wingcrafter niukasti, tosin keskustelun ja työpäivän yli tursottelun jälkeen Kruin Strikerin aggropotentiaalikin houkuttelee...