Itselläni on The Gate myös, ja oma lista näyttää tältä:
17 Swamp
4 Wasteland
4 Abyssal Persecutor
4 Dark Confidant
4 Gatekeeper of Malakir
4 Vampire Nighthawk
4 Thoughtseize
3 Hymn to tourach
3 Cabal Therapy
4 Innocent Blood
3 Smother'
3 Bitterblossom
2 Umezawa's Jitte
1 Sword of Fire and Ice
Itse olen tykästynyt tuohon listaan, eikä meillä sen hirveemmin edes ole eroja. Itse pelasin kanssa kolmea Jitteä aluksi, mutta sitten pudotin yhden Jiten SoFaIhin, enkä ole katunut sitä vaihdosta.
Discard paketista vielä sen verran, että se Thoughtseize/Duress/IoK kysymys riippuu täysin siitä metasta mihin olet menossa pelaamaan. Jos pelaat metassa jossa on paljon aggroa, niin IoK on parempi kuin Duress. Jos metassasi on taas enemmän Midrangea ja controllia kuin aggroa niin Duress on siinä suhteessa parempi. Thougthseizeä taas itse pelaan siitä syystä että sillä saa otettua minkä tahansa nonland-kortin toiselta pois ilman rajoituksia. Cabal therapyt lisäisin kyllä kolmeen, on meinaan itsellä ollut todella hyvä lappu, parhaimmillaan olen saanut sillä kolme korttia yhdellä castaamiskerralla, ja yllättävän monesti olen riistänyt kaksi korttia sillä pois. Tämä siis ilman flashbackiä. Paranee entisestään Bitterblossomin ja Innocent Bloodin kanssa. Duressin ja uhrattavan tokenin kanssa Therapy on aika retardi
Lisäksi haluat varmistaa että saat ainakin yhden Therapyn Abyssal Persecutoria varten
Ländeistä sen verran että itse en enää palaisi 20 lääniin, kun olen harkinnut jopa yhden läänin lisäämistä omaan listaani. Onko tuo läänimäärä miten hyvin toiminut? Wastelandit ovat itsellä tuntuneet olevan sen verran hyviä etten myöskään niitä jättäisi pois. Mutta jos et tunne tarvetta niille niin ei ne välttämättömiä ole. Muista, että vaikkapa Tempo Threshiä vastaan jos onnistut wastettamaan Tropical Islandin ja Extirpoimaan sen pois, niin Threshin pelaaja on aika kusessa sen jälkeen
Mishra's Factoria en itse ole tarvinnut eikä sitä koskaan ole kaivannutkaan. Bitterblossom on parempi uhkana kuin Mishra's factory, koska Blossomista on vaikeampi päästä eroon kuin wastelandille alttiista creaturesta.
Poistosta sen verran että tuolla manabasella harkitsisin jo Victim of Nightia. Sillä saa yleisesti ottaen samat nallet mitä Smotherilla, sen lisäksi vaikkapa sen Tombstalkerin taikkapa oman Persecutorin pois. Itse ajattelin testata Victimia heti kun niitä saan käsiini. Mutavault taitaakin olla ainoa johon tuo Victim of Night osuu yleisesti pelatuista pakoista johon Smother osuu. Jos metassasi pelataan paljon vaikkapa Eva greenin tyylisiä pakkoja, niin silloin Smother on kyllä parempi
Mutta jos olet metasi ainut heavy-musta pelaaja, niin Victim of Night pudottaa aika lailla kaiken mikä pääsee lipsahtamaan peliin.
Tuosta Persecutor vs. Obliterator kysymyksestä sen verran vielä että Lekassa pelataan tosi paljon poistoa jotka eivät tee damagea, siitä syystä suosin Persecutoria. Persecutor on myös sen verran isompi että se ei kuole yksin Dismemberiin toisin kun Obliterator. Toki Persecutor vaatii sitten lappuja jolla siitä päästään eroon, mutta niitä on Juzamin listassa ainakin Gatekeeperit, Innocent Bloodit, Cabal therapyt ja tarpeen vaatiessa jopa Jitte. Jos vaihdat Smotherit Victimeihin, niin siinä on vielä yksi lappu lisää millä siitä pääsee eroon. Joten Persecutorista eroonpääsy ei taida olla se ongelma tällä pakalla, joten pysyttäytyisin Persecutorissa.
Itse varmaan jättäisin Faerie Macabret sidelle, ellei metassasi ole paljon Reanimatea. Koska muuten se graven vihaaminen ei ole niin kriittistä ellei sitten pelaa metassa jossa on paljon dredgeä ja Reanimatea. Dredgeä vastaan on parempi pelata cryptaa/Relicciä/ Nihil spellbombia taikka niiden kombinaatiota. Muuten hyviä lappuja sidelle mono mustalla:
Pithing Needle
Extirpate / Surgical Extraction
Perish / Nature's Ruin
Virtue's Ruin
Engineered Plague
Dystopia
Phyrexian Revoker
Null Rod
Ratchet Bomb
Relic of Progenitus/Tormod's Crypt/Nihil Spellbomb/Leyline of the Void
Deathmark