Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sininen Delver Pauper  (Luettu 5542 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MagicShack

Sininen Delver Pauper
« : 20.02.15 - klo 01:43 »
olen ajatellut tehdä Pauper pakan ja hyödyntää mahdollisimman paljon mulla jo olemassa olevia kortteja. Tämän vuoksi väriksi valikoitui sininen, johon voisi ehkä jossain vaiheessa lisäillä mustaa.

Tossa mun Ninja-Bear-Delver- pakassa (tai nykyisin ninja-owl-delver) on paljon hyödynnettävää materiaalia. Jonkun sortin hajua olisi mitä sideboardiin voisi laittaa, mutta ei mitään sen suurempaa. ensialkuun en edes tee koko sideboardia.

Eli pakkalista näyttäisi tältä:

Land:

2x Quicksand
muita landeja ja 3 tai 4 fetsiä toimimaan brainstormin kanssa, yhteensä ländejä jotain 19-20

Creature:

4x Cloud of Faeries
4x Delver of secrets
4x Spellstutter Sprite
3x Ninja of deep hours

Instat ja sorsat:

3 (tai 4)x Vapor Snag
4x Gitaxian probe
4x Counterspell
3x Ponder
3x Brainstorm
3x Memory lapse
2x Treasure Cruise
2x Gush
2x Snap




Joitain ehkä-kortteja:
Piracy Charm
Hands of binding
Unstable mutation
Curfew
Boomerang
Accumulated knowledge
Spire golem



Eli tollasta. Onko jotain selvää (halpaa) parannuskeinoa. Mitään kilpapakkaa ei olla tekemässä vaan ihan hupipakkaa, missä pääsee brainstormaamaan (saa leikkiä pelaavansa legacyä ::)) ja tekemään muuta kivaa.

Poissa Gagis

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #1 : 20.02.15 - klo 02:12 »
Kyllä tuo ihan turnauskelpoiselta pauperiläjältä näyttää.

Harkitsisin ehkä preordainia brainstormin sijaan.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa J-Ohraaho

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #2 : 20.02.15 - klo 07:21 »
Kyllä tuo ihan turnauskelpoiselta pauperiläjältä näyttää.

Harkitsisin ehkä preordainia brainstormin sijaan.

Kyllä Brainstorm hakkaa heleposti Preordainin. Preordain IMHO huonoin noista "Legacy- 1cmc cantripeistä".
Ite pelaisin kumpaakin settiä ponder + brainstorm. Dazet ei oo kalliita niitä pelaisin Memory Lapsejen sijaan - Lapse on kyl kans hyvä ei siinä. Snap on myös mielestäni kovempi kuin vapor snag.
Sit ne Spire Golemit on kovia.
Yks mitä ite hulluttelu-kokeilin muutamia pauperläjiä vastaan niin oli et ei pelaa noita golemeja vaan laittaa punaisen spläshin Lightning Boltin takia - koska ei ollu noita golemeja ja pultti on poisto ja naamariin spelli. Ainakin kaverin UR Delver/Fiend  läjää vastaan voitin melkee kaikki koska pultit ja snapit sattu liikaa niien pläniin ja Counterisodan MonoU Delver/Ninja voittaa sitä vastaan aika 100%. Treasure cruise on sairas pelaisin varmasti 3 kpl.

Poissa syfilisx

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #3 : 20.02.15 - klo 09:51 »
Yleensä hyvyysjärjestys menee kyllä juuri niinkuin edellävä oleva sanoi, mutta ei tuo Brainstorm nyt niin kummoinen ole ilman mitään shuffle-efektejä. Aika paljon on näkynyt näissä sinisissä Pauper-Delvereissä myös Preordainia, että saa huonot läsyt piiloon ja tuoretta käteen.
Edit: Cruisella voi tietty koittaa vähän puskee Brainstorm-lockista läpi.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #4 : 20.02.15 - klo 10:07 »
Kyllä Brainstorm hakkaa heleposti Preordainin. Preordain IMHO huonoin noista "Legacy- 1cmc cantripeistä".
Pauper ei ole Legacyä. Brainstorm ja Ponder hakkaa suffle efektien kanssa Preordainin. Brainstorm on totaalisen aneeminen ilman suffle efektiä. Koska monosinisessä tempo pakassa ei kannata pelata fetchejä/tapissa tulevia landeja niin siinä kannattaa pelata Preordainia ykkös cantrippinä. Asia on eri jos pelaat UR Delveriä joka on controlloivampi ja saat fetcheistä manafixit myös. Siitä onkin sitten tiukkaa analyysiä onko Ponder vai Serum Visions seuraavaksi paras pelata mono sinisessä pauperlistassa. Itse kallistun Serum Visionssiin koska se combottaa Preordaidin kanssa paremmin.

Treasure Cruise on myös monosinisessä vähän hankala lappu, useimmat voittavat listat pelaa yhtä kappaletta ja uskoisin että se on oikea määrä.

Poissa HalosenTarja

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #5 : 20.02.15 - klo 10:16 »
Pauper ei ole Legacyä. Brainstorm ja Ponder hakkaa suffle efektien kanssa Preordainin. Brainstorm on totaalisen aneeminen ilman suffle efektiä. Koska monosinisessä tempo pakassa ei kannata pelata fetchejä/tapissa tulevia landeja niin siinä kannattaa pelata Preordainia ykkös cantrippinä.

Olen kuullut, että pauperissa ei pakkatyypistä riippumatta kannattaisi pelata fetchejä...  ::)

Edit. Kommenttini perustuu ketjun otsikkoon. Legacystä voisi ehkä selkeyden vuoksi huudella lekapuolelle.

« Viimeksi muokattu: 20.02.15 - klo 10:25 kirjoittanut HalosenTarja »

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #6 : 20.02.15 - klo 10:20 »
Olen kuullut, että pauperissa ei pakkatyypistä riippumatta kannattaisi pelata fetchejä...  ::)
Evolving Wildsia ja Terramorphic Expansea kutsutaan myös fetcheiksi. Oletin että se olisi itsestään selvää, mutta kiitos tarkennuksesta.

Poissa HalosenTarja

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #7 : 20.02.15 - klo 10:21 »
Evolving Wildsia ja Terramorphic Expansea kutsutaan myös fetcheiksi. Oletin että se olisi itsestään selvää, mutta kiitos tarkennuksesta.

Tottapa tuokin. Itse käytän ko. korteista nimitystä slow-fetch - ihan vain sekaannuksen välttämiseksi.

« Viimeksi muokattu: 20.02.15 - klo 10:24 kirjoittanut HalosenTarja »

Poissa J-Ohraaho

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #8 : 20.02.15 - klo 14:51 »
Joo toi on kyl totta toi fetchien "puute" Brainstormin kohalla totta tässä formaatissa.

Ite asettaisin siis ehkä näin paremmuusjärjestykseen: Ponder;Preordain;Brainstorm;Serum Visions

Esim nyt mietittyäni uudestaan saattaisin pelata, jos ei haluta enempää kuin 8 pelata noita 1cmc topdeck-manipulaatio-cantrippejä ,
4x Ponder, 2x Brainstorm, 2x Preordain
Serum Visionsin näen vaan liian huonona. Toisaalta Wormaster saattaa kokeneempana tietää paremmin tai jos on pauperia paljonkin pelannut niin voi omata kokemuksen puolesta enemmän tietotaitoa asiaan littyen.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #9 : 20.02.15 - klo 15:02 »
Toisaalta Wormaster saattaa kokeneempana tietää paremmin tai jos on pauperia paljonkin pelannut niin voi omata kokemuksen puolesta enemmän tietotaitoa asiaan littyen.
Oon aikanani pelannut juuri monosinistä deckiä aika monta peliä. Siitä olen varma että jos et pelaa suffle efektejä niin Brainstorm ei mahdu deckiin. Preordain on myös parempi toki kuin Serum Visions. Muuten niillä on kaikilla jäljelle jäävillä omat meriittinsä. Sittemmin olen itse siirtynyt UR Delveriin koska se on parempi Treasure Cruise decki, parempi Brainstorm decki ja ennenkaikkea parempi Familiars deckiä vastaan joka on melko yleistä kauraa Daily eventeissä (mtg onlinessahan tätä pelaillaan suurimmaksi osaksi vaikka on sitä muutama IRL turnauskin tullut tahkottua).

Vetailun vuoksi voin laittaa oman listani tähän:
4 Delver of Secrets
4 Mulldrifter
4 Chain Lightning
4 Treasure Cruise
4 Accumulated Knowledge
4 Brainstorm
4 Counterspell
4 Lightning Bolt
4 Miscalculation
2 Staggershock
4 Evolving Wilds
9 Island
3 Mountain
2 Swiftwater Cliffs
4 Terramorphic Expanse

Poissa MagicShack

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #10 : 20.02.15 - klo 15:55 »
Toi punanenkin on käynyt mielessä, ekaksi ajattelin ihan vaan splashata boltteja mutta en sitten muista miksei ne tohon lopulliseen pakkaan mahtuneet.

Sen punasen lisäämisellä sais kyllä vähän controllia lisää. KAverilla on aika hyvin noita burni spellejä joita pystyisin varmaan lainaamaan/vaihtamaan, jollon ei kustannukset nouse paljoa, täytyykin kattoa mitä sieltä löysyisi.

Poissa yugular

Vs: Sininen Delver Pauper
« Vastaus #11 : 20.02.15 - klo 20:56 »
Älä nyt missän nimessä pelaa fetsejä läjässä. Pauperissa kun ei nopeita fetsejä ole käytettävissä. Ilman fetsejä Brainstormitki on helppo tiputtaa, vaikka täällä joku muuta väittääkin. Preordain on paljon parempi kuin Brainstorm pauperissa. Ländejä ei välttämättä tarvi enempää kuin 16-17 jos tiputat noita kalliimpia spellejä pois listalta ja Quicksand saattaa olla ok sidellä, mutta en ehkä mainissa sitä pelaisi. Daze voi olla hyvä jos osaa rohkeasti sidettää sitä ulos, tosin tämän hetken metasta en tiedä...
paupertothepeople.proboards.com