Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mana Curve  (Luettu 3093 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Mana Curve
« : 20.05.05 - klo 11:20 »
Olen nähnyt monien pakkojen yhteydessä ja monet puhuu pakkansa yhteydessä termistä, nimeltä "Mana Curve". Osaisko kukaan selittää tätä termiä mulle, ku en ymmärrä siitä niin yhtään mitään.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Burnsaber

Mana Curve
« Vastaus #1 : 20.05.05 - klo 19:16 »
Tämä ei ole ihan rule-kysymys, joten ajattelen olevani valtuutettu vastaamaan. Kun teet pakkoja kannattaa katsoa mana curvea eli sitä miten korttien mana-costit on hajautuneet.

Esimerkki; Jos teet pakan jossa on vaikka 40xneljä maksavaa korttia, mana curve kusee koska et voi ekaan 3 vuoroon thehdä mitään ja 5-7 vuoroilla et saa kaikesta manasta hyötyä. Mutta jos teet pakan jossa on vaikka 10x1 manan lappua , 8x2 manan lappua, 6x3 manan jne. On siinä hyvä mana curve, koska saat (luultavammin) kaikesta manasta hyödyn irti.

Toivottavasti en vain aiheuttanut lisää hämmennystä..
Mottoni: Jos elämä antaa sinulle vaihtoehdot A ja B, keksi vaihtoehto C ja toteuta se.

H/W

Poissa miinin

Mana Curve
« Vastaus #2 : 20.10.05 - klo 16:13 »
A) Miten tämä liittyy taktiikkaan ja comboihin?
B) Ko. termi on selitetty foorumilta löytyvässä sanakirjassa.

Poissa Dmn

Mana Curve
« Vastaus #3 : 20.10.05 - klo 16:44 »
Anastazia, jos satuit huomaamaan niin tämä topicci on tehty ennen sinun sanakirjasi tekoa. Ja miten oma viestisi liittyy mihinkään. Turhaa pätemistä IMO.
“Darkness, hide my fear.”

Poissa maybach

Mana Curve
« Vastaus #4 : 21.10.05 - klo 08:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Dmn"
Anastazia, jos satuit huomaamaan niin tämä topicci on tehty ennen sinun sanakirjasi tekoa. Ja miten oma viestisi liittyy mihinkään. Turhaa pätemistä IMO.


Noo, Anastazia nyt muutenkin yrittää päteä joka topikissa, joten annettakoon tämäkin anteeksi ^^
Personally, its not God I dislike, its his fan club I cant stand.

Poissa duracel

Mana Curve
« Vastaus #5 : 21.10.05 - klo 10:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Anastazia"
A) Miten tämä liittyy taktiikkaan ja comboihin?


Eikö se juuri ole taktiikkaa, että pakasta tehdään jotenkin toimiva? Tämmösistä asioista pitäiskin just keskustella, että ihmiset vois oppia toisiltaan jotain uutta.

Mana curve tarkoittaa eri formaateissa (ja pakoissa) eri asioita. Vintagessa yli neljän manan spellejä ei juuri halua pelata, ellei efektillä voita heti suoraan (halvemmillakin spelleillä voittaa). Limitedissä asiat ovatkin (yleensä) taas aivan toisin.

~jari
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!