Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GP Tukholma reissurapsa. "Almost there but not"  (Luettu 2400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mtg_96

Lyonista jäänyt katkera 5-3 rekordi oli kummitellut päässäni jo pitemmän aikaa ja nyt minulle koitui vihdoinkin mahdollisuus ottaa uusinta ja hyvittää edellinen "almost there" rekordini Tukholmassa. Valitettavasti foilien osto oli kusenut Prahan turnauksen budjetin joten jouduin malttamaan aikani Tukholmaan. Dekkivalinta ei varmasti tule kenellekkään yllätyksenä, uskoin Stormin olevan ihan hyvin positioitu sillä esim KCI ja Bant Spirits ovat ihan siedettäviä matseja. Myöskin UW control on ihan fine sillä varsinkin game 1 kaikki Terminukset ja Supreme Verdictit eivät paljoa lämmitä. Listaan en ole juuri kajonnut sillä nykyinen lista jota pidän myös blogissani on tuntunut ihan tajuttoman hyvältä. Tässä vielä lista mitä pelasin:

(click to show/hide)

Perjantai

Heräilen aamulla jopa hyvin levänneenä, vetäisen nopeasti täyttävän aamiaisen joka sisälsi munaa, pekonia ja proteiini puuroa. Ja kyllä tämä on totta! Lentokentän hinnat tietäen en halunnut moisesta maksaa ja piti priorisoida foileja. Pasilassa törmään Viliin, Marcoon ja Hannuun josta hyppäämme junaan kohti kenttää. Kentällä seuraamme liittyi Oulun taistelija Matti ja matkaseurueemme oli kasassa! Suuntasimme jo Suomalaisille legendaksi muodostuneeseen Oak Barreliin, 10-11e hintainen olut/siideri on kyllä suolaista mutta kerranhan sitä vaan eletään joten vedimme bisset mieheen ja muut sankarit innostuivat vielä pelaamaan ihan haikkuakin. TNN ja Wasteland taisivat voittaa matsit ihan pystyyn kun TNN ei vaan voinut vastata ja Wasteland kusi 1länder keepit ihan pystyyn. Noh ainakin matsit meni nopeaan.

Törmättiin kentällä myös isoon lössiin muitakin finskejä, tämähän ei sinänsä ole mikään ylläri kun tuonne oli menossa puoli Suomea. Suurin pettymykseni oli kuitenkin kun tajusin että osa hepuista oli _Kouvolasta_ ja herrat alentuivat vielä pelaamaan pulttia. Noh ei noilta voi mitään muuta olettaakkaan?

Lento sujui oikein mallikkaasti, jopa niinkin mallikkaasti etten edes ehtinyt nukkumaan kun 40min jälkeen tulee kuulutusta että aletaan laskeutumaan, Norwegianiin voi aina luottaa. Kentältä liittouduimme Kouvolan kanssa, Hannu suuntasi omaan kyytiinsä/majoitukseensa ja nappasimme tilataksin sillä varaamamme hotelli ja saitti olivat sen verta kaukana. Ilo kustansi noin 15e per taistelija, pääsimmekin ihan näppärästi majoitukseen mutta huoneemme ei ollut vielä vapaana joten jätimme pahimmat kamat respaan ja suuntasimme saitille.

Itse menin heti setelien kera vendoreille mutta kukaan, oikeasti kukaan vendor ei omannut viimeisiä foileja rakkaaseen Stormiini. "Fuck this" tuumasin ja ostin sitten senkin edestä Highlanderia ja Lekaa kun niitä sentäs löytyi <3

Tapasin myös vihdoinkin Pete Ventersin, kyseinen artisti kuuluu ehdottomasti yhteen lemppareistani, Signautin ison läjän lappuja sekä ostin Tendrilssin, Grapeshotin ja Massacren printit. Tippasin herraa ja juttelimmekin varmaan noin 15 minuuttia. Iso kiitos hetkestä!

Kun olin tuhlannut rahani ajattelin että voisihan sitä trialiakin mennä kokeilemaan sillä 2xbyet kuullostaisi aikas mukavalle. Last chance triali oli Sealediä, ei oikein panettanut joten hyppäsin Moderniin, Stormilla tietenkin. Edessä oli 4 kiekkaa single eliminationia, matsikuvaukset alla:

Round 1, Iiro Koistinen (Hardened Scales Affinity)

Istumme pöytään ja nauramme että niimpä tietysti, pelaamme vastakkain kun ei ollakkaan pelattu Stadissa jo ihan tarpeeksi :D Iiro on hieno mies ja oletin jätkän pelaavan joko Cheeriosia tai Scalesia.

Game 1, Vihu sai nopeasti ison Walking Ballistan joten mun miehet ei ole pysymässä pöydässä, ehdin kuitenkin turn 4 endissä Giftsille jolla hain 2x Ritual, Pif ja Grapeshot. Vastustajan lohdutukseksi mun kädessä oli vielä monta rituaalia joten vihun valinnoilla ei ollut mitään väliä. Untäp, pelasin kaikki vehkeet ja Grapeshottasin lethaalit nassuun.

Game 2 Vihu sai Dismemberillä Baralin rikki, Damping Sphere laittaa jarrut päälle ja Arcbound Ravager+Inkmoth Nexus tappaa minut nopeasti.

Game 3 Vihu piti 1länder+Mox Opal käden jossa olisi ollut Damping Sphere. No ei sitten nostettu ikinä toista ländiä, Iiro ei tehnyt mitään ja pyörin esteittä maaliin asti. Kättelemme ja hän toivottaa tsemiä loppuihin. 1-0

Round 2 (8Rack)

Mulla on vissiin joku fetissi 8rääkkiin kun jälleen kerran saan nauttia tämän dekin ihanuudesta, oi että. Vastaani asettui hieman kodittoman näköinen Swenssoni joten otin jo siitä riidit että nyt tulee jotain tier höpöhöpönassikka dekkiä vastaan. Miten olinkin oikeassa.

Game 1 Pidän turn 3 tapon, vihu mulligoi 6 ja pitää pitkän mietinnän jälkeen. Aloitan Serum Visions draw toptop sä. "Swamp go". Pidän Remandia tokalla vuorolla auki. "Mutavault go". Okei on se 8rack. Koska vihuni ei pelaa mitään niin en sitten minäkään ja istun Remandin takana. Vihu pelaa land ja tapout Liliana Of The Veil, siihen Remandia ja omalla vuorolla pyörin helposti ja hauskasti tappoon.

Game 2 olikin sitten grindausta oikeen isän käden kautta. Otan discardista nassuun ja Liliana hyökkää käteeni. Koska olen possu niin kiskon Empty The Warrensin ja teen 6 goblinia. Vihu missaa vielä kätevästi Rackin triggerin enkä ota päähän. Ajan Lillin pois ja tämän jälkeen goblinit alkavat kellottamaan vihun ollessa topdeck modessa. Nyt vihuni alkaa muistaa omat triggerinsä mutta olen onnekas sika ja nostan 4 ländiä putkeen pakan päältä, vihun nostamat inkkarit eivät saa ländejä kädestä pois ja täten pääsen räkkien rangen ulkopuolelle. Goblinit jynssää maaliin asti ja 8Rack on kukistettu! 2-0

Round 3, Juho Lähde (Bant Spirits)

Lisää samoja partoja, noh ei haittaa kun Juho on niin hyvä tyyppi! Mies on yleensä pelannut BR Hollow Onea mutta en ollut ehtinyt scouttaamaan mitä hän pelasi.

Game 1 Juholla on lähestulkoon kaikki, pathia mun mieheen, Spell Quelleriä ja nopea kello, en ehdi mitenkään mukaan ja häviän hyvinkin selvästi.

Game 2 Vihu saa taas ihan nopsan alun ja Damping Spheren siihen päälle, pääsen kuitenkin Giftsaamaan ja pakotan Noxious Revivalin avulla Echoing Truthin käteen, sillä pallo pois ja pääsen Piffin kautta Giftsiin joka löytää tapon ja löydän voiton jo lähes hävitystä pöydästä.

Game 3 Olikin sitten mestarinäytös Stormilta. Vihu aloitti Mausoleum Wandererilla, mä Visioin. Vihu pelaa Noble ja Vial muistaakseni ja ajaa. Pelaan tokan ländin ja Pyretic Ritualin. Juho katselee sitä pitkän aikaa että pitäskö tää nyt pysäyttää Wandererilla. Noh pitkän Ponderoinnin jälkeen Rituaali resolvaa. Pelaan toisen ja 4 manaa, sekin käy. Manamorphose? "joo käy". Tämän jälkeen asiat menevät todellakin vituiksi kun Grapeshottaan vihun Noblen ja Wandererin pois. Sitten Ritual Ritual 4 manaa Empty The Warrens 14 Goblinia sun. "Aha". Vihu pelaa Geist Of Saint Traftin ja pässää. Mä ajan ja annan vuoron. Juho nostaa kortin, tuumaa että "olis vissiin pitäny kynää se eka rituaali" ja ojentaa käden! 3-0

Le finals, Alex Wahlquist (UW Control)

Odottelen finaalipöydässä kohtaloani kun eteeni kävelee Alex Wahlquist, herra on edustanut Ruotsin maajoukkueessa ja muutenkin pärjännyt isoissa turnauksissa ihan kiitettävästi. Hieman lisäjännitystä siis kehiin. Kyselin heti että mitä sun kaltanen pro täällä tekee, no ei hänellä ollut byejä kun ei ollut pelannut pitkään aikaan turnauksia. Sanon vielä että Alex on ylivoimaisesti kivoin vastustaja ikinä, tästä voisi ottaa mallia niin minä kun muutkin ihan oikeasti. Kättelemme, jauhamme paskaa ja toivotamme onnea loppukoitokseen.

Game 1 pääsen aloittamaan Visionilla, vihu pelaa Colonnaden ja hymyilen sisäisesti. Pelaan Electromancerin ja Alex tuumaa että nyt on matchup selvillä. Hän pelaa vain ländin ja pässää. Hmm, katson että kädessäni on voitto mutta 2 avointa manaa voi olla Negatea tai Mana Leakkia joten päätän odotella että vihu tekisi jotain, varsinkaan kun pathiä mun mieheen ei näkynyt. Land sun, Alex pelaa shokin untäpissä ja pässää. Pelaan ländin ja pässään. Vihu pelaa ländin ja tapouttaa Supreme Verdictiin, responssina Gifts, pistin Noxious Revivalin avulla Electromancerin takaisin dekin päälle, ja pyörin omalla vuorolla helposti. Alex tuumasi "Wraths not very good here" :D "Yeah I agree".

Game 2 Pelaamme molemmat vain ländejä ja minä cantrippailen rauhassa. Vihu pässää 4 manaa auki, pelaan itse 4 ländin ja pässään. Vihu ei löydä viidettä manaansa joten Gigadrowseen hänet tapouttiin, omalla vuorolla Grapeshottaan 8 naamariin ja teen 18 Goblinia perään. Valitettavasti mulla oli tiukkaa manoista eikä Giftsiä joten en voinut pyöriä tappavaan Grapeshottiin. Noh lethalit pöydässä ja pässään vuoron. "Terminus?" tuumaa Alex, nostaa kortin ja ojentaa hymyillen käden! 4-0. Kiitämme toisiamme hyvästä pelistä, vaihdamme yhteystietoja jos vielä suuntaisimme joskus yhdessä GP:lle ja toivotamme onnea huomiseen.

Noh täähän meni hyvin, eka triali ja olen 2x byen+kivan määrän tixejä rikkaampi. Taisin ostaa koko rahalla Dominariaa koska Karn ja Teferi. En sitten avannut paljon mitään mutta myin tunkit vendoreille, saisi niillä ainakin kaljan tai pari.

Suuntasimme illalla johonkin läheiseen baari/ravintola comboon sillä jostain syystä melkein kaikki paikat olivat kiinni?? Noh tämä kyseinen mesta osoittautui ihan valueksi, koska olen tyhmä idiootti en ota ikinä nimiä ylös mutta paikkaa voisi verrata O'Learysiin, ruoka oli vähintään yhtä hyvää ja hinta-taso vielä halvempi. Nautimme suuret burgerit naamariin ja näiden avulla nälkä oli enään pelkkä vitsi. Allekirjoittanut alkoi kuitenkin olemaan jo hyvin väsynyt joten valuimme takaisin hotellille, matkalla törmäsimme vielä Reid Dukeen ja Rich Hagoniin, oi että. Vili ja Marco tekivät next level valinnan ja hakivat äärimmäisen halpaa kääretorttua kaupasta! Nautimme näistä antimista aimoin annoksin. Ei hätää, kääretortun tarina ei pääty vielä tähän! Valtasimme hyvät sängyt ja itse kukin alkoi pikkuhiljaa nukahtamaan, kaikki muut paitsi siis minä. Olin aloittanut pelit niin vahvasti joten ajatukset vellosivat päässä, kyllä mäkin sitten noin 1-2 aikoihin simahdin. Halleluja kukaan matkaseurueesta ei kuorsannut!

Lauantai

Heräillään hyvissä ajoin aamiaiselle, Best Western Royal Star oli hotellina ässä valinta. Suosittelen lämpimästi. Ihan saitin vieressä, hinta ok ja aamiainen oli _todella_ hyvä. Ähkysimme itsemme täyteen ja suuntasimme saitille. Muut aloittivat taipaleensa kun minä vaan hengasin ja scouttasin pöytiä. Parin tunnin jälkeen alkoi kuitenkin 3 kierros ja samalla minun matkani.

Round 3 (UW Control)

Vastaan asettuu kivan oloinen Ruottalainen. En muista pelistä muutakun että vihu pelasi hieman outoa buildia sillä hän pelasin Wall Of Omenssin into tapout Flickerwisp. No siinähän otat lappuja, sitten tapoinkin piffin kautta Grapeshot+Unsubstantiate Grapeshot. Tietenkin vihuni ei tiennyt japoa puhuvia kortteja joten päivän eka judge call. Selitän vihulle miten targetoin alkuperäistä Grapeshottia, saan sen käteen ja ammun uudestaan. Tuomari selittää herralle saman Ruotsiksi ja sitten mennään seuraavaan peliin.

Game 2 vihu mullaa kuuteen mutta saa kuitenkin Rest In Peacen pöytään. Vastaan tähän turn 2 pelaamalla Ritual, manamorphose, Baral, Ritual, Manamorphose, Manamorphose, Pieces, triple Grapeshot. "GG" Voisi kai sanoa että mulla oli nutsit tai jotain. 3-0

Round 4, KCI

Vastaan asettuu hiljainen Ranskalaismies. Häviän nopan ja vihu aloittaa Darksteel Citadel, Mox Opal, Chromatic Sphere ja Star. "Justjoo". Ehdin pelata Serumin ja tokalla vuorolla en mitään. Vihu pelasi KCI:n kolmannella vuorolla ja noin 15min shown jälkeen löytyy Pyrite Spellbomb ja scooppaan, hyvänä puolena vihu ei tainnut ihan tietää mitä pelaan kun rupesimme sidettämään.

Game 2 aloitan Visions, Baral, ja sutpois. Hyvin lyhyet 2 peliä.

Vastustajani meni uudelleen sidelleen koska nyt hän tiesi mitä oli vastassa, noin 4 korttia meni heti sisään. Game 3 olikin sitten tyhmää, pidämme molemmat ländikkään ja reagoivan käden. Minulla Remandit ja hänellä Negatet. Saan Baralin helposti pöytään ja tämän jälkeen kynäämme toistemme combopalat. Toki Vihu sai KCI:n kokoajan takaisin käteensä, en löydä mitenkään tappoa ja vihu saa KCI:n pöytään ja sitten mennään. Raaputtelen pallejani kun vihu laputtelee mutta ei saa looppia päälle. Noin 15min istuskelun jälkeen hän fizzlaa ja pässää. Tollottelen että mitä helvettiä ihan oikeasti :D Noh Abradeen Ironworksin paskaksi ja tämän jälkeen ajaudumme topdeck skabaan. Nostelemme vaan manaa ja olemme jo extra vuoroilla, lisävuorolla 3 nostan Giftsin, heitän sen pöytään ja vastustaja scooppaa! Huhhuh jos tästä olisi tullut tasuri :D 4-0

Round 5, (Bant Spirits)

Alan lähestyä ykköspöytiä, olo on kuitenkin rento ja hyvä. Vastapöydässä istuu kiva Saksalaismies, vaihdamme kuulumiset ja aloitamme mittelön.

Game 1 aloitin Visionilla, hän pelaa Mausoleum Wandererin. Pelasin Baralin, "Oh Storm". Hän pelaa Selfless Spiritin ja ajaa. Pelaan Desperate Ritualin, hän säkkää Wandererin, maksan ja tapan siitä huolimatta helposti Giftsillä. Easy does it.

Game 2 Rest In Peace tulee pilaamaan iloani, pääsen kuitenkin untäppäämään Baralin kera, pelasin kasan manaa Giftsiin, haen Ritual, Manamorphose, Grapeshot ja Empty The Warrens. Tottakai vihu heittää pönttöön Grapen ja Emptyn eiks nii?? No ei heittänyt. Sain käteen Grapen ja Rituaalin. Sitten heitinkin Boltin ja 2 Grapeshottia päähän ja vastustaja tajuaa munauksensa. Käteni oli siis useampi cäntrip, Bolt ja Pieces, ajattelin vihun antavan Ritun ja Manamorphosen jolloin pääsisin pelaamaan useamman cäntripin ja Piecesin josta osuisin oletettavasti voittoon varsinkin kun mulla oli jo 1 Grapeshot kädessä. Noh käy se näinkin. Vastustajani kiroilee jotain Saksaksi, jätän hänet pöytään julistamaan kolmatta maailmansotaa. 5-0

Huhhuh, olen 5-0 ja ständingsien 12 sija, törmään samalla Joonaan joka oli kanssa 5-0 Jundilla. Heitämme yläfemmat ja molempien taistelumoraali oli huipussaan.

Round 6, (Jund)

Hengaan ykköspöydissä jossa pelaa muunmuuassa Joel Larson ja Ivan Floch. Gulp, noh vastaani asettui joku tuntematon Espanjalainen. Mukava tyyppi tosin ja kokonaan foilattu Jund herättää aina iloa <3 Well done!

Game 1 ei onneksi tule discardista mutta Scavenging Ooze ja avoin mana meinaa aiheuttaa pahaa mieltä. Vihu selkeästi tiese mitä oli vastassa sillä hän ei suostunut tapouttaamaan (mikä oli siis ihan oikein). Vihuni pelasi Bloodbraidin josta osuttiin Tarmoon. Tässä kohtaa 2 vihreetä auki. Tiedän että nyt on otollisin hetki joten pelaan Giftsin. Haen: Pif, Manamorphose, 2x Ritual. Mulla kädessä lisää manaa ja creature. Vihu antaa ritut, jostain typerästä syystä hän ei rempannut piffiä pois vaan antoi mun untäppää. Pelasin Baralin, ritualit ja sain flashbäkätä piffin? No nyt sitten rempattiin Gifts ja Grapeshot gravesta? Okei, tämä käy kun kädessä on jo toinen Grapeshot. Pelaan koko graven, Grapeshot Remand Grapeshot ja mennään seuraavaan.

Game 2 Jund tekee sitä mitä mainostaa, discardaa ja poistaa mun asioita. Nopea kello, Damping Sphere ja Liliana sulkee mun pelin lopullisesti.

Game 3 Jumiudun 2 ländiin cäntrippien jälkeen, saan kuitenkin Emptyllä Goblinit jopa 2 kertaa mutta vihulla on sekä EE että Anger Of The Gods tappamaan Goblinit. Iso Scavenging Ooze tekee minusta selvää. 5-1

Round 7, Mattia Rizzi (Grixis Death's Shadow)

Ennenkuin aloitan koko raportin vaikeimman osuuden haluan sanoa, alla oleva on minun näkemykseni asiasta. Se uskooko ihmiset mun sanaa on sitten eri asia, mutta sen jätän jokaisen omalle vastuulle.

Kappas, vastassa toinen pro-pelaaja Mattia Rizzi. Kättelemme ja sekoitamme toistemme dekit. Heti tämän jälkeen Rizzi kutsuu tuomarin väittäen että olisin sekoittanut dekin niin että olisin nähnyt hänen dekin läsyjä ja näin saaden edgeä. Allekirjoitan kyllä sen että dekkiä on mahdollista sekoittaa kyseisellä tavalla sillä olen nähnyt kyseistä juttua tapahtuvan ja huomauttanut asiasta myös vastustajilleni. Tuomari käy pöydässä mutta tässä on sana sanaa vastaan tyylinen tilanne, myös Ricardo Tessitori pistäytyi pöydässä. Sanottakoon että Ricardo ei suotta ole yksi parhaimmista tuomareista, kommunikoi selvästi ja rauhallisesti. Lopputuloksena sain Ricardolta ystävällisen huomautuksen että sekoitan varovaisemmin ja asia oli sillä selvä. Rizzi koitti vaatia mulle DQ:ta johon Ricardo sanoi kylmästi että en mä voi sokeasti uskoa sun sanaasi kun hän ei ollut tilannetta nähnyt ja selvitimme asian huomautuksella. En sano että Rizzi yritti angleshootata, jokainen näkee tämän asian miten haluaa. Tämän jälkeen aloitamme pelit.

Game 1 Homma paljastuu hyvin nopeasti Death's Shadowksi. Baral tapetaan, ja combopalat viedään kädestä. Saan kuitenkin toisen Baralin johon Rizzillä ei ole poistoa. Tässä kohtaa vihu tekee kriittisen ja samalla fataalin kämmin. Minulla 2 ländiä ja Baral pöydässä, kädessä 2x ritual joista hän tiesi. Pöydässä Gurmag Angler ja minulla 11 lifeä. Hänellä optiot pitää Snapcaster Stubborn Denial auki, tai pelata Death's Shadow ja pistää 1 vuoron kello mutta silloin ei ole Stubbista auki koska hänellä oli 3 manaa. Noh pelataan Shadow ja pässätään. Nostan Giftsin kuin possu, pelaan kaiken ja Rizzi scooppaa kiroillen.

Game 2 en juuri edes pelannut peliä kun discardit repii mun käden ja Gurmag Angler+Boltit teilaavat minut hyvin nopeasti kenoon.

Game 3 Koen lisää shadya menoa vastustajan puolelta. Hän Surgicaloi Serumit pois, käy dekkiä reippaasti yli 5min läpi ja siirteli dekin korttien järjestystä minkä ehti. Ja kyllä mun olisi pitänyt olla tässä kohtaa reippaampi ja huutaa judge sillä epäilin että Rizzi stäkkäsi mun dekkiä minulle epäsuotuisaksi. En kuitenkaan paineiden ja yleisön takia saanut itseäni näin tekemään ja hävisin nopeaan kelloon ja disruptioon. Kättelen vastustajaa joka tapauksessa ja jäin miettimään tätä peliä kyllä pitkäksi aikaa. Parit Suomalaiset joiden nimiä en enää muista koittivat sentäs kohottaa mielialaa sanomalla että en kyllä tehnyt mitään väärää ja ensi kerralla vaan tuomaria paikalle noin epäilyttävästä käytöksestä. Kiitos teille siitä, arvostan. Lesson learned. 5-2

Round 8, (Boggles)

Ehdin syödä tässä välissä ja koitan kerätä ajatuksiani vikaa ja ratkaisevaa kierrosta varten. Vastaani asettuu oikeen mukava mies, juttelemme mukavia ja tämä nostatti hieman kadonnutta moraaliani.

Game 1 aloitellaan Temple Garden Gladecover Scout. "Jaa tää dekki". Noh tämähän käy minulle kun pyörähdin 3 vuorolla ilman mitään vastarintaa. Kun pelasin kolmatta Giftsiä vastustajani tuumasi että kiitos tämä riittää hänelle.

Game 2 Tulee Rest In Peace, Gaddock Teeg ja nopea kello. En löydä vastausta kaikkeen ja häviän aika pystyyn. Noh kyllähän tästä voi vielä nousta?

Game 3 oli sydäntämurskaava. Saan Baralin pöytään ja Abradella vihun Gaddock Teegin pois. Leyline Of Sanctity on kuitenkin pöydässä, samoin Rip. Koitan pyörähtää Piecesillä, osun pelkkään tunkkiin ja fizzlaan. Sitten tulee Gaddock Teeg uudestaan, nostankin pelkkää Baralia ja Ritualia. Kammottu 5-3 on todellisuus kun laitan slippiin 2-1 vihun eduksi. Vastustajani ei edes hymyillyt sillä näki kasvoiltani miten dekkini vain suli vikoilla metreillä. Kättelemme ja hän toivottaa hyvää jatkoa, teen saman hänelle.

Seuraavista minuuteista on todella vaikea kirjoittaa sillä päässäni hakkasin vain täysi tyhjyys ja äärimmäisen suuri pettymys sekä iha rehellinen vitutus. Matti katsoi vikaa matsiani ja koitti sanoa jotain mikä olisi kai nostanut fiilistäni. En vaan oikeasti kuullut sanoja ympäriltä kun kävelin nollailme naamalla takaisin hotellille. Muut suuntasivat kai syömään mutta mun fiilis oli täysin kadonnut joten marssin hotellille keräämään ajatuksiani. Muistan vain tollottaneeni tyhjää seinää ja hokien hävittyjä matseja, kaikissa pystyin voittamaan game 1 ja sitten dekki ei vaan tarjonnut mitään ratkaisevilla hetkillä. Koen epäonnistuneeni, varsinkin ihan uskomattoman alun jälkeen tuntui että enää ei voi kipata mutta tässä sitä ollaan. Toki tuo ceissi Rizzin kanssa ei yhtään parantanut oloa mutta ei auta itku markkinoilla. Menin nukkumaan ja koitin vain unohtaa koko päivän.

Sunnuntai

Heräilen aamulla ja suuntaamme taas koko köörin kanssa aamiaiselle, olen edelleen aika turtunut mutta sentäs saan itsestäni jotain puhetta ulos. Napsin vielä viimeset foilit vendoreilta ja pelasin jopa yhden Modern douple up eventin jossa menin 2-1, voittaen Burnin, BUG Infectin ja häviten finaalissa UW Controllille. Ostin tixuilla lisää Dominariaa ja nyt vedin Karnin että Teferin. Myin laput iloisesti vendoreille ja niiden voimalla sain vielä yhden Mercadian Masquesin Foil Dark Ritualin <3 Pelasin myös parit turbo townit voittaen Junk Doranin ja häviten tiukasti Mardu Pyromancerille. Mukaan lähti vielä magee t-paita. Tässä kohtaa tiedustelin kääretorttumme kohtaloa, Marcolla oli edelleen sama torttu matkassa joten nautimme sen yhdessä alas. Vili oli vetänyt äärimmäiset valuet ja myynyt oman kääretorttunsa eteenpäin noin EUROLLA! On se äijä, ei voi muuta sanoa.

Illalla suuntaamme kentälle ja olemmekin monen Suomalaisen kanssa samalla lennolla. Nautimme O'Learysissä hyvät burgerit ja kaljat. Harjattiin myös Modernia ja Highlanderiä, mä niputin Hannun Humanssit palasiksi. Tässä kohtaa hommat sitten meni vituix kun teimme sen virheen että lensimme SAS:illa. Lento oli myöhässä useamman tunnin ja teimme vielä välilaskun Pers...Turussa?? Turussa sitten koneeseen tulee vielä jotain ongelmaa joka kuluttaa lisää aikaa, ai että kiitos SAS.

Saavumme kentälle joskus yön tunteina, Matti sanoo jäävänsä kentälle sillä hän lensi takaisin Ouluun. Lucky for him, meillä ei kulkenut enää junia joten venasimme kivan aikaa ainoaa bussia jolla pääsimme keskustaan. Marco hyppäsi matkalla jo pois ja Vili käveli asemalta kohti kamppia. Minä sitten vedin lyhyimmän tikun kun tajuan että perkele Kauklahteen ei kulje junia ennenkuin viideltä joten olisin joutunut venaamaan noin 2 tuntia junaa. No ei kiitos joten maksoin 70e taksista mutta ainakin pääsin kivasti kotiin ja vihdoinkin nukkumaan. Sanoinko jo että kiitos SAS? No nyt olen sanonut.

Päällimmäisenä mieleen jäi kyllä karvas tappio, koen kuitenkin että osa Magicin kehittymisprosessia on myös oppia häviämään välillä todellakin kovissa paikoissa. Tämä oli yksi niistä hetkistä, jäin jälleen kerran yhden askeleen päähän tavoitteestani joka olisi day2. Jokatapauksessa tähän on tyydyttävä, opin läksyni tilanteista ja tulen kyllä kilpailemaan, niin isoihin kun pienempiin turnauksiin ajan kanssa.

Plussat:

+Matkaseura
+Foilit
+Alkoholi
+(Suurin)osa vastustajista

Miinukset:

-Kouvola
-Pultit
-Italialaiset
-Sas
-Turku
« Viimeksi muokattu: 23.09.18 - klo 21:23 kirjoittanut mtg_96 »

Poissa zeeAbe

Vs: GP Tukholma reissurapsa. "Almost there but not"
« Vastaus #1 : 23.09.18 - klo 22:12 »
Mietityttää noin niinkun objektiivisella tasolla dekin potentiaalinen stäkkäys surgicalin jne. efektien aikana. En siis väitä että näin olisi tapahtunut tms, mietityttää vaan.

Luottaako mahdollisesti näin tekevä osapuoli että jos mun pakka käydään läpi millä tahansa keinolla että en sekoita sitä huolellisesti ja sen jälkeen tarjoa nostettavaksi? Kun nyt on kuitenkin ihan faktaa että ~10 normisekoitusta ja pakka on aikalailla niin sekaisin kun sen saa.

Poissa Thalian

Vs: GP Tukholma reissurapsa. "Almost there but not"
« Vastaus #2 : 23.09.18 - klo 22:15 »
Mietityttää noin niinkun objektiivisella tasolla dekin potentiaalinen stäkkäys surgicalin jne. efektien aikana. En siis väitä että näin olisi tapahtunut tms, mietityttää vaan.

Luottaako mahdollisesti näin tekevä osapuoli että jos mun pakka käydään läpi millä tahansa keinolla että en sekoita sitä huolellisesti ja sen jälkeen tarjoa nostettavaksi? Kun nyt on kuitenkin ihan faktaa että ~10 normisekoitusta ja pakka on aikalailla niin sekaisin kun sen saa.

Suurin osa pelaajista ei sekoita pakkaa riittävästi.

Poissa algon

Vs: GP Tukholma reissurapsa. "Almost there but not"
« Vastaus #3 : 24.09.18 - klo 00:44 »
Round 7, Mattia Rizzi (Grixis Death's Shadow)

Pelasin itsekin UR Stormia ja kyseistä pro-pelaajaa vastaan rundilla 4. Rizzi surgicaloi mun Optia G2:ssa (vieden kädestä toisen tunnetun Optin) ja libraryä selatessa poimi sieltä pari avainkorttia erikseen, ja kirjoitti nämä kortit ylös (montako pif/gifts/pieces/empty/grape). Hommaan meni arviolta 30 sekuntia.

Surgicalista dekin stäkkääminen sinulle epäsuotuisaksi on hassu tapa hankkia edgeä siinä mielessä, että dekin sekoittaminen surgicalin jälkeen on sinun tehtäväsi.

Poissa zeeAbe

Vs: GP Tukholma reissurapsa. "Almost there but not"
« Vastaus #4 : 24.09.18 - klo 03:08 »
Mietityttää noin niinkun objektiivisella tasolla dekin potentiaalinen stäkkäys surgicalin jne. efektien aikana. En siis väitä että näin olisi tapahtunut tms, mietityttää vaan.

Luottaako mahdollisesti näin tekevä osapuoli että jos mun pakka käydään läpi millä tahansa keinolla että en sekoita sitä huolellisesti ja sen jälkeen tarjoa nostettavaksi? Kun nyt on kuitenkin ihan faktaa että ~10 normisekoitusta ja pakka on aikalailla niin sekaisin kun sen saa.

Suurin osa pelaajista ei sekoita pakkaa riittävästi.

Tää on kyllä täysin totta, varsinkin coveragessa näkee aivan liian usein joko kokonaan nostamatta jättämisiä tai sitten semmosia puolivillaisia yrityksiä. Jos nyt jumalauta on jo otettu vessapaperia käteen niin ei kai sitä persettä jätetä paskaseksi...

Poissa mtg_96

Vs: GP Tukholma reissurapsa. "Almost there but not"
« Vastaus #5 : 24.09.18 - klo 08:06 »
Round 7, Mattia Rizzi (Grixis Death's Shadow)

Pelasin itsekin UR Stormia ja kyseistä pro-pelaajaa vastaan rundilla 4. Rizzi surgicaloi mun Optia G2:ssa (vieden kädestä toisen tunnetun Optin) ja libraryä selatessa poimi sieltä pari avainkorttia erikseen, ja kirjoitti nämä kortit ylös (montako pif/gifts/pieces/empty/grape). Hommaan meni arviolta 30 sekuntia.

Surgicalista dekin stäkkääminen sinulle epäsuotuisaksi on hassu tapa hankkia edgeä siinä mielessä, että dekin sekoittaminen surgicalin jälkeen on sinun tehtäväsi.

Siis sanon nyt että en väitä että hän olisi stäkännyt dekkiä. Homma vain näytti hieman epäilyttävälle minun silmääni. Tuosta asiasta huomautti myös tuomari joka seurasi loppupelin. Ja kyllä sekoitin dekkini surgicalin jälkeen jonka jälkeen vihu sekoitti sen vielä uudelleen, joten tuskin mitään vilppiä tapahtui, halusin vain sanoa että näytti epäilyttävälle omaan silmään.