Poromagia

Kirjoittaja Aihe: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.  (Luettu 21826 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pulli

U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« : 09.06.16 - klo 22:16 »
Pitkästä aikaan kunnolla korttien parissa, vaikka edelleen suurin osa myynnissä, mutta tärkeimmät jätetty ;) tässä viimeeksi tuli pelattua abzanilla ja vaikka paljon mukavaa lappua värit tarjoaa niin joku ei sitten kuitenkaan napannut joten palasin Jeskaille ja heti tuntu kotoisammalta ^^ nyt sit päätin myös testata ekaa kertaa haikussa kaksi väristä ja päädyin U/R pyhään liittoon. Tälläinen aika näpsäkkä kasa kaverin avustuksella sain kasaan, tältä se näyttää: http://tappedout.net/mtg-decks/ur-highlander-3/

Antakaa ruusuja ja risuja. Seuraavaan turneeseen ajattelin lähtee tällä pakalla, hyvin ehtii päivitellä ja testailla vielä :)

Poissa Madmax88

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #1 : 10.06.16 - klo 07:15 »
Hyvä valinta! Itekkin pitkään UR:ää pelanneena tykkään deckistä. Eihän sitä väärin voi kasata koska jokaisella omat mieltymykset mut laitan oman listan tähän jos siintä saat jotain http://tappedout.net/mtg-decks/10-08-15-ur-control/ (tämäkin muokkaantuu koko ajan, mut tässä tämän hetken)

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #2 : 10.06.16 - klo 08:39 »
Aikasta identtinen lista :D miten pikku chandra, anger of the gods ja rolling earthquike on pelittäny?

Poissa Suntelli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #3 : 10.06.16 - klo 17:53 »
Pelailen aika vastaavaa listaa madmaxin kanssa ja voin todeta, että kyseiset kolme korttia ovat aika toimivia dekissä. Varsinkin chandra flippaa kivasti ja rolling päättää pelejä.

Itse ne ehkä pelaisi 33:lla ländillä 5cmc dragoneita (stormbreath ja thundermaw) manat täpissä->sun on aika huono tämän tyyliseen dekkiin. Tietysti topdeckinä vuorolla 10 nuo on mukavia.

Mystic Confluence on itsellä testauksessa. Jeskaissa ainakin toimi.

Tuossa oma lista: https://deckbox.org/sets/1282354

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #4 : 14.06.16 - klo 21:21 »
Dragoneita tykkään kyllä itse peluutta, nostin landit 34 (sua nähä riittääkö) ja cuttasin counterfluxin pois sen manacostin takia. Oletteko peluuttaneet Keranosta ja Serendib Efreetiä?

Poissa Madmax88

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #5 : 20.06.16 - klo 20:18 »
Ite oon kokeillu deckissä Keranosta sekä Efreetiä kumpaakaan en ollu tyytyväinen.
Keranos vähä hidas ja kömpelö, efreet sopii paremmin tempo läjiin (loppujen lopuks makuasioita)

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #6 : 01.07.16 - klo 08:02 »
Mitäs mieltä immiset on tästä Niblis of Froststa? Manacost mietityttää, mutta on aika mukava lenturi kasvamis- sekä jäädyttämis ominaisuudellaan. Itse ajattelin jopa testiin.

Poissa Lightstorm

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #7 : 01.07.16 - klo 10:22 »
Mitäs mieltä immiset on tästä Niblis of Froststa? Manacost mietityttää, mutta on aika mukava lenturi kasvamis- sekä jäädyttämis ominaisuudellaan. Itse ajattelin jopa testiin.

Oletko kokeillut Dungeon Geistiä? Ovat hivenen erilaisia ja prowess toki tekee Nibliksestä kestävämmän, mutta ei tee nelosvuorolla peliin tullessaan mitään oikeastaan eikä myöhemminkään ilman spellejä.

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #8 : 01.07.16 - klo 11:42 »
Sepä se. Sen verran parempiakin lentureita löytyy hastella. Huono tossa onkin se kun ei tee nitään vuorolla neljä :/ geistiä oon miettiny myös, mut en oo testiin asti viel pistäny. Sen verran kovia lappuja on tarjolla et yhdestäkään kortista vaikea luopua. Itse kun tykkään peluuttaa lohnuja. Mietintä myssyyn.

Poissa Frost

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #9 : 01.07.16 - klo 14:49 »
Mitäs mieltä immiset on tästä Niblis of Froststa? Manacost mietityttää, mutta on aika mukava lenturi kasvamis- sekä jäädyttämis ominaisuudellaan. Itse ajattelin jopa testiin.

Itse pitäisin tuota Delverin kolmatta tulemista ja olomuotoa, jopa kovempana kuin tuola Niblistä, vain yhden manan kalliimpi kuin se, tai esim. Talrand, mikä on aika autoinclude ollu näissä. Eli tästä kyse:
(click to show/hide)

Ainoa mikä tuossa mietityttää on, että 5-droppi, mutta jos Keranoksen tai niitä 5-droppi dragoneita koittaisi korvata tolla? Omasta mielestäni vaikuttaa tosi vahvalta UR:n, mut mitä muut mieltä?


Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #10 : 02.07.16 - klo 06:45 »
Pähee lappu todellakin ja miettinyt myös tuota. Se on vaa tuo manacost ja kun ei ole mitään esim etb trickiä. Mut oishan tuo pähee flipata ^^ mutta lohnuilla on haste yms ne tekee asioita heti.

Poissa hallava

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #11 : 09.07.16 - klo 14:38 »
Olisko Bedlam Reveler kaasua UR-listassa? Parhaimmillaan kun käsi on pieni tai huono, tapahtuuko tätä Izzetille koskaan?

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #12 : 13.07.16 - klo 01:56 »
Erittäin kokeilun arvoinen lappu tuo pirukin on.  :o tapahtuuhan sitä sadan kortin izzet läjässäkin välillä jopa kesken pelin että haluaisi kädestä eroon. Hmmm. Tässä setissä tullut muutama mukava lappu testiin ^^

Poissa hallava

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #13 : 13.07.16 - klo 04:15 »
Erittäin kokeilun arvoinen lappu tuo pirukin on.  :o tapahtuuhan sitä sadan kortin izzet läjässäkin välillä jopa kesken pelin että haluaisi kädestä eroon. Hmmm. Tässä setissä tullut muutama mukava lappu testiin ^^

Oon alustavasti kans pistämässä Izzetiä kasaan, oon ollu tosi iloinen tästä setistä kun näitä kortteja tuntuisi löytyvän ihan hyviäkin. Se homunculus ja Niblis of Frost nyt ainakin, voin ainakin hetkeksi korvailla jotain kalliimpia lappuja listoilta.

Poissa Madmax88

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #14 : 01.08.16 - klo 09:06 »
Mulla oli ropeconin hiluturneessa omas ur:ssä testissä Imprisoned in the Moon, Bedlam Reveler, Curious Homunculus ja Docent of Perfection.
Jokanen oli tällä testauksella ihan kovia lappuja.

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #15 : 08.08.16 - klo 23:14 »
Millasel listalla pelasit muuten?

Poissa Madmax88

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #16 : 10.08.16 - klo 17:01 »
http://tappedout.net/mtg-decks/10-08-15-ur-control/
Tuollasella listalla olin ropeconissa :)

Poissa Frost

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #17 : 10.08.16 - klo 23:37 »
Viime viikonloppuna saksassa 36pelaajan haikkuturnauksen voitti UR-lista: http://mtgpulse.com/event/25572#340239.

Mielenkiintoisimmat valinnat tuossa listassa: Ruination, Pyroclasm, Pyroblast, Red Elemental Blast.

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #18 : 18.10.16 - klo 10:21 »
Madmax88, ootko testaillu Niblis of Frostia? Ite Oon tykästynyt, pirullisen hyvä lappu kentälle päästessään. /,,/

Poissa Madmax88

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #19 : 18.10.16 - klo 12:07 »
En koskaa oo viel kerinny testailemaa sitä, mut voili siintä tuli ostettua ihan varuiks jo :p juu uskon että hyvä on etenki jos metassa paljon mies painotteisia deckejä :)

Poissa hallava

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #20 : 26.11.16 - klo 15:33 »
Mitään hienoja temppuja millä vastata Thruniin tai vastaaviin lihoihin?

Lisäks, mitä sweeppereitä sinipunaisella on Anger of the Gods, Pyroclasm ja Volcanic Fallout-lappujen lisäksi? Koitan tässä pohtia puhtaampaa Counterburn-buildiä jossa kuttailisin enimmät ukot kokonaan pois ja keskittyisin counttereihin, burniin, cantrippeihin/nostoon/tutorointiin sekä sweeppereihin. Jättäis vastustajalle kasan kuolleita kortteja käteen, pelais controllia ja burnais lopulta pois.

Poissa Madmax88

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #21 : 26.11.16 - klo 19:07 »
Thrunii vastaa ei oo ihmeellistä temppua ur:l ainoat vastaukset on pyromancer, true-name nemesis, tai joku muu blocki kone. Millä sen saa pois rolling earthquake, mizzium mortars overload tai joku tupla anger of the gods.

Massa poistoina ite käyttäny rolling earthquakee, anger of the gods, bonfire of the damned, starstorm ja mizzium mortars.
Mulla Ur oli alkujaa puhdas counterburn nykyää se on jo controlli.

Poissa Frost

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #22 : 26.11.16 - klo 21:48 »
Mitään hienoja temppuja millä vastata Thruniin tai vastaaviin lihoihin?

Kyllähän noi Rolling Earthquake ja Bonfire of the Damned varmaan on ne parhaat sweepit millä yrittää kun vastustajalla ei oo regenerointia manoja auki.

Oon myös nähny UR-Haikku pelaajalta semmoisin "epätoivoisen" hatetechin Thrunia ja vastustajian True-Name Nemesiksiä vastaan, että pelaavat deckissä Order of Succession. Se kun ei targetoi, ja jos itse pelaat lähes creaturetonta controllia, niin aika sama että vastustaja saa esim. Snäpiksen jos ita saat Thrunin. :)

Poissa hallava

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #23 : 26.11.16 - klo 22:23 »
Onko Summary Dismissal liian kallis vehjes? Toimis myös stormia, Marit Lagea ja muita höpsötyksiä vastaan. Maksaa vain sen neljä manaa mikä on kyl melko paljon ottaen huomioon ettei nosta lappua.

Poissa Madmax88

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #24 : 27.11.16 - klo 09:52 »
Onko Summary Dismissal liian kallis vehjes?

Riippuen tietty ur buildista, ite en oo koskaa kyseistä korttia pelannu.
Eikä sen thrunin kanssa kannata liikaa hikoilla se on vastustajal yksi sadasta eikä se mikää auto win kortti ole ur:ää vastaa. Thrunin tullessa pöytää koitat keksiä sen blokki koneen tai reissaat vaa thrunin yli.

Poissa Pulli

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #25 : 27.11.16 - klo 17:11 »
Joo, jos izzet pyörähtää ja toimii niin kun pitää niin harvemmin on ongelmia thrunin, nemesiksen tms kanssa. Yks "sweeppi" mikä tuli mieleen on cyclonic rift overloadilla, kallis mutta olen silläkin pelin voittanut. Monesti prowesi äijätkin on mainio keino puolustaa tai vaikka hyökkäillä surutta vaikka trollia ois pöydässä. Izzetillä pitäisi olla pelattavia spellejä että pumput kasvaa siinä samalla kun itse hyödyt samalla. Ei sen puoleen kyllä joka kerta ärsyttää kun trolli tippuu pöytään jos on vähänkään huonompi oma tilanne :D

Poissa Anssi

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #26 : 27.11.16 - klo 18:50 »
Batterskull on ihan kelpo vastaus Trolliin jos peli menee yhtään pidemmäksi.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa hallava

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #27 : 27.11.16 - klo 20:31 »
Vielä kysymys muutamasta countterista (onko sen arvoisia vai ei ym.). Disrupt, Exclude, Complicate, Desertion, Spell Burst?

Varsinkin Disrupt kiehtoo kummasti, kunnon blow-out parina ekana vuorona ja myöhemminkin ainakin aiheuttaa taksaa ja syklaa, on vaan kovin kapea. Exclude ja Complicate tuntuu vaan solideilta. Desertion taas... noh, jotenkin sitä aina unelmoi jostain ison lihan varastamisesta. Varmaan liian kallis.

Poissa Vartijainen

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #28 : 27.11.16 - klo 22:04 »
Vielä kysymys muutamasta countterista (onko sen arvoisia vai ei ym.)?
Complicate on nähnyt peliä ja ihan validi laite on. Desertionin tilalla taas mieluummin pelaa Briberya, Treacherya tai omaa uhkaa.

Poissa Vladi

Vs: U/R Izzet Haikku 2016 vuosimalli.
« Vastaus #29 : 28.11.16 - klo 13:06 »
Oon pelannut vuosien varrella melko paljon erilaisia controlleja,  ja tässä mun huomioita ur controllista ja counttereista:

- Vihreä pohjaiset midranget/ controllit on pahoja, sillä etenkin Thrun, the Last Troll ja ylipäätään 5+ toughness jannut tuottaa päänvaivaa noille väreille. Asiaa voi yrittää setviä Control Magic efekteillä tai lisäämällä countereita. Thrunnia vastaan varmaan parasta on Young Pyromancer, Baterskull ja kaikki 5+ toughness miehet.

- Kaikki vihun gravelta tapahtuvat asiat ovat nihkeitä sillä varsinaisesti fiksuja grave hate laitteita (joita halauis deckkiin asti työntää) ei oikein ole. Esim Emrakul, the Promised End tai Recurring Nightmare  todella hanurista näille control ur:ille. Bribery on varmaan fiksuinta mita emmiä vastaan on tarjolla.


-  Counttereista tunnutaan olevan vaikka mitä mieltä ja monet niistä ovat tietyissä tilanteissa kovia, jonka takia niitä on vaikea arvottaa. Päätin tehdä listan mun mielestä parhaista counttereista formaatissa:


Tier 1: Mana drain, Force Spike, Counterspell, Daze, Force of Will, Mana Leak, Cryptic Command, Mystical Confluence.

Nämä on kaikki todella hyviä melkein missä tahansa sinisessä control pakassa, muodostaen monen sinisen pakan pohjan.Force Spike on mielestäni aliarvostetuimpia, mutta todella monipuolisia ja vahvoja kortteja tarjoten sinisille pakoille aikaisessa pelissä vastauksia pahoihin spelleihin pelattuna playltä esim, Ankh of Mishra, Thalia, Guardian of Thraben tai Liliana of the Veil. Daze huijaa mukavasti sääntöjä ja antaa  mahdollisuuden countteroida vaikka olisit tapoutannut johonkin. Todella hyvä myös keskipelin counter sodissa muita controlleja vastaan. 

Tier 2: Spell Snare, Negate, Izzet Charm, Absorb, Countersquall, Evasive Action, Mana Tithe,Miscalculation,
Condescend, Dromar's Charm ja Spell Pierce

Nämä on kaikki täällä lähinnä väri/ tilanne rajoitteden takia, mutta muuten tosi hyvä laitteita ja laittaisin näistä jokaisen vielä mielelläni pakkaan. Absorb ja Dromar's Charm voivat näyttää oudoilta mutta pidän niistä molemmista yllättävän paljon, molemmat ovat hitaita mutta monipuolisia. Yleisesti kolmen manan countterit on hyviä oikeastaan vaan hitaissa matseissa ja näin ollen jäävät ulos usein mun listoista.

Tier 3:  Remand, Memory Lapse, Forbid, Complicate, Deprive, Dispel, Dissolve, Exclude ja Undermine

Nää ei oikein koskaan mun listoihin jaksa mutta joissain erkoistapauksissa näitä voi pelata.
Remandista ja Memory Lapsesta viihtyvät useissa listoissa. Jos juonena ei ole olla jollain tapaa olla aggro tai combo, en välitä näistä laisinkaan.

Siinä jotain raapustuksia, toivottavasti joku näistä hyötyy.
« Viimeksi muokattu: 28.11.16 - klo 13:14 kirjoittanut Vladi »