Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Missä/miten kuulit mtg:stä ensimmäisen kerran? ja innostuit?  (Luettu 21096 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lurkki

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Jack of all trades, master of none.
Mä keräilin jääkiekkokortteja aiemmin... Sit alkoi yläasteella magicit vaihtaa kädestä toiseen ja pitihän niillä tietty pelatakin. Roolipelit ja Warhammer tuli samoihin aikoihin ja en kyllä muista mikä missäkin järjestyksessä. Tempestin aikoja mentiin ja pelailtiin koulun käytävillä tai kotona parin kaverin ja/tai pikkuveljen kanssa. Sekä Muppelan alakerrassa aina warhammerkerhon ohessa :)

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Idiomilleni uskollisesti pari vanhaa ketjua. Lähinnä sillä mielin, että voi vaikka vertailla, ovatko ihmisten taustatarinat muuttuneet vuosien kuluessa. Toinen ketjuista ehkä vähemmän aiheesta kuin toinen.

http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,61508.0.html
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,1632.0.html

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Idiomilleni uskollisesti pari vanhaa ketjua. Lähinnä sillä mielin, että voi vaikka vertailla, ovatko ihmisten taustatarinat muuttuneet vuosien kuluessa. Toinen ketjuista ehkä vähemmän aiheesta kuin toinen.

http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,61508.0.html
http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php/topic,1632.0.html

Kiitos, säästit minulta vaivan. Asiasta on todellakin puhuttu jo useampaan kertaan.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa minics4

-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:05 kirjoittanut minics4 »

Poissa Arcane

Mutta kummassakin lukee että: Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Harkitse uuden aiheen aloittamista != Tee uusi aihe

Etenkään tässä tapauksessa ne vastaukset eivät varmasti vanhene siinä 4 kuukaudessa eikä vielä vuodessakaan.
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa roussih

Tais joskus 1997 aikoihi serkulla oli noita mtg kortteja pelailtiin vähän ja sit piti tietenki itsellekki noita hommata ja tuli ostettuu tempestiä ja jotai 4 edikan starttereita joista sit yritti jonkinlaista deckiä saada kasattua :P

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Mutta kummassakin lukee että: Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Aivan, painotus on sanalla harkitse. Necroaminen on kielletty sen takia että ei nosteta aiheita joiden parasta ennen päivämäärä on jo mennyt ohi, ei sen takia että kaikkiin vanhoihin topicceihin vastaaminen on kielletty.

Esimerkkinä, edellä mainittuja ketjuja olisi saanut nostaa ylös, aihe ei ole mihinkään kuollut ja sinulla on jotain uutta sanottavaa asiaan (oma kokemuksesi). Jos taas olisi ketju jossa keskustellaan vuoden 2007 kesäkuun bänneistä, olisi sen nostattaminen ollut varsin typerää. Todennäköisesti mikään siinä käyty keskustelu ei olisi enää relevanttia. Tämä ei kuitenkaan tarkoita että ihan mitä tahansa kannattaa ruveta menneisyydestä kaivelemaan.
« Viimeksi muokattu: 03.01.12 - klo 09:57 kirjoittanut kivi »
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa miinin

Aiheet yhdistetty. Necroamisen ja vanhaan aiheeseen vastaamisen ero on monesti (etenkin uudemmille käyttäjille) hankala huomata - hyvä että siinä tulee harjoitusta ja kokeneemmilta asiallisia ohjeita!

Poissa Arcane

Aiheeseen liittyen, kuka muistaa nämä:



Näistä minäkin tavailin sääntöjä ensimmäisiä kertoja, vaikka aloitin vasta paljon, paljon myöhemmin pelaamisen. Löytyi moiset kolme laatikon pohjalta. Miragen, Ice Agen ja ilmeisesti 4th editionin sääntökirjat. Noin 70 sivuiset taskuun mahtuvat sääntökirjat, joista kahdesta löytyy vielä todella maukkaita esimerkkipelejä, joita harvoin nykyään ohjekirjoissa näkee. Lainaanpa erään kohdan, tää nimittäin oli aika kovaa kamaa:

Keisha untaps and draws. She lays down another swamp, then taps both swamps and uses the mana to cast Deathgrip. Deathgrip is a global enchantment with casting cost of (b)(b); its ability reads, in part: "(b)(b): Counter target green spell." So as long as Keisha has the black mana to spen, she'll be able to counter Brett's green spells. Keisha's not going to let Brett use his Wooden Sphere if she can possibly avoid it!

Oli se Wooden Sphere paha lappu. ;D
Nahkaa ja niittejä, miehisiä riittejä.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Itselläni taitaa olla vieläkin jemmassa treidattu alkuperäinen Alphan rulebook.



Niille joilla sitä ei ole, WotC on ystävällisesti toimittanut sen sisällön tässä jutussaan.

Yhtä legendaarinen, Pocket Players Guide löytyy myös kirjahyllystä. Sisältää hupaisia strategiavinkkejä kuten "kannattaa pelata 20 ländiä, 20 creaturea, 20 spelliä".

(click to show/hide)
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa cht

  • Hidas vaihtaja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • eläkkeellä ja sairaana
Joskus ihan pikkunaperona pelasin kaverin veljen luona... en tajunnut pelistä yhtään mitään :) Nyt n. puolivuotta sitten aloin kiinnostumaan ja hankkimaan omia kortteja. Olen todennut pelin aivan täydelliseksi!
-poissa..-

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Olin juoksupoikana kahden kaverini välillä, jotka tekivät kauppaa MtG korteista. En ymmärtänyt korteista vielä mitään, joten pyysin kaveriani opettamaan ja siitähän se alamäki sitten lähti. :D

Poissa Viikumi

Jaa... Joskus isoveli ja isoveljen eräs kaveri taisivat opettaa pelaamaan, ostelin sitten innokkaasti jos ja minkänäköistä boosteria, silloin kun vielä sai helsingin fantsusta weatherlightia, tempestiä sekä Portalia. Vampiric tutorit ja muut siinä sitten hävisivätkin varmaan johonkin Craw Wurmeihin :) Harrastus sitten hiipui jossain välissä.

Silloin oli muistaakseni Lohjantähdessä fantasiapelit-kauppa, josta sai ilmaisia Portal - Second Age "aloitusboostereita", niitä sitten veljen kanssa käytiin hakemassa yhdet mieheen, niin veli oli joku 187271646:s asiakas kaupassa, niin sai pari jotain siistiä MTG-julistetta (Multani's Decree toisessa, toista en muista).

Harrastus tuli sitten aloitettua uudestaan joskus lukion puolessa välissä, kun oli muutakin porukkaa joka oli MTG:tä joskus pelaillut, ja siitähän sitten lähti uudestaan mopo käsistä.

Minulla tosiaan löytyy vielä suomenkieliset ohjeet Portalista tähän peliin... Oi sitä ihanaa kieltä. "Myrskylintu estää Kömpelön Hiiden".


 (taitaa olla vanhempien kämpillä jossain, joku tuon näköinen lehtinen)
« Viimeksi muokattu: 06.02.12 - klo 12:18 kirjoittanut Viikumi »
Osaaminen on taitolaji.

Poissa Profet

  • lappeen Ranta
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The best ideas often come from my mind.
    • H/W
Itse ihan vahingossa peliin tutustuin. Ensin pelasi kaverin isoveli, jolta kaveri sitten oppi. Pari peliä pelattiin kaverin kanssa, mutta vielä sittenkään en ollut täysin innostunut pelistä. Kun sitten seuraavana kesänä lähdin ruotsiin leirille (11-vuotiaana) ja siellä tapasin yhden norjalaisen pennun joka ko. peliä pelasi (taisi olla ainut koko leirillä minun lisäksi joka oli ko. pelistä edes kuullut) niin pelattiinpa koko 2,5 viikkoa niillä sitten (dekit tosiaan oli mitä oli, Kamigavan startter dekkejä, mistä johtuu ikuinen rakkaus kyseiseen blokkiin  ;D ) Ja sitten kun Suomeen palasin, tuli velipoikakin opetettua pelaamaan, kun ei Lepran skenestä ollut hajuakaan. Vasta 4 vuotta sitten (14v) aloitin näkymään skenessä.

Poissa MrTrickster

kaverin isoveljellä oli muutama sata kuponkia joista nightmare oli ylivoimainen pommi
liekö ollu betan kuponkeja joilla opettelin pelaamaan ~2003
Nyt lähtee kuin sata kissaa!

Poissa Yms

Aikoinaan kun vielä omasin mielikuvituksen ja pelasin paljon roolipelejä eräs parrakas henkilö tarjosi roolipelikerholla pakkoja kokeiltavaksi. Innostuin, ja siitähän tämä huono tapa sitten lähti.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa nerdsoft

    Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Summoning Sick
  • harvinaisin kortti mitä on boosterist tullu ^
Joo eli sain 50€ lahjakortin fantasiapeleihin joululahjaksi ja mentii fantasiapeleihin ja kysyin et mitä kannatais ottaa ni ne esitteli mtg kortit ni sit jjoo ok hitler  :)

Poissa VariSami

  • Jyväskylä
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Drawn to the scent of screaming
Katsotaanpas... Parin kaverin kasuaalipakoilla oli tullut hyvin satunnaisesti pelailtua heitä vastaan. Toinen on ensisijaisesti limitedin pelaaja ja toinen lopetti tyyliin Ravnican jälkeen. Vuosi sitten päätin kokeilla oman pakan kasaan heittämistä. Joskus aiemminkin olin sitä harkinnut, mutta silloin ei toisaalta ollut käytännössä minkäänlaista peliseuraa. Aivan ensimmäisenä pakkana BR Toshira Umezawa kontrolli, joka oli aika kauhean huono vaikka esimerkiksi moninpeleissä sai jo jotakin aikaankin. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että metassa oli Saproling-pakkoja, ja minä maindeckasin settiä Tainted Aethereita.

Löpinät sikseen. Aloittamisen (ensimmäinen) vuosipäivä lähestyy, joten tulinpa kirjoittaneeksi. Naurattaa tosin, kuinka aiemmin olin sitä mieltä, ettei Magic ole tarpeeksi nopeatempoista ja landeista riippuvaisuus on vakava ongelma onnisidonnaisuutensa vuoksi. Yu-Gi-Oh!:n meta on nimittäin tällä hetkellä niin nopeaa, etten voi sietää koko peliä kuin kavereiden kanssa pelaillessa. Pelasin siis sitä aiemmin, ja ensisijaisesti peliseuran puutteen vuoksi aloitin Magicin. Ei kaduta.
"Morality is just shorthand for the constraints of being powerless."
"The correct answer to a barbarian's riddle is to choke on your cleverness and die."
Minä: Timmy-Spike-Melvin

Poissa juudas92

Joskus siskon poika oli hankkinut kortteja pelatakseen kavereidensa kanssa, ja itse sitten satuin vilkaisemaan kortteja  ja kyselemään asiasta. Siitä se sitten lähti kun pelattiin pari peliä. Nyt oon pitänyt todella pitkän tauon ainakin sen 4 vuotta, ja taas lähti innostus päälle. Saa nähä pärjääkö sitä enää taidoilla mitä on.

Poissa Calimero

Vanhassa Pelit-lehdessä oli joskus vuonna Ž94-95 pieni sivun juttu MtG:sta ja oliskohan ollut Frozen Shade yksi kuvista ja muistan sitä ihailleeni. Vähän myöhemmin sitten serkulla huomasin kortit ja kyselin mistä niitä saa. Serkku asui silloin Porvoossa, itse Tampereella. Joten kesälomareissu sinne ja paikalliseen divariin ostoksille. Muistan järjettömät rivit irtokortteja joita plärättiin ja katseltiin kun vanhemmat kossit pelasi tiskillä. Kovat kortit oli pelkästään niitä missä oli hieno kuva tai sitten juuri Craw Wurmin tai jopa Craw Giantin kaltaiset t/d :D Manacosteja ei paljoa mietitty vielä silloin. 4th edikka taisi olla kyseessä, koska hämärästi muistan serkun hehkuttaneen että kohta tulisi Ice Age niminen laajennus.

Poissa Madmax88

Morjesta foorumille!
Oon uus täällä mut vanha harrastaja ja mun Mtg:n keräilyt alko -98 vuonna kun se oli meidän ala-asteella tullu hitti tuotteeks, tosi monet keräili mtg korttei. Parin ekan kk aikana me heiteltii korteil, säännöil kuka heitti lähimmäks seinää voitti kaikki kortit :D no sit parin luokkakaverin isoveljet ja kaverit opetti niil pelaamaa ja siintä asti niil on pelattu tähä päivää asti. Ainoa tauko oli vuosiin -05 loppuvuodest -08 alkuvuotee. Korttei on kertyny jonku verran, koskaa en oo virallisis turnauksis käyny ainaka viel. 
« Viimeksi muokattu: 10.07.13 - klo 12:28 kirjoittanut Madmax88 »

Poissa Cloverdad

Vuosi tais olla 1997 kun pelailin silloin Middle-Earth -korttipeliä. Tiesin magicin olemassaolosta kyllä, jotain huhupuheita siitä kuinka niitä oli niin paljon erilaisia. Kun koulussa eräänä päivänä sitten tuli ns. harrastepäivä, jossa oli kaikenlaista työpajaa yms. pelailivat kaksi kaveriani myös magicia. Koska halusin tietysti mukaan sorvasi kaveri minullekin dekin, selvitti manakuviot ja pelin rakenteen. Koska olin paljon kaikenlaista pelaillut aiemminkin, sain otteen nopeasti. Eka starterpakka oli Miragea, ja sieltä tietysti älyttömän mehukas Crash of Rhinos. Sen lisäksi alkoi kokoelmaan kerääntyä vitosedikkaa, Visionsia, weatherlightia, tempestiä, portalia, ja myöhemmin tietysti Strongholdia ja Exodusta. Pakkani olivat tässä vaiheessa edelleen hirveää tuubaa, sillä minulla ei ollut mitään käsitystä siitä, miten pakkoja pitäisi rakentaa synergisesti. Reissu Safe Haveniin kyllä auttoi, paremmille häviämisen kautta tutustuin pakkojen anatomiaan ja tajusin, että "toi toimii ton kanssa ja toi ton!"

Aikani, vuoden tai pari pelailtuani peli jäi vähemmälle huomiolle, syystä jota en muista.

Uusi herääminen tuli, kun 18-vuotiaana uusi kaveriporukkani soitti minulle ja kysyi että olenko kuullut tällaisesta koerrtipelistä kuin magic, ja haluiasinko tulla kokeilemaan. Tottahan minä halusin ja kaivoin vanhat pakat kaapista. Tämä oli aikaa kun Invasion/odyssey oli type 2:ssa. rakentelin itse enemmän ja vähemmän hauskoja Dragon Arch kasoja, BW Pestilence oli eräs hienoimpia tuotoksiani, kunnes jossain vaiheessa alkoi netdekkaus ja aloin pyyhkiä pöytiä UG Madness ja Psychatog -pakoilla. Jossain vaiheessa alkoi pelit taas hiipua, ja armeija-aikana ei mitään peliseuraa löytynyt.

vuosi täytyi olla 2004, kun pitkäaikainen nettikaveri muutti viereiseen kortteliin, ja yhteistä harrastuspohjaa oli alkoi pelaaminen jälleen. Kaveri pelasi pääasiassa vahnoja, joskin hyviä pakkojaan, neliväristä Jokulhaups, minä aloin erikoistumaan erilaisiin combo-controlleihin. Taas pelailtiin pari vuotta, kunnes toinen muutti toiseen kaupunkiin.

Vuonna 2010 tuli Scars of Mirrodin ulos, ja innostuin taas, nyt ihan ilman ulkoista apua. Pelikavereiden puuttuessa hankin MTGO:n ja kävin FNMssä draftaamassa ja standarditurnauksessa. En ollut aiemmin käynyt turnauksissa. Uusi maailma aukesi ja kaappasi minut mukaansa. Pelini on sen jälkeen ottanut valtavia harppauksia kaikilla osa-alueilla, mutta vanha pelikaverini ei halua pelata kanssani enää, sillä voitan 9 peliä kymmenestä.

Kaveripelit olen aina pelannut 60 kortin pakoilla, turnaukset 95%:sti 40 kortilla. Sataa korttia olen kokeillut pari kertaa, koskaan en ole innostunut.

Poissa Willi4m

En edes muista koska kuulin ekaa kertaa Magicista, tuntuu että olisin tiennyt pelin olemassaolosta aina. Ekat laput ostettiin joko jostain kirpparilta kaauan sitten, nippu portal2-creatureja ja ländejä, voi myös olla että olen joskus jonkun boosterin vinkunut itselleni. Lätkäkortit oli siistejä, samanlainen pussi -> nääkin on varmaan siistejä. Hieman vanhempana, myöskin kirpputorilta, tuli ostettua kasa 8th-roskaa, muistaakseni todella halvalla (pari euroa tjsp.), niputettiin pikkuveljen kanssa väreittäin, molemmille kaksi väriä, kortit sekaisin ja dekit joissa pelkkiä creatureja ja ländejä ovat valmiit. Nopeasti tähän kyllä sitten kyllästyi ja jäi moneksi vuodeksi pelaamattomaksi. Onneksi kortit ovat vieläkin tallessa, ländit on hienoja. Välissä tuli mätkittyä pokemonia aika innolla. Pitäisi käydä katsomassa vanhemmilta onko ne kortit vielä tallessa  :D

Nyt on sitten tullut pelattua DotP:eja, ja kun tietokoneella istuminen alkoi kyllästyttää päätin ettei 20e Deckbuilders toolkitista ole paha. Kortit kotiin, seuraavalla viikolla dräftäämään. Nyt on pari kuukautta takana ja yksi parhaita rahareikiä mitä on tullut vastaan  ;D

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Kaksi kaveriani olivat sopineet jonkinlaisia korttikauppoja ja meikäläinen laitettiin juoksupojaksi. Kortteja kantaessa sitten ihmettelin, että mitä nämä ovat ja miksi en ole koskaan kuullut pelistä MTG. Pyysin sitten toista kaveria opettamaan (olisi pitänyt pyytää jotain muuta opettajaksi) ja siinä sitten vuoden ajan tuli lätkittyä korttia säännöistä tietämättä.
Mutta muistan yhä Ravnica aikaisen selesnya deckin, jonka manakurvi oli naurettavan iso. Mutta niinhän ne aloittelevat casuaal deckit yleensä on.

Poissa Rhaderis

Vanhassa Pelit-lehdessä oli joskus vuonna Ž94-95 pieni sivun juttu MtG:sta ja oliskohan ollut Frozen Shade yksi kuvista ja muistan sitä ihailleeni..

Tismalleen samma här.

Jääkiekkokortteihin tuli sijoitettua valehtelematta useita tuhansia markkoja yhdeksänkytluvun alkupuoliskolla, voi voi kun ois niiden sijaan ostellu A:ta tai B:tä. Tai edes jotain muuta ku kiekkokortteja..   

Poissa Enterorrhexis

Itsekin ilmoittaudun tähän samaan kastiin joka on tuon jutun lukenu ja sen kautta saanu ensimmäisen tiedon olemassaolosta!
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?