Poromagia

Äänestys

Ostaisitko lounaan pelipaikalta?

Kyllä, lauantaina
29 (50%)
Kyllä, sunnuntaina
23 (39.7%)
En
6 (10.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 38

Äänestys päättynyt: 22.08.14 - klo 00:56

Kirjoittaja Aihe: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.  (Luettu 17404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #60 : 14.09.14 - klo 22:30 »
Herää kysymys, että onko ajankohta viikko ennen prellua sellainen, että Pertti Peruspelaaja joutuu valitsemaan tämän ja prellun välillä. Ei ole yllättävää että prellu voittaa siinä joillakin.

Toisessa mediassa tätä jo pohdinkin, mutta varmaankin yhdistelmä sijaintia, PTQ:n typeä ja prellun läheisyyttä vaikutti pelaajamäärään. Sitten tietenkin se että potentiaalisilla hylje-PTQ osallistujilla saattaa olla harvemmin tarvittavia pisteitä WMCQ osallistumiseen toisin kuin constructed PTQ osallistujien kohdalla napsii vielä muutamat potentiaaliset lähtijät. En tiedä vielä onko se joku syy että kyseessä oli viimeinen kolmesta WMCQ:sta ja aika moni on jo puutunut Standardiin ja odottaa rotaatiota.

Jos Helsingin ja Jyväskylän viikonloput olisivat olleet toistensa paikoilla, veikkaan että Jyväskylässä olisi ollut PTQ:ssa yli 100 pelaajaa ja WMCQ:ssa yli 80. Nyt kävi näin, toivottavasti ensi kerralla paremmin.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa SahtiAine

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #61 : 14.09.14 - klo 22:48 »
Kehuja oikeastaan pelkästään tältä suunnalta. Järjestäjille, tuomareille, kanssapelaajille, ilmapiirille kisoissa ja pelipaikalle. Erityiskiitos Roopelle kun antoi orastavan päänsäryn kourissa kärsivälle särkylääkkeen sekä Antulle kuskin roolissa toimimisesta + edullisesta kyydistä. Pahoittelut vielä Tommille jonka olisin voinut skoopata top kasiin. Harmittaa sinun puolesta vaikka koenkin että toimin "oikeudenmukaisemmin" pelatessani matsin.

Paikka oli pelaamiseen kiitettävää luokkaa. Vaatimattomammissakin tiloissa pelaan mielelläni mikäli se tarkoittaa halvempaa turnausta. Vaikka kyse on pienestä rahasta, niin ainakin minä olisin jäänyt Mikkeliin seuraamaan valioliigakierrosta mikäli hinta olisi ollut edes sen vitosen enemmän. Rancidin kanssa olen samoilla linjoilla sen suhteen että boosteripalkintojen toivossa on tuskin kukaan liikenteessä, joten niihin ei luultavasti kannata PTQ:ssa enemmälti panostaa varsinkaan jos se vastaavasti nostaa turnauksen hintaa. Slotti ja matka on se palkinto. Mikä vika muuten on hylkeessä PTQ-formaattina? Minulle se on selvästi mieluisin vaihtoehto.

WMCQ-puolella taas valittelen tänäkin vuonna sitä että merkittävä osa magicin pelaajista on "bannatty" näistä turnauksista planeswalker-point rajalla. Tähän oli trialeiden kautta mahdollisesti saalistettavat slotit jonkinasteinen parannus, mutta mielestäni WOTC voisi hävittää koko rajan ja antaa kenen tahansa osallistua karsintaan. Onko tästä rajasta muuta merkittävää etua kuin se että isoissa maissa pelaajamäärä karsinnoissa pysyy edes jotenkin kurissa? Sm-kisoissa oli usein hyvillä sijoilla pelaajia jotka eivät juuri vuoden mittaan muissa turnauksissa käyneet. Riittävän taitotason mittariksi en tuota pisterajaa kelpuuta.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #62 : 15.09.14 - klo 00:12 »
Pahoittelut vielä Tommille jonka olisin voinut skoopata top kasiin. Harmittaa sinun puolesta vaikka koenkin että toimin "oikeudenmukaisemmin" pelatessani matsin.
Ei siinä mitään kyllä se meni ihan reilusti, hävisin kuitenkin Lindroosille swississä (joka siis pääsi mun "tilalla" top 8).

Kiitokset järjestäjille ja tuomareille, paikka oli erinomainen kaikinpuolin ja lounaspalvelu ihan parasta! Harmittaa kyllä pelaajien vähyys teidän puolesta. M15 sealed on valuen kannalta aika surkuhupaisaa, veikkaan että se on osana PTQ:n suosiota. Toivotaan että uusi Standardi innostaa porukkaa paremmin, itsekkin pelasin tätä nykyistä sen kokonaiset 3 kertaa vuoden aikana. Eikä se ainakaan WMCQ turnauksissa ihan hirveää ollut, vaikka rabble red nyt onkin hieman rasittava decki unbeatable nutdrawneineen. Mitä tulee hintaan niin itse en valitä, mutta veikkaan että mitä edukkaampina ne saa pidettyä niin sitä enemmän porukkaa tulee.

Poissa Tiemuuu

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #63 : 15.09.14 - klo 02:31 »
Jyväskylä on sen verran kaukana etten jo kahden WMCQ:n jälkeen raaskinut opsikelijabudjetilla lähteä matkaan, vaikka formaatti olisikin kiinnostanut. Harmittaa hieman kun katsoo dekkilistajakaumia, tällä kertaa olisi toisaalta ollut varmasti parhaat saumat spaikata turnaus.

Lisäsyynä myös se että uusi standardiformaatti on jo oven takana ja mielessä pyörii mehukkaita dekki-ideoita
« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo 02:44 kirjoittanut Tiemuuu »

Poissa kivi

  • L1-tuomari / valvoja
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ****
  • Ei tällä kuuhun mennä
Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #64 : 15.09.14 - klo 05:56 »
Mikä vika muuten on hylkeessä PTQ-formaattina? Minulle se on selvästi mieluisin vaihtoehto.

Ei siinä minunkaan mielestä mitään vikaa ole, mutta monen mielestä se on vähän arpojen raaputusta koska tuurilla on poolin suhteen melkoinen merkitys. Lisäksi hinta on korkeampi kuin constructedissa olettaen että saa jostain deckin lainaksi. Varsinkin jos matkustaa pitkän matkan niin monet pelaavat mielummin constructedia koska siihen pystyy paremmin valmistautumaan kuin matkata avaamaan huonot boosterit.
Lainaus käyttäjältä: tutka
< kivi> pultti sun, kaks pulttii sun, pultti, fireblast, fork. PÄRT  PÄRT.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #65 : 15.09.14 - klo 07:09 »
Sealed-PTQ:t olivat pitkään suosituimpia, mutta ei ole yllättävää että Core Set PTQ viikkoa ennen prellua ei napostele kovin monia.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thalian

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #66 : 15.09.14 - klo 09:40 »
Paikka oli pelaamiseen kiitettävää luokkaa. Vaatimattomammissakin tiloissa pelaan mielelläni mikäli se tarkoittaa halvempaa turnausta.

Tällä kertaa tämä ei ollut optiona, sillä palvelu saatiin vähän kuin kaupanpäälle. Tila, vaikka oli "kallis", oli kuitenkin melkeinpä halvinta, mitä oli tähän hätään saatavilla.

Piti tuossa vielä mainita, että koppasin yhden juomapullon mukaan saitilta. Jos joku on vailla, niin saa kysellä allekirjoittaneelta.

Poissa Kavu

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #67 : 15.09.14 - klo 10:48 »
Lauantain osalta kiitän järjestäjiä hienosta turnauksesta ja sunnuntain osalta taas järjestäjäportaaseen kuuluvana niitä jotka jaksoivat tulla paikalle. Hauskaahan taas oli kun jutut ja pelaukset oli ihan yhtä huonoja kuin aina ennenkin. Tila oli loistava kaikin puolin, myös hinta-laatusuhteeltaan. Eiköhän sinne ensi kerralla saada enemmän pelaajiakin. Ruokadiili oli jotain niin hienoa ettei sellaista lie kovin usein missään päin maailmaa. Suomen tasolla jo kahvio halvoilla pikkusyötävillä on harvinaista herkkua ja tavataan lähinnä Ropeconissa täffällä.

Kuvia tulee tänä iltana kunhan ehdin ne tehdä. Tällä kertaa ei ollut mahdollisuutta uppailla kesken viikonlopun ja turnauksen loppumisen jälkeen siirtymä pk-seudulle ja mm. työpäivä ovat vieneet vähän aikaa.

(edit) KuukkaTron 2000 se on maailmanluokan streamausapuväline.
« Viimeksi muokattu: 15.09.14 - klo 14:52 kirjoittanut Kavu »

Poissa ADraw-

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #68 : 15.09.14 - klo 12:45 »
Ruokadiili oli nutsia, herkkua, nannaa ja töfföä ja siitä isot kiitokset Villelle  :-* Yleensä Jyväskylään reissaaminen on vähän nihkeetä näin helsinkiläiselle pitkän automatkan ja aamun aikaisen herätyksen takia, mutta hyvästä ruuasta jäi paljon parempi mieli.

Poissa Maxx

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #69 : 15.09.14 - klo 19:25 »
Tila oli erittäin hyvä. Oli tarpeeksi tilaa pelata, happea riitti eikä sisällä ollut +16 astetta. Ruokailumahdollisuus oli todella hyvä, ja laadullisestikin yllätti positiivisesti vaikka olen itse aika laitosruokalaskeptinen. Usein turnauksissa käy kuitenkin niin että ei millään ehdi hakea ruokaa, koska siihen menee vähintään se 10 minuuttia, luultavasti kauemmin. Nyt sai kuitenkin ruokaa noin minuutin sisällä siitä että oma matsi oli loppunut, eli ihan varmasti ehti syömään.
Ainoana miinuksena ehkä näkisin tilan hinnan. Tuntui jotenkin nihkeältä että 590 euron palkintopoolilla jaetaan vain ~100 euron edestä palkintoja pelaajille.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #70 : 15.09.14 - klo 20:30 »
Se on vähän harhaanjohtavaa, että sanotaan turnauksessa olevan 590 euron palkintopooli, jos rahaa on tullut sisään 59 x 10 euroa. Ei se kaikki automaattisesti kuulu pelaajille, vaan turnausjärjestäjillä on niitä kulujakin, muustakin kuin boosterien hankinnasta.

Sitä en kiellä etteikö tuossa turnauksessa olisi ollut kulujen ja palkintojen suhde pahasti vinksallaan. Mutta ei silti puhuta 590 eurosta palkintopoolina.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Kavu

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #71 : 15.09.14 - klo 21:42 »
Ja kuvia löytyy kiinnostuneille tuolta.

Poissa Thalian

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #72 : 16.09.14 - klo 09:22 »
Kuten jo aiemmin täällä ja paikanpäälläkin sanoin, niin viikonloppu oli suunniteltu niin, että noin 100 osallistujalla per päivä se olisi toiminut todella hyvin. Olin ennakkoon ajatellut, että PTQ vetää kyllä porukkaa yli sadan pelaajan verran, jolloin voisin sen avulla saada myös hiukan pienempään (tyyliin 80 pelaajaa) WMCQhun asiallisia palkintoja.  Nyt homma ei kuitenkaan onnistunut, kun molemmat turneet olivat noin 40% pienempiä kuin odotin. Tila ja tuomarit maksoivat yhteensä reilun tonnin eli upotetut kustannukset olivat aika isot. Ja tuomareille ei siis maksettu muuta kuin matkat, majoitus ja lounas, jonka lisäksi tuli hiukan boostereita. Nykytiedon valossa viikonloppu tuotti tappiota, ellen onnistu neuvottelemaan tilavuokraa hiukan alaspäin.

Mainittakoon tässä, että kevään Conin tulevaisuus on vaakalaudalla, sillä tällä kulurakenteella sitä ei voi järjestää (palkinnot olisivat aivan olemattomat). Yritän tässä talven mittaan kehitellä ratkaisuja, mutta kuten olen aiemminkin sanonut, niin ilman wotcin (tai jonkun muun tahon) reilua rahallista tukea (palkintoina tai muuten) yli 30 hengen turnausten järjestäminen on hyvin vaikeaa, sillä ilmaisia tiloja on hyvin vaikea saada isommalle porukalle. Toki, jos pelaajamäärä yltäisi yli 100 pelaajaan, niin sitten asia on täysin eri, mutta valitettavasti siihen on aika vaarallista luottaa, kuten viikonloppu osoitti. Olen ollut onnellisessa asemassa sen suhteen, että olen voinut hankkia niitä ilmaisia tiloja tähän asti, mutta ensi keväälle se voi olla haastavaa (ei välttämättä mahdotonta, yritän vielä) ja viimeistään kahden vuoden päästä (Ilokivi on silloin rakennustyömaa) tiedän sen olevan melkeinpä mahdotonta.

Poissa skuup

Vs: [Jyväskylä] PTQ + WMCQ 13-14.9.
« Vastaus #73 : 18.09.14 - klo 16:05 »
Minulle jäi käsiini tältä reissulta kaksi lainaamaani Stoke the Flamesia. Mikäli tunnistat omaksesi niin laita YV:tä.