Poromagia

Kirjoittaja Aihe: M10 - spoilers  (Luettu 42478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Karjanvarastaja

M10 - spoilers
« : 24.02.09 - klo 16:56 »
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/27a

Näin pähkinänkuoressa:

- Lorwyn walkerit takaisin mythiceinä.
- Vain 8 kaikissa coreseteissä ilmestynyttä lappua, kympin 16 sijaan.
- 15 Mythiciä. 9 Reprint, 6 upouutta.
- Kivut -> puff, fetch -> puff, rav dual -> puff. Sen sijaan uusia "kivuttomia" dualeja lupaillaan. Jos oikein ymmärsin niin ei kyseiseen settiin vaan lähitulevaisuuteen tai sitten vaan omaan loistavan luuktadion.

Mitähän mieltä mahdatte olla asiasta? Alkaako uutisen myötä walkereiden vaihtoarvo nousta, kun pelimiehet alkavat hamstraamaan Lorwyn walkereita uusien herkkulappujen toivossa, jolloin mm. unohdettu Vess & Chandra saisivat (ehkä) enemmän arvostusta ja peliaikaa?

Itse olen ainakin muikein mielin. Käyttämällä rahat nyt Garrukkeihin & Jaceihin, säästän ehkä euron tai parin. Tosin tuolloisessa setissä Texas Rangerit ovatkin Mythicejä, joka sitten toisi mukanaan ongelman: vanha vai uusi?

Saako Wrath potkut? Voiko näin radikaali ratkaisu olla mahdollinen? Kesästä tulee jännittävää!

Edit: Nyt alkoi spoilerit:

http://mtgsalvation.com/magic-2010-m10-core-set-spoiler.html
« Viimeksi muokattu: 02.07.09 - klo 14:39 kirjoittanut miinin »

Poissa instiqma

Vs: Lorwyn Walkereiden paluu!
« Vastaus #1 : 24.02.09 - klo 17:12 »
"Nillin nillin" sanoi Ville, ja huomautti, että Birds of Paradise ei ollut ysissä!

Poissa luma

Re: Lorwyn Walkereiden paluu!
« Vastaus #2 : 24.02.09 - klo 17:36 »
- Kivut -> puff, fetch -> puff, rav dual -> puff. Sen sijaan uusia "kivuttomia" dualeja lupaillaan. Jos oikein ymmärsin niin ei kyseiseen settiin vaan lähitulevaisuuteen tai sitten vaan omaan loistavan luuktadion.

Minä taas käsitin niin että 11th Editioniin MAGIC 2010:een tulee uudet "dualit". Kipua kun ei ole näkymässä, niin olisiko lifegain kova sana? Grove of the Burnwillows kaikille väreille?

Poissa hall0n

Vs: Lorwyn Walkereiden paluu!
« Vastaus #3 : 24.02.09 - klo 17:44 »
Oisko

 Land - Non-basic
tap: sitä sun tätä

Liian hyvä? Ei vois fetseillä hakea eikä Nightmare saisi lisää puhkua. Tuntuu kyllä silti että olisivat tuommoiset liian hyviä. Toivottavasti eivät sentään mitään cipt-sontaa laita. Uudet kortit core-setissä on kyllä jees parannus.

6-kortin buusterit kuulostavat myös techikkäiltä.

Poissa luma

Re: Lorwyn Walkereiden paluu!
« Vastaus #4 : 24.02.09 - klo 17:46 »
Nuo kuuden kortin buusterithan ovat jo wanha idea (ainakin melkein kuukausi sitten julkistettu), sisältö on tällaista kuraa:
1 basic land
3 common
1 uncommon
1 common tai uncommon tai rare tai mythic.

Parhaassa tapauksessa saat siis rahoillasi läänin, neljä commonia ja yhden uncin. Sounds like a good deal.

Poissa Teroin

Vs: Lorwyn Walkereiden paluu!
« Vastaus #5 : 24.02.09 - klo 19:09 »
Arvatkaapa release date!
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa so not

Vs: Lorwyn Walkereiden paluu!
« Vastaus #6 : 24.02.09 - klo 20:09 »
Arvatkaapa release date!

Voihan vitu-ghazi. Ei nyt taas.
Väänänen on roiskapoönttöpää. Paska jätk äsiis.

Poissa Padishar

Vs: Lorwyn Walkereiden paluu!
« Vastaus #7 : 24.02.09 - klo 21:58 »
Itse olisin pitänyt kahden vuoden välisestä syklistä enemmän, varsinkin jos näiden settien julkaisu on aina edellisen blokin kolmannen setin jälkeen. Nyt näyttää siltä, että näitä voi järkevästi draftata, ja kannattaakin draftata, kun tulee uusia ja turnauskelpoisia kortteja, joita ei muualta saa. Ongelmahan tässä on se, että samaan aikaan vuodesta on käynnissä se vain muutaman kuukauden kestävä ajanjakso, kun saa kortteja myös blokin kolmanteen settiin draftien kautta.

Paras ajankohta näiden uusien core-settien julkaisuun olisi joskus pari kuukautta syksyn ison setin julkaisun jälkeen. Tämä tietenkin sillä oletuksella, että nämä draftiformaatit ovat oikeasti mielenkiintoisia, ja sitä minä toivon niiden olevan, koska chase-rarejen (mitä todennäköisimmin nämä uudet länditkin ovat rareja) hinnat voivat aika äkkiä olla korkealla, jos ei draftien kautta kortteja kerry ihmisille.

Toinen siedettävä vaihtoehto olisi se, että kun kerran neljä settiä joka vuosi julkaistaan, niin olisi sitten julkaisut tasan kolmen kuukauden välein. Ehtisi sitten ABC-draftia ainakin 3 kuukautta harrastaa ilman kilpailevia formaatteja.
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo 01:30 kirjoittanut Padishar »

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Core-settien muutos: Magic 2010
« Vastaus #8 : 29.05.09 - klo 23:36 »
Golden Lotus
   
Legendary Land   Mythic Rare
Golden Lotus comes into play tapped.
If Golden Lotus would enter the battlefield, sacrifice three untapped lands instead. If you do, Golden Lotus enters the battlefield. If you don't, put it into its owner's graveyard.
Shroud
{T}, Sacrifice Golden Lotus: Add nine mana in any combination of colors to your mana pool.


Wat? Wat?


Poissa Arcane

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #10 : 30.05.09 - klo 00:24 »
Pitääkö joku muu oikeasti näistä uusista cast ja battlefield muodoista? Minä en ainakaan. Ja jos tämä nyt on tehty uusia pelaajia silmällä pitäen, niin eikö tämä sekoita entisestään, kun yksien termien sijasta pelissä näkeekin kahta termiä samasta asiasta?  :-'
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa Sicktoid

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #11 : 30.05.09 - klo 00:33 »
Onko tätä "In play -> Battlefield"-muutosta perusteltu jossain artikkelissa? Jos on, niin linkkiä, kiitos! Haluan kovasti lukea.

Poissa Chaosworm

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #12 : 30.05.09 - klo 01:23 »
Wizards on menettänyt järkensä totaalisesti. Nassikoille ei yksinkertaisesti pysty markkinoimaan peliä, jonka säännöt ovat yli 150 sivua pitkät. Ne, jotka tulevat mukaan "Battlefield" -härpäkkeiden takia, tulisivat kyllä ilman niitäkin. Sitten vielä printataan keino saada 10 manaa irti vuorolla viisi yhdellä kortilla ja kasalla basiceja - vaikuttaa jotenkin siltä, että korttisuunnittelijoiden leikki-ikäiset veljenpojat ovat päässeet tutustumaan työelämään.

EDIT: Lähetin Wizardsille tiukkasävyistä mailia asiaan liittyen, valitettavasti siitä ei taida olla mitään hyötyä.

EDIT 2: Muuten, onkos tuo manaburnin loppuminen, mistä nuo Salvationissa puhuu, niin ihan todellista vai pelkästään huhupuhetta?
« Viimeksi muokattu: 30.05.09 - klo 02:02 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa tutka

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #13 : 30.05.09 - klo 12:53 »
Siitä RDW:n finisher-Banefirestä tuli just viittä lämää tehokkaampi.
Lainaus
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa konaldinho

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #14 : 30.05.09 - klo 15:34 »
vaikuttaa jotenkin siltä, että korttisuunnittelijoiden leikki-ikäiset veljenpojat ovat päässeet tutustumaan työelämään.

Juu-u. Kato ku eivät vaiha mana poolia joksikin muuksi... Tai vaikka tee eri värisille omaa allasta.

Poissa Omnicun

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #15 : 30.05.09 - klo 17:34 »
Nojaa, musta toi battlefield-muunnos on ihan järkevä veto, että saadaan saman teeman termit käyttöön. Mielekkäämpää joko tekniset termit play - deck - discard pile tai sitten flavoristiset graveyard - library - battlefield, kuin että sieltä löytyy joku "library", "graveyard" ja "play".

Ihmisillä vaan on jotain ihme ongelmia vastustaa muutoksia, olivatpa ne sitten oikeasti hyväksi tahi ei.

Poissa Sicktoid

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #16 : 30.05.09 - klo 18:37 »
Nojaa, musta toi battlefield-muunnos on ihan järkevä veto, että saadaan saman teeman termit käyttöön. Mielekkäämpää joko tekniset termit play - deck - discard pile tai sitten flavoristiset graveyard - library - battlefield, kuin että sieltä löytyy joku "library", "graveyard" ja "play".

Itseasiassa ihan hyvä perustelu. Pelkäänpä kuitenkin, että tämä muutos tulee aiheuttamaan paljon hämmennystä pelaajien keskuudessa. "In play":hän on ollut käytössä jo monta, monta vuotta enkä kyllä muista kenenkään sitä kummeksuneen. Tuttujen abilityjen kuten vigilance, shroud ja lifelink selkeyttäminen oli minusta ihan perusteltua: eipä tarvi enää läheskään yhtä paljon tekstiä simppeleiden asioiden ilmoittamiseen.

Jos In play:n täytyy olla Battlefield flavorillisistä syistä, eikö myös "card"-termin pitäisi jatkossa olla "Scroll" tms? Koko battlefield-muutos on minusta naurettavaa pelleilyä, joka ei todellakaan vie meitä yhtään lähemmäs planeswalkereiden maailmantasoja, vaan tod. näk. aiheuttaa vain lisää sujahtelua sinne mtg:n tekniselle puolelle, kun uusille ja vanhoille pelaajille pitää selittää miksi In play = Battlefield.
« Viimeksi muokattu: 31.05.09 - klo 03:23 kirjoittanut Sicktoid »

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #17 : 01.06.09 - klo 11:08 »
On myös syytä huomata, että battlefield vie pois "play"-sanan monimerkityksellisyyttä. ("In play" versus "play a card".) Tähän Wizards todennäköisesti pyrkii. Mikäli myös exile tulee, sekin on samansuuntainen muutos. (Miksi juuri tietty alue on "removed from the game", vaikka monessa muussakaan paikassa kortit eivät ole "pelissä"?) Jäämme odottelemaan sanan "counter" jatkokäsittelyä.

Poissa Nod

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #18 : 01.06.09 - klo 11:56 »
Olisivat voineet keksiä lyhyemmän termin kuin battlefield.
Puumanaiset pelaavat vihreää.

Poissa Renter

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #19 : 01.06.09 - klo 13:00 »
Olisivat voineet keksiä lyhyemmän termin kuin battlefield.

Itseasiassa mulla tuli sama mieleen... pienempiä ja pienempiä fontteja odotettavissa ;) 'exile' on myös aika kökkö sanamuoto. En itse kannata yhtään huhuttua muutosta (käsittääkseni näitä ei ole vahvistettu), jos ei muuten niin siitä syystä, että standardissa ja varsinkin extendedissä (ja VARSINKIN vintage/legacy -formaateissa) on jo puolta miljoonaa eri sanamuotoa. Aikaisintaan puolentoista vuoden päästä olisi Standard siinä mallissa, että vain uusa sanamuotoja olisi liikenteessä. Extended-kierto viitisen vuotta (kai). En usko, että sanamuodon vaihto houkuttaisi merkittävissä määrin uusia pelaajia, mutta satavarmasti ärsyttäisi todella suurta joukkoa jo koukussa olevia pelaajia.

Manaburnin poisto taas vaikuttaa mielenkiintoiselta. Massiivisia manantuottokomboja kuitenkin löytyy, ja jos ei tarvitse huolehtia niiden kulutuksesta, niiden teho kasvaa julmasti. Kasuaalista se tuskin tulee poistumaan, mutta senhän näkee sitten.
23:15 <@Rancid-> jos Bear Cub blokkasi Bloodbraid Elfin tai toisinpäin, arvatkaapa mitä siinä tilanteessa tapahtui
23:16 <@Rancid-> ..karhunpoika sai rastaa

20:03 < rayenni> ja esim overrun ilman tramplee on silti run

00:52 <@luma> koska ulkopelin stack on sisäpelin ulkopuolella

Poissa Chaosworm

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #20 : 01.06.09 - klo 13:05 »
Manaburnin poisto taas vaikuttaa mielenkiintoiselta. Massiivisia manantuottokomboja kuitenkin löytyy, ja jos ei tarvitse huolehtia niiden kulutuksesta, niiden teho kasvaa julmasti. Kasuaalista se tuskin tulee poistumaan, mutta senhän näkee sitten.
Braid of Firen teho kasvanee vielä julmemmin.
aka. Awaclus

Poissa Alesi

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #21 : 01.06.09 - klo 15:00 »
Plääh. Nyt kiinnostaa vielä vähemmän pelata Standardia. Miksei Standardissa voi olla jotain komboa? Sais vähän eloa siihenkin formaattiin...

Poissa Temppi88

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #22 : 01.06.09 - klo 16:05 »
Olisivat voineet keksiä lyhyemmän termin kuin battlefield.

Joo tai kokonaan muun. Ku joku lukee kortista "Battlefield" niin luulee pian, että kyseessä on Pokemon tai Yu-Gi-Oh!  korttipeli eikä MTG  :-X


Poissa Yuisuke

  • Turnausjärjestäjä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Resistance is Futile!
Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #23 : 01.06.09 - klo 17:03 »
Plääh. Nyt kiinnostaa vielä vähemmän pelata Standardia. Miksei Standardissa voi olla jotain komboa? Sais vähän eloa siihenkin formaattiin...

Swans and elves would like to disagree.
There is no place like that's no moon!

Poissa Uthen

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #24 : 01.06.09 - klo 23:59 »
Niin nuo 16 coreseteissä aina ollutta korttia ovat:
Raret:
Nightmare (Varmistunut olevan M10:ssä)
Wrath of God*
Goblin King*
Howling Mine*

Uncommonit:
Bog Wraight
Air Elemental
Drudge Skeletons*(Varmistunut olevan M10:ssä)
Orcish Artillery
Regeneration*
Rod of Ruin

Commonit
Fear
Giant Growth*
Giant Spider*
Grizzly Bears*
Scathe Zombie
Samite Healer

Noita kortteja kattellessa ja ajatellen sitä että he haluavat hokuttelevan M10 niin voisi kuvitella WoG:n pysyvän. Yllätyksiä aina tietty tulee Wizardin suunnalta. Tähdellä(*) on omat arvaukseni säilyvistä.

Edit: lisäilen varmistuneita kortteja mystisestä 8:sta jotka tulevat M10:ssä
« Viimeksi muokattu: 04.06.09 - klo 15:34 kirjoittanut Uthen »

Poissa Sicktoid

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #25 : 02.06.09 - klo 03:36 »
Plääh. Nyt kiinnostaa vielä vähemmän pelata Standardia. Miksei Standardissa voi olla jotain komboa? Sais vähän eloa siihenkin formaattiin...

Eikö se kombo just syö sitä eloa? Interaktio opponentin kanssa melkoisen 0:ssa, kun kombopelaaja hakee, hakee, hakee, hakee ja lopulta turahtaa. Kombot jyräävät jo noita vanhempia formaatteja, niin minusta ihan hauskaa, että rikkinäiset kombot ovat stanussa pysyneet aika lailla kuosissa (mutta ovat silti olemassa)... Älkää nyt komboilijat vetäkö hernettä nenään. Minä olen aina ollut sitä kastia, jonka mielestä kombopakat ovat tylsiä ja mtg:n paras kombo on mountain + lightning bolt :)

Poissa duracel

Re: Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #26 : 02.06.09 - klo 10:01 »
mtg:n paras kombo on mountain + lightning bolt :)

On myös muuten sattumalta Magicin paskin aloitus pelille. "Hei venaas, mä otankin tässä mulliganin vielä!"

Ja uudet termit on ihan pyllystä. Magicin flavorin lisääminen entisestään häiritsee todella paljon. En ole Planeswalker, enkä ole taistelemassa jotain helvetin velhoa vastaan, vaan olen pelaamassa korttipeliä. Pelin termien muuttuminen myös tarkoittaa, että pitäisi päivittää sääntökoulut.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Alesi

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #27 : 02.06.09 - klo 12:05 »
Plääh. Nyt kiinnostaa vielä vähemmän pelata Standardia. Miksei Standardissa voi olla jotain komboa? Sais vähän eloa siihenkin formaattiin...

Swans and elves would like to disagree.

Tarkoitin ehkä lähinnä pelattavaa komboa. Swanssi ainaki vaikuttaa todella huonolta dekiltä omasta mielestäni. Tonttuja itse pelaan vaan casuaalisena ja sekin on Legacy-formaattiin istuva. Vaikken minäkään tykkää pelata komboa vastaan, niin pitää hyväksyä että se on kuitenkin yksi tapa pelata Magicciä. Minä en ainakaan halua pelata kivi-paperi-saksia ilman paperia.

Poissa Chaosworm

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #28 : 02.06.09 - klo 12:16 »
Eikö se kombo just syö sitä eloa? Interaktio opponentin kanssa melkoisen 0:ssa, kun kombopelaaja hakee, hakee, hakee, hakee ja lopulta turahtaa. Kombot jyräävät jo noita vanhempia formaatteja, niin minusta ihan hauskaa, että rikkinäiset kombot ovat stanussa pysyneet aika lailla kuosissa (mutta ovat silti olemassa)... Älkää nyt komboilijat vetäkö hernettä nenään. Minä olen aina ollut sitä kastia, jonka mielestä kombopakat ovat tylsiä ja mtg:n paras kombo on mountain + lightning bolt :)
Ei. Legacyssa ja Vintagessa näkyilee kyllä Stormiakin ykkössijoilla aina välillä, mutta yleensä voittaja on Legacyssä Threshold (tai Merfolk Kalakin aika hyvin pärjäilee) ja Vintagessa Stax, ainakin näin DeckCheckin perusteella silmämääräisesti arvioiden. Combo ei siis todellakaan jyrää mitään formaattia, paitsi German Highlanderia, joka ei ole sanktioitu formaatti ja voitto on muutenkin hyvin pitkälti tuuripeliä.

Sitä paitsi, olet sitä mieltä, että combo on tylsää siksi, ettet itse pelaa sitä. Juu, sitä vastaan on tylsä pelata, mutta itse combolla pelaaminen on äärimmäisen hauskaa, koska se on vaikeampaa kuin mikään muu tyyppi - etenkin aggro on helppo.

EDIT: Juu eipä tuo minua liikuta, vaikkei Standardiin tulisikaan mitään comboja, koska siellä on jo Devoted Druid + Quillspike, ja se on ainoa combo jota itse aion siellä pyörittää.

EDIT 2: Paitsi, jos ne reprinttaavat Tendrilsin tai Empty the Warrensin. Silloin menen pyörittämään sinne Stormia.
« Viimeksi muokattu: 02.06.09 - klo 13:16 kirjoittanut Chaosworm »
aka. Awaclus

Poissa Delicious_Kake

Vs: M10 - spoilers
« Vastaus #29 : 02.06.09 - klo 12:28 »
Tarkoitin ehkä lähinnä pelattavaa komboa. Swanssi ainaki vaikuttaa todella huonolta dekiltä omasta mielestäni.

Mielipiteet saavat ja niiden tuleekin olla erilaisia, mutta haluaisin perustelut tähän väitteeseen. Turnaustuloksia, matemaattisia todisteita huonoista nostoista tai jotain vastaavaa? Jos et ole pelannut kyseistä dekkiä (enkä väitä ettet olisi; en vain ole varma asiasta), on hieman tylyä tyrmätä se mututuntumalla. Kerro toki mikä siinä mättää, sillä liiallinen hitaus tai muutoin vajavaiset kombo-osat ovat vain osa type kakkosta korttimäärän ollessa rajattu. Mielestäni kyseessä on jopa toimiva pakka, sillä minkä vain Cascade-kortin resolvattua pakka nostaa winconinsa peliin kortin omien etujen lisäksi. Eri asia on tietenkin se, nouseeko kombolle melko tarpeellinen joutsenparvi käteen, mutta tämä lienee useammankin kuin yhden kombopakan ongelma.

-Kake

EDIT: Ja etten aivan derailaa topiccia: itseäni harmittaa tuo klassikoiden karsiminen. Toivon ja uskon ainakin WoGin säilyvän coreseteissä vielä kauas tulevaisuuteen. Planeswalkkerien reprint on mielestäni hyvä veto, sillä mokomien ulottuvuuskävelijöiden tuominen uusienkin pelaajien pariin tekee ne kiinteämmäksi osaksi peliä. Mahdolliset termimuunnokset "Battlefield" ja "Exile" tekevät pelistä todellakin Yu-Gi-Ohhia tai muuta vastaavaa, kuten Nod osuvasti sanoi. En näe mitään järkeä moisessa vääntelyssä, sillä kuinka moni pelaa peliä oikeasti kuvitellen itsensä mahtavaksi velhoksi? Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta en ole tämänlaiseen eläytymiseen törmännyt vielä kertaakaan.
« Viimeksi muokattu: 02.06.09 - klo 12:33 kirjoittanut Delicious_Kake »