Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mono G Perisuomalainen rehti stompy  (Luettu 7265 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tube_242

Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« : 23.06.18 - klo 18:29 »
Moi, pitäis kasata pitkästä aikaa Stompy ihan perus kalja+mtg+paskanpuhuminen iltoihin. Ainut ongelma on että oon viimeksi pelannut Stompyä joskus vuonna miekka ja kypärä, enkä tiedä juuri mitään modernista poolista ja vastassa on suht uusia pakkoja joten joku mun Urzan Block mono G on säälittävää räpellystä nykyään.

Mut kokeillaans. Tykkään noista Primeval Titaaneista kovasti ja mulla on pari ylimääräistä cradlea joten haluaisin niiden ympärille rakennella jotain. Mietin jotain isoa X ää finisherinä kuten genesis wave tai vastaavaa mut en sit tiiä. Myös joku aspect of hydra vois olla kova finisher mut tilan kanssa on puutetta. Myös oon osittain ulkona äijistä jotka saa synergiaa noiden titaanien kanssa kunnolla. Liian hidas ei saa olla koska muuten vastassa oleva modern white weenie kyl pieksee mennen tullen. Kiitos jo etukäteen avusta.

Miehet:

CC 1
4*Llanowar Elves
4*Scute mob

CC2
2*Priest of Titania
3*Vinelasher Kudzu
3*Strangleroot Geist
3*Avatar of Resolve

CC3
4*Troll ascetic
3*Dungrove elder

CC isommat
3*Primeval Titan
3*Terastodon

Muut:
4*Rancor
4*Vines of Vastwood

Landit: 19
2*Gaea's Cradle
3*Treetop Village
14*Forest

TOTAL 60

Poissa Stormis

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #1 : 23.06.18 - klo 19:39 »
Toi on vähän tollanen tonttuhenkinen lista. Erityismainintana Natural Order, Progenitus

Poissa jolssoni

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #2 : 23.06.18 - klo 20:53 »
Rehti beatdown ei Legacyssa (Gaea's Cradle ym. herkut eivät ole, onneksi, Modernin korttipoolissa) yksinkertaisesti jaksa, koska jokainen missään määrin oikein rakennettu combodekki lopettaa pelin nopeammin ja Brainstorm kannattaa jättää pelaamatta oikeastaan vain jos pelaat em. ei-sinisiä combodekkejä (Turbo Depths, BR animaattori, tontut) tai Chalice of the Voidia ykkösvuorolla. 1-of Cradlen voi heittää esim. Maverickiin, mikä on käytännössä GWx kortteja, pääasiassa valuepihvejä, joita omistan.dec

Poissa Tube_242

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #3 : 23.06.18 - klo 22:01 »
Joo relax boyz, vastassa ei ole mitään huippuunsa viritettyjä turnausdekkejä tai leka kolmannen vuoron komboja. Noi Cradlet on joo toki tossa aika kovia kortteja mutta ne on ehdottomasti isoimmat mitä tuolla pyörii. Pointtina enemmänkin on että nykyään toi mana curve on vähän erilainen esim white weenie saa tuutattua tiskiin jotain Mirran Crusadereita ihan normisettinä, jotka pyyhkii mun ikiaikaiset albinotrollit ja rogue elephantit pitkin seiniä :)

Poissa Stormis

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #4 : 24.06.18 - klo 00:38 »
Joo relax boyz, vastassa ei ole mitään huippuunsa viritettyjä turnausdekkejä tai leka kolmannen vuoron komboja. Noi Cradlet on joo toki tossa aika kovia kortteja mutta ne on ehdottomasti isoimmat mitä tuolla pyörii. Pointtina enemmänkin on että nykyään toi mana curve on vähän erilainen esim white weenie saa tuutattua tiskiin jotain Mirran Crusadereita ihan normisettinä, jotka pyyhkii mun ikiaikaiset albinotrollit ja rogue elephantit pitkin seiniä :)
Kilpailulliset formaatit on ainoaita, joissa jokaisella pelaajalla on samat lähtökohdat niin oman korttipoolin kun vastaantulevien dekkienkin suhteen. Keittiönpöytäpelit tuntuvat usein olevan freeformia, joissa rikotaan formaattien rajat ja ollaan välittämättä banneista. Ulkopuolisen on hyvin vaikea kommentoida näihin mitään.

Pelatkaa semmosia kortteja ja dekkejä, että pelaaminen on hauskaa.

Jos on jokin tietty juttu mielessä, niin kannattaa kysyä tarkemmin. Siten muut osaavat auttaa paremmin. Esim. Wurmcoil Engine menee monovihreään ja pysäyttää Mirran Crusaderin

Poissa JamoK

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #5 : 24.06.18 - klo 00:46 »
Keittiönpöytä + kalja = Commander.

Poissa Tube_242

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #6 : 24.06.18 - klo 18:30 »
Pelatkaa semmosia kortteja ja dekkejä, että pelaaminen on hauskaa.

Tää oli paras neuvo!! Mä hitto teen just sellasen kasual dekin kun haluan ja tuuttaan sinne sekaan Albino trollit. Pouncing Jaguaarit ja vastaavat klassikot, niistähän mä pidän ja ne tuo hyviä muistoja mieleen <3 Sitten jos jonkun dekki on liian viritetty niin volyymiä alas. Hauskaahan tässä täytyy pitää ja unohtaa menneet turnausvuodet jo. Kevyet syergiat Primeval titaaniin ja pari yllätys boostia niin eiköhän se siitä. Ei oo eka eikä toka kerta kun min-maxaaminen on tappanut jostain pelistä peli-ilon...

Poissa Hiski

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #7 : 24.06.18 - klo 19:06 »
Squallmonger oli mulla aikoinaan sellanen stompy finisher tai lenskareiden tuhoaja, toimii Cradlen kanssa varmasti kivasti. Muita kovia old school stompylappuja taidettiinkin jo mainita; Rogue Elephant, Pouncing Jaguar, Mtenda Lion, River Boa, Fyndhorn Elves, Elvish Spirit Guide ja myös uudempia kuten Leatherback Baloth, Aspect of Hydra, Scythe Tiger.

Poissa Hiski

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #8 : 24.06.18 - klo 19:09 »
Ja Argothian Wurm! Se oli ehkä siistein kortti ikinä sillon :)

Poissa Lightstorm

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #9 : 24.06.18 - klo 19:21 »
Might of Oaks / Overrun oli kans yksi riittävä finisheri aikoinaan. Rancor toki myös :)


Poissa Matrix2014

Vs: Mono G Perisuomalainen rehti stompy
« Vastaus #10 : 30.06.18 - klo 02:46 »
Joo relax boyz, vastassa ei ole mitään huippuunsa viritettyjä turnausdekkejä tai leka kolmannen vuoron komboja. Noi Cradlet on joo toki tossa aika kovia kortteja mutta ne on ehdottomasti isoimmat mitä tuolla pyörii. Pointtina enemmänkin on että nykyään toi mana curve on vähän erilainen esim white weenie saa tuutattua tiskiin jotain Mirran Crusadereita ihan normisettinä, jotka pyyhkii mun ikiaikaiset albinotrollit ja rogue elephantit pitkin seiniä :)
Kilpailulliset formaatit on ainoaita, joissa jokaisella pelaajalla on samat lähtökohdat niin oman korttipoolin kun vastaantulevien dekkienkin suhteen. Keittiönpöytäpelit tuntuvat usein olevan freeformia, joissa rikotaan formaattien rajat ja ollaan välittämättä banneista. Ulkopuolisen on hyvin vaikea kommentoida näihin mitään.

Pelatkaa semmosia kortteja ja dekkejä, että pelaaminen on hauskaa.

Jos on jokin tietty juttu mielessä, niin kannattaa kysyä tarkemmin. Siten muut osaavat auttaa paremmin. Esim. Wurmcoil Engine menee monovihreään ja pysäyttää Mirran Crusaderin
Kyllä minun keittiöpakassa on 4 Mirran Crusader.
« Viimeksi muokattu: 30.06.18 - klo 02:52 kirjoittanut Matrix2014 »