Poromagia

Kirjoittaja Aihe: U/W Aggro  (Luettu 12298 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mishrasfart

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #30 : 18.03.11 - klo 12:23 »
No tuota, mainitsinkin että buildi on erilainen. Enkä sano, että tämä olisi parempi tai huonompi. Ja se on vielä testissä.

EDIT: 1. miksi pitäisi pelata niinkuin muut?

2. LD-taktiikka ei maistu (kusee Gx pakkoihin)

3. = Preferoin ->t1 mutsi/viali/poisto

Fathom seerien kanssa kädestä täytyy löytyä tarpeeksi ländiä iskeä tiskiin. (näiden kaveksihan voisi koittaa 2 x kor skyfisher)

Brainstormilla voi myös lykkiä turhaa ländiä pakan päälle.

Pystyn myös pitämään pelin kasassa pelkät basic-ländit pelissä -> wastet turhia mua vastaan

:I
« Viimeksi muokattu: 18.03.11 - klo 14:11 kirjoittanut mishrasfart »

Poissa Yan

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #31 : 18.03.11 - klo 14:35 »
No tuota, mainitsinkin että buildi on erilainen. Enkä sano, että tämä olisi parempi tai huonompi. Ja se on vielä testissä.

EDIT: 1. miksi pitäisi pelata niinkuin muut?

2. LD-taktiikka ei maistu (kusee Gx pakkoihin)

3. = Preferoin ->t1 mutsi/viali/poisto

Fathom seerien kanssa kädestä täytyy löytyä tarpeeksi ländiä iskeä tiskiin. (näiden kaveksihan voisi koittaa 2 x kor skyfisher)

Brainstormilla voi myös lykkiä turhaa ländiä pakan päälle.

Pystyn myös pitämään pelin kasassa pelkät basic-ländit pelissä -> wastet turhia mua vastaan

:I

1. Testailu tekee hyvää, sanonpahan vain, että tuo Wayfarer on aika läpikotaisin testattu ja hyväksi havaittu.

2. Ei kuse, sillon ei ole mitään syytä lähteä sille linjalle. Monia muita deckkejä vastaan se onkin sitten vaan suora voitto.

Deckkihän ei oikeastaan tarvitse kuin 3 ländiä pöytään missään tilanteessa. Basicceja on muuten deckissä kolme, ne saa fetchattua. Tämä ei ole mun mielestä mitenkään heikompi wastea vastaan kun deckki missä olisi 20 basiccia. Okei, on tilanteita kun pelaat Tundran ja se wastetaan pois, mutta useimmiten peli ei siihen kaadu.

Lähinnä siis pointtina: En usko, että mikään matchup paranee sillä, että otat 5 spelliä pois ja lisäät 5 ländiä. Deckki pyörii oikeasti ihan käsittämättömän pienellä ländimäärällä.

Mutta vähän rakentavuutta mukaan, jos oikeasti et halua sitä wayfareria ja wastea deckkiin, niin on toki muitakin suuntia. Sillon voisin suositella edelleen parin ländin ja Fathom Seereiden karsimista pois. Sillon deckki olisi myös enempi topicin nimen mukainen, eli UW aggro. Fathom Seer ei meinaan ole ihan mauton kortti, minkä voi tunkea jokaseen siniseen deckkiin. Se on loistava UW Tempossa, koska sillä saa kätevästi Wayfarerin taas aktiiviseksi. Swordia voisin itsekin kyllä testata, Jitte on tosin lähes aina parempi mutta onhan se testaamisen arvoista onko ne muutamat kerrat sen pelaamisen arvoisia.

Poissa mishrasfart

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #32 : 18.03.11 - klo 15:05 »

1. Testailu tekee hyvää, sanonpahan vain, että tuo Wayfarer on aika läpikotaisin testattu ja hyväksi havaittu.

2. Ei kuse, sillon ei ole mitään syytä lähteä sille linjalle. Monia muita deckkejä vastaan se onkin sitten vaan suora voitto.

Deckkihän ei oikeastaan tarvitse kuin 3 ländiä pöytään missään tilanteessa. Basicceja on muuten deckissä kolme, ne saa fetchattua. Tämä ei ole mun mielestä mitenkään heikompi wastea vastaan kun deckki missä olisi 20 basiccia. Okei, on tilanteita kun pelaat Tundran ja se wastetaan pois, mutta useimmiten peli ei siihen kaadu.

Lähinnä siis pointtina: En usko, että mikään matchup paranee sillä, että otat 5 spelliä pois ja lisäät 5 ländiä. Deckki pyörii oikeasti ihan käsittämättömän pienellä ländimäärällä.

Mutta vähän rakentavuutta mukaan, jos oikeasti et halua sitä wayfareria ja wastea deckkiin, niin on toki muitakin suuntia. Sillon voisin suositella edelleen parin ländin ja Fathom Seereiden karsimista pois. Sillon deckki olisi myös enempi topicin nimen mukainen, eli UW aggro. Fathom Seer ei meinaan ole ihan mauton kortti, minkä voi tunkea jokaseen siniseen deckkiin. Se on loistava UW Tempossa, koska sillä saa kätevästi Wayfarerin taas aktiiviseksi. Swordia voisin itsekin kyllä testata, Jitte on tosin lähes aina parempi mutta onhan se testaamisen arvoista onko ne muutamat kerrat sen pelaamisen arvoisia.
[/quote]


Ihan asiallisia kommentteja, onkin ehkä väärin sanoa, että mun versio olis enää aggro. t1 ja t2 periaatteessa kontrol-painotteinen ja t3-> alkaa painostus

Eikös melko useita pakkoja vastaan kuitenkin wayfarerit ole liian hitaita?
Sitten, wastelandillä, suuri mahdollisuus nostaa vain 1 länd joka on wasteland= mulligan?

Itse koitin suunnitella ton version mahdollisimman toimintavarmaksi ja sillä mulligoinnit onkin tippunut aika pieneen.
En ole itse pelannut ko. pakkaa vastaan, mutta toi suora voitto kuullostaa aika kovalta =) mutta toisaalta jos pakalla on pärjätty niin pakko kai se on pakko uskoa. Metassa taidetaan kuitenkin pelata paljon "pienen ländimäärän omaavia pakkoja", joista suuri osa on erikoisländejä. Teempä siinäkin itse poikkeuksen -> etu?

Fathom seer on asia erikseen, niin kova kuin se useimmiten onkin, sitä ei silti halua pelata alkuvuoroilla, jolloin 4 mahdollisesti liikaa, jolloin myös ländimäärää voisi pudottaa.
Mitä sitten parin ländin /yhden seerin tilalle laittaisi, onkin sitten kysymysmerkki ainakin näin äkkiseltään itselle.

ps. swordia kannattaa testata
« Viimeksi muokattu: 18.03.11 - klo 15:07 kirjoittanut mishrasfart »

Poissa Yan

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #33 : 18.03.11 - klo 16:06 »
Ainakin voisin kuvitella, että ilman wasteland kikkailuja nuo Stoneforge Mysticit on yksi tärkeimmistä korteista, jopa neljään kipaleeseen asti. Sillon voi myös pelata myös lisänä esim basilisk collaria, kuten jotkut DnT buildit tekevät. Eikä se DnT:n Mangara-Karakas synergiakaan huono ole jos haluaa testata, alkaa vaan mennä todella kauas jo alkuperäisestä. Huomaa myös että kun ruvetaan cuttaamaan sinisiä kortteja, niin mennään tässä deckissä hyvin vaarallisille vesille hyvin nopeasti. Mulla on UW Tempossa ollut se n. 18 sinistä korttia ja se on kyllä aikalailla minimi että FoWit toimii.

Ja niin tosiaan, aktiivisena pysyvä Wayfarer on hyvin monia legacy deckkejä vastaan gg. Jos vastustajan deckki rajoitetaan pelkkään alkupeliin niin kauaksi aikaa, että se kuivuu kasaan, niin peli on usein jo voitettu. Wayfarer myös takaa niin kovan korttiedun, että kaasu loppuu todella harvoin (tässä auttaa myös tietysti Seer ja Sphinx). Itse en tosiaan alkuun tykännyt sphinxistä yhtään mutta nyt suuremman testauksen jälkeen se on ollut todella toimiva ja hyvin harvoin kuollut.

Yhden ländin käsi jossa on pelkkä wasteland, on kyllä useimmiten mulligan. (wasteland, vial, fow, sininen kortti, 2x mutsi, avenger) = lähtisin. Mutta wayfarerin kanssa puolestaan yhen ländin käsi on ihan mahdollinen jos se tekee valkoista... Joskus silloin aikoinaan kun tällä deckillä tosissaan harjattiin niin se perustui nimenomaan siihen että järjestään kaikki aliarvioivat wayfarerin suoritus kyvyn ja sitä ei poistettu heti.

Poissa mishrasfart

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #34 : 22.03.11 - klo 13:56 »
Sitten tietysti uudet sarjat on tarjoilleet meille maukkaat haukat. Esim. kuukkaconissa näkyi UW ykköspaikalla, jossa käytettiin naakkoja.

Haukat kävi mulla mielessä jo alunperinkin ja ajattelin testailla niiden kanssa lähiaikoina. Sitten kieltämättä pakka vyöryy taas uW linjoille (valkoinen on mun kirous) -> fowit alkaa olee lähtövalmiina.

Onko mana leak liian hidas tälläisessä pakassa!? (tai perinteinen counterspell)
Liialliinen määrä daze / force spike- tyylisiä counttereita alkaa haisemaan jo epävarmalta.
« Viimeksi muokattu: 22.03.11 - klo 14:33 kirjoittanut mishrasfart »

Poissa Yan

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #35 : 22.03.11 - klo 15:11 »
Jep, hyvinhän ne Öhmanin haukat näky pärjäävän. Lähes aina on näyttää lentävä beater stoneforgen hakemille miekoille. Mutta kaikessa rehellisyydessä se oli vähän eri deckki kun nuo wayfareriin perustuvat listat. Mutta tuo ois varmaan oikein hyvä jos haluaa lähtee ihan tommoselle puhtaalle fish linjalle. Toisaalta ei voi myöskään oikein yhden turnauksen perusteella sanoa että naakat on auto include...riittää että osuu hyvät matsit kohdalle ja pelaa hyvin.

Itse sanoisin ei noille kahden manan counterspelleille, legacy on vaan aivan liian nopea formaatti.

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: U/W Aggro
« Vastaus #36 : 08.05.11 - klo 21:39 »
Vexing Sphinxin tilalle olen miettinyt vaihtoehtoja ja ne olisi joko Mirran Cursader tai Court Hussar. Mitä korttia kannattaa teidän mielestä pelata?

Mirran Crusader
+ Jitte ja Double Strike ovat yhtä kuin nutsit
+ Pysäyttää Tarmon
- Ei voida laittaa FOW:in mukana exileen
- Vaatii kaksi valkoista manaa

Cour Hussar
+ Vigilance
+ Fiksaa kortinnostoa
- Heikompi kuin Mirran Crusader
- Jos haluaa miehen peliin niin tarvitaan valkoista manaa
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: U/W Aggro
« Vastaus #37 : 08.05.11 - klo 23:01 »
Serendib Efreet
Sea Drake
White Shield Crusader
Kira, Great Glass-Spinner
Echo Mage - Counterspell/poistoihin vastaus
Mistblade Shinobi - Yllätys momentin säilyttämiseksi eli Ninjitsulla voisi olla synergiat sopivan "cr. enters the battlefield" lapun kanssa
Thada Adel, Acquisitor - Mieluummin Sidellä saat faksin
Augury Adept - laputusta
Mangara of Corondor - Poistaa permanentin

2-3 vuoron droppeja kannattaa miettiä muiltakin osin, sillä vaikuttavat pelin kulkuun juurikin ratkaisevasti. Tasapaino ja statsit kertovat vähän suuntaa-antavasti, mihin päin kannattaisi koostumusta lähteä muuttamaan yleensä kannattavaksi.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa Scooter

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #38 : 11.10.11 - klo 17:29 »
Onko tämä dekki nykyään pelattava?

Poissa Lochness

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vuoden Partikselainen 2011 ja adminien lempilapsi
Vs: U/W Aggro
« Vastaus #39 : 11.10.11 - klo 17:37 »
Onko tämä dekki nykyään pelattava?

Jos osaat pelata dekkiä niin kyllä, mutta sille ihmiselle joka ei ole pelannut Legacya paljon niin en suosittele tätä dekkiä sille, koska tämä dekki on hyvin kikka painoitteinen dekki. Olen nähnyt tästä FOW:ttomia versioita joissa pelataan Spellstutter Spritejä ja jotkut versiot varmaan myös pelaavat Snapcaster Magejakin.
"infectinfectinfect ps. kortinveto on turhaa limitedissä infectinfect"
Myydään leka/modern käyttiksiä: http://mtgsuomi.fi/listat/Lochness/om/

Poissa mishrasfart

Vs: U/W Aggro
« Vastaus #40 : 11.10.11 - klo 19:09 »
Itse vaihdoin WB:hen missteppien lähdettyä :-)