Poromagia

Äänestys

Paras mana-akseli Extendediin?

Chrome Mox
47 (83.9%)
Gemstone Caverns
3 (5.4%)
Joku muu
6 (10.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 56

Kirjoittaja Aihe: Chrome Mox vs. Gemstone Caverns  (Luettu 2395 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JunioRcmf

Chrome Mox vs. Gemstone Caverns
« : 18.08.07 - klo 15:00 »
Eli kyselisin kumpi on parempi vaihtoehto EXTENDED pakkaan jolla saisi heti ensimmäisellä vuorolla kaksi manaa: Chrome Mox vai Gemstone Caverns vai kenties joku muu?
Itse olen pitänyt Chrome Moxia parempana, mutta olen kuullut tästä eroavia mielipiteitä joten päätin kysellä mitä mieltä te olette asiasta. Tässä vähän itse mietittyjä plussia ja miinuksia molemmilta korteilta:

Moxin plussat ja miinukset verrattuna Cavernsiin:
+ Ei legendaarinen
+ Sen ei pidä olla aloituskädessä saadakseen siitä saa värillistä manaa
- Pakko poistaa kortti, että saa ollenkaan manaa
- Ei käytettävissä vastustajan ensimmäisella vuorolla (jos vastustaja aloittaa)
- Rajoitettu valikoima poistettavista korteista
- Hajoaa helpommin

Cavernsin plussat ja miinukset verrattuna Moxiin:
+ Voi saada minkä tahansa väristä manaa
+ Käytettävissä vastustajan ensimmäisellä vuorolla
+ Voi poistaa minkä tahansa kortin kädestä
+ Ei voi counteroida
- Legendaarinen, eli voi saada vain yhden kerrallaan pöytään
- Pitää olla aloituskädessä toimiakseen (ja vastustajan pitää aloittaa)

Ja tosiaan formaattina on Extended, että kunnon Moksit tai Lotus eivät kelpaa vastauksiksi eikä myöskään esim. BoP, koska sen kyllä voi pelata ensimmäisellä vuorolla, mutta siitä saa manaa vasta toisella vuorolla.
« Viimeksi muokattu: 18.08.07 - klo 15:09 kirjoittanut JunioRcmf »

Poissa mahonen

Vs: Chrome Mox vs. Gemstone Caverns
« Vastaus #1 : 18.08.07 - klo 15:03 »
Sanoisin....... Chrome Mox. Miksiköhän? Doh perustellaankos nyt se. Todellakin Chrome Mox on parempi a) Siksi että sillä ei ole rajoituksia kuten Gemstone Cavernsilla. Se, ettei Cavern toimi kuin vain ekalla vuorolla ( ja tuolloinkin vastustajan pitää aloittaa joka on suuri haitta) tekee kortista kuraa. b) Chrome Moxi tuottaa stormia (kuten Andar jo mainitsti)  c) Chrome Mox auttaa affinityssä (en tiedä onko kovin olennaista, mutta silti) d) Chrome Mox ei ole landi. Voit esim myöhemmin pelata landin JA Moxin kun taas Cavernin lisäksi et voi landia pelata.

EDIT: Perustelut lisätty niille jotka eivät tunnu tajuavan MIKSI Chrome Mox on parempi kuin Gemstone Caverns (Terveiset Miinille) :)
« Viimeksi muokattu: 18.08.07 - klo 18:16 kirjoittanut mahonen »

Poissa Anssi

Vs: Chrome Mox vs. Gemstone Caverns
« Vastaus #2 : 18.08.07 - klo 15:04 »
Pelaan mieluummin korttia, joka toimii ilman ylimääräisiä ehtoja. Moxit ovat myös spelleja, jotka kasvattavat stormia ja niitä voi pelata monta kappaletta pöytään.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa sCL

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • For a few seconds, this place was Armageddon.
Vs: Chrome Mox vs. Gemstone Caverns
« Vastaus #3 : 18.08.07 - klo 15:29 »
Simian Spirit Guidesta saisi myös ensimmäisellä vuorolla manaa. Tosin jos tavoitteena on jokin tietty väri, joka ei ole punainen, niin Moksi olisi varmaankin parempi vaihtoehto.