Kauppapaikka > Vaihto- ja kauppaongelmat

MCM ja ongelmat

<< < (3/76) > >>

Juzam Djinn:

--- Lainaus käyttäjältä: Anssi - 16.10.15 - klo 22:27 ---
--- Lainaus käyttäjältä: jonkka - 16.10.15 - klo 22:18 ---Nytpä tuli mielenkiintoinen dilemma vastaan. Ostaja, joka haluaa lähes 700 eurolla arvokkaimpia Beta-korttejani. Kuulostaa hyvältä, eikö? Kaveri on rekisteröitynyt 10 päivää sitten eikä hänellä ole tilillään yhtään tehtyä kauppaa. Mulla soi heti hälytyskellot sillä vaikka teoriassa postivakuutus minua suojaakin, ei yhtään kiinnosta ryhtyä kinuamaan rahoja takaisin postilta (vaiva, epävarmuus ja hukattu aika).

Olen yrittänyt kaivella tietoa siitä onko MCM:ssä esiintynyt huijariostajia mutta en ole löytänyt infoa. Onko se merkki siitä että huijareita ei ole, ehkä? Mieleni tekisi perua kauppa, noi kortit on sellaisia että ne menee kyllä kaupaksi.

--- Lainaus päättyy ---

Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.

--- Lainaus päättyy ---

Itse olen kalliimmissa kaupoissa ottanut sinetöidyn kirjeen aukausun videolle. Toimii tietysti huomattavasti paremmin vastaanottaessa kuin lähettäessä kun varsinainen vakuutetun lähetyksen sinetöinti tapahtuu yleensä postin tiloissa postin teipillä. Mutta jospa tuosta jotain kehityskelpoista saisi rakenneltua. MCM sääntöjen mukaan olet velvoitettu toimittamaan kortit ostajalle. Voit tietysti vielä pyytää ostajaakin perumaan tilauksen jollakin verukkeella. Näistä tilanteista ei oikein taida juuri ennakkotapauksia olla, joten hankala arvata kenen hyväksi MCM lopulta sitten ratkaisee keissin tälläisissä sana sanaa vastaan tilanteissa. Postivakuutuksen en olettaisi itsekään tässä tilanteessa auttavan.

Juzam Djinn:
Pahoittelut tuplapostauksesta, tällä osastolla ei ole mahdollista muokata viestejä.

Se vähä tieto mitä löysin vakuutettujen/kirjattujen kirjeiten osalta esim. MTGSalvationista oli, että niin kauan kun myyjä voi todistaa että ostaja on saanut lähetyksen on teoreettiset virheet lähetyksen sisällössä aina ostajan vastuulla ja myyjä saa rahat joka tapauksessa. Todistukseksi riittää luonnollisesti kirjeen seurantanumero jossa näkyy että ostaja on käynyt poimimassa kirjeen talteen. Itselläni on ostaja kerran jättänyt merkkaamatta tuotetta saapuneeksi joten rahojakaan ei luonnollisesti kuulunut (seurantanumeron mukaan oli noutanut kortit). Otin yhteyttä MKM tukeen ja laitoin heille seurantanumeron jonka seurauksena merkkasivat lähetyksen saapuneeksi ja sain rahani.

jonkka:

--- Lainaus käyttäjältä: Anssi - 16.10.15 - klo 22:27 ---Suojaakohan postivakuutus edes? Lähetät kortit, ostaja hakee postista, kertoo MCM:lle että hei, tääl ei ollut betan kortteja vaan Khansin commoneja - ? jotain tapahtuu. Tässä vaiheessa posti varmaan kuitenkin pesee kätensä ja sanoo että hei, me toimitettiin kirje perille, ei sen jälkeen kuulu meille.

--- Lainaus päättyy ---

Tämä on toinen niistä skenarioista mikä on tullut mieleen, toinen on se että jollakin konstilla kirje saadaan postista ilman perilletoimituskuittausta jolloin periaatteessa postivakuutus kattaisi tilanteen. Silloinkin tulee turhaa häsläystä, jonka mieluummin välttäisin, laiska pazka kun olen. Tämä "kortit ei olleet sitä mitä piti" -tilanne on sikäli mielenkiintoinen, että kumpaankaan suuntaan on mahdotonta todistaa mitään joten se ketä MCM uskoo menee täysin arvalla. Ja koska MCM istuu rahakasan päällä, heidän mielipiteensä on ratkaiseva.


--- Lainaus käyttäjältä: Juzam Djinn - 16.10.15 - klo 23:23 ---MCM sääntöjen mukaan olet velvoitettu toimittamaan kortit ostajalle.

--- Lainaus päättyy ---

Tätä en ole säännöistä vielä tarkistanut kun tilanne on niin alussa, mutta minulla on myyjänä mahdollisuus pyytää kaupan perumista. Lisäksi nykyisin myös siinä varattujen mutta vielä maksamattomien korttien listalla näkyy ostajan nimen perässä kaksi numeroa, tehdyt kaupat ja maksamattomiksi päätyneet kaupat. Aiemmin en moista muista nähneeni mutta usein ostajat maksaa samantien joten harvoin olen tuota listaa edes katsonutkaan eli voi olla vanhakin ominaisuus. Noista numeroista itse asiassa heräsinkin tähän newbie-tilanteeseen.


--- Lainaus käyttäjältä: Juzam Djinn - 16.10.15 - klo 23:40 ---Se vähä tieto mitä löysin vakuutettujen/kirjattujen kirjeiten osalta esim. MTGSalvationista oli, että niin kauan kun myyjä voi todistaa että ostaja on saanut lähetyksen on teoreettiset virheet lähetyksen sisällössä aina ostajan vastuulla ja myyjä saa rahat joka tapauksessa. Todistukseksi riittää luonnollisesti kirjeen seurantanumero jossa näkyy että ostaja on käynyt poimimassa kirjeen talteen. Itselläni on ostaja kerran jättänyt merkkaamatta tuotetta saapuneeksi joten rahojakaan ei luonnollisesti kuulunut (seurantanumeron mukaan oli noutanut kortit). Otin yhteyttä MKM tukeen ja laitoin heille seurantanumeron jonka seurauksena merkkasivat lähetyksen saapuneeksi ja sain rahani.

--- Lainaus päättyy ---

Mulle kävi kesällä noin ja sain samalla tavalla rahat tuen kautta. Todistaa ainakin sen että teoriassa MCM on enemmän myyjän puolella. Kysymykseksi siis jää, että mitä tapahtuu jos ostaja väittää lähetyksen sisällön poikkeavan sovitusta.

Kiitos kaikille ajatuksiaan jakaneille, tämä auttaa omaa pohdintaa tässä tilanteessa.

Demppa:

--- Lainaus käyttäjältä: jonkka - 17.10.15 - klo 09:08 ---Tätä en ole säännöistä vielä tarkistanut kun tilanne on niin alussa, mutta minulla on myyjänä mahdollisuus pyytää kaupan perumista.

--- Lainaus päättyy ---
https://www.magiccardmarket.eu/Help/FAQ#Someone_has_bought_cards_from_me._But_I_don.27t_have_or_I_can.27t_find_the_cards_anymore.

Someone Has Bought Cards From Me. But I Don't Have Or I Can't Find The Cards Anymore.

This is pretty bad. By listing the cards on our website, you guarantee the availability of those cards. As a buyer buys the cards, a legal buyer's contract is established between you and the buyer. Please contact the buyer and try to find a solution to your problem. You can create a cancellation request under "My buys". If the buyer accepts the request, the order will be canceled. In this case your items will be re-listed, so make sure to correct your inventory as soon as possible in order to avoid selling these items again. If the buyer does not accept the request, you are bound to fulfill your contract. If there's only a small part of the order missing, perhaps you can agree on refunding the buyer the value of the missing cards. You can do so by offering a refund to the buyer.

tko:
Ostajalla on MCM:ssa asioidessa paljon heikompi turva kuin myyjällä. Kunhan myyjällä on antaa seurantanumero, joka todistaa lähetyksen vastaanotetuksi, niin kaikki on MCM:n mielestä hyvin. Ei ole mitään väliä, vaikka lähetyksen sisältö olisi väärä tai puutteellinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta