Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Parhaat suojat?  (Luettu 61624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jotudin

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #120 : 18.03.15 - klo 19:57 »
Olen aika vakuuttunut, että UP Matteihin ei mene ilman väkivaltaa minkäänlaiset perfect sizet tai vastaavat. Onkohan joku tässä onnistunut?

Poissa Yan

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #121 : 18.03.15 - klo 20:10 »
UP pro matte suojiin menee kyllä sisäsuojat vallan helposti. Kortti pystyyn pöytää vasten ja laitetaan suoja päälle. Pöytä estää sisäsuojaa liukumasta pois. Viimeisen millin voi tuupata sormella. Näiden kanssa ei ainakaan mulla ole koskaan ollut ongelmia, käytössä ollut väreinä peach, kirkas pinkki, vaalean sininen ja punainen. Reilu vuosi sitten ostamieni UG mattejen kanssa tämä ei puolestaan onnistunut, koska olivat yksinkertaisesti liian tiukkoja. Ostin kuitenkin juuri äskettäin erän UG:n pinkkejä matte suojia ja tämä ongelma on nyt korjattu, menee kmc perfectit jopa helposti sisään.

Poissa J-Ohraaho

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #122 : 18.03.15 - klo 21:40 »
Mulla ei kyllä oo UG:n sleevien kans mitään ongelmaa, edes UP:n perfectfittien kans. Kuitenkin preferoin käyttää UG: Presiceja niin homma on aika kivutonta sujahtelua ollut.

Poissa Tervonaattori

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #123 : 19.03.15 - klo 01:23 »
Multa löytyy kahenlaisia UP:n mattamustia. Toiset syö UP:n pro-fitit ilosesti ja toiset ei... Ja ei siis mitään saumaa noihin toisiin tunkea.

Pitää kyllä kohta hommata varmaan UG:n matat, ku pitäs vissii sit mennä noilla pro-fiteillä sisää. Ostanu vahingossa KMC:n _ei_matat. Hyi!
« Viimeksi muokattu: 19.03.15 - klo 01:30 kirjoittanut Tervonaattori »

Poissa Slaagi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #124 : 27.03.15 - klo 11:03 »
Tuli hankittua kokeiluun KMC:n mustat mattasuojat ja muutaman käyttökerran jälkeen pääosin hyvä kuva on näistä jäänyt. Ainut vaan että ainakin mustassa näkyy lika ja rasva aika ikävästi selustan puolella joten kortit merkkautuvat vähän turhan helposti. Olisikohan joku toinen värivaihtoehto parempi, kokemuksia?

Itse käytän Hyper matteja kaikissa pakoissa ja olen tyytyväinen. Allekirjoitan kyllä tuon mustien suojien rasva/sormenjälkiongelman.
Punaisissa (ja yllättäen myös valkoisissa) vastaavaa ongelmaa ei ole esiintynyt.

Ei siinä ambulanssit auta, kun sulle aukee hauta.
- Lakupaavi

Poissa hallava

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #125 : 28.03.15 - klo 13:44 »
Ostin kokeilun vuoksi Ultra Pro:n Pro Slayer sleevejä uutta dekkiä varten, ja oon vähän kahden vaiheilla. Toisaalta tuntuma on hyvä, ovat tukevia jne jne., mutta sleevien sivussa on kaksi raitaa ja alaulkosyrjällä tuntuis olevan jotain leikkausvirhettä n. 1/3 sleeveistä (kuten joissain KMC:n hypermatoissa). Tuun pelaamaan niillä perusturnauksissa mutten kyllä tuomarilta kysymättä uskaltais tuoda competetive REL:iin...

Poissa 326

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #126 : 28.03.15 - klo 13:52 »
UG > KMC > DS > UP.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Zenfire

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #127 : 28.03.15 - klo 18:02 »
Onkos muuten Dragon Shieldeissä esiintynyt vielä leikkausvirheitä? Aiemmin monta vuotta sitten lopetin niiden ostamisen nimenomaan rajujen leikkausvirheiden vuoksi, kun usein oli selviä eroja samojen suojien leikkauksissa varsinkin eri boxien välillä.

Nykyään olen siirtynyt käyttämään lähinnä vain KMC Hyper Matteja sekä Ultimate Guardeja, joihin olen molempiin olllut hyvin tyytyväinen.

YouTubesta löytyy muuten Tolarian Community Collegelta hyviä arvosteluja suojista ja muista pelitarvikkeista, jos vinkkejä kaipaa.
https://www.youtube.com/watch?v=OTfQsREpXrE
Fire never dies alone. -Blaze
http://mtgsuomi.fi/listat/Zenfire/hw/

Poissa JR1911

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #128 : 28.03.15 - klo 19:41 »
Onkos muuten Dragon Shieldeissä esiintynyt vielä leikkausvirheitä? Aiemmin monta vuotta sitten lopetin niiden ostamisen nimenomaan rajujen leikkausvirheiden vuoksi, kun usein oli selviä eroja samojen suojien leikkauksissa varsinkin eri boxien välillä.

Kymmenisen boksia Dragon Shieldejä olen nyt ostanut eikä leikkausvirheitä ainakaan niissä tuntunut olevan.

Poissa Ksanen

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #129 : 28.03.15 - klo 20:47 »
Ostamissani Dragon Shieldeissa on ollut ikävän suuria eroja. Samanvärisiä, eri pakkausten sleevejä, ei voi sekoittaa keskenään, koska kokoerot ovat niin selviä. Monesti myös reunat ovat erittäin rosoiset.


Poissa Rancid-

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #130 : 28.03.15 - klo 20:54 »
Mun kaltainen rasvanäppi ei myöskään voi käyttää mitään kiiltävä/sileäselkäisiä suojia, koska niihin jää sormenjälkiä ja sekoittaminen muuttuu parin matsin jälkeen mahdottomaksi. Tämän takia Dragonshieldit ja kaikki kuvasuojat on täysin poissuljettuja.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa freedfromthereal

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #131 : 29.03.15 - klo 11:02 »
Onkos muuten Dragon Shieldeissä esiintynyt vielä leikkausvirheitä? Aiemmin monta vuotta sitten lopetin niiden ostamisen nimenomaan rajujen leikkausvirheiden vuoksi, kun usein oli selviä eroja samojen suojien leikkauksissa varsinkin eri boxien välillä.

Nykyään dragonshieldeissä ei ole tullut vastaan mitään leikkausvirheitä.

Ennenmuinoin, joku kymmenen vuotta sitten, tilanne oli täysin eri ja dragonshieldit olivat absurdein esimerkki sleevien leikkauksesta.
Kuvassa yhdestä ja samasta paketista tulleet alareuna pöytää vasten laitetut dragonshieldit.

Onneks on laaduntarkistus menny eteenpäin hivenen.
"It's that moment of dawning comprehension I live for."
- Hobbes, Calvin and hobbes

Poissa TheDexter626

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #132 : 31.03.15 - klo 19:43 »
Näkyykö noissa KMC:n hyper matt:in mustissa hirveästikin nuo sormenjäljet, vai huomaako rasvan ja lian vasta tarkan tutkiskelun jälkeen?
« Viimeksi muokattu: 31.03.15 - klo 21:05 kirjoittanut TheDexter626 »

Poissa Vicard

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #133 : 31.03.15 - klo 22:30 »
Mustissa ainakin näkyy ihan liian helposti, mutta käyttömukavuus mun mielestä korvaa sen.

Poissa Slaagi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #134 : 01.04.15 - klo 10:31 »
Näkyykö noissa KMC:n hyper matt:in mustissa hirveästikin nuo sormenjäljet, vai huomaako rasvan ja lian vasta tarkan tutkiskelun jälkeen?
Mustissa näkyy, muissa väreissä ei ainakaan minua häiritse.
Ei siinä ambulanssit auta, kun sulle aukee hauta.
- Lakupaavi

Poissa Greyhald

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #135 : 22.04.15 - klo 21:56 »
Pitäisi ostaa hilukkaan uudet suojat. Minkälaisia nuo Ultimate guardit ovat? Tähän mennessä olen käyttänyt up:n pro matteja.
"Abandon all hope ye who enter here"
-Dante's divine comedy, Inferno

Poissa Yan

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #136 : 23.04.15 - klo 01:50 »
Pitäisi ostaa hilukkaan uudet suojat. Minkälaisia nuo Ultimate guardit ovat? Tähän mennessä olen käyttänyt up:n pro matteja.

Tulet pitämään. UG:t on sekoittamisen ja tuntuman kannalta hyvin samanlaiset UP pro mattejen kanssa, mutta ne ovat käytössä kestävämpiä (ei kyllä ole koskaan ollut itsellä ongelmia UP:n kanssa myöskään) ja typerä hololeima on jätetty pois. Miinuksena voi kai mainita, että joudut ostamaan kaksi boxia kun noita tulee vain 80 pussissa.

Poissa hallava

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #137 : 23.04.15 - klo 08:09 »
Pitäisi ostaa hilukkaan uudet suojat. Minkälaisia nuo Ultimate guardit ovat? Tähän mennessä olen käyttänyt up:n pro matteja.

Tulet pitämään. UG:t on sekoittamisen ja tuntuman kannalta hyvin samanlaiset UP pro mattejen kanssa, mutta ne ovat käytössä kestävämpiä (ei kyllä ole koskaan ollut itsellä ongelmia UP:n kanssa myöskään) ja typerä hololeima on jätetty pois. Miinuksena voi kai mainita, että joudut ostamaan kaksi boxia kun noita tulee vain 80 pussissa.

Voiko/tuleeko UG:n kanssa tuplasleevata?

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #138 : 23.04.15 - klo 10:02 »
Voi tuplasleevata, ainakin UG:n omat että UP:n sisäsleevit mahtuivat UG:n mattojen kanssa. En näe kyllä mitenkään pakollisena jos ei koe lisäsuojaa tarvitsevansa.

Itse olen kovasti tykästynyt KMC:n Hyper Matteihin, tosin niiden saatavuus on välillä vähän kehnoa.
« Viimeksi muokattu: 23.04.15 - klo 10:04 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Greyhald

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #139 : 23.04.15 - klo 10:52 »
Jees pitää varmaan sitten testata nuita ug suojia. Sellasnen vielä että houkuttais ihan vaan flavorin vuoksi hannkia nuita lotr suojia... Kellään kokemuksia? Oon kyllä kuullu et ei ehkä kestä ja kuvalliset on muutenki vähän niin ja näin, mutta kiinnostais kuitenki lukea mielipiteitä :D
"Abandon all hope ye who enter here"
-Dante's divine comedy, Inferno

Poissa kaMeli85

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #140 : 23.04.15 - klo 11:06 »
Jees pitää varmaan sitten testata nuita ug suojia. Sellasnen vielä että houkuttais ihan vaan flavorin vuoksi hannkia nuita lotr suojia... Kellään kokemuksia? Oon kyllä kuullu et ei ehkä kestä ja kuvalliset on muutenki vähän niin ja näin, mutta kiinnostais kuitenki lukea mielipiteitä :D

Laita niiden päälle sleevecoverid, niin kyllä ne kuvallisetkin kestävät..

Poissa HalosenTarja

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #141 : 23.04.15 - klo 12:47 »

Laita niiden päälle sleevecoverid, niin kyllä ne kuvallisetkin kestävät..

Ja sitten kun ne vielä laminoi, niin...  ::)

Poissa Meltyman

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #142 : 23.04.15 - klo 13:27 »
Useita kuvallisia tullut käytettyä, kaikkiin olen ollut pettynyt.
Jos sille tielle lähtee, niin koita sitä sleevin sleevaamista, sillä pitäisi kestää suojat pidempään kuin pari pelikertaa. :)

Poissa Morian

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #143 : 24.04.15 - klo 22:10 »
Hei,

Mistä olette noita kmc super matteja ostelleet? Poromagiassa näyttää olevan loppu ja jo pidemmän aikaa. Saako muualta läheltä vai meneekö ulkomailta tilailuksi?

Poissa Lightstorm

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #144 : 24.04.15 - klo 22:51 »
Itse olen ollut vannoutunut Dragon sleevien käyttäjä, mutta UG:n suojat tuntuvat myös todella hyviltä.

UG:t eivät tarraudu toisiinsa ja ovat erittäin miellyttävät sekoittaa, vähän kuin ilmaa höyläisi. Kolmessa commanderissa ovat nyt kestäneet hyvin eivätkä suojien kulmat ole alkaneet tekemään Dragoneille tyypillistä taittumista.

Poissa Vicard

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #145 : 24.04.15 - klo 23:38 »
Vaikka aikaisemmin ylistin KMC:n hupermatteja, niin nyt kun on vähän aikaa kokeillut UG:n matteja kallistun niiden suuntaan. Ei tahraudu niin pahasti ja sekoitustuntuma on parempi. Eivät tarraudu toisiinsa lähes ollenkaan ja reunat ei rispaannu.

Poissa Prenger

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #146 : 13.06.15 - klo 19:56 »
Mitenkä UG:n matat tulevat foilien kanssa toimeen? Meinaan käykö samalla tavalla kuin UP:n mattojen kanssa, että foilit näyttävät nonfoileilta sleeveissä.
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa uzi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #147 : 13.06.15 - klo 21:03 »
Mitenkä UG:n matat tulevat foilien kanssa toimeen? Meinaan käykö samalla tavalla kuin UP:n mattojen kanssa, että foilit näyttävät nonfoileilta sleeveissä.

Joo noin siinä käy. Foil ---> non-foil.

Poissa Prenger

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #148 : 13.06.15 - klo 21:10 »
No parkale. Minkälaista eroa on UG:n matta- ja ei-mattasleeveillä? UP:n kohdalla muuta kovin selvää eroa ei ollut kuin se, että foileista tuli non-foileja.
Voi tätä mielensäpahoittajien valtakuntaa. Mitä tapahtui kansalle joka ei itkeny turhasta ja pohti kokemaansa epäoikeudenmukaisuutta yksin pimeässä tai purki vihansa viikonloppuisin snägärin jonossa.

Poissa uzi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #149 : 13.06.15 - klo 22:45 »
No parkale. Minkälaista eroa on UG:n matta- ja ei-mattasleeveillä? UP:n kohdalla muuta kovin selvää eroa ei ollut kuin se, että foileista tuli non-foileja.

Ei niissä muuta eroa ole kuin se läpinäkyvyys eli matta/selkeä.