Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [Team Nassikka]n 1. Ropecon. Hemmetin ankerias!  (Luettu 1486 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hall0n

Raportti tulee reilusti myöhässä, mutta haitanneeko tuo. Tiimin iloksi näitä kirjoitan ja jos joku muu saa jotain tästä irti niin aina parempi. Poro Tourin limited-eventti sai minut, Teron ja Ronin kiinnostumaan Köysitapahtumasta ja uskaltamaan menettämään coni-neitsyyden kortinpeluun merkeissä.

Päätös lähteä syntyi edeltävänä vloppuna ja viikon aikana saatiin kovalla sählingillä ja Ronin avustuksella hommattua minulle ja Terolle kyyti Otaniemeen, Mahonen matkusti mieluummin keskenään jollain muulla kyydillä :o. Kuljetuksemme oli mallia vuoden päivät seisonut Valentinin pilotoima auto. Lähtö piti olla ensin yhdeltä, sitten kahdelta, mutta lopulta auto noukki meidät kolmen aikoihin Hämeenkadulta. Suunnitelmissa oli vain käydä rekisteröimässä tiimi lauantain eventtiin yhden miehen voimin ja päristä loppuaika Helsingissä.

Se plan lensi kuitenkin romukoppaan, kun Valentin kysyi halukkuuttamme tiimihyljekseen. "Mennään jos keretään", sanoin. Valentin huikkasi vain "Davai davai!" (no ei huikannut (toim. huom.)) ja perillä oltiinkin hyvin ennen turnauksen alkua. Conirannekkeen 28€-hinta kirpaisi pahasti, mutta mukisematta maksettiin ja siirryttiin Dipoliin hakemaan produktia molempiin eventteihin. Piti ostaa myös sleevejä, mutta niitäpä ei ollut sisällä vaan pihalla sepän vieressä. En meinaa löytää dipolista keskenäni ulos Teron ja Valentinin mentyä edeltä. Pihalle päästyäni mietin vain, että mikä hemmetin seppä. No ahjo löytyy ja myös porojen ulkopiste, joten tiimihylje saa puolestani alkaa.

Väliotsikko: tiimihylje

Ennen turnauksen alkua morotetaan tuttuja turkulaisia ja ainakin Arttua. Pooli oli ihan ok ja siitä sai kaksi hyvää dekkiä aikaiseksi. Valentin viuhutti Izzettiä, jossa oli Mercurial Chemister ja muutenkin ihan hyvät kortit ja Terkko synergistä Golgari splash pikku-r läjää, jossa oli Jarad. Minulle koottiin jämistä GW jossa playablet loppui vähän kesken ja spläshättiin vielä herkullinen Deathpact Angel ja jotain muita Orzhov-kortteja. Se spläshi lähti kuitenkin jossain vaiheessa pois, koska päätin kumminkin preferoida konsistentteja manoja.

Ensimmäisellä kierroksella kopataan tietenkin turkulainen autolasti syleilyymme ja häviämme. Pelaan Tomi Peltosta vastaan ja vaikka ekan pelin vienkin holymanteloidulla 4/6 vaniljalla niin toisessa ja kolmannessa pelissä Tomin Niv-Mizzet, Rakdos ja joku kolmas pommi näyttävät kaapin paikan. Valentin voittaa oman pelinsä, mutta Terokin joutuu nöyrtymään kun mulligoi kolmeen. Teron sanoin: "Mä en aina mulligoi, mut sitten ku mä mulligoin, ni sit mä mulligoin ihan vitusti."

Seuraavassa tiimissä on kaksi Huotaria ja Jussi Sepponen. En enää muista ketä vastaan pelasin, mutta luultavasti hävisin. Tässä kohtaa Valentinin vastustajalla tais olla Pack Rat, mutta Vallu voittaa silti. Terokin voittaa, kun vastus taisi vähän kämmäillä blokkaamisien kanssa ja Tertongin Collective Blessingiä vastaan sidetetty Naturalize osuu dildocloakkiin.

Kolmannen tiimin nimi tais olla ~Worlds 2013 ja vastassa on Häggkvist, Sjöblom ja Häyrynen. Minä pelaan Max Sjöblomia vastaan ja kaksi ekaa peliä menevät 1-1. Jos Max tätä lukee, niin mun piti sanoa että se hänen Legacyn Miracledekistä kirjoittama artikkeli oli hyvää settiä, mutta en sitten muistanut/kehdannut/uskaltanut. Tero on tällä kertaa kerennyt häviämään ja Valentin voittamaan, joten vikassa pelissä on jännät paikat. Valentinin mielestä en neuvoja kaipaa ja hän siirtyy pelaamaan Sovelan kanssa highlanderia, mutta Tero jää urheana paikalle. Vastus taisi mulligoida ja/tai missata landdropin ja matsin käännekohta on, kun mulla on 2W indestructible+populate instantti, jolla saan 2-for-1:n ja säilytettyä Knight Valoroidun Azorius Arresterin tiskissä.

Neljännellä kierroksella Tuomi, Kumpulainen ja Vuori, enkä taaskaan voita, vaan häviän topdekkauskisan vikassa pelissä. Valentin voittaa ja kierros kulminoituu Teron kolmanteen peliin. Vastuksella kusee manat ja Terolla floodaa ihan saatanasti. Hän on kuitenkin kerennyt nostamaan Rot Farm Skeletorin ja vastuksen kyseenalaisista blokeista johtuen se on ajamassa vastustajaa piiloon. Skeletor on varsinainen The Abyss, kun vastustaja joutuu chumppimaan sen joka vuoro ja Tero palauttaa sen haudasta joka kerta. Draw step näyttää kuitenkin Terolle pelkkää ländiä ja kun lopulta nousee Grisly Salvage, niin se näyttää ländiä ja Hired Torturerin. Torturer slämmätään peliin, mutta vastapuolelta tuleekin neula sitä nimeämään! Skeletor jatkaa pöntöstä nousemista ja Jarad menee lopulta hautaan kun Teron dekki on tyhjä. Eeppinen matsi ja Terolle eeppinen voitto.

Vikalla rundilla vastassa Perälahti, Tuovinen ja Vuorjoki, enkä taaskaan muista ketä vastaan pelasin. Lähden kahden ländin kädellä enkä enää nosta enempää ländiä koko pelin aikana. Eipä sitä tarvittukaan, kun kurvahdin playlta Daring Skyjek; Keening Apparition; Azorius Arrester; Dryad Militant ja vastuksen eka play on vuoron kolme Cluestone ja vuoron neljä Excava, Blood Bitch, joka jostain mystisestä syystä unleashataan. Mulla tosin oli vielä kädessä Lyev Decree (herkku!), joten kakkosen droppini ajoivat voittoisaan voittoon. Kakkospelissä tuhoudun, kun jätän blokkaamatta jonkun ukon 18 lifessä ja Maaka + Maaka + Boros Charm tööttää 20 päähän. Kolmospeli menee topdekkauskisaksi ja voitan lopulta. Valentin voitti myös ja Terosta en enää muista, mutta 4-1 ja 10€ lahjakortti matkaan. Ville Kaukorantakin tais käydä morottamassa jossain välissä, se on hauska poika.

Tarkkaavaisimmat lukijat saattoivat huomata, että Vallu ei hävinnyt kertaakaan. On se vaan nutsit. Turnauksen päätyttyä meidän pitäisi päästä Helsinkiin Ronin siskon kämpille punkkaamaan ja Valentin osoittaa jälleen nutsiutensa heittämällä meidät sinne. Kämpillä on Ronin lisäksi jotain tämän työ/opiskelukavereita kiskomassa raakaa Saarenmaata shotteina ja meno on sen mukaista. Tarinan kirjoittajalla alkoi olla pieni mutta kiusallinen nälkä (viimeksi syönyt kunnolla aamulla), jonka seurauksena suuri ja vittumainen päänsärky. Kaupoissa ei tietenkään tajuttu käydä hakemassa eväitä, joten joudumme ryöstämään Ronin & co:n Camping-makkaroita. Syömme yhdet kylmät jauhotapit mieheen ja Tero toteaa "Mikäs sen mukavampaa kuin kylmä makkara suussa" ja sen jälkeen kirjaimellisesti pakotetaan maistamaan Saarenmaata. Hyi helvetti, sanon, mutta juon kuitenkin yhden shotin. Nukuttaa ja väsyttää loputtomasti, mutta päätämme Terkon kanssa harjoitella yhden M14-hylkeen josta droppaamme aika nopeasti, koska dekki oli ihan hirveä.

Lauvantai

Herätys on ysiltä ja Ronin naamasta näkee, että jotain oli nautittu. Matkalla Kamppiin vastaan kävelee Pekka Haavisto, joka ei tunnista minua vaikka keväällä olin hänen vierasluennollaan kuulemassa hauraista valtioista. Istuin sentään takarivissä enkä sanonut yhtään kommenttia tai kysynyt yhtään kysymystä, joten olisi luullut tunnistavan. Bussilla Otaniemeen ja lähtölaukausta odotellessa muutan eilen saadun lahjakortin 200 mustaksi sleeveksi. Avaan poolin jossa on foili Devout Invocation ja vissiin pari Banisher Priestiä, Doom Blade ja muitakin ok-vehkeitä. Saan tilalle altaan, josta väännän ihan ok UR:n feat. Jace's Mindseeker, Opportunity ja Ogre Battledriver. Lisäksi siinä oli 2x Thorncaster Sliver ja päätän olla peluuttamatta niitä, koska ei yhtään muita pelattavia slivereitä oikein millekään väreille. 5 manan nalle on paperilla tosi nihkeän oloinen, mutta ois ehkä voinu olla jossain matchupeissa pelattava, tiedä häntä. Negaten sidetin joka matsissa ja olis saanu olla mainissa.

Heti ensimmäiseksi joudun jotain turkulaistunutta Yläneen miestä vastaan. Mulla on ihan infernaalinen recordi turnauksissa Teroa vastaan, mutta tällä kertaa voitan 2-1, vaikka Terolla oli ihan hyvä dekki featuring mm. Lifebane Zombie.

Toisella kierroksella on vastassa Jani Lindroos, joka kehuu Haloo Helsinki!-paitaani, tattista vaan. Ykköspelissä missaan lethalit kun PELAAN OIKEAOPPISESTI kavun 2nd main phasessa Ogre Battledriver tiskissä. Mua vitutti ja Jania varmaan kilisytti kun turmoilin ja voitin vähän ajan päästä silti. Kakkosgamessa Negatoin Altar's Reapin ja peli oli aika äkkiä selvä. Pelasin muuten molemmissa peleissä Mindseekerin, mutta ankerias missasi kummallakin kerralla.

Kolmannella kierroksella vastassa Matias Bro ja kolmannessa pelissä saan Molten Birthin kuusi kertaa takaisin käteen ja ajan 1/1:llä yli. Pahoittelut siitä. Vastapuolta pikkaisen harmitti Shrivelin käyttö alkupelissä helppoon 2-for-1:n kun mulla oli Goblin Piker ja Regathan Firecat tiskissä. Ois vissiin kannattanu pelata ympäri Molten Birthistä :D Matias oli oikein mukava kaveri ja heikompi mies olisi varmasti kilissyt tuuriani. Ankerias ei sentään osunut, kun sen jossain pelissä pelasin.

Neljännellä kierroksella tais olla vastassa mun poolin saanut henkilö, jonka nimeä en valitettavasti muista, mutta tosi mukava kaveri. Ekassa pelissä saan hänet vissiin kolmeen lifeen, mutta sitten tulee Devout Invocation ja kolme serraa. Pelasin siten, että topdekatulla Chandra's Outragella oisin voinut voittaa, mutta 1-outtinen ei nouse. Kakkospelissä kutsun taas peliin ankeriaan, joka missaa jälleen ja voiton avaimet menee siinä samassa. Tilanne 3-1.

Seuraavaksi Jori Hukka ja UB-control. Jori vie ekan matsin Corrupteilla ja Opportunityillä. Kakkospelissä annan hänen aloittaa, mutta pelistä tuleekin jäätävä race, jossa pyydettiin judgekin paikalle. Mulla on Battledriver tiskissä ja pelaan Air Servantin, en sano mitään ja menen combattiin ja käännän kavut kenoon (ml. Air Servant). Jori on hämmentynyt triggersäännöistä ja Johanna saapuu paikalle ja puoltaa minun näkemystäni asiasta (Battledriverin triggeri ei unohtunut koska ajoin Servantilla). Hauskasti minusta puhuttaessa olen "se", kun Johanna setvii asiaa vastustajalleni (ei, en todellakaan ottanut nokkiini, on vaan mielestäni hauska yksityiskohta). Ajojen tapahduttua Jori pelaa Wring Fleshin Sota-ajuriini koittaen tuhota sen. Hän tietää, että minulla on kädessäni Negate koska Lifebane Zombie. Lasken kuitenkin, että häviän oikeastaan vain Corruptiin ja annan ukkoni paskoutua. Corruptia ei kuitenkaan tule, Negate säilyy ja ajan voittoon. Kolmospelissä minä saan puolestani aloittaa ja peli venyy ja paukkuu ja kerkeän kerran missaamaan ankeriaalla (kaverin dekissä oli hiukan paljon hyviä targetteja mutta ei ;___;), kunnes topdeck-moodissa toisella puolella nostetaan paremmin. 3-2 drop.

Myös Tero ja Roni ovat 3-2 ja droppaamme kaikki. Helsinkiin bussilla, kaliaa koneeseen ja Mattolaiturille juomaan bisse. Kyllä, yksi bisse koska hinta 7,8€. Nähtiin me siellä sentään Eero Milonoff. Sieltä matka jatkui johonkin yökerhoon (tuntuvasti edullisempaan), jonka nimen olen jo unohtanut ja lopulta kolmen aikoihin päästään nukkumaan.

Sunnuntai

Heräillään joskus puolenpäivän aikoihin ja pistetään M14-drafti tulille modossa. Draftataan hyvä BW, hävitään ekalla rundilla, voitetaan toinen ja joudutaan Teron kanssa lähtemään, kun Valentin alkaa käydä kärsimättömäksi Otanimen lähtökuopissaan. Kello kolmen lähtöaika ei ihan onnistu, kun saavumme paikalle vähän vaille neljä, mutta mitäpä pienistä. Ropecon on sitä myöten ohi ja vaikka kortinpeluu ihan hauskaa olikin, niin silti 28€ on aika suolainen hinta, kun emme muuten kuulu conin kohderyhmään. No voipahan ainakin sanoa käyneensä, jos joku joskus kysyy.

+sat:
+ Mukavat vastustajat
+ Valentin. Hän ei juo. Hän ei polta. Hän ei kuse. Hän on kone. Suuret kiitokset kyydistä ja tiimihylkeen voittamattomuudesta!
+ Kämppä
+ Hauskaa oli
+ Emmä keksi enempää

-kset
- SM-kisat takasin, että ois joku toinenkin iso kollektiivinen MTG-eventti
- Ankerias
- 7,8€

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: [Team Nassikka]n 1. Ropecon. Hemmetin ankerias!
« Vastaus #1 : 05.08.13 - klo 16:29 »
Wut? En ole nyt varma ymmärsinkö lukemani oikein, mutta minulla vaan on ilmeisesti tapana käyttää "se"-pronominia "hän"-pronominin tilalla puhekielessä. Ei mitään henkilökohtaista. Tämä saattaa olla murrejuttu?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa ling

Vs: [Team Nassikka]n 1. Ropecon. Hemmetin ankerias!
« Vastaus #2 : 05.08.13 - klo 16:44 »
Vikalla rundilla vastassa Perälahti, Tuovinen ja Vuorjoki, enkä taaskaan muista ketä vastaan pelasin.

Voin hyvällä tiedolla sanoa, että vastassa oli serkkuni Vuorjoki.