Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Threshold, counterbalance, voidslime  (Luettu 2622 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

Threshold, counterbalance, voidslime
« : 27.08.08 - klo 13:39 »
Oon tässä pohtinut että onko siihen joku ihan pirun pätevä syy että legacy-thresholdissa ei pelata esim. paria Voidslimea? Vaikuttais siltä että threshold-pakoista lähes aina löytyvä Counterbalance-lukko tekee gutaa, ja parhaat tavat rikkoa moinen threshin counterylivoiman edessä ovat counterbalancen toimintasäteen väistävät Krosan Grip ja Wipe Away. Bonussektorista löytyvät paljon pelatut Powder Keg sekä Engineered Explosives, jotka voi muuten molemmat stiflata Voidslimellä. Voidslime antaisi counterbalancelle kriittisen kolmosdropin, joka em. split second -vehkeiden ohella counteroisi roisin määrän muitakin formaatin herkkupaloja. Kolmen ländin saaminen voi kyllä olla työn ja tuskan takana ja hyväksyn sen selitykseksi, mutta uskon että vähän stabiilimmalla manabasella voisi saada jotain aikaan.

Periaatteessa voisin kasata jonkun thresh-variaation ja turvautua empiriaan, laput pitäisi löytyä. Voidslime on myös lategame-hardcounter, kun ilmaiset counterit on jo ekojen vuorojen aikana paukuteltu menemään. Onko joku muu jo tätä kokeillut tai miettinyt?
« Viimeksi muokattu: 28.08.08 - klo 14:22 kirjoittanut Hopo »
IPU:lle tuli tosiaan heitettyä ääni ..... periaatteet suht kunnossa.

Poissa VuRkka

Re: Threshold, counterbalance, voidslime
« Vastaus #1 : 27.08.08 - klo 14:43 »
Ugw:llä on Oblivion Ring ja punasella Blood Moon, mustalla Thoughtseize. Sidellä yleensä Krosan Grip/E Plague/Threads of Disloyalty. Kyllä niitä 3cc:n spellejä jo jonkin verran on, enkä usko että dekin täyttäminen kalliilla spelleillä parantaa mahiksia Split Secondia vastaan, cantripeilla löytyy kuitenkin kohtuu kivuttomasti jäljellä olevat kopiot.
Ite oon pelannu fleksislot(e)issa(Ugw, Ugb ja Ugbw) Rushing Riveriä taikka justiinsa Wipe Awayta, joskus ne auttaa, joskus ei. Useemmiten ei.

Thrashilistoissa on Stiflet jo setissä, eivätkä muutenkaan pelaa Balancea.
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo 14:45 kirjoittanut VuRkka »
"Poets dream the verses of otherworldly stories.
Artificers dream the blueprints of otherplanar artifacts."

Poissa Nastaboi

Vs: Threshold, counterbalance, voidslime
« Vastaus #2 : 27.08.08 - klo 14:50 »
Pelaa vain Sea Drakea kolmantena miehenä niin kuin muutkin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa deviant

Vs: Threshold, counterbalance, voidslime
« Vastaus #3 : 27.08.08 - klo 18:28 »
Pelaa vain Sea Drakea kolmantena miehenä niin kuin muutkin.

Ehh.. onko tämä sarkasmia?
Ei mut ihan tosi, sea drake on varmaan paras 3-droppi äijä mitä tresh voi pelata. Bob ja Enforcer ovat tosin aika paljon suositumpia vaihtoehtoja kolmanneksi äijäksi. Hitto, Fledging Dragonkin taitaa olla pelatumpi. Siitä, miten paljon asiaan vaikuttaa saatavuusongelmat en osaa sanoa, mutta pelatuin se ei ainakaan ole.

Voidslime taas ei oikein tee mitään. Voit pelata sen joskus vuorolla 4-6 ehkä. Dazetat kerran pari, etsit oleellisempia kortteja topilla ja ensimmäisen kopiosi varmaan heität FoWille. Pelaat myös ~17 landia, niin kolmen pöytään saaminen ei aina ole sujuvaa.
Threshold ei tempota samalla tavalla kuin UGr-Trash-listat, niin se stifle-efeckti ei ole kovin tärkeä. Et esim. samalla tavalla halua stiflettää fetchiä. Joten jää kysymys: jos pelaisit kahdeksan ilmaisen counterisi lisäksi counteria, pelaisitko kolmen mana, kahden manan, vai yhden manan counteria? Niin, se Spell Snare se varmaan olisi :)

EDIT: Trygon Predator. 'nuff said.
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo 18:45 kirjoittanut deviant »
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa