Syy siihen, miksi "combat?" tai "beginning of combat?" tarkoittavat kumpikin samaa eli sitä, että sanamuodosta riippumatta siirrytään declare attackersiin on tässä esimerkki-turnauskeskustelussa:
vuoro x: AP: COMBAT? NAP: ok tai teen asian Y (täppään tuon
Master Decoy - täpperillä tai pelaan
cryptic commandin jne) AP: nää ajaa / en aja millään
vuoro x+1: AP: COMBAT? NAP: ok tai teen asian Y (täppään tuon täpperillä tai pelaan Cryptic Commandin jne) AP: nää ajaa / en aja millään
...
vuoro x+3: AP: beginning of COMBAT? NAP: ok tai teen asian Y (täppään tuon täppärillä tai pelaan Cryptic Commandin jne) AP: hähää, tällä kertaa sanoinkin kaikista muista vuoroista poiketen Beginning of Combat. Pelaan
Ball Lightningin, sutpois
-> Magicin vuororakenteesta ja ihmisten käyttämästä tavallisesta kommunikaatiosta johtuen on jouduttu tekemään jokin linjaus, joka on tämä:
Jos et etukäteen sano että mitä aiot tehdä beginning of combatissa niin sanamuodosta riippumatta olet skipannut sen (ja samalla missannut kaikki triggerit joilla on näkyvä vaikutus peliin tai targetti tai may) ja siirtynyt declare attackersiinPOIKKEUS:
-AP: beginning of combat? NAP: ok AP: nyt kun tämä triggeri
joka ei targetoi ja joka ei ole may ja joka ei tee jotain näkyvää (esim.
Toolcraft Exemplar) on resolvannut niin sitten ollaankin yhä beginning of combatissa ja voin vaikka crewata sillä
Heart of Kiranin
-jos vastus tässä tilanteessa pelaisi jotakin (on se sitten
Shock tai
Cryptic Command jne), on AP:n velvollisuus kysyä (jos sillä on väliä ja jos NAP ei sitä itse sanonut) että tekeekö tämän mainissa vai beginning of combatissa triggerin ollessa stäkissä
Näin voit sanoa jos oikeasti haluat tehdä asioita vasta beginning of combatissa etkä mainissa
-menisin beginning of combatiin saamaan tämän triggerin (esim.
Weldfast Engineer - toisin kuin
Toolcraft Exemplar, se targetoi)
-crewaan tämän / aktivoin tämän manländin beginning of combatissa (kerroin etukäteen mitä teen. Tosin tämä kannattanee tehdä mainilla)
-haluatko tehdä mitään poolissasi olevalla manalla ennen kuin siirrymme combatiin (ISO ISO POIKKEUS: TÄLLÄ VOI SIIRTYÄ BEGINNING OF COMBATIIN)
Toby Elliotin (mm. PT Aether Revolt päätuomari) artikkeli aiheesta ja tähän relevantti lainaus:
http://blogs.magicjudges.org/telliott/2016/10/18/do-not-pass-go/There are a few situations where the active player does have a good reason to move to the beginning of combat without revealing what they want to do. The most common one is when the non-active player has mana floating. In this situation, all the active player needs to do is explain why it’s relevant that they move the priority marker. “Do you want to do anything with that floating mana before we move to combat” is an acceptable way of explicitly moving to beginning of combat while retaining priority.
This makes sense in the context of responsibilities. Because of the floating mana, the burden of acting first has fallen on the non-active player. This inverts the communication dynamic, which makes it reasonable for the active player to demand action rather than the non-active player.
(edit: kirotushärö x2)