Olen varmaan ainoa ihminen maailmassa josta leka on hieno formaatti, mutta tässä nyt kuitenkin suosimani pakkalista;
// Main
1
Winged Sliver3
Plated Sliver4
Muscle Sliver4
Sinew Sliver4
Crystalline Sliver4
Hibernation Sliver4
Counterspell4
Daze4
Force of Will4
Brainstorm4
Swords to Plowshares3
AEther Vial4
Tundra3
Tropical Island2
Underground Sea4
Polluted Delta4
Flooded Strand// Side
4
Extirpate /
Leyline of the Void /
Tormod's Crypt oman maun mukaan
4
Meddling Mage4
Harmonic Sliver3
Darkheart Sliver /
Winged SliverSitten selitystä.
Olen kokeillut monia perusluikureista (Crystalline, Sinew, Muscle,
Hibernation) vähempänä kuin neljänä kappaleena, mutta aina tuntuu siltä että ne ovat kaikki suoraan 4-of. Jopa
Hibernation, koska se on vaan niin älytön äijä. Väistää poistot, wrarthit ja murhaa muut miehet sekä palaa käteen forcea varten. Jotta tämä tulisi varmasti selväksi, sanon vielä että
Hibernation on hyvä vaikka vastus pelaisi burnia. Siinä teille perspektiiviä. Neljä viimeistä miesslottia ovat keskusteltavissa.
Linkatut pakat näyttivät pelaavan Wingediä, mutta en ole tästä niin varma, kun se on vain 1/1. Yleensä liito ei ole tarpeen, koska kokemukseni mukaan sliverit pelaavat muita aggroja vastaan kontrollidekkiä ja kontrolleita vastaan aggrodekkiä. Idea on että äijäsi ovat isompia kuin jotkut turhat Tarmogoyfit ja lisäksi targetoimattomia ja kuolemattomia. Liito on win-more, kun Plated antaa sen sijaan lisää pelauksia ykkösvuorolle esim.
Goblin Lackeyta vastaan sekä lisää perää kevyiden pöydänputsauksien varalta (plated + muscle eivät kuole
Pyroclasmiin). Siivet vaikka sidelle.
Loitsut ovat aika itsestäänselviä hypoteettista tuntematonta vastusta vastaan ja olen samaa mieltä Ihosen kanssa ponderin tarpeettomuudesta. Ei laputusta, vaan lisää lihaa. Sillä satunnaisella
Brainstormilla voi kuitenkin sotkea turhat manat takaisin pakkaan ja pelaamalla riittävän pientä määrää ländejä niitä ei tarvitse liiemmin nostaa. Sanoisin, että esittämästäni loitsupaketista ainoastaan
Counterspell on sellainen jota ei välttämättä halua aina neljää kappaletta aggroja vastaan ja
Dazea taas kontrolleja vastaan.
En ole täysin varma manabasesta. Se on ihanteellinen jos ländituhoa ei ole hirvittäviä määriä, koska mutta muissa tilanteissa haluaa ehkä korvata Platedin / Wingedin /
Counterspellin slotteja lisämanoilla. En ole aina pelannut Vialia mutta nyttemmin uskon sen voimaan, sillä vastuksen on hyvin vaikeaa pelata aktiivista vialia vastaan ja etenkin aggromatseissa se sallii helppoja yksi nollaan -tradeja. Kolme on luultavasti hyvä määrä, sillä 1 vial / peli on se mitä haluaa nähdä. En ole Mutavaultin ystävä ja jos sitä haluaakin pelata, se ei ole ländi vaan spelli. Pakassa on paljon loitsuja joiden manacost ei sisällä lainkaan numeroita, minkä ansiosta väritön mana on miltei hyödytöntä.
Sideboardista sen verran että ainoa täysin itsestäänselvä lappu siellä on
Harmonic Sliver, muu on neuvoteltavissa. Mage on hyvä monia komboja vastaan, mutta viisaampi voi keksiä parempia vaihtoehtoja ja on itsestä kiinni kuinka monta lappua kokee tarvitsevansa
Dredgeä ja muita hautausmaapohjaisia pakkoja vastaan. Darkheart nyt on tuolla sidelläni, mutta se ei käytännössä tule sisään kuin burnia ja goblineita vastaan, joista burnille on muutenkin liki mahdotonta hävitä. Voisivat helposti olla siipislivereitä.
Jos erityisistä heikkouksista haluaa puhua niin pakka foldaa aika suoraan
Balanceen ja toppiin, koska se sisältää vain yhden relevantin manacostin: 2. Toisaalta Vial ja Harmonic ovat kokemukseni mukaan olleet kohtuullisen toimivia tätä komboa vastaan, mutta grippiä voi kai pelata jos välttämättä haluaa. Se maksaa kyllä kolme manaa, joka on ihan hirveästi. Landstill on myös hyvin vaikea koska pelaa enemmän vastaloitsuja kuin luikurit, sisältää monia pöydänpyyhkimismekanismeja ja lukottaa
Wastelandilla ainakin minun versiotani vastaan. Yksi niitä pakkoja joita vastaan haluaisi neljännen vialin.
Parannusehdotuksia otetaan vastaan, mutta mielellään perusteltuina. Olen säätänyt tämän pakan kanssa melko pitkään.