Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Parhaat suojat?  (Luettu 61392 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zenfire

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #30 : 14.05.13 - klo 23:53 »
Kaikilla suojilla on omat heikkoutensa, mutta oman kokemuksen perusteella ehdottomasti parhaiksi suojiksi on valikoitunut KMC black matte -suojat.

Dragon shieldit ovat erittäin kestäviä, eikä itsellä ole mennyt varmaan yhtään suojaa koskaan rikki. Leikkaus-ongelmat ja lian kerääminen+rasvoittuminen ovat suurimpia ongelmia. Olen myös huomannut että kortit taipuvat helpommin (varsinkin jos riffle shufflaa), kun käyttää Dragonshieldejä, sillä muovi on niin pehmeää ja taipuvaa. Ehkä ikävin ongelma kuitenkin juuri nuo erikokoiset/huonosti leikatut suojat pakkausten välillä.

Ultra Pro:n suurin vitsaus taas on suojien liimojen heikkous, eli suojat menevät rikki helposti sekoituksen yhteydessä. Leikkauksen kanssa myös kuulunut olevan ongelmia. Lisäksi pieni ja pyöreä UP-logo, suojien alakulmassa on turha, jopa häiritsevä, sillä tietyissä keräilykorttipeleissä se peittää alleen tärkeitä tekstejä. Matet sinänsä hyviä, sillä suojien pinta ei kerää paskaa eivätkä naarmutu. Suojien kulmat tosin taittuvat turhan helposti. Kuvalliset UP:t yms. taas täyttä shaibaa..

KMC-matte suojissa en ole havainnut koskaan leikkausongelmia ja ne ovat todella kestäviä. Mikä tekee niistä melkein jo yksinään parhaat. KMC:t kerää toki likaa, mutta ei niin pahasti kuin dragonshield. Rasvatahrat/sormenjäljet näkyvät suojissa välillä ikävästi. Mutta jos pelaa puhtailla käsillä ja käyttää playmattiä, niin saadaan nuokin ikävyydet minimoitua. Ei oikeastaan mitään muuta moitittavaa.

« Viimeksi muokattu: 15.05.13 - klo 13:01 kirjoittanut Zenfire »
Fire never dies alone. -Blaze
http://mtgsuomi.fi/listat/Zenfire/hw/

Poissa Rampe

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #31 : 15.05.13 - klo 01:25 »
Dragon Shieldit ovat palvelleet minua Ultra Pro:n vehkeitä paremmin, paljon paremmin. Mutta niinkuin mainitsitkin, Dragon Shieldit ovat aika kovia keräämään kaikkea extraa mukaansa : /

Poissa chlb

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #32 : 15.05.13 - klo 08:18 »
KMC:n suojilla näyttää olevan suht paljon faneja. Voisin yrittää metsästää noita Poromagian valikoimiin. Perfect fittejähän meillä heiltä aikanaan olikin. Ovat turkasen kalliita, joten siitä syystä on tuntunut angstiselta hankkia niitä hyllyyn seisomaan. Mutta jos kysyntää kerran olisi voisimme pohtia asiaa uudestaan.

KMC:n mattasuojia ja perfect fittejä tulee aina välillä tilattua lasti, kun käytössä olevat alkavat tulla tiensä päähän. Itse ostaisin mieluummin turkasen kalliit suojat kotimaiselta kauppiaalta kuin tilaisin yhtä turkasella hinnalla Englannista.

Poissa Avez

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #33 : 15.05.13 - klo 08:57 »
Täältä myös ääni KMC:n suojille ja olisi hienoa jos näitä voisi tosiaan jatkossa tilata Poroilta!

Ultra Pron suojissa olen nyt viime aikoina törmännyt liian usein ongelmaan jossa UP:n pallukkalogo on täysissä uusissa suojissa aiheuttanut painauman shieldin selkäpuolelle sen verran pahasti ettei kyseistä suojaa uskalla ainakaan turnauksessa käyttää.
« Viimeksi muokattu: 15.05.13 - klo 11:16 kirjoittanut Avez »

Poissa Etheraven

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #34 : 15.05.13 - klo 10:59 »
Minusta tuntuu että suojien keston määrää pääasiassa sekoitustapa, ihmettelen suuresti miten jotkut pystyvät sekoittamaan sleevetetun pakkansa pystysuunnassa. (siis samassa suunnassa kuin esim dekkiboksiin yleensä kortit laitetaan, päältä.)

Minä omistan monenlaisia suojia ja rikki on mennyt ehkä parikymmentä tämän vajaan kahden vuoden aikana mitä olen pelannut.

Poissa Meikir

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #35 : 15.05.13 - klo 11:34 »
Mistäs ihmiset noita KMC suojia yleensä tilailee?

Poissa Co

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #36 : 15.05.13 - klo 11:52 »
MCM:stä niitä on tullut tilailtua.

https://www.magiccardmarket.eu/?mainPage=browseCategory&idCategory=12&name=&manufacturer=KMC&amount=&color=&size=&idExpansion=

Postit on pienillä määrillä aika suuria, mutta jos ostaa muutaman kerralla niin ei ärsytä.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa Enterorrhexis

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #37 : 15.05.13 - klo 14:52 »
Itellä ollu käytössä muutamat KMC-muovit ja käytössä ärsyttää eniten se miten ne tarraa toisiinsa sähköisesti kiinni ja sekoittaminen hankaloituu. Ei siinä myöskään kauaa menny kun kulmat taittui aika pirusti ja joissakin melkein korttia myöten.. Jota ei oo taas päässy tapahtumaan UP-suojille koituneiden kulmataitoksien kohdalla laisinkaan.

KMC-tuotteista kuitenkin perfect-fitit saavat tuplasleevauksen osalta ansaitsemansa kunniamaininnan!
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Viikumi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #38 : 15.05.13 - klo 15:10 »
Minulla on kuuden vuoden sisään ollut kolmet Dragon Shieldit. Vielä ei ole yksikään kappale mennyt rikki. Näillä pelailen constructedia ja limitedia, cubeni olen sleevannut KMC mattasleeveilla.

Ultra prota minulla on ollut useat, nämä tuppaavat menemään rikki ainakin minulla.
Osaaminen on taitolaji.

Poissa Juzam Djinn

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #39 : 19.08.13 - klo 23:40 »
Tuli hankittua kokeiluun KMC:n mustat mattasuojat ja muutaman käyttökerran jälkeen pääosin hyvä kuva on näistä jäänyt. Ainut vaan että ainakin mustassa näkyy lika ja rasva aika ikävästi selustan puolella joten kortit merkkautuvat vähän turhan helposti. Olisikohan joku toinen värivaihtoehto parempi, kokemuksia?

Poissa Eskomi

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #40 : 03.03.14 - klo 19:50 »
Nostanpa suojakeskustelun tapetille kun tuli vastaan ParhaatSuojatIkinä (TM).

Pariisin GP:llä ostin kaksi pakettia suojia. Yksilläkin olisin pärjännyt, jos en olisi ensin ostanut KMC:n suojia. Ekan päivän jälkeen saldona 3 hajonnutta suojaa ja maindekin suojien selkäpuolet oli kuluneet tunnistettaviksi verrattuna sideen. En voi suositella KMC:tä kenellekkään.

Toisen päivän aamuna ostin paketin näitä beibejä: http://www.ultimateguard.com/en/card-protection/supreme-sleeves/matte-standard.html

Ja voi pojat, nämä on parhaat suojat mitä koskaan oon ostanut! Todella timmit suojat, pienemmät kuin UP:t, näissä ei jää tilaa millekkään lerpattaville laidoille. Sekoitustuntuma on jumalainen, ei ainakaan vielä mitään viitteitä siitä että nämä tahmaantuisivat samanlaisiksi klimpeiksi kuin Dragonshieldit. GP:ltä en löytänyt näihin sisään mahtuvia perfect sizejä. Pitää tilata internetistä muutama paketti lisää näitä ja saman valmistajan perfect sizejä.

Aika näyttää miten nämä kestävät kulutusta. Tällä käpistelyllä tuntuvat kertaluokkaa laadukkaamilta kuin mustat UP:t, joita olen tähän asti käyttänyt. Oon pelannut mustilla UP:n muoveilla ainakin 5 vuotta ja tänä aikana hajonneet suojat ovat laskettavissa kahden käden sormin.

Ainoa näistä tähän asti löytynyt miinus oli, että 80 suojan paketista kolmen leikkauspinta oli selkeästi eri värinen ja sitä myöten pelikelvoton mikäli haluaa välttää marked card huutelut.

Poissa Yan

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #41 : 03.03.14 - klo 20:39 »
Lainaus

Toisen päivän aamuna ostin paketin näitä beibejä: http://www.ultimateguard.com/en/card-protection/supreme-sleeves/matte-standard.html



Ostin näitä samoja punaisena ja yhdyn ylistykseen. Jos näitä tulee kätevästi saataville niin ei tarvitse muihin sleeveihin enää koskea. Sekoitustuntuma on melkolailla täydellinen ja deckkiä sekoittelee ihan vaan omaksi iloksi vaikka vapaa-ajalla. Oon nyt tuolta gp:ltä lähtien shuflaillu deckkiä käytännössä joka päivä ja tuo tuntuma ei ole hävinnyt mihinkään, eikä suojissa näy kulumisen jälkiä tai likaa. Yksinkertaisesti aivan uskomaton tuote.
Edit. Ainoa "miinus" on tosiaan tuo suojien tiukkuus, mikä tekee deckin sleevauksesta hieman normaalia hankalampaa.

UP:n perus suojat on ihan ok ja mulla ei ole vuosien käytössä myöskään hajonnut noita kuin pari. Luulen, että niillä jotka näitä enemmässä määrin rikki saa, on emempikin ongelmia oman sekoittelunsa kanssa.

KMC ja Dragonit onkin sitten sitä itteään, hirveetä klimppisilsaa.
« Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo 20:57 kirjoittanut Yan »

Poissa minics4

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #42 : 03.03.14 - klo 20:44 »
Saako noita suomesta tilattua?
« Viimeksi muokattu: 03.03.14 - klo 20:53 kirjoittanut minics4 »

Poissa Arska

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #43 : 03.03.14 - klo 21:33 »
Käytän itse Ultra Prota ja en ole saanut niitä rikki muistaakseni ollenkaan todella monien pelien aikana. Oma tekniikkani on sellainen, että sekoitan oikeassa kädessä olevan pakan sivua kohti vasemmassa kädessä olevan pakan alakulmaa ja annan vasemmassa kädessä olevan pakan levitä hieman, jolloin kortit menevät limittäin aivan kuin itsestään (olen siis vasenkätinen). Ehkä jos lappuja yrittää sekoittaa väkivalloin, muovit saattavatkin hajoilla pikku hiljaa.

Poissa Pifase

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #44 : 03.03.14 - klo 23:37 »
Ultra-Pron läpinäkyvät suojat tuntuvat hajoavan helpommin kuin värilliset mattasuojat. Valkoisissa ultra-pron paketeissa on taas ollut paljon noita selkeästi eripituisia muoveja, joita on pakko pätkiä saksilla samanpituisiksi. Turnauksissa syyttäisivät varmaan korttien merkkauksesta jos käyttäisi trimmaamattomia.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #45 : 04.03.14 - klo 04:51 »
Pohdiskelen tässä, että jos kyseisen valmistajan supreme-sleevet saavat kehuja osakseen niin millaisiakohan mahtaa olla lafkan master sleevet.. Ainakin keimailee kunnon spekseillä.
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa Fogxanic

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #46 : 04.03.14 - klo 10:52 »
Voisin tilailla Saksasta noita näyttäis saavan esim. 800 master sleeveä ja 800 fit sleeveä 15 € posteilla jos joku tulisi mukaan jakamaan posteja.

Pohdiskelen tässä, että jos kyseisen valmistajan supreme-sleevet saavat kehuja osakseen niin millaisiakohan mahtaa olla lafkan master sleevet.. Ainakin keimailee kunnon spekseillä.

Poissa Co

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #47 : 04.03.14 - klo 12:39 »
Voisin tilailla Saksasta noita näyttäis saavan esim. 800 master sleeveä ja 800 fit sleeveä 15 € posteilla jos joku tulisi mukaan jakamaan posteja.

Voisin osallistua tyyliin 300+200.
"Fight? I cannot. I do not care if I live or die, so long as I can rest."

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #48 : 04.03.14 - klo 14:17 »
Pistelin noita Supreme Sleeves Matteja mustia ja punaisia sekä Precise-Fit Sleevejä tilaukseen. Hassua sikäli että eivät kertoneet vielä mitä niistä tulee posteja, en kuitenkaan usko että kovin paljon koska postikulut olisivat olleen ilmaiset yli 250 € tilaukselle. Jos jotakin kiinnostaa niin voinen myydä n. 6 €/kpl noita Supreme Sleevejä (mustia ja punaisia tarjolla siis) ja n. 4 €/kpl Precise-Fittejä (läpinäkyviä). YV:llä voi kysellä.

Edit. otin ihan tahallaan nimenomaan noita (täällä kehuttuja) Supreme Sleevesejä, Master Sleeveissä on niin iso paketti että ne ei kulje kuoressa ilman lytistämistä. Master Sleeveissä oli myös toimitusarvio 4/2014 tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 04.03.14 - klo 14:33 kirjoittanut WoRMaSTeR »

Poissa Hypetreme

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #49 : 04.03.14 - klo 16:02 »
boostep.fi:stä näyttäisi saavan Ultimate Guardin Supreme Sleevejä, tosin olen kuullut sivustosta yhtä sun toista ja en välttämättä lähtis tilaamaan tuolta.

Poissa Maxx

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #50 : 04.03.14 - klo 16:41 »
Ostan paljon sleevejä koska competitive tason turnauksissa tykkään pelata aina turnauksen uusilla sleeveillä, jotta minimoidaan riski että olisi jotain merkattuja kortteja.
Ennen UltraPron mattamustat olivat luottotavaraa, mutta lähiaikoina niiden kanssa on ollut myös paljon ongelmia. Sleevet kyllä kestävät hyvin, eikä niihin tule juuri ollenkaan kulumisen merkkejä, mutta sekä leikkaus/pituus että värisävyt ovat aiheuttaneet ongelmia. Esim. äskettäin GP:llä piti vaihtaa sleevet yhden rundin jälkeen, sillä olin ostanut kaksi pakettia näitä enkä ennen rundin alkua huomannut että niissä oli hiukan eri sävy, jonka näki kun valo osui oikeasta kulmasta. Yritin saada GP diileriltä refundia mutta ei suostunut antamaan.
Lähiaikoina olenkin siirtynyt käyttämään KMC HyperMat Black sleevejä, sillä ne ovat hyvinkin tasalaatuisia eivätkä kerää likaa ihan samalla tavalla kuin perus KMC Super sleevet jossa on kiiltävä takaosa.

Poissa Fogxanic

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #51 : 04.03.14 - klo 17:01 »
Näyttäisi saavan myös mastereita mutta Julkaisupäivä (arvio): 25.04.2014. Tuskin sieltä Saksastakaan www.pegasusshop.de saa nopeammin kun jos ymmärsin oikein niin 4/2014 tulee. Hinta sama mutta boostep ottaa vain 5 euroa matkahuollosta. Viimeks kun tilasin sieltä ei tavaraa tullut  >:(

boostep.fi:stä näyttäisi saavan Ultimate Guardin Supreme Sleevejä, tosin olen kuullut sivustosta yhtä sun toista ja en välttämättä lähtis tilaamaan tuolta.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #52 : 18.03.14 - klo 14:45 »
Koska kysyntää tuntui löytyvän noille Ultimate Guard suojille lisäilin vähän tavaraa tilaukseen. Jos kiinnostaa niin löytyvät mun myyntilistalta ja tavara on siis heti varastossa.

Poissa Jucche

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #53 : 24.03.14 - klo 11:10 »
Voisiko joku jolla on kokemuksia vähän valaista, että miten saada noiden edellä mainittujen Ultimate Guardin Matte Sleevejen sisään saman firman precise-fit sleeveillä kuorrutetut kortit?

Ajattelin rentoutua sleevaten ja samalla ihaillen UWR-pakkaani, mutta hetken ähistyäni alkoi otsalle kertyä hikikarpaloita ja päähäni nousi väkivaltaisia ajatuksia.

Tuntuu että nuo ovat liian tiukat keskenään. Onko tarjota jotain jippoa?

Terveisin

--Juha

Poissa Karjanvarastaja

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #54 : 24.03.14 - klo 11:17 »
Voisiko joku jolla on kokemuksia vähän valaista, että miten saada noiden edellä mainittujen Ultimate Guardin Matte Sleevejen sisään saman firman precise-fit sleeveillä kuorrutetut kortit?

Ajattelin rentoutua sleevaten ja samalla ihaillen UWR-pakkaani, mutta hetken ähistyäni alkoi otsalle kertyä hikikarpaloita ja päähäni nousi väkivaltaisia ajatuksia.

Tuntuu että nuo ovat liian tiukat keskenään. Onko tarjota jotain jippoa?

Terveisin

--Juha

Oletko kokeillut ujuttaa toisen kortin (ilman sleeviä) avulla? Itsekin tappelin tuossa pari viikkoa sitten toisen firman innerien kanssa ja tämä kikka tuli mieleen. Toimi erinomaisesti eikä tarvinnut ahdistua. Ehdin tosin repiä jokusen suojan ennenkuin tajusin.

Poissa Jucche

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #55 : 24.03.14 - klo 11:36 »
Voisiko joku jolla on kokemuksia vähän valaista, että miten saada noiden edellä mainittujen Ultimate Guardin Matte Sleevejen sisään saman firman precise-fit sleeveillä kuorrutetut kortit?

Ajattelin rentoutua sleevaten ja samalla ihaillen UWR-pakkaani, mutta hetken ähistyäni alkoi otsalle kertyä hikikarpaloita ja päähäni nousi väkivaltaisia ajatuksia.

Tuntuu että nuo ovat liian tiukat keskenään. Onko tarjota jotain jippoa?

Terveisin

--Juha

Oletko kokeillut ujuttaa toisen kortin (ilman sleeviä) avulla? Itsekin tappelin tuossa pari viikkoa sitten toisen firman innerien kanssa ja tämä kikka tuli mieleen. Toimi erinomaisesti eikä tarvinnut ahdistua. Ehdin tosin repiä jokusen suojan ennenkuin tajusin.

Kokeilin, mutta silti ahdisti (myös minua). Pitää kokeilla vielä uudestaan, kunhan tässä ensin hetken rauhoittuu.
Ehkä koitan kahdella kortilla...saa nähdä venyttääkö sitten jo liikaa.

--Juha

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #56 : 24.03.14 - klo 13:56 »
Kyllä itsellä meni aika kivuitta no Pro-Fitit mustiin matteihin. Kikka on ettei yritä ujuttaa toinen sivu edellä vaan suoraan molemmat sivut samaan aikaan sisään (kortti siis täysin suorassa sleeviin nähden).

Poissa Jucche

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #57 : 24.03.14 - klo 17:58 »
Kyllä itsellä meni aika kivuitta no Pro-Fitit mustiin matteihin. Kikka on ettei yritä ujuttaa toinen sivu edellä vaan suoraan molemmat sivut samaan aikaan sisään (kortti siis täysin suorassa sleeviin nähden).

Kyllä koitin niitä suorassa linjassa ujuttaa. Käy vaan niin, että pro-fittiin jää tyhjää tilaa kun kortti tahtoo mennä edellä...jää herkästi jopa Matten ulkopuolelle millin.

Kai puhutaan samaa kieltä siinä, että muovit ovat suuaukot vastakkain kun ne menee sisäkkäin? Ei kai muissa tavoissa paljon järkeä olisikaan.

Yhden sain tehtyä hetki sitten ja meni noin pari minuuttia. Aikamoinen prosessi sleevata koko leka-dekki puhumattakaan EDH-pakasta.

No..glidiä käyttöön, se on ennenkin toiminut ahtaissa paikoissa.

Milli ei tunnu missään paitsi lompakossa ja sleevauksessa :-)

Terveisin

--Juha

Poissa weaselface

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #58 : 24.03.14 - klo 18:59 »
Joo täällä törmättiin täysin samaan ongelmaan - kortti liukui edellä ja sisämuovi jäi millin verran töröttämään.

Luovuin aika nopeasti tuplasleevauksesta.

Kyllä itsellä meni aika kivuitta no Pro-Fitit mustiin matteihin. Kikka on ettei yritä ujuttaa toinen sivu edellä vaan suoraan molemmat sivut samaan aikaan sisään (kortti siis täysin suorassa sleeviin nähden).

Kyllä koitin niitä suorassa linjassa ujuttaa. Käy vaan niin, että pro-fittiin jää tyhjää tilaa kun kortti tahtoo mennä edellä...jää herkästi jopa Matten ulkopuolelle millin.

Kai puhutaan samaa kieltä siinä, että muovit ovat suuaukot vastakkain kun ne menee sisäkkäin? Ei kai muissa tavoissa paljon järkeä olisikaan.

Yhden sain tehtyä hetki sitten ja meni noin pari minuuttia. Aikamoinen prosessi sleevata koko leka-dekki puhumattakaan EDH-pakasta.

No..glidiä käyttöön, se on ennenkin toiminut ahtaissa paikoissa.

Milli ei tunnu missään paitsi lompakossa ja sleevauksessa :-)

Terveisin

--Juha

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Parhaat suojat?
« Vastaus #59 : 24.03.14 - klo 19:22 »
Joo täällä törmättiin täysin samaan ongelmaan - kortti liukui edellä ja sisämuovi jäi millin verran töröttämään.

Luovuin aika nopeasti tuplasleevauksesta.
Mulla ei ollut samaa ongelmaa. Kun sleeve on ns. huulilla työnnä vaikka pöytää vasten se sisään siten että precice-fitissä oleva kortti on se josta työnnät itseäsi/pöytyy vasten. Mulla meni 75 korttia aivan vaivatta ja ei jäänyt milläkään ns. tyhjää mihinkään. Vain ensimmäisen kanssa oli ongelmia kun koitin vaan työntää sitä korttia sisään siten että se ei ollu mitään vasten vaan yritin sormilla ujuttaa. Silloin muodostuu juuri tuo milli pari sitä tyhjää tilaa precise-fittiin.