Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Junk Stoneblade  (Luettu 2789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juzam Djinn

Junk Stoneblade
« : 06.05.13 - klo 19:13 »
Aikani kuluksi ja foorumia virkistämään postaillaan viimeisin lista jota on paikallisessa lekassa ulkoilutettu:

Main:
4x Verdant Catacombs
4x Marsh Flats
1x Windswept Heath
3x Bayou
2x Scrubland
1x Savannah
2x Swamp
2x Plains

4x Dark Confidant
4x Mother of Runes
4x Thalia, Guardian of Thraben
4x Deathrite Shaman
4x Tidehollow Sculler
4x Stoneforge Mystic
1x Mirran Crusader

4x Swords to Plowshares
3x Abrupt Decay
2x Inquisition of Kozilek
2x Duress
2x Liliana of the Veil

1x Batterskull
1x Umezawa's Jitte
1x Sword of Fire and Ice

SB:

4x Leyline of the Void
2x Phyrexian Revoker
2x Duress
2x Mindbreak Trap
2x Oblivion Ring
2x Disenchant
1x Sword of Feast and Famine

Vähän eri muutoksilla on listaa peluutettu parissa pikkulekassa ja KuukkaConissa myös käytiin testailemassa. Nykyinen lista toimi jo ihan kiitettävästi, aiemmin on ollut controlloivampaa buildia jossa on suurin piirtein ollut Lingering Soulsit Thalioiten tilalla.

Oma pakkani on jossain määrin budjetti taikka enemmänkin "pelataan mitä löytyy", eli esim. manabase ei ole varmasti ihan optimaalisin ja Wastelandeja pakka varmasti haluaisi pelata jos niitä omistaisin enemmän kun yhden. Myös discardina Thoughtseize olisi mahdollisesti parempi kun 2:2 splitti Inkkareiten ja Duressien kesken. Sideboardi on vaihdellut päivän ja sään mukaan kuten varmasti kuuluukin.

Listan voi tuunata aika tasaisesti kaikenlaisiin metoihin. Combot on varmasti suurin uhka, mutta tuntui että tämä buildi pärjäsi aika hyvin kunhan tuo lisää vihaa sideboardilta. Thalia + Discard pystyy aika hyvin taistelemaan niin kauan että ne 20 damagea saa nitkuteltua sisään, mutta ekan vuoron pyrähdykseen drawilta ei kyllä ole vastauksia mainissa.

Oma kokoonpano tosiaan vaihtuu melkein viikottain, joten tässä vaiheessa haluaisin lähinnä herättää keskustelua; pelaako kukaan muu foorumilla näillä väreillä pakkoja ja mitkä on ollut kokemukset? Väriyhdistelmälle on kuitenkin suurehko määrä eri listoja jotka kaikki pelaavat vähän eri tavalla, mm. The Rock, Deadguy Ale, Dark Maverick, Stoneblade ja Nic Fit.



Poissa absurdimuukalainen

Vs: Junk Stoneblade
« Vastaus #1 : 06.05.13 - klo 19:39 »
0 Gaddock Teeg? Ainakin Miracle pelaajan näkökulmasta kummastuttaa, se kun mutsin kanssa on aika paha lukitus.

Poissa Juzam Djinn

Vs: Junk Stoneblade
« Vastaus #2 : 06.05.13 - klo 20:35 »
Tämä oli ensimmäinen buildini jossa oli enemmän kun 12 creaturea. Teeg kävi mielessä kun pakkaa laitoin kasaan, mutta jostain syystä ei tehnyt mieli yhtä kopiota laittaa sisään (omistan sen yhden tällä hetkellä), varsinkaan kun ei pelaa GSZ tutorointia varten. Kieltämättä toimii viidentenä Thaliana Belcheriä vastaan, Miracleja ei tosin ole paikallisessa metassa näkynyt. Pitää laittaa harkintaan, sidellehän tuo yksi ainakin mahtuisi näppärästi.

Poissa Machahiko

Vs: Junk Stoneblade
« Vastaus #3 : 17.06.13 - klo 21:01 »
Voisikin olla hyvä aika nostaa tätä aihetta ja tuoda semmoinen kysymys pintaan, että teetkö sä mitään tolla Batterskullilla mitään? Maverick ja Junk/Deadguy Ale on tietysti kaikki erilaisia pakkoja, mutta itse olen kokenut että ainakaan Maverickissa ei ole pitkiin aikoihin tarvittu kyseistä korttia. Ootko valinnu miekat tietäen, että noita miekkoja tarvitaan niihin turnauksiin joissa pelaat, vai onko joitakin muita syitä? Itse tykkään tosi paljon Sword of Light and Shadow, Sword of Fire and Ice ja 1-2 Umezawa's Jitte setupista. Sulta löytyy myös pakasta noi neljä Tidehollow Sculleria niin itse ehkä voisin jopa kehoittaa Cabal Therapyä tuonne discard-settiin. Duress tuntuu jotenkin huomattavasti enemmän combovastaiselta kortilta, joka tulisi ottaa sisään sideltä tarpeen tullen.

Jos comboa pelataan enemmänkin niin suosittelisin ehkä jopa pistämään 2-3 Gaddock Teegiä mainiin. :) Ootko miettiny AEther Vialia pakkaan?

Poissa juudas

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • Kalpea ratsastaja
Vs: Junk Stoneblade
« Vastaus #4 : 01.07.13 - klo 16:10 »
Voisikin olla hyvä aika nostaa tätä aihetta ja tuoda semmoinen kysymys pintaan, että teetkö sä mitään tolla Batterskullilla mitään? Maverick ja Junk/Deadguy Ale on tietysti kaikki erilaisia pakkoja, mutta itse olen kokenut että ainakaan Maverickissa ei ole pitkiin aikoihin tarvittu kyseistä korttia.

Itse rockia pelaavana voin sanoa, että Batterskull on oikeastaan tämänkin pakan ainoa solidi uhka (ehkä crusaderin) lisäksi, jota vastaan harva poisto on lopullinen ratkaisu. Kolmosvuorolla mysticistä tiputettu skull on oikeastaan sellainen kello, joka ajelee useammat viholliset piiloon parissakin vuorossa.

Muuten voisin kommentoida pakkaa sen verran, että Knight of the Reliquary olisi ehkä skullerin tilalle mies paikallaan mainissa, sillä jälkimäinen on mies hyvä lähinnä komboja vastaan. Toisaalta wastettomuus huonontaa Knightia. Golgari Charm Disenchantin tilalla on myös harkittava side-tech.