Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Minkälainen manacurve arenalla?  (Luettu 6926 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Minkälainen manacurve arenalla?
« : 06.06.14 - klo 10:27 »
Pelaan lähinnä arenaa mutta olen ihan sika huono ja yleensä pelit päättyy 1-2 voittoon. Parhaimillani olen pärjännyt 5-7 voittoa.
Minkä verran ja minkä hintaisia creatureja ja loitsuja pakassa olisi hyvä olla?
Montako isoa fininsher creaturea esim jotka maksaa sen 6+manaa?
Montako 2 tai alle droppia?

Riippuuko tämä myös kuinka paljon pelattavasta classista?

Jos haluaa pärjätä arenalla hyvin mikä on herojen pickkaus järjestys tai esimerkiksi helpoin hero pärjätä arenaalla?:)
Haluisin vaan pärjätä sen verta, että voisiin aina halutessani pelata pelkästään areenaa. (laittamatta enää enempää rahaa likoon oon jonkun 10e tuonne suoltanut enkä kyllä kadu mutta siltikin harmittaa että oon paska:P)

Käytän kyllä draftauksessa pick order listoja joten korttien voimasuhteista on kyllä jonkinmoinenn käsitys mutta musta tuntuu, että homma kysee siinä että mana curve on päin kettua aina. Joko liian halpoja kortteja pelkästään tai sitten puuttuu kokonaan loppupään finisherit:P

Vaikea myös valita esim 15 tai 20 kortin kohdalla kun rakentaa peliä että missä kohtaa lähtee pickkaamaan nitä kortteja mitä mana curven takia tarvitsee vaikka ne olisi susi paskoja vs. oikeasti tehokkaat kortit jotka on väärän hintaisia.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Anssi

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #1 : 06.06.14 - klo 10:40 »
Oletuscurve on tyyliin 0-4-5-7-5-4 ja sit jotain spellejä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Padishar

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #2 : 06.06.14 - klo 12:11 »
Ykkösdroppeja ei sinänsä tarvitse, vaan tärkeät dropit alkaa kahdesta manasta. Toki jotain [hs]Worgen Infiltrator[/hs]ia ja [hs]Flame Imp[/hs]piä pikkailee, mutta ei kannata tosiaan mitään Argent Squireja lähteä forssaamaan vaan siksi, että saisi jotain pelattavaa ykkösvuorolle.

Tavallinen mana curve voisi olla seuraava:

Kakkosvuoron pelauksia olisi hyvä olla semmoinen 6-8 pakassa. Kolmen ja neljän manan lappuja kuutisen kpl kutakin, vitosia neljä, kutosia ja siitä kalliimpia 3-5.

Poissa hallava

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #3 : 08.06.14 - klo 21:55 »
Tärkeintä areenassa on että alkupuoli ei kuse. Valitse siis mahdollisuuksien mukaan kuutisen kahden manan 2/3 tai 3/2 hemmoa. Jos tämä ei onnistu, koita saada korkea piikki 3:n manan ukkojen kohdalle kompensoimaan - jos aloitat toisena, on turn 2 coin 3 drop, turn 3 and 3 drop vähintään yhtä hyvä ellei parempi kuin normaali aloitus. Jos tämäkään ei onnistu, koita nyt ainakin dräftätä sweeppejä tai jotain pelinkääntäjää vuorolle neljä tai rukoilla ettei vastustajalla ole hyvää aloitusta ja te molemmat idlaatte heropowerilla ensimmäiset 3 vuoroa.

Manakurvi ei ole areenassa oikeastaan kiveen kaiverrettu. Tärkeintä on valita ukkoja ja spellejä niiden "value":n perusteella. Usein sankarille ominaiset class-cardit ovat voimakkaampia kuin neutraalit, joten näitä kannattaa priorisoida: Druid of the Claw, Truesilver Champion, Swipe, Wrath, Keeper of the Grove, Ancient of War/Lore, Ironbark Protector, Fireball, Frostbolt, Water Elemental, Flamestrike, Aldor Peacekeeper, Consecration, Guardian of Kings etc. etc.

Joten älä pickaa susihuonoja kortteja manakurvin vuoksi, vaan valitse ne jotka ovat oikeasti pelattavia tai muuttavat boardsteittiä välittömästi.

Helpoin hahmoluokka lienee maagi, sitten druidi tai paladin. Huntteri on hit-and-miss koska jos et saa komboja tai todella hyvälaatuisia pickejä, on se melko huono. Rogue on ihan jees mutta vaatii vähän enemmän taitoa. Warrior toimii vain jos onnistut dräftäämään TODELLA alkupuolivoimakkaan, aggressiivisen dekin. Priesti toimii vain jos rölli-taidot on kunnossa.


Poissa Karhumies

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #4 : 09.06.14 - klo 17:52 »
3 manan miehiä tarvitaan kurviin loppujen lopuksi yllättävän vähän.

2 manan 3/2 treidaa nimittäin päikseen 3 manan 3/3 miehen kanssa, olipa siinä 3/3 minionissa melkeinpä mimmoinen teksti hyvänsä. Poikkeuksina Harvest Golem, 3 manan 2/3 joka tekee Deathrattlella 2/1 ukkelin sekä Scarlet Crusader joka on 3 manalla 3/1 Divine Shield. Nämä kaksi ovetkin 3 manan common minioneitten parhaimmistoa Areenassa.

Toisena mennessä voi myös The Coinilla hypätä 2 manan minionista turn 3 pelattavaan 4 manan mieheen, ja turn 4 toinen 4 manan mies perään. Koska 3 manan minionit eivät oikein mitenkään treidaa 4 manan miehen kanssa, niin se että pääsee kakkosena lähtiessä ekana pelaamaan 4 manan minionin pöytään on melkoinen tempo swing.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #5 : 09.06.14 - klo 18:20 »
Tässä viimeisin dekkini. Ennen kuin paljastan menikö sillä hyvin vai huonosti, voitte repostella sitä näin mana curven kannalta.

1 [hs]Upgrade![/hs]
2 [hs]Fiery War Axe[/hs]
2 [hs]Heroic Strike[/hs]
1 [hs]Slam[/hs]
1 [hs]Bloodsail Raider[/hs]
1 [hs]Crazed Alchemist[/hs]
1 [hs]Cruel Taskmaster[/hs]
1 [hs]Knife Juggler[/hs]
2 [hs]Mad Bomber[/hs]
1 [hs]Emperor Cobra[/hs]
1 [hs]Frothing Berserker[/hs]
1 [hs]Scarlet Crusader[/hs]
2 [hs]Warsong Commander[/hs]
1 [hs]Arathi Weaponsmith[/hs]
1 [hs]Chillwind Yeti[/hs]
1 [hs]Dread Corsair[/hs]
1 [hs]Sen'jin Shieldmasta[/hs]
1 [hs]Violet Teacher[/hs]
2 [hs]Arcanite Reaper[/hs]
1 [hs]Azure Drake[/hs]
1 [hs]Spiteful Smith[/hs]
1 [hs]Stampeding Kodo[/hs]
1 [hs]Stormpike Commando[/hs]
2 [hs]Frost Elemental[/hs]

Curve on miesten osalta 0-6-5-5-4-2.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa rukif

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #6 : 09.06.14 - klo 18:47 »
Veikkaan että toi dekki meni ainakin 9 voittoa. Warriorilla on onnistuttu sillon kun aseita on paljon, niillä pääsee lähes poikkeuksetta aina hyville.

Poissa Karhumies

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #7 : 09.06.14 - klo 19:03 »
Onpahan hiton hyviä lappuja osunut samaan dekkiin! Melkoinen Warriorin unelmaläjä. Ainoastaan Warsong Commander #2 on ylimääräistä dekissä, sen tilalla voisi olla Boulderfist Ogre tai muu iso loppupelin jyrä. Ei silti mikään ihan kamalan huono kortti se kakkoskopiokaan, kunhan eivät molemmat osu samaan aloituskäteen.

Mana curven osalta huomautan, että Upgraden voi joskus jopa pelata 1 manan vuorolla tappaakseen vihulaiselta ykkösvuoron 2/1 minionin ettei oma kakkosvuoron 3/2 minion ikävästi kuole siihen. Mutta kun äijälle on noussut 2 dropeiksi Cruel Taskmaster sekä Mad Bombereita kaksinkappalein, niin mikäpäs siinä sitten. :D

Poissa hallava

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #8 : 09.06.14 - klo 19:25 »
Manakurvi on hyvä, aseiden määrä huolettaa. Se ei paljon naurata jos aloituskädessä - tai jopa vuorolla viisi - kädessä on kaksi reaperiä. Toinen asia joka saattaisi aiheuttaa ongelmia on drawin ja removalin puute. Vihun cretujen lyöminen naamalla vie vain niin pitkälle ennen kuin alkaa sattumaan turhan paljon.

That said, sanoisin että voi tämä viedä pitkällekin. Yleensä melko huonot Heroic striket aggressiivisessa dekissä antavat aika paljon reachia.

Poissa monkoosi

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #9 : 09.06.14 - klo 22:49 »
toi ois 12-0 jos ois pari warsong commanderia viel lisää noiden emmentaalien tilalle. Nyt vaan 6-3.

Poissa Karhumies

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #10 : 09.06.14 - klo 23:00 »
aseiden määrä huolettaa. Se ei paljon naurata jos aloituskädessä - tai jopa vuorolla viisi - kädessä on kaksi reaperiä. ... Vihun cretujen lyöminen naamalla vie vain niin pitkälle ennen kuin alkaa sattumaan turhan paljon.

Lyödään sitä vihua naamaan niillä aseilla, niin saadaan peli loppumaan ennen kuin drawi loppuu kesken. 2 Fierya, 2 Arcanitea ja 1 Arathi on peräti 1 Arathin verran VÄHEMMÄN aseita kuin Warrior Aggro pelaa conssussa, joskaan siinä dekissä ei ajeta Upgradea kun ei mahdu.

Poissa KukistajA

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #11 : 10.06.14 - klo 00:23 »
Ei tuo musta mitenkään erikoiselta warrulta näytä. Tuon vähemmällä asemäärällä ei warrua mielellään haluukkaan pelaa, plus tuo curven yläpää ei oo mitenkään hirveen herkullinen. Kaipa tolla seittemän paistia konsistentisti harjais.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #12 : 10.06.14 - klo 00:26 »
Totta on että tuo ei näytä mitenkään kovin ihmeelliseltä warrior dräftiksi. Huomattavaa myös että ainuttakaan epicciä tai legendaryä ei näkynyt. Lopputulos oli
(click to show/hide)
. Isoimmat ongelmat olivat yllätys, yllätys late gamessa missä ei ollut juuri mitään näytettävää, mutta aggro plan missä ajettiin aika liberaalisti aseilla naamaan toimi todella hyvin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Padishar

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #13 : 10.06.14 - klo 12:36 »
Aika poikaisalta pakalta näyttää. Itse en noista Warsong Commandereista perusta, koska ne eivät itsekseen toimi kovin hyvin pienen attack-arvonsa vuoksi. Mutta jos pystyy board controllin pitää (mikä ei ole liian hankalaa kiitos noiden aseiden), niin toki ne tässä pakassa nopeuttavat kelloa. Yleensä jättäisin kuitenkin toisen kopion poimimatta, ellei vaihtoehdot ole kuraa.

Aseiden lukumäärä on aikalailla passeli. En enempää aseita haluaisikaan, koska ne saattavat syödä tempoa sitten kun niitä nostaa useamman käteen (siten, ettei ole mitään mitä pelata pöytään), kun hyökkäyksiä on vain yksi per vuoro kuitenkin.

Poissa monkoosi

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #14 : 10.06.14 - klo 12:51 »
no niil commandereil sen boardin saa just pidettyä ku voi paiskoo ukkonsa pultteina sinne(jos ei parempaa poistoa ole noussut)

Poissa KukistajA

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #15 : 10.06.14 - klo 18:58 »
Warsong Commander on mun mielestä täysin unplayable. Se on kolmen droppi säälittävillä statseilla. Se ei tee mitään sillä vuorolla kun pelaat sen. Se on hyvä ainoastaan jos oot board statessa edellä. Se ei oo kovin hyvä edes sillon.
Allekirjoitus näkyy vain MtgSuomi Premium™ -jäsenille.

Poissa Lunsku

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #16 : 10.06.14 - klo 19:08 »
Vanha Warsong Commander (Your other minions have Charge.) oli kyllä ihan mainio. Mutta ennen oli ennen ja nyt on nyt.

Poissa gaerteh

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #17 : 29.07.14 - klo 09:32 »
Palatakseni alkuperäiseen asiaan, areenassa voi myös pärjätä täysin in your face -aggrolla. Olen itse draftannyt pari kertaa lähes täydellisen Shockadin-pakan, eli yhtään olentoa ei ole yli kolmen manan. Toisella menin 9-3, toisella 6-3. Monet pelaavat niin hitaita pakkoja areenan puolella, että yllättyvät melkoisesti kun vastaan tuleekin aito aggro. Varmasti Warlock Zoon voi myös draftata melkoisen hyvällä todennäköisyydellä.

Poissa sorin

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #18 : 31.07.14 - klo 00:41 »
Mulla vähän sama että hyvät neuvot kyllä kalliit. Oon koittanu lueskolla täältä näitä vinkkejä mutta vitut. Oon silti ihan yhtä paska x) oon parhaimmillani saanu ehk 5 voittoa ja yleensä se on jotain nollan ja kolmen väliltä.

Poissa Infinitium

Vs: Minkälainen manacurve arenalla?
« Vastaus #19 : 31.07.14 - klo 07:22 »
Ite pidän perusperiaatteena noin kuutta 1-2 droppia, noin kymmentä 5 tai kalliimpaa droppia ja hyvää määrää yetejä ja classikortteja. Pääsääntöisesti pelit ratkaistaan sillä, kumpi on saanut boardin haltuun vuoron 5 loputtua. Hyvät valuecreaturet esim. harvest golemit kannattaa pickata hyvinkin herkästi. Jo draftivaiheessa pitää saada jotain strategiaa millä kykenee voittamaan 2-3 flamestriken maagit, joita todennäköisesti on vähintään puolet vastustajista kuudennen pelin jälkeen.
 -Inf-