Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Parhaat suojat?  (Luettu 61617 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thalian

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #90 : 11.12.14 - klo 22:13 »
mutta 80kpl on tavallaan melko sama asia kuin 100kpl.

Sen verran pitää valikoimaa miettiä, että joku 100 suojan pakkaus kannattaa olla tarjolla. Tämä ihan siksi, että olisi kiva saa 100 samanlaista suojaa siihen HL-dekkiin.

Poissa naminami

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #91 : 11.12.14 - klo 22:15 »
Meillä on ollut Poromagialla jonkin aikaa harkinnassa siirtyminen Ultra Prosta Ultimate Guardiin sleevejen perusvalikoimassa. Emme halua päällekkäisiä tuotteita pitää molemmilta, joten siitä syystä homma on vähän joko tai.

Eli kertokaa tekin ihmeessä mielipiteenne. Hinnaksi Ultimate Guardin perussuojille (80kpl pusseja) tulisi 5€ ja mattasuojille 6€. Kappaleelta siis normisleevet maksaisi hiukan enemmän, mutta 80kpl on tavallaan melko sama asia kuin 100kpl. Tämä verrattuna Ultra Pron 2.50€ / 50kpl normeja ja 3.50€ per 50kpl mattoja.

Samalla olisi hyvä tilata noita sulkeutuvia sisäsuojia, koska muuten tuplasleevaus on aika myrkkyä.

Poissa Co

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #92 : 11.12.14 - klo 22:16 »
mutta 80kpl on tavallaan melko sama asia kuin 100kpl.

Sen verran pitää valikoimaa miettiä, että joku 100 suojan pakkaus kannattaa olla tarjolla. Tämä ihan siksi, että olisi kiva saa 100 samanlaista suojaa siihen HL-dekkiin.

Jokatapauksessa niitä menee se pari rikki ensimmäisten pelien aikana, joten täytyy ostaa 2 pakettia. Se nyt on ihan sama ostaako 2x80 vai 2x100.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Thalian

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #93 : 11.12.14 - klo 22:19 »
Jokatapauksessa niitä menee se pari rikki ensimmäisten pelien aikana, joten täytyy ostaa 2 pakettia. Se nyt on ihan sama ostaako 2x80 vai 2x100.

Itselläni ei ole ollut tämmöistä ongelmaa. Lisäksi nykyään tuntuu olevan sääntönä, että 100kpl paketeissa on noin 105 suojaa, mikä on tosi kiva juttu.

Poissa kaMeli85

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #94 : 11.12.14 - klo 22:26 »
Itse olen erittäin tyytyväinen UG:n suojiin, koska pysyvät huomattavasti pidempään ehjinä kuin UP.. Ainoa miinus siitä, että kerran olen saanut niin kapeita precisejä, ettei niihin mahtunut kortteja. Nämä on kuitenkin aina ollut tasakokoisia, ettei ole tarve leikellä tai muutakaan mitä liian pitkille UPlle joutui tekemään. Ja nyt uutena ugn boksiin tutustuneena pidän sitä huomattavasti parempana kuin manaflippiä. Seuraavaksi varmaan testaan noita suljettavia fittejä sekä vetoketjullista portfoliota, mikäli sen saa sellaisena uutena versiona, jossa 4 korttipaikkaa rivissä, siis 12/sivu..

Eli itse suosittelen ja en vaihda takaisin. Myös KMC on ihan jees, mutta itse en pidä siitä miten ne muuttuvat tahmeiksi/tarrautuvat toisiinsa jonkin ajan käytön jälkeen..

Poissa Retardi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #95 : 12.12.14 - klo 00:31 »
Jokatapauksessa niitä menee se pari rikki ensimmäisten pelien aikana, joten täytyy ostaa 2 pakettia. Se nyt on ihan sama ostaako 2x80 vai 2x100.

Itselläni ei ole ollut tämmöistä ongelmaa. Lisäksi nykyään tuntuu olevan sääntönä, että 100kpl paketeissa on noin 105 suojaa, mikä on tosi kiva juttu.

Todennäköisesti tullaan mahdollisesti vaihdoksesta huolimatta pitämään ainakin perus-mustat myös UP:lta valikoimassa.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Telkku

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #96 : 12.12.14 - klo 02:32 »
Thalian, ostin teiltä eräällä ptq:lla ultra pron suojia ja ensimmäisen kolmen rundin aikana oli hajonnu yli 10 suojaa. Tämän jälkeen siirryin suosiolla testailemaan UG:n suojia ja kappas, hajonneita sitten viime kevään 0 kpl. Syksyllä sain yhden paketin hieman viallisia ja sain reklamoitua uudet sleevet (ug siis) ja kun teiltä kysyin silloin reklamaatiota selvästi viallisesta paketista niin ei onnistunut. Eli itse suosittelen lämpimästi Ultimate Guardeja.

Poissa J-Ohraaho

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #97 : 15.12.14 - klo 02:26 »
Upeat UG sleevit sain Wormasterilta! Ei ainakaan mulla ollut mitään ongelmia kun lekaa sleevasin, vaikka en jaksanut vaihtaa ultrapron profittejä ug vastaaviin. Pariin jouduin vaihtamaan, mutta muuten slevaaminen oli helppoa ja UG preciset vaan sujahteli saman valmistajan sinisiin mattasleeveihin sisälle!! Suosittelen ehdottomasti kaikille.

Poissa Anssi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #98 : 31.12.14 - klo 17:46 »
Olenko muuten ainoa, joka inhoaa noita erilaisia Pro Fiteja? Jotku niistä on niin tiukkoja, että ne oikeesti taivuttaa kortteja ja muutenkin tosi rasittavaa yrittää saada kortteja niistä ulos (tai kortteja niihin). Sit pitää vielä yrittää saada noi normisleeveihin.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa naminami

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #99 : 31.12.14 - klo 17:51 »
Olenko muuten ainoa, joka inhoaa noita erilaisia Pro Fiteja? Jotku niistä on niin tiukkoja, että ne oikeesti taivuttaa kortteja ja muutenkin tosi rasittavaa yrittää saada kortteja niistä ulos (tai kortteja niihin). Sit pitää vielä yrittää saada noi normisleeveihin.

KMC:n perfect sizet on ylivoimaisesti tasalaatuisimpia. En muuta ostais vaikka ne maksaakin hieman enemmän. Lisäks ne toimii myös UP ja Dragon Shieldien kanssa.

Poissa J-Ohraaho

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #100 : 31.12.14 - klo 19:14 »
Olenko muuten ainoa, joka inhoaa noita erilaisia Pro Fiteja? Jotku niistä on niin tiukkoja, että ne oikeesti taivuttaa kortteja ja muutenkin tosi rasittavaa yrittää saada kortteja niistä ulos (tai kortteja niihin). Sit pitää vielä yrittää saada noi normisleeveihin.

Mulla ainakin UGn presicet vaan sujahteli korttien päälle - ei mtn ongelmaa slevaamisessa. Toisaalta meni mattasleeven sisään paljon paremmin kuin kortin päälle hinkutettava ultra pro perfect fit. Aika uusi käyttäjä olen UGn sleevien kohalla, mutta ei kyllä ainakaan tähän mennessä oo ollut mtn ongelmaa. Pari dekkiä resleevasin toiseen vaihoin myös UGn presicet ja oli namia kyllä.

Poissa Korva

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #101 : 24.02.15 - klo 15:12 »
Eli nyt saimme vihdoinkin ekan satsin Ultimate Guardia. Varoituksen sanana voin kertoa että vaikuttavat toimittavan vähän satunnaisesti, joten saatavuusongelmia saattaa esiintyä Ultra Prohon verrattuna.

Eli hakuun vain ultimate guard niin saatte tämän hetkisen valikoiman näkyviin. Lisää tuotteita saapuu maalis-huhtikuussa, joten toivottavasti saadaan myös kaikkia bokseja yms mitä on kyselty.

Ja mainittakoon että otetaan jatkossa myös 100kpl pusseja mustaa Ultra Prota, ei ollut tuo Commander / Highlander - pointti tullut mieleen.
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa J-Ohraaho

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #102 : 24.02.15 - klo 15:58 »
Eli nyt saimme vihdoinkin ekan satsin Ultimate Guardia. Varoituksen sanana voin kertoa että vaikuttavat toimittavan vähän satunnaisesti, joten saatavuusongelmia saattaa esiintyä Ultra Prohon verrattuna.

Eli hakuun vain ultimate guard niin saatte tämän hetkisen valikoiman näkyviin. Lisää tuotteita saapuu maalis-huhtikuussa, joten toivottavasti saadaan myös kaikkia bokseja yms mitä on kyselty.

Ja mainittakoon että otetaan jatkossa myös 100kpl pusseja mustaa Ultra Prota, ei ollut tuo Commander / Highlander - pointti tullut mieleen.

Ei ollu UG:n Precisejä? Onko tulossa?

Poissa Korva

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #103 : 24.02.15 - klo 16:39 »
Eli nyt saimme vihdoinkin ekan satsin Ultimate Guardia. Varoituksen sanana voin kertoa että vaikuttavat toimittavan vähän satunnaisesti, joten saatavuusongelmia saattaa esiintyä Ultra Prohon verrattuna.

Eli hakuun vain ultimate guard niin saatte tämän hetkisen valikoiman näkyviin. Lisää tuotteita saapuu maalis-huhtikuussa, joten toivottavasti saadaan myös kaikkia bokseja yms mitä on kyselty.

Ja mainittakoon että otetaan jatkossa myös 100kpl pusseja mustaa Ultra Prota, ei ollut tuo Commander / Highlander - pointti tullut mieleen.

Ei ollu UG:n Precisejä? Onko tulossa?

Ei ollut, on tulossa.

EDIT: Hetkinen. Precise fittejä löytyy, mutta ovat resealable precisejä. Normeja ensi tulossa viimeistään huhtikuun alussa valmistajan mukaan.
« Viimeksi muokattu: 24.02.15 - klo 16:45 kirjoittanut Korva »
----------------------------
Aarne Halén, jonkinmoinen pääjehu @ Poromagia
*** http://www.poromagia.com ***
(luen yv:t erittäin harvoin, maili toimii huomattavasti paremmin, etunimi.sukunimi[ät]poromagia.com)

Poissa psyno

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #104 : 24.02.15 - klo 21:33 »
Olenko muuten ainoa, joka inhoaa noita erilaisia Pro Fiteja? Jotku niistä on niin tiukkoja, että ne oikeesti taivuttaa kortteja ja muutenkin tosi rasittavaa yrittää saada kortteja niistä ulos (tai kortteja niihin). Sit pitää vielä yrittää saada noi normisleeveihin.

KMC:n perfect sizet on ylivoimaisesti tasalaatuisimpia. En muuta ostais vaikka ne maksaakin hieman enemmän. Lisäks ne toimii myös UP ja Dragon Shieldien kanssa.
Toistettu. Ultra Pro perfectit vetää kortit monesti rullalle kun taas KMC:n kanssa ei oo ollu ikinä ongelmia.

Poissa mora

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #105 : 27.02.15 - klo 10:41 »
Olen tilannut kolme pakettia Ultima guard Matte-suojia ja jokainen pakettin on ollut virheellinen. Kahdessa paketissa suojat olivat erikokoisia, osa liian leveitä, osa liian pitkiä. Yhdessä paketissa taas suojissa oli taitosjälki selkäpuolella joka teki suojista pelikelvottomia. Johtopäätöksenä, en osta näitä enää koskaan.

Poissa syfilisx

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #106 : 27.02.15 - klo 10:46 »
Olen tilannut kolme pakettia Ultima guard Matte-suojia ja jokainen pakettin on ollut virheellinen. Kahdessa paketissa suojat olivat erikokoisia, osa liian leveitä, osa liian pitkiä. Yhdessä paketissa taas suojissa oli taitosjälki selkäpuolella joka teki suojista pelikelvottomia. Johtopäätöksenä, en osta näitä enää koskaan.
Huono päätelmä. Wormmasterilta oisit saanut hyvityspaketit tilalle ja oisit tullut toiseen päätelmään ku oisit viimein saanut kunnolliset.
Tästä tulikin mieleen, että vois ostaa vähän muovei.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #107 : 27.02.15 - klo 10:58 »
UG:n resealable precise fitit ovat ainakin omasta mielestäni varsin hankalia käyttää ja minä en ainakaan saa niitä suljettua niin että "pussiin" ei jäisi ilmaa. Vastaisuudessa aion tuplasleevatessa käyttää normaaleja. Muutoin UG:n mattasliiveihin olen hyvin tyytyväinen.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa leshrac

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #108 : 27.02.15 - klo 11:01 »
Samaa mieltä kiven kanssa, kovin vaikeat ovat nuo resealablet.

Poissa TheDexter626

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #109 : 05.03.15 - klo 14:34 »
Moro

Ajattelin hankkia suojia mtg-kortteihini.  Aluksi tuli ajateltua noita Ug korttisuojia,sitten lueskelin viestejä enemmän ja   enää tiedä mitä ostaisi. Onko esim. http://poromagia.com/mtg-oheistuotteet/105087-up-korttisuojat-magic-2015-planeswalkers-garruk-apex-predator-80kpl-074427861759.html hyvä?  Vai esim.  Onko tämä parempi? http://poromagia.com/mtg-oheistuotteet/111982-ultimate-guard-supreme-korttisuojat-musta-80kpl-4260250072332.html

Kiitän etukäteen :)
« Viimeksi muokattu: 05.03.15 - klo 14:36 kirjoittanut TheDexter626 »

Poissa Vicard

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #110 : 05.03.15 - klo 14:47 »
UP:n suojat ei kovin kummosia ole. Mattaversiot on ihan ok, joskaan ei kovin kestäviä, mutta kuvalliset on omasta mielestäni ihan kuraa. Nättejä ovat kyllä.  Ultimate guardeja ei ole tullut kokeiltua.
Itse suosittelen KMC:n hyper matteja.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #111 : 05.03.15 - klo 14:48 »
Noi Ultra Pron kuvalliset suojat on kaikkein huonoimmat mitä on itse tullut koskaan ostettua. Ostin aikanaan Lilianan kuvalla Innistradin aikaan ja ne ei kestänyt turnaustakaan niin alkoi suojat "kuoriutumaan". Ellei niissä ole tapahtunut jotain merkittävää parannusta en sotkeentuisi niihin. Ultimate Guardin suojat on laadukkaita ja kestäviä eli jos noi on vaihtoehdot niin ei ole mitään kysymystä: osta noi Ultimate Guardit.

Poissa Retardi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #112 : 05.03.15 - klo 14:55 »
Noi Ultra Pron kuvalliset suojat on kaikkein huonoimmat mitä on itse tullut koskaan ostettua. Ostin aikanaan Lilianan kuvalla Innistradin aikaan ja ne ei kestänyt turnaustakaan niin alkoi suojat "kuoriutumaan". Ellei niissä ole tapahtunut jotain merkittävää parannusta en sotkeentuisi niihin. Ultimate Guardin suojat on laadukkaita ja kestäviä eli jos noi on vaihtoehdot niin ei ole mitään kysymystä: osta noi Ultimate Guardit.

Kuvalliset sleevet ovat nykyään vähän parempia kuin tuolloin, mutta omaan makuun niissä on vieläkin vähän "ylimääräistä" reunoissa ja rifflaaminen tuntuu jotenkin hassulta.

Kuvallisissa sleeveissä kai idea on tuoda vähän "fluffia" pakkaan, jos pelkästään käyttöteknisiä syitä katsotaan niin kuvattomat perussleevet ovat kyllä minunkin mielestäni parempi vaihtoehto.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa TheDexter626

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #113 : 05.03.15 - klo 15:56 »
Selvä :)  Onko tupla sleevaus paha asia korteille?  Kun ajattelin ostaa KMC:nin Hyper Matt :in ja siihen kmc perfect size siihen kaveriksi.  Pysyisivät ainakin suojassa. Eikä tuo 4€ ei nyt paha ole jos ajatellaan suojien / korttien käyttöikää
« Viimeksi muokattu: 05.03.15 - klo 15:57 kirjoittanut TheDexter626 »

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #114 : 05.03.15 - klo 16:03 »
Eihän se pahaa korteille tee vaan lähinnä tarjoaa lisäsuojaa. Toki siinä on ylimääräistä vaivaa silloin sleevauksessa. Riippuu vähän tarkoituksesta, mutta itse tykkään yksittäissleevata kaikki pakat jotka tiedän että tulen purkamaan tai ne eivät sisällä mitään erityisen arvokasta (Standard/Pauper/yksittäisturnaus) ja tuplasleevata sellaiset jotka tiedän että tulevat olemaan pitemmän aikaa kasassa (Modern/Legacy pakat). En ole itse ainakaan yksittäin sleevattunakaan saanut kortteja pelatessa vahingoitettua eli tuplasleevaus on vähän sellaista hifistelyä. :)

Poissa Tiemuuu

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #115 : 05.03.15 - klo 17:10 »
Itse tulee tuplasliivattua kaikki pakat, pääsyynä se että lisää suojien käyttöikää ja mukavampi shufflata. bonarina mielenrauhaa, jos vaikka sattuu pelaamaan juoman läheisyydessä tai kortit tippuu lattialle jne.

Poissa hall0n

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #116 : 05.03.15 - klo 17:21 »
Kuvallisten suojien käyttämiseen ei ole mitään järkisyytä. Tuplasliivaamiseen on järkisyy: nesteet (ctrl+f=kommaripaska). Tietty mitään draftidekkejä nyt ei välttämättä kannata tuplasliivata, mutta noin muuten jos on arvokkaampaa paanua seassa niin suosittelen. Mulla on esimerkiksi kaikki legacy-käyttikset valmiiksi perfect sizeissä kansiossa niin elämä on helppoa.

Ja Tiemuu kerkesi ensin, kun hain lähdemateriaalia väitteeni tueksi  ;D

Poissa psyno

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #117 : 05.03.15 - klo 20:21 »
Kuvallisten suojien käyttämiseen ei ole mitään järkisyytä.
Höpö höpö. Olen aivan varma, että saan Star Wars -suojistani supervoimia!

Poissa Vicard

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #118 : 05.03.15 - klo 22:09 »
Kuvallisten suojien käyttämiseen ei ole mitään järkisyytä.
Höpö höpö. Olen aivan varma, että saan Star Wars -suojistani supervoimia!

Olen aivan varma, että supervoimat on kiinassa tehtyjen kuvasleevejen sisältämien psykotrooppisten aineiden aiheuttamia halluja... ;D

Poissa JR1911

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #119 : 06.03.15 - klo 11:52 »
Itse olen eniten käyttänyt Dragonshieldejä eikä niihin ole koskaan tarvinnut pettyä. Myös Ultra Pron mattasuojat ovat osoittautuneet käyttökelpoisiksi. Tuplasleevauksessa luotan KMC Perfect Sizeihin. Eilen tilasin myös testiin KMC Hyper Mat suojia, näiden pitäisi tuplasleevauksessa toimia parhaiten mikä joskus on Dragonshieldien kanssa hieman ongelmallista.