Poromagia

Kirjoittaja Aihe: nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen  (Luettu 3271 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lankaosasto

nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen
« : 06.08.06 - klo 12:59 »
eli, en ole pelaillut mtg:tä vähään aikaan ja olen ihan old school fani eli type ykköstä ajatellut taas alkavani pelata... ja mietin onko nyt kamigawa/ravnica blokin aikaan tullut hyviä kortteja vintageen... muitakin toivottavasti edes vähän kiinnostaa, että ei täysin henkilökohtaiseen hyötyyn tämä topikki...

itse olen pikannut muutamia, mitä kaverit on pelaillut t2:kkosessa ja voisi toimiakin t1:kkösessä...

shattering spree, tuntuu ihan kivalta artifacti mörssäriltä, side kamaa varmaan mono redissä?
dark confidant, tosi kova, itse olen setin hankkinut ja toimii suicide mustassa
« Viimeksi muokattu: 06.08.06 - klo 19:25 kirjoittanut lankaosasto »

Poissa kolatatti

Vs: nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen
« Vastaus #1 : 06.08.06 - klo 13:11 »
Olen pelannut onnistuneesti ainakin Demonfirea. Jonkun discardivehkeen kanssa toimii hienosti viimeistelijänä.

Pithing Needleä varmaankin voi pitää ainakin sidellä.
« Viimeksi muokattu: 06.08.06 - klo 13:13 kirjoittanut kolatatti »
EHLO you say? I'm interested...

Poissa miinin

Vs: nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen
« Vastaus #2 : 06.08.06 - klo 13:30 »
Nuo Mono Redit ja Suicidet ovat hieman kuolleita arkkityyppejä Vintagen puolella... Mutta muutama mainitsemisen arvoinen kortti:

Gifts Ungiven - Ihan oman arkiityyppinsä saanut pakka
Umezawa's Jitte - Jossain kalassa ehkä - tästä en osaa mitään varmaa sanoa...
Darkblast - Welderiä vastaan
Simic Sky Swallower - Oathin sideliha
Glimpse of Nature - Ei oikeastaan Vintageen, mutta kombo-tontussa tätä voi pelata
Razia, Boros Archangel - Oath-liha
Twincast - Kaitpa tätäkin voisi pelailla
Forbidden Orchard - Se mikä teki oathista Oathin
Pithing Needle - Mauton viha lähes kaikkea vastaan
Sensei's Divining Top - Future Sightin ja Helm of Awakeningin kanssa loputon storm, myös Helm ja kaksi Toppia toimii.

Poissa Anssi

Vs: nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen
« Vastaus #3 : 06.08.06 - klo 16:21 »
Mainitaan vielä Uba Mask, jota joskus ainakin pelattiin. Ja tuo Glimpse of Nature pyörii myös Koboldien kanssa. Dark Confidanttia pelataan myös, samoin joissain uusissa dekeissä Dimir Cutpursa.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa kolatatti

Vs: nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen
« Vastaus #4 : 06.08.06 - klo 18:58 »
Jos tuon Future Sightin korvaa sillä toisella Topilla niin silloin saa vaikka loputtoman stormin, koska ne topit vain vaihtavat paikkaa vuorotellen pelissä ja pakan päällä.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Shmn

Vs: nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen
« Vastaus #5 : 09.08.06 - klo 14:07 »
Valkoiselta on tullut ihan hyviä lappuja, vaikka T1:ssä valkoista pelataankin päävärinä vain harvassa pakassa. Esim:

Isamaru, Hound Of Konda
Kataki, War's Wage

Sen lisäksi paria kiltamaagiakin näkyy:

Azorius Guildmage
Izzet Guildmage

Sekä fisussa vierailee säännöllisesti Ninja Of The Deep Hours, ja Orb Of Dreams pelittää Staxissa.

Ja nyt kun Portal on T1-laillinen niin mm. Imperial Seal ja Personal Tutor pääsevät nostamaan harvojen tutorien määrää.

Ja jos Mirrodin Block otetaan vielä katsantoon niin sieltä löytyy mm. Crucible Of Worlds, Echoing Truth, Darksteel Colossus ja Vedalken Shackles (varmaan muitakin, mutta nämä tulivat ensimmäisenä mieleen)

Juuri ilmestyneessä Coldsnapissa on muutama lupaava lappu, mutta vielä ei voi sanoa mitkä jos mitkään näkevät pysyvämpää menestystä T1:ssä. Ehdolla on mm. Jötun Grunt, Perilous Research, Dark Depths ja Counterbalance. Casualimmassa Vintagessa näkevät varmaan enemmän peliä, tosin.
Ilman iloista ilkeä on arki ankeaa ahventa.

Poissa Tharna

Vs: nyky t2:kkosesta kortteja T1:kköseen
« Vastaus #6 : 09.08.06 - klo 14:39 »
Tässä mielenkiintoinen yhteenveto lappujen pelattavuudesta vintagessa sarjoittain (lontoon taitoisille).