Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vihrea kala  (Luettu 4134 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa maybach

Vihrea kala
« : 20.04.05 - klo 11:30 »
Vintage/Legacy?

Kuulin tallaista urbaania legendaa etta joku oli jonkinlaista vihrea spalshittua kalaa tehnyt? Olen kovasti etsinyt dekkilistaa moiseen, mutta en ole loytanyt mitaan alykasta... Pari variaatiota loysin mutta en usko etta niilla on enaa mitaan tekemista kalan tai landstillin kanssa.

Olisiko se jonkinlainen quirion dryad viritys? Pelattaisiinko siina river boaa ja treetop villagea? Mielestani aika heikkoja vaihtoehtoja tosin...  jos pakkaan lisaisi viela rancoria tms saisi aika ilkeaa sarmaa noille otuksille.

En kylla usko etta siita voisi mitenkaan saada peleissa parempaa kuin ur tai uw kalasta, paitsi mirror matsissa voisi silla olla hyvatkin mahdollisuudet?

Enta mika on genjujen tulevaisuus?

Eli, jos teilla on jossain piilossa linkkia listaan, niin koluaisin lapi mielellani.
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Anssi

Vihrea kala
« Vastaus #1 : 20.04.05 - klo 11:44 »
UGr-fish

Lavamancerit, Hatchlingit, Boat, Cothit

Fowit, Dazet, Curiosityt

Fire/Icet

Null Rodit/ Naturalizet


Stripit, Dualit, Fetchit, Islandi

Tuollainen se taisi olla.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa maybach

Vihrea kala
« Vastaus #2 : 20.04.05 - klo 11:51 »
cotheja? Hmm eipa tullu nuo kyll mieleen ekana
Olisikohan toimiva mokoma.. melkein tekisi mieli lahtea testailemaa, vehkeetkin siihen kun on kansion katkoissa.
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Anssi

Vihrea kala
« Vastaus #3 : 20.04.05 - klo 12:03 »
Coth on hyvä aggroja ja Fishiä vastaan, se kun on niin iso ja tulee kahdesti. Ihan hyvä tuo dekki on, itse tykkään kuitenkin enemmän UWr-Fishistä, parempi controllia ja comboa vastaan.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa maybach

Vihrea kala
« Vastaus #4 : 20.04.05 - klo 12:05 »
ur kalaa itse pelailen, valkonen olisi kylla poikaa kun saisi ne meddling maget yms herkut sisaan.

Aika moni sanoo etta kala on kuolemassa, mutta mielestani se on yha voimissaan. Jotkut japsithan sen rakensivat muutaman vuoden takaisia kombodekkaja vastaan. Kala ei ole menettanyt tehoaan.
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Anssi

Vihrea kala
« Vastaus #5 : 20.04.05 - klo 12:13 »
Fisussa on se ongelma, että sillä on harvinaista nostaa hirveän hyvin, eikä late-gamen keijupilvet ole niitä parhaita kortteja. Kala ei myöskään mahda lihalle, mikä on ongelma. Mongrel ja Wurmit on liian pahoja, kun ne forcaavat 2-1:een tai 3-1:een liian usein. Lavamancerit ovat liian kriittisiä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa maybach

Vihrea kala
« Vastaus #6 : 20.04.05 - klo 12:20 »
Jooh olen huomannut saman, oli  voitto edessa venyneessa pelissa type ykkosessa, kun paasi laputtamaan kunnolla ja olisi pakko nostaa countteria. Vihulle ei noussut mitaan ja minulla standstilli, lihat poydassa ja voitto edessa.

Peli kaatui siihen etta nostin vaan paskaa. minulla oli nelja vuoroa ja standstill aikaa nostaa mika tahansa esto, mutta nostelin vaan noita keijupilvia, curiocityja ja muuta kuonaa. Vihu laittoi kombonsa pyorimaan ja voitti. Siina sitten kumpikin ihmetteli miten en nostanut mitaan ja voittanut.

Itse pelaan sidessa muutamaa lihavainoa, mutta jotkut dekit ovat vain liian nopeita, eika esim. akromalle sen peliin tultua mahda paljoa. Voihan sita tapata kerran tai pari fire icella, mutta kohtalo on silti sinetoity
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa oltrak

Vihrea kala
« Vastaus #7 : 20.04.05 - klo 12:21 »
Tuntuu vähän siltä, että kala on sellainen perusdekki. Se toimii jatkuvasti jotenkin, mutta harvoin se mikään selvä voitto on. Eikä siinä ole enää yhtään kalaa.

Itse pelasin ja hävisin omalla "kalallani" sellaista uwg:tä vastaan, joka käytti Werebeareja ja Nimble Mongooseja. Ilmeisesti vähän tämän tapainen.

Onko muuten mitään hyviä sidekortteja u/w:ssä aggroa vastaan. Foodchainia vastaan nyt voi pistää vaikka Chillin, mutta entäs vaikka u/g madnessia? StoPit ovat jo mainissa.

Poissa maybach

Vihrea kala
« Vastaus #8 : 20.04.05 - klo 12:25 »
Varsin mielenkiintoinen dekkilista, pasteanpa viela tanne kaikkien nahtavaksi

Birdshit

Birdshit - 3rd Place SCG P9 Syracuse, Piloted by Lam Phan

1 Regrowth
3 Werebear
3 Nimble Mongoose
1 Ancestral Recall
1 Mystical Tutor
1 Time Walk
4 Brainstorm
3 Mental Note
1 Gush
3 Stifle
3 Daze
3 Misdirection
4 Force of Will
4 Swords to Plowshares
3 Null Rod
4 Meddling Mage
1 Rushing River

4 Flooded Strand
1 Mox Sapphire
3 Tundra
3 Tropical Island
4 Wasteland
1 Strip Mine
1 Library of Alexandria

Sideboard
3 Serenity
4 Energy Flux
4 Ancient Tomb
2 Old Man of the Sea
2 Seasinger
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Anssi

Vihrea kala
« Vastaus #9 : 20.04.05 - klo 12:26 »
UWr onkin juuri siitä hyvä, että siinä on stopit, mitkä auttaa varsinkin Oathia vastaan. Tuo werebear/mongoose-pieksu on kyllä parempi kuin fish, ikävä kyllä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa maybach

Vihrea kala
« Vastaus #10 : 20.04.05 - klo 12:28 »
maze of ith on myos hyva oathia vastaan. tosin ei ehka niin kaytannollinen ja monipuolinen kuin stoppi

Btw, Hassua muuten kun tuossa on 3 misdirectionia, aika monta mielestani mainissa
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa Anssi

Vihrea kala
« Vastaus #11 : 20.04.05 - klo 12:33 »
Tuo build on huono, kaipaisi lotuksen, mongoosen ja Werebearin lisää. Itse en pelaisi kuin 1 Misdiretionia, jää liian usein käteen ilman käyttöä.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa maybach

Vihrea kala
« Vastaus #12 : 20.04.05 - klo 12:37 »
Itse pelaan kahta, yksi on mielestani liian vahan ja kolme aivan liikaa.

Yleensa tuo lappu on kuitenkin osoittautunuu kaytannolliseksi, varsin tehokas monia kortteja vastaan. Ja jos ei muuta kayttoa keksi niin fowin ruoaksi vain. Ei minulla ainakaan yleensa jaa kateen homehtumaan =/
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa oltrak

Vihrea kala
« Vastaus #13 : 20.04.05 - klo 15:43 »
Ei se nyt hirveän huono build ole jos sillä kolmoseksi pääsee. Vaikka olen kyllä samaa mieltä että kymmenen creaturea on aika vähän. Aika jännää myös, että Counterspellejä/Mana Leakeja ei ole yhtään. Sekin on ns. aika vähän. Kolme stifleä?

Edelliseen kysymykseen palatakseni tuo Seasingerhän voisi olla ihan hyvä ug-hulluutta vastaan, mutta entäs jos vastaan tulee vaikka r/g-beatdown tai foodchain? Tuleeko mieleen hyviä & halpoja poistoja tai muuten vain jumittajia? Joku Maze of Ithkään ei sikäli auta, kun pitäisi niiden omienkin creatureiden tehdä lämää, mikä on hankalaa jos toisella on blokkeri.