Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Finnish Legacy Nationals 2018 (9th)  (Luettu 2207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tko

Finnish Legacy Nationals 2018 (9th)
« : 08.10.18 - klo 11:51 »
Edellinen kerta, kun lankesin legacyyn oli vuoden 2017 champsit, joissa kokemusarsenaaliini lisättiin win&in -pelin tappio hardcastattujen Stinkweed Imppien pieksuille. Sen jälkeen olen pitänyt tuntumaa formaattiin yllä pelkkien veedioiden voimalla. Muu valmistautuminen seitsemän kierroksen turnausta varten oli sitä vastoin ollut ensiluokkaista. Siihen kuului säännöllinen vuorokausirytmi, terveellinen ruoka, ulkoilu ja päihdykkeistä pidättäytyminen. Kaikesta tästä voin kiittää 2-vuotiasta päävalmentajaani.

Olisi väärin sanoa, että dekiksi valikoitui Omitell. Ei voi valikoitua, jos muita vaihtoehtoja ei ole. Muokkasin kuitenkin vuosi sitten pelaamaani listaa siten, että poistin siitä huonoja lappuja ja laitoin tilalle lappuja joiden uskoin olevan, jos nyt ei varsinaisesti hyviä, niin ainakin sweet. Tai jos ei nyt varsinaisesti sweet, niin edes fun. Huonoja lappuja olivat mielestäni esim. Blood Moon, jota jostain käsittämättömästä syystä olen pelannut sidellä viimeiset vähintään 5 vuotta, vaikka olen aina sellaisen pelattuani pettynyt. Divertien määrää selittää turnauksen päätavoitteeni, eli kääntää mahdollisimman monta discardia vastustajan naamaan.

Omnitell

Main
7 Island
1 Volcanic Island
4 Scalding Tarn
4 Misty Rainforest
1 Ancient Tomb
2 City of Traitors
3 Emrakul, the Aeons Torn
4 Brainstorm
4 Ponder
4 Preordain
4 Force of Will
4 Spell Pierce
3 Cunning Wish
1 Flusterstorm
1 Impulse
1 Intuition
1 Divert
4 Show and Tell
4 Omniscience
3 Lotus Petal

Side
2 Grafdigger´s Cage
1 Release the Ants
1 Firemind´s Foresight
1 Intuition
1 Wipe Away
1 Trickbind
1 Kozilek´s Return
1 Mindbreak Trap
2 Boseiju, Who Shelters All
2 Divert
1 Surgical Extraction
1 Grim Lavamancer

Lähdin matkalleni niin varhain, että Helsingin ytimessä ei liikkunut lisäkseni muita elollisia olentoja kuin variksia. Varikset olivat tuttu näky myös moottoritien varrella, jonne oli yön aikana muodostunut pieneläinten kalmoista koostuva juhlapöytä. Valaistuneempi henkilö olisi osannut ottaa tämän huonona enteenä ja tiennyt olla varuillaan. Itse kuitenkin operoin vasta etsijän statuksella, enkä rekisteröinyt mustien lintujen muodossa tulleita ennusmerkkejä. Sen sijaan keskityin kuuntelemaan Perttu Häkkisen podcasteja ja Om-orkesterin levyä Pilgrimage. Olinhan itsekin ikään kuin pyhiinvaeltaja, matkalla kohti suomen legacyn Jerusalemia.

R1 Combo
2-0
G1: Counteroin vastustajan combon, jonka jälkeen comboan itse
G2: Nostan hyvin ja voitan

Omat pelini kestävät sen verran vähän aikaa, että ehdin kierrosten välissä haistelemaan tunnelmia. Tapaan Svanten, joka ilokseni pelaa poroille joitakin vuosia sitten myymilläni foileilla. Tulee hyvä mieli siitä, että pakka on vielä kasassa. Pelipaikka itsessään säteilee niin vahvaa ainejärjestön bilepaikan henkeä, että tunnen oloni tyyneksi ja rauhalliseksi. Kuin olisin kotona, vaikka en ole kyseisessä tilassa ennen käynytkään. Olen kuitenkin menneisyydessä viettänyt enemmän kuin riittävästi aikaa vastaavissa liminaalitiloissa, joissa riittien osallistujien mielikuvat hakevat haparoiden muotoaan ja väylää purkautua.

R2 Grixis Control
2-0
Käännetyt discardit: 1
G1: Nostan hyvin ja voitan
G2: Nostan hyvin ja voitan

Ulkona on kirkas ja kaunis syyspäivä, josta on ilo nauttia kierrosten välillä. Kävelen läheiseen ostoskeskukseen, agendanani ostaa siellä olevasta kaupasta omena. Yllätyksekseni kauppa onkin kiinni. Koko sunnuntain. Outoa.

R3 Miracles
2-0
G1: Nostan hyvin ja voitan
G2: Pelaan Boseijun ja voitan

Pelin jälkeen vastustaja tuskailee kuinka huono mu on hänelle. Onhan se, ei sitä voi kieltää. Lounaaksi nautin spagettia bolognalaiseen tapaan ja keskustelen pöytäseurueen kanssa asuntolainoista.

R4 Sneak & Show
1-2
G1: Vastustaja pelaa Show & Tellin, josta molemmat laitamme tiskiin Omnisciencen. Responsena vastustajan Emrakuliin tapan hänet Release the Antsilla. Tuntuu hyvältä.
G2: Molemmat nostavat ihan ok ja häviän tiukan pelin
G3: Nostan huonosti ja häviän

R5 Ominitell
2-1
G1: Vastustaja nostaa hyvin ja voittaa
G2: Nostan hyvin ja voitan
G3: Vastustaja nostaa huonosti ja voitan

Kiinnitän huomiota turnausjärjestäjien valvoneisiin ilmeisiin. Kunnioitukseni heidän tekemäänsä raskasta työtä kohtaan kasvaa entisestään.

R6 Reanimator
2-0
Käännetyt discardit: 2
G1: Vastustaja nostaa huonosti ja voitan
G2: Vastustaja nostaa abysmaalisen huonosti ja voitan

Standingsien tultua lasken, että jos olen viimeisellä kierroksella pöydässä 1 tai 2 voin tasuroida turvallisesti. Olen pöydässä 3. Vastustajani on standingseissä viidentenä ja itse olen kuudentena. Hän ehdottaa tasuria, josta joudun valitettavasti kieltäytymään. Kaivan dekkiboksini esiin ja valmistaudun henkisesti pelaamaan parasta mahdollista magicia. Sitten tapahtuu jotain odottamatonta. Vastustaja huomauttaa, että pöytien 1 ja 2 lisäksi myös pöytä 4 on tyhjä, joten pelaajat sijoilla 7 ja 8 ovat myös tasuroineet. Nopean laskutoimituksen jälkeen totean tämän tarkoittavan sitä, että voimme ottaa turvallisesti tasurin. Lähden tyytyväisenä kävelylenkille ja vilkuilen välillä tuloksia pairings.fi:sta. Huolestukseni alkaa kasvamaan kun pöydän 4 tulosten kohdalla ei ole nollia vaan pelkkää tyhjää. Pelkoni aktualisoituvat kun palaan turnauspaikalle ja huomaan pöydän 4 pelaajien siirtyneen vain toiselle puolelle salia pelaamaan.

Tässä vaiheessa tiedän, että tulen olemaan turnauksessa sijalla 9, ellei jompikumpi pöydistä 5 tai 6 tasuroi vahingossa. En tietenkään toivo kenellekään tahatonta tasuria, mutta samalla olen kuitenkin vain ihminen ja ihmisillä on tarpeita. Yksi näistä tarpeista on päästä kahdeksan parhaan joukkoon.

Hetken tilanne näyttää lupaavalta pöydässä 5, mutta Juha hoitaa puuttuvat pisteet perille viimeisellä lisävuorolla. Peli oli mahtavaa seurattavaa ja taputan sille muun yleisön mukana. Kävelen autolleni ja aloitan kotimatkan. Toisin kuin edellisten tappioiden jälkeen, on mieli tällä kerralla tyhjä. Ei yhtään jossittelua, pelkkä asioiden tilan myöntäminen. Yritän kuunnella lisää Perttu Häkkistä, mutta hiljaisuus vie voiton. Takanani kajastavat Tampereen valot, edessäni on pimeys. Jossain sen takana koti.
« Viimeksi muokattu: 08.10.18 - klo 22:11 kirjoittanut tko »

Poissa Samsson

Vs: Finnish Legacy Nationals 2018 (9th)
« Vastaus #1 : 08.10.18 - klo 17:31 »
Lainaus
R4...G1: Vastustaja pelaa Show & Tellin, josa molemmat laitamme tiskiin Omnisciencen. Responsena vastustajan Emrakuliin tapan hänet Release the Antsilla. Tuntuu hyvältä.
Eihän sulla ole Release the Ants mainissa...? TUOMARI! :D

(click to show/hide)
« Viimeksi muokattu: 08.10.18 - klo 17:33 kirjoittanut Samsson »

Poissa tko

Vs: Finnish Legacy Nationals 2018 (9th)
« Vastaus #2 : 08.10.18 - klo 17:39 »
Lainaus
R4...G1: Vastustaja pelaa Show & Tellin, josa molemmat laitamme tiskiin Omnisciencen. Responsena vastustajan Emrakuliin tapan hänet Release the Antsilla. Tuntuu hyvältä.
Eihän sulla ole Release the Ants mainissa...? TUOMARI! :D

(click to show/hide)

Karminen oikeus toteutui R5 G1, kun koin itse muurahaisten tuoman kuoleman.

Poissa Nastaboi

Vs: Finnish Legacy Nationals 2018 (9th)
« Vastaus #3 : 08.10.18 - klo 21:36 »
Liian harvoin saa tältä(kään) sivustolta lukea näin lahjakasta proosaa! Tässä tavoitettiin täydellisesti suolasijalle tasuroimisen koko katkeransuloisuus. Mutta tarina on vielä paljon enemmänkin: se on kertomus siitä, kuinka ihminen kulkiesssaan kohti väistämätöntä tuhoaan näkee kuin hetkittäin kirkkaasti elämän kauneuden, siitä huolimatta sokaistuu vielä kerran omasta kaikkivoipaisuudestaan, ja lopulta ollessaan jo pelastuksen tuolla puolen saavuttaa eksistentiaalisen kauhun kautta asioiden hyväksynnän ja jonkinlaisen rauhan, joskaan ei katharsista. Siitä huolimatta lukijan ja uskon että kirjoittajankin mieli vähän ylenee tekstin äärellä.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM