Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 958142 kertaa)

1 Jäsen ja 13 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SalaHyena

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1950 : 11.08.14 - klo 00:16 »
Olisi pitänyt ottaa valkoinen poisto. Olisi pitänyt. Mutta kun mustalla saa kretukorteille "(1)B: Cycling(If you cycled a zombie card, put 2/2 zombie on the battlefield)" Niin ajattelin että mikäs siinä, tuo voi olla jopa wincon jos pääsee mustalle ja saa zombeja. Ja vaikkei zombeja saisikaan, niin turhien 1-droppien cyclaus jotta sais parempia kortteja voi voittaa pelin. Ja jos menee BGhen, niin vihreällä on se neljän manan 0/0 joka saa counttereita graven perusteella.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa Gagis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1951 : 11.08.14 - klo 00:23 »
Tuo poisto on niin mauttoman hyvä, että pakko se oli ottaa. Tuo stockpile on kyllä aivan kohtuuttoman söpö lappu, mutta ei sellaista riskiä vaan uskalla ottaa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1952 : 11.08.14 - klo 00:28 »
Jos sulla on limited-pakassa creatureita, jotka mieluummin cyclaat kahdella manalla kuin castaat, ei mee vissiin kovin hyvin. Etenkään, jos niiden cyclaamisen enablointiin pitää kuluttaa kahden manan kortti, joka ei tee yhtään mitään.

Tässä pussissa on yksi ainoa oikea pick: Devouring Light.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa monkoosi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1953 : 11.08.14 - klo 00:34 »
Luin tovin korttia ja ihmettelin mikä vika tässä on ku ei tää ny voi olla näin mauton. Löyty se vika sieltä si pikin jälkeen ku kattelin prossia. Siin tosiaan heitetään ukko mäkeen :)

Poissa hansjoerg

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1954 : 11.08.14 - klo 08:27 »
Rare on huono Rummaging Goblin, jolle ei voi syöttää ländejä. Zombie-tribaalissa varmasti ihan kiva. Kertokaa minulle, jos joku saa sellaisen joskus dräftättyä.

Poissa SalaHyena

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1955 : 13.08.14 - klo 00:47 »
Itse en jostain syystä vaan lämpiä siniselle M15ssa. Otan vain sen safepikin, eli Raise the Alarmin.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa hansjoerg

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1956 : 13.08.14 - klo 10:25 »
Sininen vaikuttaa tässä formaatissa pahalta alisuoriutujalta. itse poimin Frost Lynxin, mutta jälkeenpäin ajatellen Raise the Alarm olisi todennäköisesti ollut oikea valinta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1957 : 13.08.14 - klo 10:40 »
Sininen on ihan ok tukiväri vihreälle ja valkoiselle tuomaan tempoa. Itse en pidä U/B kontrollista yhtään ja U/R tuppaa pakottamaan artifaktispesiaaliin joka vaatiikin sitten tiettyjen unccien avautumista. Itsekin olen pyrkinyt välttämään sinisen pickkaamista, mutta tästä boosterista draw 3 näyttää valitettavasti liian houkuttelevalta parempien korttien puutteessa. Jos haluaisin välttämättä välttää sinistä (jota boosterissa on runsaasti), Raise the Alarm olisi valinta.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa SalaHyena

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1958 : 14.08.14 - klo 21:30 »
nyt voidaan sanoa että pussi oli vähän meh. Varsinkin sinisen draftaamistä karttaville. Otin tuon Necromancerin, Mustia Zombeja draftaamalla harva muu on samalla pläänillä. Ja jos tulee jotain parempaa niin tota ei ole pakko käyttää.

Itsehän kartan sitä siksi että tulee liian helposti draftattua kaikki Counterspellit ja sitten on MonoU Control ilman kretuja pelissä.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa rukif

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1959 : 14.08.14 - klo 21:42 »
Vaikea pick kahden sinisen kortin väliltä. Pickasin paragonin koska uncommon.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1960 : 14.08.14 - klo 21:47 »
>Necromancer's Stockpile
>sinisessä dekissä pelkkiä countereita


Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Anssi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1961 : 14.08.14 - klo 22:13 »
Nyt onkin jännä boosteri. Ite arvostan korttia nämä huomattavasti korkeammalle kuin muut, pikkasin nimittäin Satyr Wayfinderin. Kortti on mun mielestä 3. paras vihreä commoni (Mystic ja Spider on parempia), joka on oikein kelpo first pick koska ne antaa sulle mahdollisuuden draftata monia "teemadekkejä", kun BG Selfmill ja yleisesti vaan Convoke-dekkejä.

Sininen, vihreä ja mustat Paragonit on mulla ollut yleisesti tosi nihkeitä, koska värit on hitaampia ja sulla ei välttämättä oo hirveesti miehiä sillä värillä (ja vihreällä nyt ei oo hirveesti väliä onko sun 4/4 kasvanut 5/5 jos sen takia jouduit pelaan nallen kierroksella 4.) Sinisen ability on viel tosi kehno kaiken muun lisäksi. (Valkoinen Paragon nyt on aika obviously hyvä kun valkoisella on paljon pieniä miehiä, Raise the Alarm ja Triplicate Spirits. Punainen ei välttämättä ole niin obvious, mutta yks formaatin parhaita dekkejä on MonoR aggro. Punaisella Paragonilla on myös varmaan paras aktivointi.)
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa hallava

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1962 : 14.08.14 - klo 22:22 »
Sinisestä kommentoisin sen verran että saattaa se olla parempi kuin luullaan. Nimimerkillä 2-1 tämän päivän dräftissä monosinisellä kun ihmiset ojenteli hyviä sinisiä lappuja sekä vasemmalta että oikealta. (Alun perin tarkoituksena oli punasininen, mutta kun niitä hyviä sinisiä kortteja kertyi niin paljon niin monotuksella mentiin.)

/Empiiristä dataa.

Poissa SalaHyena

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1963 : 14.08.14 - klo 22:35 »
Mut ymmärrettiin väärin, siis mulle tulee sinistä draftatessä helposti tehtyä sellanen virhe että tulee liikaa countereita/noncreature spellejä, joten jätän mieluummin sinisen draftayksen kokonaan muille kuin yritän itse.

EDIT: Otin tästä Caustic Tarin, se on yhden manan pultti kutosvuoron jälkeen joka vuoro. Jos peli ei lopu muuhun, niin tuohon.
« Viimeksi muokattu: 15.08.14 - klo 00:05 kirjoittanut SalaHyena »
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa hansjoerg

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1964 : 18.08.14 - klo 08:30 »
Kahdesta isosta vihreästä kortista valitsin pienemmän. 9 manaa on jopa convokella hankala temppu, kun taas Siege Wurmin olen saanut aika konsistentisti pöytään.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1965 : 18.08.14 - klo 15:45 »
Päivän pickissä nähdäänkin paljon on rölliäänestejiä foorumilla, näyttäisi 4,6 % olevan. Feral Incarnation on yliarvostettu, convocesta huolimatta lappu on liian kallis. 3 kpl 3/3 ilman evaasiota ei edes voita peliä mitenkään varmuudella, kaverilla on 4/4 vastapuolella niin ollaan stallissa. Vaikka Elvish Mystic oli M14 parempi (koska vihreä oli parempi) niin eiköhän se aika slam dunk ole tästä säkistä.


Poissa Gagis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1967 : 19.08.14 - klo 01:57 »
Nyt olis pakko lähteä Paragonille, koska mulla on tunnetusti kohtuullisen kokoinen virtuaalierektio pienille valkoisille creatureille.

Pultin passaaminen kaduttaisi varmaan vielä seuraavanakin päivänä, mutku.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa SalaHyena

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1968 : 19.08.14 - klo 02:02 »
Itseäni kutitteli toi rare kyllä. Eihän se mitään peliä tee, mutta haluaisin kokeilla mitä se pelitilanteessa tekee.

Otin kuitenki Striken.
Irkki on kaiketi nykyään vain vasemmistolaisille.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1969 : 19.08.14 - klo 09:14 »
Ei tässä kyllä ole kuin kaksi vaihtoehtoa. Lucky Strike on ns. varman päälle valinta ja Paragon jos haluaa panostaa all-in valkoisille tokeneille. Itse otin pultin.

Pärt pärt.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa hansjoerg

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1970 : 19.08.14 - klo 10:20 »
En yleensä ehdi edes nähdä mitään Triplicate Spiritsejä dräftivaiheessa. Pultti on aina pultti.

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1971 : 19.08.14 - klo 10:34 »
Näin eilen ennätysmäärän, yhden ykköspussissa ja kaksi tuli takaisin päin kakkosessa!

Itse pelasin toki kahden Ensoul Artifactin mehustelu-UB:ta ja jätin valkoiset höpölaput sidelle.

Tästä pultti.


Poissa Gagis

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1973 : 20.08.14 - klo 00:21 »
Kird Chieftain vs. Triplicate Spirits. Nyt oli paha valinta, mutta apina vei voiton. On se kova.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1974 : 20.08.14 - klo 07:00 »
Tämän päivän boosteri tuli vastaan MODO:ssa, tosin siinä oli yksi uncci foilina ja yksi commoneista oli korvaantunut merkityksettömällä uncilla (joku Staffeista). Voin sanoa ettei ollut mikään helppo pickki, mutta en vielä spoilaa mitä otin ja miksi.
« Viimeksi muokattu: 20.08.14 - klo 09:47 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa eosforos

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1975 : 20.08.14 - klo 09:18 »
Kird Chieftain vs. Triplicate Spirits. Nyt oli paha valinta, mutta apina vei voiton. On se kova.

Kyllä tästä mun mielestä pitää ottaa Spirits tai Illusory Angel. Apina on vähän heikompi jos ei vihreä olekaan auki.


Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1977 : 21.08.14 - klo 00:11 »
Tämän päivän boosteri tuli vastaan MODO:ssa, tosin siinä oli yksi uncci foilina ja yksi commoneista oli korvaantunut merkityksettömällä uncilla (joku Staffeista). Voin sanoa ettei ollut mikään helppo pickki, mutta en vielä spoilaa mitä otin ja miksi.

Yllättävän suuri osa teki kuten minä ja otti Triplicate Spiritsin (n. 38%). En pidä Illusory Angelista lainkaan koska hyviä ykkösdroppeja ei kovin paljoa ole ja x/4 creaturet on tässä typessä yllättävän helppo poistaa. Joten valinta oli joko Juggernaut (ei committaa millekään värille, hyvä beatstick), Kird Chieftain (asemoi vahvasti G/R:lle) tai edellä mainittu Spirits. Pidän tokeni-valkoista yhtenä typen vahvimmista arkkityypeistä ja kumpikaan isoista äijistä ei ole NIIN hyvä että se houkuttelisi suoraan, niin menin valkoiselle. Tämä kannatti koska valkoinen oli yllättävän auki koko dräftin ja lopulta minulla oli dekissa 2x valkoinen Paragon, 3x Spirits, 2x Raise the Alarm enkä hävinnyt ensimmäistäkään peliä.

Niin ja se yhdeksän manan massapoisto on ansa. Älkää lapset menkö ansaan.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Retardi

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1978 : 21.08.14 - klo 00:17 »

En pidä Illusory Angelista lainkaan


Itse pidän enkelistä todella paljon, ja hyviä "1 droppeja" sen kanssa ovat esim. Forge Devil, Lightning Strike ja erityisesti Void Snare joita tuntuu saavan helposti 2-3 joka draftissa jos haluaa.
Joo tai siis ei eiku häh?

Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #1979 : 21.08.14 - klo 00:56 »
Eilisestä otin Juggernautin koska olen hiiri enkä mies, haluan vaihtaa apinaan päivän funtsinnan jälkeen. Ihan siinä ja siinä Tripsin kanssa, spirit suorittaa varmemmin mutta apinan upside on potentiaalisesti isompi. Sinällään en kyllä aattele että se sitoisi suuremmin RG:lle: toki se on optimaalisin siellä ja todella vaikea nelosvuoron play, mutta RXg Evolving Wildsillakin passaa. Ja ton syklin lapuista apina on ihan täysin jeppis vaniljahille paskimmassakin keississä.

Enkelin ja Jukan rankkaan noiden taakse. Void Snare on tosiaan hyvin jeppiskamaa ja varmaan paras common-play sen kaveriksi jossain UW-pieksussa.

Tänpäiväisestä Brood Keeper Lynxin ohi. Otetaan nyt alkuvaiheessa melko matalatehoisesta nyytistä ja katsotaan saako sille naarattua apuja niin päästään dragukoiden tekoon. Tääkin on sellainen "tasavarma suorittaja" vs "isompi upside" -keissi.