Vai O-ringejä täällä vaan pelataan. Mites ois Banishing Light joka on useammin parempi kuin rinkula?
Pohdinnan alla olevia kortteja:
- Lightning Bolt ja Chain Lightning pois ja keskitytään aiheeseen?
- Domri Rade, nostelee toisinaan kortteja ja tappelee, mutta liekö parempi aggrommassa versiossa?
- Rofellos, Llanowar Emissary, kortti jota haluaisi pelata, mutta dualit ja Mountain syövät tehoa aika paljon.
- Ruric Thar, the Unbowed, tää on vain niin siisti, mutta olisiko jokin toinen kuitenkin parempi?
- Tooth and Nail, onhan tää vielä siistimpi, mutta onko kannattava?
- Cultivate ym. 3 manan rampit, en itse niistä oikein pidä kuin commanderissa, tuntuvat turhan raskailta pelata aina. Pitäisikö silti?
- Sword of Feast and Famine
- Sarkhan, the Dragonspeaker, ei kuulu omiin suosikkeihin, mutta pitäiskö pelata vai olisiko Chandra, Pyromaster parempi?
- Jotain missannut pahasti punaiselta?
Tässä vähän omaa panostusta aiheeseen, tosin Gr versiona. Todella pitkään oon tän kanssa temponu suuntaan ja toiseen. Manatontut/rampit/muurit, aggro, midrange vai ramppiversio. Turnauksia ei PK-seudulla kovin usein ole ja niihinkään kaikkiin ei oikein aina pääse, joten omat turnauspelaamiset ovat jääneet todella vähiin. Näiden kaiken summana sitä tuppaa tulemaan vähän sokeaksi joillekin korteille/valinnoille, joten apuja kaivataan!
Itse vihaan sinistä väriä ja on vain nautinnollista rangaista sinisiä deckejä..Oikein! ;D Siis limitedissä esim pelaan sinistä mieluusti, tuntuu että on voimissaan sielläkin. Se on vain uskomattoman vi..ttavaa kysellä lupaa että "saanko pelata tämän"? "nope". Siksi Thrun, Mistcutter, Stomper, Genesis Hydra ja miksei Gaea's Revengekin vielä menoon mukaan.
Muutamat kysymykset:
Muutamat kysymykset:
- Wrathit on varmaan tän tyyppisiä dekkejä vastaan rasittavimpia countereiden lisäksi.
- Terra Stomper ja Spellbreaker Behemoth, ovat toki ihan ok lihoja, mutta onko nuo lähinnä ollut käytössä sinistä metaa vastaan? Itseä jotenkin raastaisi syäntä pelata noita kun ei commanderiinkaan mahdu :)
- Jos See the Unwritten on ollut toimiva, niin mitenkäs Summoning Trap? Itsestä tuntuu vain jotenkin varmemmalta pelata suoraan 6 manan lihaa joka on aina se mitä lapussa lukee.
Jos ehdottaa saa...
Scion of the wild
Hydra broodmaster
Mana bloom
Garruk, Caller of Beasts - tämäkin atm vaihtopenkillä. Cretumäärä sen verran alhainen että ei hotsittais maksaa kuutta manaa siitä että +1 ei välttämättä nettoa kortin korttia. Filtteröihän se tavallaan niitä tarpeettomia kortteja siinä pois, olennoillahan peli pyritään voittamaan. Samaten, jos kerran on 6 manaa varaa maksaa karposta niin pitäisi olla manaa myös castata lihoja kädestä ilman miinus-abilityä.
G2 Hastedragonit tekee mitä osaavat ja homma menee ihan kivasti. Siinä aiemmin Ugin poistaa kentältä mm. Elspethin ja BaneslayerinEi ollut meidän pelissä tämä, Baneslayerin kaltaisia hyviä kortteja en edes pelaa pakassani. En tuommoisia tuplavalkeita lappuja olisi edes päässyt loihtimaan kun Acidic Slimesi kynsi niittyni.
Ei ollut meidän pelissä tämä, Baneslayerin kaltaisia hyviä kortteja en edes pelaa pakassani. En tuommoisia tuplavalkeita lappuja olisi edes päässyt loihtimaan kun Acidic Slimesi kynsi niittyni.
Onko Oath of Nissa löytänyt tietään listalle tai harkintaan?Kyllähän se sisään menee kunhan lapun saan haltuuni.
Hunting Wilds on muuten suoraan parempi kuin Ranger's Path.
...
Rampit:
+ Ns. varma ratkaisu kun ei basic landeja juuri poistella.
+ Ramppimiehet, näitähän voi pelata tonttujenkin kanssa toki.
- Turhia nostoja loppupelissä.
- Ramppaus alkaa vuorolta 2 ->
Vaikka tonttuversio vaikuttaa kovemmalta pakalta, niin henkilökohtaisesti pidän enemmän ramppiversiosta (onhan se siistimpi!). Pakathan ovat rakenteeltaan kuitenkin melko erilaisia.
...
Laitataanpa mietteitä, vaikka MtG:n lopetinkin. Jätin toki Stompyn mökkipelejä varten ;D
Porojen turnauksessa oli ilmeisesti yksi Gr ramppi? Olisko heittää peliraporttia ja listaa?
Onko haikussa mahdollista pistää kasaan GRx-kasaa joka keskittyisi enemmän ländeihin ja synergioihin kuin pelkästään ramppaamiseen, vai onko singleton-formaatti vain liian vaikea siihen? Tarkoitan dekkiä jossa olisi:
- Fastbond+Courser+Oracle+fetches+Ghost quarter/wasteland+Zuran Orb+Ramunap Excavator+Crucible
- Scapeshift+Valakut+Dark Depths+Vesuva+Thespian Stage+Primeval Titan
Ja näiden lisäksi isoa lihaa, sweeppereitä, ramppispellejä ja vain hyvin vähän tai ei lainkaan manadorkia?
Onko haikussa mahdollista pistää kasaan GRx-kasaa joka keskittyisi enemmän ländeihin ja synergioihin kuin pelkästään ramppaamiseen, vai onko singleton-formaatti vain liian vaikea siihen? Tarkoitan dekkiä jossa olisi:
- Fastbond+Courser+Oracle+fetches+Ghost quarter/wasteland+Zuran Orb+Ramunap Excavator+Crucible
- Scapeshift+Valakut+Dark Depths+Vesuva+Thespian Stage+Primeval Titan
Ja näiden lisäksi isoa lihaa, sweeppereitä, ramppispellejä ja vain hyvin vähän tai ei lainkaan manadorkia?
niin pitää olla joku plääni sitä vastaan. :)
Näin sivuhuomiona Hour of Promise vaikuttais olevan aika nutsi kortti sellaseen pakkaan.
Näin sivuhuomiona Hour of Promise vaikuttais olevan aika nutsi kortti sellaseen pakkaan.
Niin noh, se on Primeval Titan ilman bodya, joka tekee efektin kerran jos ei kynäröidy. Kivempi temppu vois olla perus, että selfmillaat kortteja ja ländejä omaan hautaasi, käytät Life from the Loamia, Cruciblea ja Ramunap Excavatoria etc. tuomaan niitä takaisin, tai maukkaasti cästäät Splendid Reclamationion kun pönttö on täynnä ländejä. :)
Tein luonnoksen miltä se saattais näyttää (ei tosin Oath comboa mukana): http://tappedout.net/mtg-decks/09-08-17-rg-lands/
CC? Liikaa ländejä? Puuttuuko jotain ilmeistä?
LainausTein luonnoksen miltä se saattais näyttää (ei tosin Oath comboa mukana): http://tappedout.net/mtg-decks/09-08-17-rg-lands/
CC? Liikaa ländejä? Puuttuuko jotain ilmeistä?
Väittäisin, että seuraavat lappuset voisi muuttaa:
Pyroclasm -> rolling earthquake/hour of devastation
Firespout -> mizzium mortars/starstorm
Edge of Autumn -> regrowth
Mirage Mirror -> blood moon
Gruul Turf -> mountain
Hour of Promise -> collective defiance
LainausTein luonnoksen miltä se saattais näyttää (ei tosin Oath comboa mukana): http://tappedout.net/mtg-decks/09-08-17-rg-lands/
CC? Liikaa ländejä? Puuttuuko jotain ilmeistä?
Väittäisin, että seuraavat lappuset voisi muuttaa:
Pyroclasm -> rolling earthquake/hour of devastation
Firespout -> mizzium mortars/starstorm
Edge of Autumn -> regrowth
Mirage Mirror -> blood moon
Gruul Turf -> mountain
Hour of Promise -> collective defiance
Olen samaa mieltä pyroclasmin ja spoutin suhteen, mutta loput muutokset hieman epäilyttävät, olen tosin avoin argumenteille.
- Regrowth on kyllä hyvä lappu, mutta pidän myös Edgestä: kahden manan ramppi on just sitä mitä tohtori haluaa ja myöhemmin syklaa/dredgettää loamia/pistää ländin pyttyyn. Pitäis melkein leikata jotain muuta Edgen sijaan
- Mirage mirror on kyllä vähän suspect, mietin vaan että kombottaa kyllä Dark Depthsin kanssa, voi kopioida Valakutin tai minkä tahansa ison lihan omalla tai vastustajan puolella. Ainoa on että onhan se vähän manakallis ja ei tietty saa ETB-efektejä. Kyseenalaistan kyllä Blood Moonin tässä dekissä kun kaksi suurinta winconia pyörii ländien ympärillä ja synergiat muutenkin häviää sen myötä.
- Onko Hour of Promise oikeasti niin huono? Viiden manan Marit Lage tai kaksi valakuttia pöytään (ja sen jälkeen kuus nassuun ländeistä tai rampeista).
Pitäis kyllä keksiä jotain hyvää enchantment/artifact-vihaa mainiin, Reclamation Sage ei kyllä hirveästi sytytä...
Kortit joita Lightstorm pelasi ja minä en:
- Karn, Liberated
- Nissa, Vital Force
- Batterskull
- Beast Within
- Song of the Dryads
- Primal Command
- Tectonic Edge
- Ancient Tomb
- Acidic Slime
- Bloodbraid Elf
- Huntmaster of the Fells
- Lotus Cobra
- Manglehorn
- Nissa, Vastwood Seer
- Orcish Lumberjack
- Sakura-Tribe Elder
- Titania, Protector of Argoth
- Verdurous Gearhulk
- Wood Elves
Kortit joita minä pelasin ja Lightstorm ei:
+ Freyalise, Llanowar's Fury
+ Nissa, Voice of Zendikar
+ Cultivate
+ Nissa's Pilgrimage
+ Kodama's Reach
+ Fiery Confluence
+ Chord of Calling
+ Crop Rotation
+ Bojuka Bog
+ Gaea's Cradle
+ Birds of Paradise
+ Deathrite Shaman
+ Deranged Hermit
+ Dragonlord Atarka
+ Hornet Queen
+ Oracle of Mul Daya
+ Samut, Voice of Dissent
+ Spellbreaker Behemoth
+ Vizier of the Menagerie
Kortit joita Lightstorm pelasi ja minä en:
- Karn, Liberated - cuttaisin
- Nissa, Vital Force - kerran nostin ja pelasin tän, voitin silloin myös tällä pelin. Erinomainen walkkeri.
- Batterskull - tää on cutattavissa, lähinnä aggromatchuppeja vastaan kun burnikin on välistä ihan liian nopea eikä Kitchen finks kumppaneineen aina riitä. PS. Godo would like :)
- Beast Within - erinomainen poisto
- Song of the Dryads - erinomainen poisto, tää oli optio 2 voittaa myös mm. Niemen animaattori kakkospelissä.
- Primal Command - älyttömän monipuolinen kortti joka mun mielestä kuuluu tähän dekkiin. Ollut oikeastaan aina hyvä vuosien saatossa.
- Tectonic Edge - Värittömiä ländejä ei halua liikaa pelata, mutta on tää ihan kelvollinen ja ainakin viime vuoden sm-kisoissa teki hyvää jälkeä.
- Ancient Tomb - MUST PLAY.
- Acidic Slime - 5cc on kieltämättä kallis pienestä miehestä, mutta hyvä poisto.
- Bloodbraid Elf - mun mielestä tää dekki tarvii kaiken mahdollisen korttiedun ja tää tarjoaa sitä (toki itse pelasin tän viime kisoissa 3 kertaa vuorolla 3 ja sain joka kerta siitä Summoner's Pactin).
- Huntmaster of the Fells - varmaan cutattavissa, mutta korttina erinomainen ja yks omista pet cardeista.
- Lotus Cobra - tää ramppaa ihan kivasti välistä
- Manglehorn - pelasin tätä vähän faksikombojen pelossa. Poisti ainakin pelissä monog:tä vastaan Grim Monolithin joka olisi ollut tosi paha.
- Nissa, Vastwood Seer - MUST PLAY.
- Orcish Lumberjack - MUST PLAY; NUTS. Tähän liittyy aina vuorolla kaks riskinsä, mutta tarjoaa todella räjähtäviä alkuja ja voitti myös mulle parit pelit viime kisoissa.
- Sakura-Tribe Elder - Sakke on aina sakke.
- Titania, Protector of Argoth - MUST PLAY; NUTS.
- Verdurous Gearhulk - Tää on musta kelvollinen mies ramppimieheksi, 8 poweria joista vähintään 4 tramplella.
- Wood Elves - cutattavissa, mutta hakee forestin/dualin pystyssä.
Kortit joita minä pelasin ja Lightstorm ei:
+ Freyalise, Llanowar's Fury - en oikein pidä tästä, manan liian kallis kun ei oikein tee paljoa kuitenkaan.
+ Nissa, Voice of Zendikar - hyvä kortti
+ Cultivate hyvä vaihtoehtoa pikkumiehille.
+ Nissa's Pilgrimage hyvä vaihtoehtoa pikkumiehille.
+ Kodama's Reach hyvä vaihtoehtoa pikkumiehille.
+ Fiery Confluence - jätin ite tietoisesti nää damagespellit pois, tää on kyllä monipuolinen niin hyvä.
+ Chord of Calling - en itse henkilökohtaisesti tykkää tästä vaikka onkin instant. Joskus on vaan niitä pelejä jolloin ei paljoa manaa tähän laittaa.
+ Crop Rotation - hyvä haku Cradlelle jota en omista.
+ Bojuka Bog - oliko tästä hyötyä paljon? Varmaan ihan hyvä sinisiä dekkejä vastaan + animaattoria.
+ Gaea's Cradle - wants.
+ Birds of Paradise - tätä olisin pelannut, mutta oma oli unohtunut cubeen joka oli toisaalla.
+ Deathrite Shaman - pidän tästä, mutta halusin maksimoida ramppimiehet ja tämä ei ole luotettava sellainen. Bayou olisi ihan ok splash tän kanssa varmaan.
+ Deranged Hermit - tällä aikoinaan voitti Safe Havenin aloittelijaturnauksen, mutta en näe tälle paikkaa ilman Cradle virittelyjä.
+ Dragonlord Atarka - olisi pitänyt pelata.
+ Hornet Queen - 7 slotissa on jo tunkua ja ei näitä kalliita halua liikaa pelata. Tää on kyllä hyvä mies, mutta haluais sitä pelata myös Terastadonia tässä dekissä.
+ Oracle of Mul Daya - 4cc ja hyötysuhde omasta mielestä liian pieni/arpajainen. Helppo poistaa.
+ Samut, Voice of Dissent - en pidä kun ei ole tramplea, mielummin Verdurous Gearhulk. Boon Satyr on myös hauska flash mies joka jekuttaa välistä aika ikävästi. Yeva, Nature's Herald on myös aina söpö ;)
+ Spellbreaker Behemoth - cuttasin viime hetkillä FTK:n tieltä kun halusin maksimoida valuemiehet. Onhan tää isoveljensä kanssa hauska aina.
+ Vizier of the Menagerie - toimiessaan erinomainen muttei mikään pieksumies neljällä manalla, cuttasin itse viime hetkillä. Tykkäsitkö tästä? Näyttää paperilla aina hyvältä. Toimii keskimäärin joka toinen vuoro?
+ Fauna Shamanin - cuttasin omasta listasta pois, tän paikka varmaan parempi miescomboissa. Liian monesti vain 2/2 tonttu.