Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Wish myy "proxyjä"  (Luettu 4256 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Orion

Wish myy "proxyjä"
« : 01.05.19 - klo 22:55 »
Onko kukaan muu vielä törmännyt Wishin rihkamakaupan Magic-diileihin?
Myyvät esim 108 kortin setin sisltäen mm power 9:n, kaikki dualit, sekä muita rahakortteja yhteishintaan 15€.

Sanovat proxyiksi, mutta sisältävät muun muassa sinisen keskuksen, jolloin läpäisevät jopa repäisytestin. Uudemmissa planeswalkereissa yms on se foliopallerokin. Eli mikä enää erottaa näitä "proxyjä" kiinalaisten kopiopajoissaan tuottamista väärennöksistä?

LINKKI POISTETTU
« Viimeksi muokattu: 02.05.19 - klo 10:05 kirjoittanut kivi »

Poissa Miqa

Vs: Wish myy "proxyjä"
« Vastaus #1 : 02.05.19 - klo 08:38 »
Itse tilasin jonkun pienemmän setin Wishistä "proxyja" - siinä oli P9 ja ehkä 15 muuta (aitona) hintavaa lappua. En oikein tiedä miksi. Halusin kait lähinnä nähdä kuinka aidoilta ne näyttää, ja jos joskus pelaa jossain missä proxyt on sallittuja niin onhan ne paremman näköisiä kun itse printatut.
Anyway, aiheeseen.
En ole erityisen perehtynyt siihen mistä aidon kortin tunnistaa feikistä, mutta noi oli ainakin mun silmääni liian tummia ja pinta sellainen vahamainen. Itse ainakin epäilisin feikkiä jos mulle tollasta tarjottais. Tossa linkin takana olevat näyttävät ainakin screenshoteissa olevan samaa settiä. Vai onko jotkut vanhat kortit oikeasti "uutena" ton näköisiä?

Mutta jos joku tarkoituksella hankkisi noita pelaamista varten (eikä myymistä) niin ei noita varmaan sleevattuna erottaisi yhtä helposti (Ja jotenkin sääli koko ajatus että jotkut kortit on niin kalliita että joku oikeasti kokisi tarvitsevansa feikit jotta pääsee pelaamaan haluamaansa formaattia. Mutta se lienee toinen keskutelu)


/Mika


Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Wish myy "proxyjä"
« Vastaus #2 : 02.05.19 - klo 10:10 »
Kyseessä on ihan tyypilliset kiinalaiset feikkikortit joista osa on paremmin ja osa huonommin onnistuneita. Koska kyseessä on täysin laiton tavara immateriaalioikeuksien kantilta, pyydän että ette linkkaile näitä ostopaikkoja. Näitä löytyy myös Alibabasta ja monesta muustakin kiinalaisestä sälänettikaupasta. Sänktätyssä turnauksessa näillä pelaaminen ja siitä kiinni jääminen johtaa seuraamuksiin, se mitä jokainen tekee omalla keittiönpöydällään on kunkin oma asia. Myöskään näiden eteenpäin kauppaamista tai treidaamista en voi mitenkään suositella ja jo näiden ostaminen kannustaa kiinalaisia jatkaamaan näiden tuotantoa.

Jos päättää näitä käyttää missään, suosittelen tussaamaan kortin selkämykseen isolla FAKE jotta ei vahingossa sotke näitä aitoihin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Meltyman

Vs: Wish myy "proxyjä"
« Vastaus #3 : 02.05.19 - klo 10:54 »
Onko kukaan muu vielä törmännyt Wishin rihkamakaupan Magic-diileihin?
Myyvät esim 108 kortin setin sisltäen mm power 9:n, kaikki dualit, sekä muita rahakortteja yhteishintaan 15€.

Sanovat proxyiksi, mutta sisältävät muun muassa sinisen keskuksen, jolloin läpäisevät jopa repäisytestin. Uudemmissa planeswalkereissa yms on se foliopallerokin. Eli mikä enää erottaa näitä "proxyjä" kiinalaisten kopiopajoissaan tuottamista väärennöksistä?

LINKKI POISTETTU

Kannattanee tutustua tähän lankaan:
https://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=71511.0

Siellä esimerkiksi minulle MCM:n kautta myydyt feikkisnapyt. Ne nähdessään lähti kyllä heti hälytyskellot soimaan. Tummuus oli jo ensimmäinen merkki väärästä kortista.

Poissa psyno

Vs: Wish myy "proxyjä"
« Vastaus #4 : 06.04.20 - klo 13:45 »
Mä oon ostanut läjän proxyja kiinasta commanderia varten ja jakanut peliporukassa kaikille haluaville. Ihan kelpoja kopioita keittiönpöytämätkyä varten, pystytään pelaamaan mitä haluaa ilman että lompakko menee rikki.

Poissa theBrains

Vs: Wish myy "proxyjä"
« Vastaus #5 : 06.04.20 - klo 16:36 »
Mä en ymmärrä, miksi niitä pitää tilata kiinasta. Eikö voi itse printterillä printata ja pistää jonkun commonin päälle. Proxyjen tarkoitus mun mielestä on olla proxyjä, eikä sellaisia mitkä saattaa sekottaa oikeisiin. Tuo tukee vaan kiinalaisten jo etukäteen laitonta touhua. Kirjoittakaa nyt edes isolla että proxy tai tussatkaa.