Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Päivän pickin pohdiskelua  (Luettu 958111 kertaa)

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3120 : 15.03.16 - klo 22:34 »
Jos formaatti on RRR, valinta voi olla Equenaut, sinetti tai Peel. RGD:ssä se on ilman muuta Peel.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa veijari

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3121 : 15.03.16 - klo 22:35 »
Luulen että maailma on piloilla, ja jos fantsu tms. TM tarjoaa Ravnica draftia, se on ilman stäkkilämää...

Mutta sama aihe kävi vahvasti mielessä :). Watchwolf ja Goblin Legionare, ah magic ennenkuin se pilattiin.



Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3124 : 17.03.16 - klo 12:08 »
Loxodon Hierarch on tiukka jätkä, mutta RGDssä et halua mennä GWlle joten itse passaisin norsun ansaksi seuraavile ja ottaisin poiston.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3125 : 17.03.16 - klo 12:09 »
Loxodon Hierarch on tiukka jätkä, mutta RGDssä et halua mennä GWlle joten itse passaisin norsun ansaksi seuraavile ja ottaisin
Civic Wayfinderin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa hembba

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3126 : 17.03.16 - klo 17:34 »
Mä taas ottaisin norsun ilolla ja naureskelisin kun pöydän prot "ansoina" passailee mulle lisää pommeja.  8)

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3127 : 17.03.16 - klo 18:17 »
Mä taas ottaisin norsun ilolla ja naureskelisin kun pöydän prot "ansoina" passailee mulle lisää pommeja.  8)

Cc4 4/4 ei nyt ihan pommiluokassa ole, vaikka toki varsin hyvä äijä omassa formaatissaan onkin. Glare taitaa olla melkein ainoa kortti, minkä takia haluaa tuossa formaatissa lähteä GWlle. Tuo valinta kun pakottaa käytännössä pelaamaan neliväriläjää.


Poissa Lunsku

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3129 : 18.03.16 - klo 09:52 »
Tripla-Ravnicasta kun en mitään tiedä niin sumplin lähinnä Sandsowerin ja karoon välillä.




Poissa hembba

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3133 : 21.03.16 - klo 21:57 »
No nyt oli pussi, 15:ta kortista 11 valittuna  :o







Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3140 : 27.03.16 - klo 12:59 »
Ravnica - draft:
21.3. 3bb 4/4 Woebringer Demon lenturidemoni on huonoimmillaan edict vastustajaan ja saat samalla blokkerin. Voi tehdä aika paljon enemmänkin. Mielestäni parempi kuin signet. Selesnya Evangelia voisi harkita RRR - formaatissa, mutta GW - aloitus muulla kuin Glare of Subdualilla  oli kauhea plääni jos mukana oli Guildpact / Dissension.


22.3. vaihtoehtoina mihin vain osuva sorcerypoisto Faith's Fetters tai Dimirin Szadek, Lord of Secrets. Formaatti ei ollut niitä nopeimpia (paitti boros triplaravnicassa) ja fiksausta oli, joten myös finisheri on käypä. Golgari Guildmage on hyvä, muttei millään kahden edellisen tasolla (etenkään kun lämät eivät mene läjään)

23.3. aivan selkeä pick. Faith's Fetters. Seuraavaksi ottaisin signetin tai Trophy Hunterin. Dark Confidant on täysin unplayable muussa kuin hyperagressiivisessa Rakdoksessa, siinäkin vain kohtis.

24.3. Ottaisin Boros Garrisonin, Dissensionin kanssa pelattaessa Peel from Realityn. Rare on Hunted Horror on kauheaa jätettä ja setin huonoimpia: mä saan lihan, sä saat KAKSI prottihilleä ja ajat eka 6 päähän. Jos sulla ei oo poistoa (jota muuten on paljon) tai yhtä setin todella monesta bouncesta, ajan 7 päähän. Sitten sä ajat taas 6. Ja on vielä tuplacasteri. Tämän haluaisin jokaisen vastustajani alkukäteen tässä formaatissa.

25.3. setin parhaita poistoja (Last Gasp) mutta Ribbons of Night on nutsit. Poisto, 4 lifeä, kortti ja tämä bargain 5 manalla. Tämän pussin ottaisin siilediin. Rare on muuten taas unplayable: Bloodbond March, kuinkahan monta samannimistä ukkoa (joita haluaa laittaa vielä dekkiinsä) saa omalle gravelle?

26.3. hyvä rare Primordial Sage, mutta Ribbons on vielä parempi.

27.3. Last Gasp on selvästi parempi kuin Disembowel. Gaspin kanssa olet tasoissa tai edellä curvessa ja voit pelata toisenkin spellin, Disembowelilla olet jäljessä.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.


Poissa hembba

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3142 : 28.03.16 - klo 04:58 »
Mitä mieltä täällä ollaan vedalken dismisseristä?
Edit: Muistelisin että hajosin tähän korttiin useasti
« Viimeksi muokattu: 28.03.16 - klo 04:59 kirjoittanut hembba »

Poissa Thalian

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3143 : 28.03.16 - klo 11:49 »
Mitä mieltä täällä ollaan vedalken dismisseristä?
Edit: Muistelisin että hajosin tähän korttiin useasti

Korttihan on aivan älyttömän tiukka. Kuus manaa on paljon, mutta efekti on törkyisen hyvä. Jos olet edellä, niin tää voittaa pelin. Jos olet jäljessä, niin tällä pääsee helposti taas rinnalle. Tekee siis kaiken, mitä kortin haluatkin tekevän.

Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3144 : 28.03.16 - klo 15:13 »
Thalianin viestissä on pikku ripaus hyvänmiehenlisää. Dismisser on oikein hyvä ei-ihan-firstpick, mitä edesauttaa se, että tässä formaatissa 2/2 äijä on ihan kunnollinen beatstick. Sinisistä commoneista pickaisin RGD:ssä Dismisserin yli seuraavat:

Compulsive Research
Snapping Drake
Peel from Reality
Flight of Fancy

ja RRR:ssä lisäksi Vedalken Entrancer
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa SahtiAine

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3145 : 28.03.16 - klo 21:25 »
Tykkäsin Rancidin kiteytyksestä että Dismisser on oikein hyvä ei-ihan-firstpick. Tämän jälkeen ihmetytti kovasti että kyseisellä luokituksella olevan kortin yli otettaisiin sekä Snapping Drake ja Flight of Fancy. Molemmat ovat mielestäni ihan kelpo kortteja, mutta harmittaisi ottaa niitä 4 ensimmäisen pikin aikana. Compulsive research on toki parasta herkkua enkä pysty sitä edes cube-boostereissa kovin helposti passaamaan. Peel ja Entrancer ovat molemmat myös vahvoja (ja nimenomaan niin että Entrancer parempi RRR formaatissa ja peel RGD:ssä). Silti olisin kyllä valmis keskustelemaan siitä ovatko nämä molemmat dismisseriä parempia pikkejä.

Summa summarum järkkäisin siniset commonit tähän järjestykseen:
Compulsive Research
Peel from Reality
Vedalken Dismisser
Snapping Drake
Flight of Fancy
Vedalken Entrancer

Jos kyseessä RRR-drafti, niin nostaisin Entrancerin listalla toiseksi ja Flight of fancyn yhden sijan snapparin ohi.


Poissa Rancid-

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3147 : 29.03.16 - klo 00:50 »
Mun ajatus siitä, että Dismisser tulisi noiden 3U maksavien asioiden jälkeen preferenssilistalla, johtuu ihan manacurve-syistä. Toisaalta Snapping Drake on jonkun verran huonompi, jos (kuten RGD:ssä haluaa) dekki on lopulta RUG, koska kyseiseen slottiin on tarjolla Assault Zeppelidiä, Steamcore Weirdiä ja mitä näitä hyviä vehkeitä nyt on. UB-pohjaisessa dekissä snäpäri on sitten vähän tärkeämpi. Flight of Fancyn osalta puolestaan vihreiden lihojen lennättäminen on pop, UB:ssa pitäisi olla evaasiota tarpeeksi ilmankin.

29. päivän picki on harvinaisen hanurista: Keening Banshee olisi kiva, mutta 2BB on manacost jolla ei todellakaan halua aloittaa RGD-draftia. Käytännössä picki redusoituu mun päässä muotoon Lightning Helix versus Peel from Reailty. PTQ-topkasidraftissa ottaisin Helixin, koska high risk // high reward; muuten varmaan ottaisin Peelin.

Tripla-Ravnicassa Keening Banshee olisi helppo pick, joka pitäisi auki sekä Golgarin että Dimirin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.


Paikalla Rhianne

Vs: Päivän pickin pohdiskelua
« Vastaus #3149 : 30.03.16 - klo 10:43 »
Saisiko äänestykseen SOI:a, prellut lähestyy! Lisäksi Ravnicassa on se ongelma, että joskus first picki riippuu siitä mitä muut formaatin boosterit ovat, siis jos tietää mitä tekee toisin kuin minä.