Olin siirtämässä kännykkäliittymääni Dna:lta Elisalle uuden kännykän oston yhdeydessä, mutta tämäpä ei sujunut aivan ongelmitta. Halusin pitää käytössä nykyisen numeroni, enkä ottaa uutta.
1) En huomannut ensimmäisellä kerralla, että nykyisen liittymän määräaikaisuudesta on mainittava (oma kämmi). Nykyisen littymän määräaikaisuus loppuu 20.1. Tästä tuli sitten Elisalta viesti, että siirto ei onnistunut, koska olin informoinut heitä ko. asiasta väärin. Viestissä pyydettiin tilaamaan liittymä uudestaan.
2) Uuden liittymän tilaaminen nykyiselle numerolleni ei enää netissä onnistunut.
3) Soitin Elisan asiakaspalveluun ja sain sitä kautta tilauksen taas vetämään. Tällä kertaa mainitsin määräaikaisuudesta ja päätimme myyjän kanssa yhteistuumin, että laitetaan numeron siirto voimaan 21.1, niin homma varmasti toimii.
4) Sain tänä aamuna saman viestin siitä, että siirto ei onnistunut koska tieto nykyisen liittymän määräaikaisuudesta on väärä. Voisin kuitenkin taas kokeilla tilata liittymän uudestaan!