Muu MTG > Turnaukset, tapahtumat ja peliporukat

Arvoturnaukset 2019

<< < (3/13) > >>

jkk:
Valistunut arvaukseni on, että uusia PTQ:ta tulee olemaan enemmän kuin RPTQ:ta ja että Suomeenkin sellaisia on mahdollista saada. Poromagialla on mielestäni tähän erittäin hyvät mahdollisuudet.

Mutta onhan tämä toki iso muutos ja jättää aukon monen paikkakunnan turnausskeneen. Ei ole mulla tarjolla mitään pikaratkaisua tähän.

Tiimiturnauksista...toisaalla eräs tuomari huomautti että tiimi-GP:t vaativat pitemmän varoitusajan kuin muut formaatit, koska tiimi-GP:t vaativat sen että koko porukka saa järjestettyä lomaa töistä, sovittua perheen kanssa reissusta, jne. Sama koskee osittain myös Legacya, koska sitä pelaavat usein vanhemmat ihmiset joilla on elämässä kaikenlaisia velvollisuuksia muutenkin. Kyseinen tuomari oli valmistautunut suunnittelemaan koko vuoden GP-reissunsa siitä lähtökohdasta, että pelaa tiimi-GP: t ja tuomaroi sitten jotain muuta. Ja nyt tämä ei sitten ole mahdollista. 

Aribaba:

--- Lainaus käyttäjältä: jkk - 05.10.18 - klo 11:59 ---Valistunut arvaukseni on, että uusia PTQ:ta tulee olemaan enemmän kuin RPTQ:ta ja että Suomeenkin sellaisia on mahdollista saada. Poromagialla on mielestäni tähän erittäin hyvät mahdollisuudet.

Mutta onhan tämä toki iso muutos ja jättää aukon monen paikkakunnan turnausskeneen. Ei ole mulla tarjolla mitään pikaratkaisua tähän.

Tiimiturnauksista...toisaalla eräs tuomari huomautti että tiimi-GP:t vaativat pitemmän varoitusajan kuin muut formaatit, koska tiimi-GP:t vaativat sen että koko porukka saa järjestettyä lomaa töistä, sovittua perheen kanssa reissusta, jne. Sama koskee osittain myös Legacya, koska sitä pelaavat usein vanhemmat ihmiset joilla on elämässä kaikenlaisia velvollisuuksia muutenkin. Kyseinen tuomari oli valmistautunut suunnittelemaan koko vuoden GP-reissunsa siitä lähtökohdasta, että pelaa tiimi-GP: t ja tuomaroi sitten jotain muuta. Ja nyt tämä ei sitten ole mahdollista.

--- Lainaus päättyy ---

Olen tuosta selityksestä täysin eri mieltä Legacy GP:n osalta, että sitä pelaavat usein vanhemmat ihmiset. Mitä on itse tullut pelattua kyseistä formaattia enimmäkseen Suomessa ja yhdellä GP:llä noin 1-2vuotta, niin pelaajien keskimääräinen ikä on ollut 20-40vuotiaiden välillä, varmaan sama ikäryhmä tuntuu pelaavan muitakin formaatteja enemmistönä.

Esimerkkinä tuoreeltaan eilen paikallisessa pienessä 11hengen legacy turnauksessa varmaan 1/11 osallistujista oli vähän vanhemaa ikäpolvea.

jkk:

--- Lainaus käyttäjältä: Aribaba - 05.10.18 - klo 12:16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jkk - 05.10.18 - klo 11:59 ---Valistunut arvaukseni on, että uusia PTQ:ta tulee olemaan enemmän kuin RPTQ:ta ja että Suomeenkin sellaisia on mahdollista saada. Poromagialla on mielestäni tähän erittäin hyvät mahdollisuudet.

Mutta onhan tämä toki iso muutos ja jättää aukon monen paikkakunnan turnausskeneen. Ei ole mulla tarjolla mitään pikaratkaisua tähän.

Tiimiturnauksista...toisaalla eräs tuomari huomautti että tiimi-GP:t vaativat pitemmän varoitusajan kuin muut formaatit, koska tiimi-GP:t vaativat sen että koko porukka saa järjestettyä lomaa töistä, sovittua perheen kanssa reissusta, jne. Sama koskee osittain myös Legacya, koska sitä pelaavat usein vanhemmat ihmiset joilla on elämässä kaikenlaisia velvollisuuksia muutenkin. Kyseinen tuomari oli valmistautunut suunnittelemaan koko vuoden GP-reissunsa siitä lähtökohdasta, että pelaa tiimi-GP: t ja tuomaroi sitten jotain muuta. Ja nyt tämä ei sitten ole mahdollista.

--- Lainaus päättyy ---

Olen tuosta selityksestä täysin eri mieltä Legacy GP:n osalta, että sitä pelaavat usein vanhemmat ihmiset. Mitä on itse tullut pelattua kyseistä formaattia enimmäkseen Suomessa ja yhdellä GP:llä noin 1-2vuotta, niin pelaajien keskimääräinen ikä on ollut 20-40vuotiaiden välillä, varmaan sama ikäryhmä tuntuu pelaavan muitakin formaatteja enemmistönä.

Esimerkkinä tuoreeltaan eilen paikallisessa pienessä 11hengen legacy turnauksessa varmaan 1/11 osallistujista oli vähän vanhemaa ikäpolvea.

--- Lainaus päättyy ---

Niin, siis Magic-kontekstissa ne lähemmäs nelikymppiset on jo niitä "vanhempia ihmisiä" joilla on työ ja perhe ja siksi ehkä rajalliset mahdollisuudet juosta Magic-turnausten perässä. ;)  Mainitsemani tuomari on Jenkeistä, joten voi toki kyse olla myös alueellisista skene-eroista. Enkä missään nimessä ole sitä mieltä että lekaa pelaavat *vain* vanhat parrat :)

Thalian:

--- Lainaus käyttäjältä: Aribaba - 05.10.18 - klo 12:16 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jkk - 05.10.18 - klo 11:59 ---Valistunut arvaukseni on, että uusia PTQ:ta tulee olemaan enemmän kuin RPTQ:ta ja että Suomeenkin sellaisia on mahdollista saada. Poromagialla on mielestäni tähän erittäin hyvät mahdollisuudet.

Mutta onhan tämä toki iso muutos ja jättää aukon monen paikkakunnan turnausskeneen. Ei ole mulla tarjolla mitään pikaratkaisua tähän.

Tiimiturnauksista...toisaalla eräs tuomari huomautti että tiimi-GP:t vaativat pitemmän varoitusajan kuin muut formaatit, koska tiimi-GP:t vaativat sen että koko porukka saa järjestettyä lomaa töistä, sovittua perheen kanssa reissusta, jne. Sama koskee osittain myös Legacya, koska sitä pelaavat usein vanhemmat ihmiset joilla on elämässä kaikenlaisia velvollisuuksia muutenkin. Kyseinen tuomari oli valmistautunut suunnittelemaan koko vuoden GP-reissunsa siitä lähtökohdasta, että pelaa tiimi-GP: t ja tuomaroi sitten jotain muuta. Ja nyt tämä ei sitten ole mahdollista.

--- Lainaus päättyy ---

Olen tuosta selityksestä täysin eri mieltä Legacy GP:n osalta, että sitä pelaavat usein vanhemmat ihmiset. Mitä on itse tullut pelattua kyseistä formaattia enimmäkseen Suomessa ja yhdellä GP:llä noin 1-2vuotta, niin pelaajien keskimääräinen ikä on ollut 20-40vuotiaiden välillä, varmaan sama ikäryhmä tuntuu pelaavan muitakin formaatteja enemmistönä.

Esimerkkinä tuoreeltaan eilen paikallisessa pienessä 11hengen legacy turnauksessa varmaan 1/11 osallistujista oli vähän vanhemaa ikäpolvea.

--- Lainaus päättyy ---

Lekassa on aika vähän pakkoja, joita saa alle 2000 euron ostettua (4c loamin hinta on jo lähemmän 7000$), että jo pelkästään se tekee formaatista keskimääräistä hiukan iäkkäämpien harrastuksen. Ja tässä ei siis haeta edes mitään ikäloppuja (eläkkeellähän olisi aikaa!) vaan jo 30v alkaa olla sen ikäinen, että ihan tuosta vain ei irtoa kun töiden lisäksi usein on esim. perhettä.

Rhianne:

--- Lainaus käyttäjältä: Porrima - 05.10.18 - klo 02:14 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Sumendar - 04.10.18 - klo 23:35 ---Enemmän kuin yksittäisistä formaateista (ekalla neljänneksellä ei ole myöskään Legacyä, eikä Euroopassa Standardia),

--- Lainaus päättyy ---


Tänä vuonna, siis 2018, 1.1 - 1.4 oli                                                 Ja nyt 1.1 - 1.4 2019 on
3 Team Trios constructed                                                                 
2 Limited                                                                                        5 Limited
3 Team Limited
3 Modern                                                                                        6 Modern
1 Standard  (lähes kaikki standardit oli/on kesällä tai loppuvuodesta)  2 Standard         


Toisin sanoen, ohjelma on käytännössä sama (1 gp enemmän) jos ajattelee että team triosit on nyt modernia.
Viimeinen team trios oli nyt toukokuussa, joten ilmeisesti koettiin että sellaisia turnauksia ei haluta enää pitää?

Mutta tuo 3 team ja 2 single limitediä vs nyt, tuntuu omituiselta että olisi vain 5 single playeria. Onko mahdollista että niissä on team eventtejä mutta tuo cfb:n sivu ei osaa eritellä niitä?

--- Lainaus päättyy ---

Tämä suuri ero johtuu lähinnä siitä, että Wotc halusi järjestää tänä vuonna noita tiimiturnauksia sopivaan aikaan, että niistä karsiutuu tiimi PT:lle. Ensi vuonna ei ilmeisesti tiimi PT:tä ole ollenkaan, joten on selväkin, että turnauksia on vähemmän, mutta voisi niitä nyt edes jokunen olla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta