Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Vitutusketju  (Luettu 2274577 kertaa)

0 jäsentä ja 7 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Padishar

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8670 : 18.01.19 - klo 12:32 »
Mitkä käytännön vaikutukset paperi(turnaus)peleissä Pridematen oracle-tekstin vaihdolla on? En ole pelannut paperilla vuosiin, niin turnaussäännöt on hukassa.

1. Täytyykö jollain RELlillä ilmoittaa jatkossa vastustajan unohtunut Pridemate-trigger? Ja voiko jollain RELlillä jättää ilmoittamatta?
2. Jatkossa jos unohtaa oman Pridemate-triggerin, tuleeko warningia kaikilla/joillain RELleillä?
3. Jotain muita vaikutuksia?

Melkeinpä huolimatta vastauksista en usko, että tuo muutos ihan katastrofaalinen on. Tuntuu siltä, että paperimätky ei kauheasti kärsi, vaikka jatkossa kortit suunnitellaan digiystävällisiksi.

Mitä areenaan tulee, niin itse en olisi hyvin satunnaisen modottelun lisäksi palannut MtG:hen enää. Eipä se paikallisia alan liikkeitä auta, kun en aio jatkossakaan pahvilla pelata, mutta WotCi saa taas siivun minultakin tämän tuotteen johdosta, ja minä puolestani pääsen taas pelaamaan pirun hyvää peliä - tällä kertaa kohtuuhinnalla.

Poissa Rhianne

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8671 : 18.01.19 - klo 13:27 »
Mitkä käytännön vaikutukset paperi(turnaus)peleissä Pridematen oracle-tekstin vaihdolla on? En ole pelannut paperilla vuosiin, niin turnaussäännöt on hukassa.

1. Täytyykö jollain RELlillä ilmoittaa jatkossa vastustajan unohtunut Pridemate-trigger? Ja voiko jollain RELlillä jättää ilmoittamatta?
2. Jatkossa jos unohtaa oman Pridemate-triggerin, tuleeko warningia kaikilla/joillain RELleillä?
3. Jotain muita vaikutuksia?

Melkeinpä huolimatta vastauksista en usko, että tuo muutos ihan katastrofaalinen on. Tuntuu siltä, että paperimätky ei kauheasti kärsi, vaikka jatkossa kortit suunnitellaan digiystävällisiksi.

Mitä areenaan tulee, niin itse en olisi hyvin satunnaisen modottelun lisäksi palannut MtG:hen enää. Eipä se paikallisia alan liikkeitä auta, kun en aio jatkossakaan pahvilla pelata, mutta WotCi saa taas siivun minultakin tämän tuotteen johdosta, ja minä puolestani pääsen taas pelaamaan pirun hyvää peliä - tällä kertaa kohtuuhinnalla.

Se on ihan fine, että tulevat kortit suunnitellaan digitaalisuus mielessä. Mutta se ei ole fine, että vanhojen, jopa klassisten korttien toiminnallisuutta muutetaan tämän vuoksi. Paperimagiccia pelatessa mikään ei ole ärsyttävämpää, kuin pelata korteilla jotka tekevät eri asiaa kuin mitä niissä lukee. Perinteisesti WotC on tämän tunnustanut ja errataa on käytetty mahdollisimman vähän, vaikka jotkin kortit ovatkin osoittautuneet suunnitelmallisesti virheiksi eivätkä ole tehneet mitä niiden on ollut tarkoitus tehdä.

May ja must triggerien ero on käytännössä siinä, ettei hallitsijalla ole mahdollisuutta valita olla käyttämättä triggeriä. Mikäli triggeri katsotaan kontrolloijalle hyödyllikseksi (kuten Pridemate), ei vastustajan tarvitse siitä muistuttaa tai huomauttaa. Hyödyllisen triggerin unohtamisesta ei saa penaltya. Tahallaan sitä ei kuitenkaan saa missata. Eli eihän tämä muutos vaikuta kuin corner caseihin, joissa Pridematen kontrolloija haluaisi pitää sen pienempänä jostain syystä (Ensnaring bridge, citywide bust ja mitä näitä nyt on). Pointti olikin, että tämä pieni muutos on merkki suuremmasta linjauksesta, josta en tykkää.

Poissa Padishar

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8672 : 18.01.19 - klo 14:27 »
Todennäköistä lienee kuitenkin se, että aika vähän jos enää ollenkaan näitä erratoja tulee. Reprinttien osalta luultavasti tekevät vain uuden nimisen kortin, jossa wordingi on sopiva. Yhtenä poikkeuksena toki se, jos rupeavat backtrackkaamaan settejä areenaan paljoltikin ja haluavat sieltä minimoida kliksuja abilityiltä.

Poissa Lorttopena

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8673 : 18.01.19 - klo 14:35 »
Cashout olis pitäny tehdä jo.
Luonnollisesti.
Mutta kuinka nyt menetellä kun ei ole tehnyt?
T. Alle 100e kiinni
tietoja sinusta ei voi olla tyhjä

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8674 : 18.01.19 - klo 15:28 »
Cashout olis pitäny tehdä jo.
Mutta kuinka nyt menetellä kun ei ole tehnyt?
T. Alle 100e kiinni

Summa on sen verran pieni että tappiotkin tulevat minimoitua, toisaalta cashout tuskin on kovin monimuotoinen noin pienellä summalla.

Itse tein näin, tosin jo kaksi vuotta sitten:

Myin kokoelman tixuiksi jaettuna kahdelle isolle Online bottimyyjäketjulle. Ostin tixuilla 12 settiä, 10 non-foil ja 2 foil. Redeemasin setit. Lopputixuja myin 85snt/tix hintaan tutuille ja tuntemattomille täällä partiksella. Kun setit saapuivat, myin foilisetit suoraan MCM:ssä, pahvisettejä pilkoin singleiksi.

Loppujen lopuksi laskin että Onlinen kustannuksiksi jäi varsin maltillinen 100 euroa vuosi, pelasin kuitenkin Betasta aina tuonne 2017 puoliväliin saakka. Areenassa vastaavaa cashout mahdollisuutta ei ole, tosin siihen en ole laittanut Welcome Packkia enempää rahaa.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa Anssi

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8675 : 18.01.19 - klo 16:07 »
Cashout olis pitäny tehdä jo.
Luonnollisesti.
Mutta kuinka nyt menetellä kun ei ole tehnyt?
T. Alle 100e kiinni

Modohan ei ole mihinkään kuolemassa ainakaan vielä pariin vuoteen, se tulee ainakin tämän vuoden vielä olemaan pääasiallinen digitaalinen kanava qualifikoitua PT:lle. Pitkässä juoksussa varmasti toki siirrytään areenaan ja modo kuopataan.
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Padishar

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8676 : 18.01.19 - klo 16:13 »
Modo porskuttaa eternal-formaateilla, mutta kun draftaajat sekä standardin pelaajat siirtyvät Areenaan, modon profitit tippuvat merkittävästi. Kuinka paljon halutaan sitten säilyttää digitaalisen eternalin pelausmahdollisuus jopa kannattamattomana versiona, on eri asia. Tekeekö hyvää brändille poistaa moinen mahdollisuus. En usko, että modernia areenassa nähdään välttämättä koskaan, ja ei ainakaan muutamaan vuoteen täydellisenä.

Poissa zoukka

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8677 : 19.01.19 - klo 22:54 »
Prellun pooli  :(

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8678 : 20.01.19 - klo 17:35 »
Settien kohdalla prelluissa käyntien katkeamaton jakso kamigawan ajoista lähtien on nyt rikottu. Kiitos päihteiden ja tupakan.
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa JamoK

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8679 : 20.01.19 - klo 22:54 »
Missatut prellut lauantaina, kun enemmän-vähemmän armas sotaratsu Foortti päätti sanoo "keväämmällä"...

Poissa jolssoni

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8680 : 21.01.19 - klo 15:12 »

Poissa Spinefist

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8681 : 22.01.19 - klo 09:44 »

Poissa Farseer

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8682 : 22.01.19 - klo 11:25 »
Sunnuntain manankusujen (10+ mulligan, 10+ häviötä missattuihin kolmansiin landdroppeihin ja 0 ländiin libraryssa) aiheuttama suunnilleen varman voiton muuttuminen bubbleksi (4. sijaksi) Pororankingissa. Oli vielä vkl selkeästi parhaat dekit 0-3 into bye ja 3-2.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa KajaaninOlli

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8683 : 22.01.19 - klo 13:36 »
Sunnuntain manankusujen (10+ mulligan, 10+ häviötä missattuihin kolmansiin landdroppeihin ja 0 ländiin libraryssa) aiheuttama suunnilleen varman voiton muuttuminen bubbleksi (4. sijaksi) Pororankingissa. Oli vielä vkl selkeästi parhaat dekit 0-3 into bye ja 3-2.

Nyt Esko. Miten voi samalla miehellä, joka koko viikonlopun valitti poolejaan, olla samaan aikaan parhaat dekit. Suunnilleen varma voitto on mun mielestä kans aika vahva ilmaus, siinäkin mielessä, ettet missää vaiheessa ollu mua edellä pisteissä kokonaisskabassa.

myötäharmistusta mukana eläen
-Olli

Poissa Farseer

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8684 : 22.01.19 - klo 13:56 »
Sunnuntain manankusujen (10+ mulligan, 10+ häviötä missattuihin kolmansiin landdroppeihin ja 0 ländiin libraryssa) aiheuttama suunnilleen varman voiton muuttuminen bubbleksi (4. sijaksi) Pororankingissa. Oli vielä vkl selkeästi parhaat dekit 0-3 into bye ja 3-2.

Nyt Esko. Miten voi samalla miehellä, joka koko viikonlopun valitti poolejaan, olla samaan aikaan parhaat dekit. Suunnilleen varma voitto on mun mielestä kans aika vahva ilmaus, siinäkin mielessä, ettet missää vaiheessa ollu mua edellä pisteissä kokonaisskabassa.

myötäharmistusta mukana eläen
-Olli

En mä sunnuntaina valittanut, eka pool oli ok ja toka oli nutsit. Lähinnä mehustelin ja hajosin manakuuhun. Lauantaina valitin pooleista kyllä ja syystä, roska kuitenkin pärjäs kun nosti manat.

Toinen vitutuksenaihe voisi olla yöprellun ajankohta + siitä johtuva 21 tunnin peliputki, mutta eiköhän siitä palauduta viikossa. Ei tule vanhuus yksin, nuorena jaksoi painaa vaikka koko viikonlopun putkeen.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Rhianne

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8685 : 27.01.19 - klo 10:32 »
https://mobile.twitter.com/magicprotour/status/1089361097860120576

WotCia tuntuu nykyään kiinnostavan vain ja ainoastaan top 32 pelaajat, ja muille näytetään persettä.

Poissa Infrapunatulkku

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Sää tänään: käsittämätöntä perseilyä Itä-Suomessa
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8686 : 27.01.19 - klo 11:09 »
Jos ei ole teillä ihmiset rahalle käyttöä niin ostakaa auto. Löytyy reikä mihin rahansa työntää.
Beep-boop, olen pösilö.


Poissa WuFFen

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8688 : 01.02.19 - klo 14:01 »
Jos ei ole teillä ihmiset rahalle käyttöä niin ostakaa auto. Löytyy reikä mihin rahansa työntää.

Tai ruvetkaa pelaamaan magickia, sama efekti.
I suck at playing magic, so I play dredge instead.

Poissa yeou

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8689 : 01.02.19 - klo 16:12 »
Köyhyys, motivaation puute, äiti avaa mulle koko paketin kerralla niin että varmasti multa ei mee ohi se kuinka tyhmä ja laiska mä olen.
Nukun liikaa, ja siksi en ikinä selviydy kouluun. Eikä ihme kyllä huvita myöskään kuolla kivuliaasti sähkövoimalaan kävelemällä.
Laskuja isketää mulle lisää ja kunnalta (sossusta) ei kuulu mitään. Pitäis kai ite mennä ja kattoo, mutta miten tällä unitahdilla, en tiedä. Mun heräämisessä kestää muutama tunti, ja viimeks heräsin klo 12. Silti oli vaikee nousta sängystä.
Onneks ei oo niin grande ruokahalu kuin aikaisemmin, pärjään vähemmällä syönnillä ja siihen oon ilmeisesti tottumassa.
Eli pohjilla aletaan olemaan. Jee.
Kun ees löytäis jotain motia edes niinkin turhaan asiaan kuin pelaaminen. Hyvinä päivinä sitäki löytyy. Oisin voinu tehdä fiksumpiaki päätöksiä. Ei mun olis nyt tarvinnu muuttaa, mutta onpahan se asia pois järjestyksestä. On myös linkkikortti, ja kausilippu kolmelle kuulle. Että voi ees yrittää jotain.
En halua lohtua. En tee sillä mitään. Oon alustavasti vaan tyhjä sisältä. Ei täs turhia jaksa itkeä.

Poissa Nastaboi

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8690 : 04.02.19 - klo 09:14 »
"Kaikki on all right ainakin minulla. En tiedä, onko muilla."

Aikamme suuri ajattelija Matti Nykänen on poissa.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa rukif

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8691 : 04.02.19 - klo 10:14 »
Kevyet mullat Matille. Harmi että monien mieleen jää  enemmän ne seiskan lööpit kännissä riehumisesta kuin ne urheilu suoritukset 80 luvulta. Yksi kaikkien aikojen kovimmista suomalaisista urheilijoista.

Poissa Samsson

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8692 : 04.02.19 - klo 18:53 »
Parin vuoden koulutusputki lähenee loppuaan, mutta v***u että väsyttää koko ajan!
Ei jaksa edes MtG turnauksiin raahautua silloin kun kerkeäisi, kun voi istua kotona mököttämässä sohvassa sen ajan... :(
Jos vaikka saisi kirjoitettua opinnäytetyöstään jotain, mutta ei... Prkl.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8693 : 13.02.19 - klo 13:40 »
Työpaikan mailiserveri (tai joku siihen liittyvä asia, ei voi tietää maallikkona) on ollut rikki jo vuorokauden, osalla jengistä toimii mailit mutta osalla ei. Mulla ei toki toimi. Vaikeuttaa työntekoa ja vituttaa ettei asiaa saada kuntoon tätä nopeammin.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8694 : 15.02.19 - klo 12:55 »
Sähköpostit saatiin toimimaan parin päivän säädön jälkeen.

Mutta sen lisäksi työpaikalla vituttaa keittiössä oleva mystinen kulhollinen simpukankuoria.

Ei siinä mitään että keittiössä on kulho simpukankuoria, mutta kun siitä katoaa niitä kuoria säännölliseen tahtiin! Mitä ihmiset niillä tekee? Ei ne ole syötävää! WTF!
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Lightstorm

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8695 : 15.02.19 - klo 13:05 »
Tässä taannoin työkaveri totesi, että häntä häiritsee suunnattomasti toisessa näytössäni oleva violetti pystyviiva (dead pixels),
siihen ei oikein voinut muuta todeta, kuin että on sitten elämän asiat hyvällä mallilla kun ei tarvi isommista murehtia.
« Viimeksi muokattu: 27.02.19 - klo 01:32 kirjoittanut Lightstorm »

Poissa laakkeer

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8696 : 26.02.19 - klo 00:13 »
Sen kerran kun on aikaa ja kolikoita kasassa niin Arenassa ei taas ole uusin draftiformaatti muuten kun timanteilla pelattavissa. MtG sivuun ja Witcher 3 tilalle.

Poissa barros

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Totuus iski kuin salami.
Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8697 : 26.02.19 - klo 14:35 »
Rap artisti MKDMSK alias Maskin poismeno on pfffft tiltis. Kevyet mullat!
https://mtgsuomi.fi/listat/barros/ Scratching wall with claws.

What I learned there, during those weeks of rehearsal, would serve me for the rest of my life. - J. Huston

Poissa zoukka

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8698 : 09.03.19 - klo 20:44 »
Avattiin boksi Khansia eikä sisällä yhtään fetsiä :'(

Poissa Vanne35

Vs: Vitutusketju
« Vastaus #8699 : 10.03.19 - klo 10:50 »
Vituttaa kun MTG Areenassa setti julkastaan 2 päivää ennen prelluja....
"The hero with the magic sword slays the dragon? Not this time." —Nicol Bolas