Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa  (Luettu 11803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« : 02.07.08 - klo 18:36 »
Otsikko kertookin jo pitkälti homman nimen,eli 2.8.08 (LA) on joensuun fantasiapeleissä legacy turnaus.Turnaus on sanktioitu jos minimimäärä pelaajia saadaan paikalle vaivautumaan.
-Osallistumis maksu 5 €
-Turnaus alkaa klo 11
-Enakkoon voi ilmoittautua käymällä paikan päällä,soittamalla fantsuun (013) 284 314 tai s-postilla:[email protected]
-Pääpalkintona on 2 x Polluted delta sekä muille sijoille buustereita osallistujamäärän mukaan
-24 henkeä mahtuu  pelaamaan
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #1 : 02.07.08 - klo 18:47 »
Mistä teillä noita Polluted Deltoja riittää? Treidaako voittaja ne aina takaisin turnauksen järjestäjälle?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa absurdimuukalainen

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #2 : 02.07.08 - klo 18:49 »
Mistä teillä noita Polluted Deltoja riittää? Treidaako voittaja ne aina takaisin turnauksen järjestäjälle?

Ne on partaillu kansiollisen verran niitä joltain kakaroilta.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #3 : 02.07.08 - klo 19:56 »
Mistä teillä noita Polluted Deltoja riittää? Treidaako voittaja ne aina takaisin turnauksen järjestäjälle?

Tuli ostettua enemmän kun halvalla sai,vielä 6 kpl varastossa
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Genesis

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #4 : 02.07.08 - klo 20:49 »
Mistä teillä noita Polluted Deltoja riittää? Treidaako voittaja ne aina takaisin turnauksen järjestäjälle?

Jos näin olisi, niin rikkoisiko se "mtg:n kirjoittamattomia sääntöjä"?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #5 : 02.07.08 - klo 20:55 »
Mistä teillä noita Polluted Deltoja riittää? Treidaako voittaja ne aina takaisin turnauksen järjestäjälle?

Jos näin olisi, niin rikkoisiko se "mtg:n kirjoittamattomia sääntöjä"?

Mitä tarkoitat?
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Genesis

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #6 : 02.07.08 - klo 20:59 »
Mistä teillä noita Polluted Deltoja riittää? Treidaako voittaja ne aina takaisin turnauksen järjestäjälle?

Jos näin olisi, niin rikkoisiko se "mtg:n kirjoittamattomia sääntöjä"?

Mitä tarkoitat?

Tuosta oli vaan havaittavissa vinoilua. Tässä tapauksessa kävi niin että Schembo voitti turnauksen joten deltat jäi hänelle loppujen lopuksi, ja näin onnistu uuden turnauksen pitäminen samoilla palkinnoilla. Jos tällä kertaa muut osaivat pelata oikein / pelaavat parempia lappuja ;)

Nimimerkki: huonoja nostoja *köh*

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #7 : 02.07.08 - klo 21:07 »
Ennenkin on ollut jotain puhetta teidän turnausjärjestelyistä, ja tämä ei kyllä kuulosta hyvältä, että palkinnot tulevat turnaukseen osallistuvalta pelaajata.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Genesis

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #8 : 02.07.08 - klo 21:08 »
Ennenkin on ollut jotain puhetta teidän turnausjärjestelyistä, ja tämä ei kyllä kuulosta hyvältä, että palkinnot tulevat turnaukseen osallistuvalta pelaajata.

Mikäs siinä on ongelman nimi? Jos ei Schembo järjestäisi noita turnauksia niin todennäköisesti ei joensuussa pelaittaisi turnauksia, ainakaan legacyn muodossa. Se on vissiinkin sitten omiaan edistämään paikallista aktiivisuutta ja turnaussceneä :)

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #9 : 02.07.08 - klo 21:09 »
Ennenkin on ollut jotain puhetta teidän turnausjärjestelyistä, ja tämä ei kyllä kuulosta hyvältä, että palkinnot tulevat turnaukseen osallistuvalta pelaajata.

Mikäs siinä on ongelman nimi? Jos ei Schembo järjestäisi noita turnauksia niin todennäköisesti ei joensuussa pelaittaisi turnauksia, ainakaan legacyn muodossa. Se on vissiinkin sitten omiaan edistämään paikallista aktiivisuutta ja turnaussceneä :)

Ongelman nimi on sanktiointi.

Edit: otan selvää onko tämä ongelma sanktioinnin kannalta.
« Viimeksi muokattu: 02.07.08 - klo 21:15 kirjoittanut jkk »
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Thalian

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #10 : 02.07.08 - klo 21:23 »
tämä ei kyllä kuulosta hyvältä, että palkinnot tulevat turnaukseen osallistuvalta pelaajata.

Eikös normaaliturneessakin palkinnot tule osallistujilta. Ne vain kerätään osallistumismaksun muodossa etukäteen ja jaetaan useamman ihmisen kesken. Mikäli palkinnontuoja ei pääse vaikuttamaan sijoituksiin jotenkin epäreilusti (muita parempaa pelaamista ei tässä lasketa!), niin en näe mitään jääviysongelmaa asiassa. Edes periaatetasolla tätä ei voi pitää minään ongelmana.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #11 : 02.07.08 - klo 21:26 »
tämä ei kyllä kuulosta hyvältä, että palkinnot tulevat turnaukseen osallistuvalta pelaajata.

Eikös normaaliturneessakin palkinnot tule osallistujilta. Ne vain kerätään osallistumismaksun muodossa etukäteen ja jaetaan useamman ihmisen kesken. Mikäli palkinnontuoja ei pääse vaikuttamaan sijoituksiin jotenkin epäreilusti (muita parempaa pelaamista ei tässä lasketa!), niin en näe mitään jääviysongelmaa asiassa. Edes periaatetasolla tätä ei voi pitää minään ongelmana.

Tässä jutussa on nyt monia muitakin ongelmia kuin se, mistä ne Polluted Deltat on peräisin. Esimerkiksi, oletan (kertokaa toki jos olen väärässä), ettei Deltojen omistaja niitä ihan hyvää hyvyyttään lahjoita palkinnoiksi.

Mitään ongelmaa ei olisi jos pelaisitte sanktioimattomia turnauksia, mutta kun sanktioitte niin silloin on pelattava DCI:n sääntöjen mukaan. Mikä tarkoittaa sitä että turnauksen henkilökunta ei pelaa itse.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Fumba

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #12 : 02.07.08 - klo 21:40 »
Tässä jutussa on nyt monia muitakin ongelmia kuin se, mistä ne Polluted Deltat on peräisin. Esimerkiksi, oletan (kertokaa toki jos olen väärässä), ettei Deltojen omistaja niitä ihan hyvää hyvyyttään lahjoita palkinnoiksi.

Tästä oli jo aikoja sitten puhetta toisessa topicissa: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=46826
Deltojen lahjoittaja ei siitä välistä sitä rahaa ota enempää kuin on itse maksanut, piste.

Lainaus
Mitään ongelmaa ei olisi jos pelaisitte sanktioimattomia turnauksia, mutta kun sanktioitte niin silloin on pelattava DCI:n sääntöjen mukaan. Mikä tarkoittaa sitä että turnauksen henkilökunta ei pelaa itse.

No jospa sitten kerrot, mitä teemme väärin, etkä vain kerro, että saatamme rikkoa sääntöjä?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #13 : 02.07.08 - klo 21:42 »
Tässä jutussa on nyt monia muitakin ongelmia kuin se, mistä ne Polluted Deltat on peräisin. Esimerkiksi, oletan (kertokaa toki jos olen väärässä), ettei Deltojen omistaja niitä ihan hyvää hyvyyttään lahjoita palkinnoiksi.

Tästä oli jo aikoja sitten puhetta toisessa topicissa: http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=46826
Deltojen lahjoittaja ei siitä välistä sitä rahaa ota enempää kuin on itse maksanut, piste.

Lainaus
Mitään ongelmaa ei olisi jos pelaisitte sanktioimattomia turnauksia, mutta kun sanktioitte niin silloin on pelattava DCI:n sääntöjen mukaan. Mikä tarkoittaa sitä että turnauksen henkilökunta ei pelaa itse.

No jospa sitten kerrot, mitä teemme väärin, etkä vain kerro, että saatamme rikkoa sääntöjä?

Kerron toki, heti kun olen selvittänyt asiaa riittävästi. Ja yhden esimerkin taisin jo antaa.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Fumba

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #14 : 02.07.08 - klo 21:56 »
Kerron toki, heti kun olen selvittänyt asiaa riittävästi. Ja yhden esimerkin taisin jo antaa.

Milloinkahan turnauksen henkilökunta näissä on pelannut, vai lasketaanko myös palkinnot turnaukseen hankkiva tyyppi henkilökunnaksi?

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #15 : 02.07.08 - klo 22:00 »
Pysykää nyt housuissanne siihen asti että saan selvitettyä asian työajallani. Kiitos.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Kiltamestari

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #16 : 03.07.08 - klo 07:31 »
Ihan noin yleisesti joensuulaisille: Minua ei ainakaan hirveesti haittaa sanktioimattomatkaan turnaukset jos tämä siihen menee.

Ja kyllähän DCI:llä varmaan on, jos ei vielä, niin kohta kapuloita rattaissa kun ei tämmöinen toiminta tuo sitä heidän uusinta produktia buustereina kansalle kuin pelaajien lukumäärä * 5€ - 2x deltan hinta - muut turnausjärjestelyt /4,2€ Kaiken tuonkin jälkeen pelaajat voivat valita palkintona vaikka Mirrodinia, jota paikallisen fantsun parrakas kassatäti muistaa aina kaupata <3

Sit vielä piti esittää semmoinen toivomus, että voisiko jkk selvittää samalla onko tämä mahdollisesti laiton käytäntö mahdollista kiertää jotenkin muuten kun tekemällä turnauksista sanktioimattomia. Koska kuten pari muutakin lokaalia on todennut, tämä on ainoa keino saada muitakin kuin limited turnauksia järjestettyä joensuussa :-\

Pitää sitten varmaan harkita kreduttamissysteemiä tai jotain, sillä minä en ainakaan tee buustereilla tuon taivaallista.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #17 : 03.07.08 - klo 16:12 »
Ihan noin yleisesti joensuulaisille: Minua ei ainakaan hirveesti haittaa sanktioimattomatkaan turnaukset jos tämä siihen menee.

Ja kyllähän DCI:llä varmaan on, jos ei vielä, niin kohta kapuloita rattaissa kun ei tämmöinen toiminta tuo sitä heidän uusinta produktia buustereina kansalle kuin pelaajien lukumäärä * 5€ - 2x deltan hinta - muut turnausjärjestelyt /4,2€ Kaiken tuonkin jälkeen pelaajat voivat valita palkintona vaikka Mirrodinia, jota paikallisen fantsun parrakas kassatäti muistaa aina kaupata <3

Tämä nyt on täysin naurettava väite. Ei siinä mitään vikaa ole, että palkintoina on irtokortteja, vaan siinä, että TURNAUKSEN JÄRJESTÄJÄNÄ TOIMIVA HENKILÖ PELAA ITSE TURNAUKSESSA.

Vaikka viralliseksi järjestäjäksi onkin rekisteröity Fantsun työntekijä, niin se on kovin epäilyttävää, että yhdestä pelaajasta puhutaan turnauksen järjestäjänä. Se antaa väärän kuvan siitä, miten DCI-sanktioitujen turnausten pitäisi toimia.

Keskustelin asiasta ns. ylempien tahojen kanssa ja saimme aikaan seuraavanlaisia vastauksia:

Pelaajat voivat mm.:

- auttaa turnauksen virallista järjestäjää mainostamisessa
- lahjoittaa (tai myydä) turnauksen viralliselle järjestäjälle palkintomateriaaleja
- auttaa pöytien ja tuolien järjestelyissä, siivoamisessa jne logistisissa asioissa

Pelaajien ei pidä mm.:

- vastata sääntökysymyksiin
- jakaa warningeja ja muita rangaistuksia
- hoitaa turnauskirjanpitoa (ei DCI Reporterilla eikä varsinkaan ilman sitä)

Jos turnauksen järjestäjät ja tuomarit saisivat itse pelata, se avaisi oven kaikenlaiselle epäilyttävyydelle. Turnaukseen itse osallistuva tuomari/järjestäjä ei ole enää puolueeton.

Epäilyttävä on myös sellainen tilanne, jossa turnauksen osallistumismaksut menevät jonkun pelaajan taskuun, mutta muuten järjestelyistä vastaa joku muu.

Jos tilanne tosiaan on sellainen, että turnaukset jäävät järjestämättä jos eivät pelaajat itse niitä pyöritä, niin kannattaa miettiä sanktioimattomiin turnauksiin siirtymistä, tai sitten sopia vaihtuvista tuomarointivuoroista, niin että turnauksella on aina ei-pelaava tuomari, mutta kaikki pääsevät kuitenkin edes joskus pelaamaan.

Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Kiltamestari

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #18 : 05.07.08 - klo 00:41 »

Keskustelin asiasta ns. ylempien tahojen kanssa ja saimme aikaan seuraavanlaisia vastauksia:

Pelaajat voivat mm.:

- auttaa turnauksen virallista järjestäjää mainostamisessa
- lahjoittaa (tai myydä) turnauksen viralliselle järjestäjälle palkintomateriaaleja
- auttaa pöytien ja tuolien järjestelyissä, siivoamisessa jne logistisissa asioissa

Pelaajien ei pidä mm.:

- vastata sääntökysymyksiin
- jakaa warningeja ja muita rangaistuksia
- hoitaa turnauskirjanpitoa (ei DCI Reporterilla eikä varsinkaan ilman sitä)
Tästä ja ainakin minulle semmoinen käsitys, että emme tee mitään väärää sillä pelaaja nimenomaan "myy" viralliselle järjestäjälle palkintomateriaalia. Olkaamme tästä lähin viittaamatta Terhoon(Schemboon) järjestäjänä. Enemmänkin viittaamme sitten häneen promoottorina.

Jatketaan siis tuttuun tapaan, ja pyrin saamaan täältä Savonlinnasta autollisen karvaista casual miestä mukaan, itse tulen kuitenkin joka tapauksessa.


Poissa tride

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #19 : 05.07.08 - klo 00:51 »
Parikkalasta tulee lähes varmasti 2-3 constructed-turnausensikertalaista viemään häntäpaikat ja keräämään säälipisteitä! Kai tuolla muuten voi sitten dci-rekisteröinnin tehdä, koska kumpikaan mahdollisista kavereistani ei ole sitä tehnyt?

Poissa Ziilot

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #20 : 28.07.08 - klo 00:38 »
Onko paljon pelaajia tällä hetkellä tulossa? Voiko yhdellä sähköpostiviestillä ilmoittaa useamman (:ooh) osanottajan

Poissa Kiltamestari

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #21 : 29.07.08 - klo 14:48 »
Onko paljon pelaajia tällä hetkellä tulossa? Voiko yhdellä sähköpostiviestillä ilmoittaa useamman (:ooh) osanottajan

Laskelmiemme mukaan voi olla parin kymmenen tienoilla tai ylikin jos kaikki "ehkä" ihmisetkin tulevat. Joensuun Fantsu vetää kuulemma 24 ihmistä(en tosin ymmärrä mistä sinne happea saadaan), joten ei siitä haittaakaan ole ennakkoon ilmoittautua. Varmasti kuitenkin yli kymmenen ihmistä on tulossa.

Niin, ja ennakkoon voi ilmottaa muitakin kuin itsensä, tässä ei ole kyse mistään sitovasta sopimuksesta.

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #22 : 30.07.08 - klo 10:05 »
Launtainahan tuota ois tarkotus pelailla.Eilinen yhteydenotto fantsun suuntaan paljasti ennakko ilmoittautuneiden määräksi 15,joten vielä mahtuu mukaan
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa Schembo

  • Joensuu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Opinions are like assholes, everybody's got one
Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #23 : 01.08.08 - klo 15:38 »
Ennakko ilmoittautuneita on 24 joten turnaus on TÄYNNÄ (empä olisi uskonut joskus tämänkin näkeväni) Peruutuspaikkoja voi silti ilmaantua kärkkymään
H/W
Myynti/osto
Mie

Common sense-So rare it's a god damn super power

Poissa luma

Re: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #24 : 02.08.08 - klo 18:58 »
Ja näinhän se turnaus oli ja meni, ja jostain kumman syytä Terho oli vasta kolmas. Itse lähdin perinteiseen tyyliin tursottelemaan GeddonStäxillä, ainoana tavoitteena olla parempi kuin Atte. Ja kun nyt Joensuussa legacyä pelattiin, niin pitihän sitä Terholta parit laput lainata. Maindeckiin meni yksi Tabernacle ja sidelle kolme Seal of Cleansingiä. Viime hetken sidetechit auttoivatkin jopa ainakin yhdessä pelissä (ja harmittivat toisessa).

Pelaajia oli yhteensä 22, kun mysteeriset sähköpostin kautta ilmoittautuneet eivät tulleetkaan paikalle (Team Nassikkaa epäillään).

Match 1, monoB
Ensimmäisen pelin pairinglotossa vastaan tuli jonkin sorttinen suicide black. Minun tuurillani hävitään nopanheitto, ja nostetaan vielä melko hidas käsi. Eka peli on aina varaa hävitä (näin tuli ajateltua melkein joka kerta), joten pidän. Vastustaja aloittelee parilla Hymnillä, minä pelaan Cruciblen ja pelaan hymnatut landit takaisin. Pari Chalicea (TÄLLÄ KERTAA OIKEASSA JÄRJESTYKSESSÄ) hidastaa myös jossain määrin. Nantuko Shade käy kerran lyömässä viittä, mutta Magus  löytää peliin ja seuraavalla vuorolla keräillään kortteja Geddonin jäljiltä.

Toisessa pelissä ei sitten paljoa tehdäkään. Ekan vuoron Ritual -> Planar Void ja Nantuko Shade satuttaa aika paljon, ja Dystopia poistelee Ghostly Prisonit. Seuraavaan peliin.

Kolmanteen peliin tajusin sitten tuoda Seal of Cleansingit sisään. Aloitetaan valopallolla ja jatketaan cruciblella ja morph-enkelillä. Dystopia estää Enkelin morphaamisen (Sealiin oli vastauksena toinen Dystopia), mutta Armageddonin jälkeen vastuksella ei ole paljoa enää sanomista ja kaksi lämää kerrallaan mennään voittoon.

1-0 (2-1)

Match 2, Solidarity
Jostain syystä voitan nopanheiton ja pidän taas hitaan käden. Solidarity pelaa landeja (Thawing Glaciers o_O) ja siihen se sitten vähän jääkin. Jarrua tiskiin ja lyömään Maguksella. Armageddonit syö Fowia, mutta onneksi vastuksella ei ole näyttää mitään kivaa kun pöydässä on chalice yhdellä ja valopallo. Turnaboutit minun otuksiini viivyttävät väistämätöntä parin vuoron ajan.

Sidetyksien (Prisonit ulos, Defense Gridiä ja Suppression Fieldiä tilalle) jälkeen lähdetään pahoin aavistuksin toiseen peliin. Hurkyl's Recallit ja Rebuildit ovat kuulemma hyvä tech stäksiä vastaan. Alkukäsi näyttää melko hyvältä: kolme landia, kaksi Defense Gridiä, Trinisphere ja Mox Diamond. Maistuuko jarru? Ensimmäinen Grid saa Fowista, mutta toinen pysyy Trinispheren kanssa. Crucibleen osuu buybackattu Capsize, mutta Mishra's Factory käy joka vuoro jauhamassa kaksi lämää. Sitten mennäänkin pari vuoroa "Chalice@2, faccis lyö, sun" "Capsize buybackilla chaliceen, sun". Lopulta nostan Armageddonin ja pelaan sen kun vastus on täpännyt itsensä ulos Capsizellä. Geddonin jälkeen lähden pelaamaan faccista takaisin haudasta kun joku vierestä huomauttaa ettei pöydässä taida olla cruciblea. Ai niin, se bouncattiin. Tämän päivän toiseksi parhaan peliliikkeen jälkeen kilpaillaankin siitä kumpi nostaa nopeammin landeja. Jossain vaiheessa pöytään sitten pääsee morphi joka lyö loputkin lifet pois. Onneksi artinakinbouncaajia ei pelin aikana näkynyt.

2-0 (4-1)

Match 3, Tombstalker
Nämä pelit olivat äkkiä ohi, Tombstalker pääsi äkkiä tiskiin molemmissa peleissä eikä valopallo tai Magus paljoa hidastanut. Toiseen peliin sidetin Tormod's Cryptit, joista ei myöskään paljon apua ollut, Stalker pelattiin silti. Neljään mulligointi ja lähtö yhdellä ländillä ei myöskään ollut kovin hyvä asia. Landeja ei oikein noussut joten faccistakaan ei paljoa päässyt hyödyntämään blokkijana. Tombstalkerin pelaaja meni sitten lopulta voittoon asti.

2-1 (4-3)

Match 4, Burn
Burnikaan ei paljoa välittänyt Trinispherestä, Maguksistä vielä vähemmän. Chalice yhdellä auttoi jonkin verran mutta Flame Rift ja kumppanit tappoivat äkkiä. Tässä vaiheessa kadutti Sphere of Lawin jättäminen pois sideltä.

Toisessa pelissä aloitellaan nopeasti Chalicella, Cruciblella ja Armageddonilla. Pari Incineratea ei ehdi paljoa tehdä, ja vastus scooppaa.

Kolmas peli taas ei ehdi paljoa vanheta kun poltot viuhuvat ja oma Ancient Tomb auttaa.

2-2 (5-5)

Match 5, Goblins
City of Traitors, Flagstones, Plains, Wasteland, Mox Diamond, Enkeli, Armageddon. Taidan pitää, kiitos. Ekan vuoron enkeli, tokan unmorph, kolmannen crucible ja scoop.

Toinen peli ei paljon huonommin suju vaikka vastustaja aloittaakin Lackey -> Siege-Gang Commander. Tokalla vuorolla lyödäänkin sitten jo kuutta ja Lackey tuo vielä yhden Piledriverin avustamaan. Onneksi manapohja koostuu siinä vaiheessa yhdestä Taigasta, joten MaGus + Wasteland aiheuttaa scooppaamisen.

3-2 (7-5)

Kuudes sija oli tuloksena tällä pelillä. Koska viidennelle oli vielä palkintoja, niin on luonnollista että ensimmäinen ja toinen tiebreaker olivat viidennen kanssa tasan ja kolmannessa eroa oli noin prosentin verran. No, aina ei voi voittaa. Onneksi Fumba oli huonompi.

Plussaa ja miinusta:
+ Terhon lainakortit (ei niitä nyt ihan jokaisessa pelatussa pakassa ollut)
+ Fumban Wispmare
+ Armageddon&Crucible (eiku...)
+ Enemmän pelaajia Joensuun legacytursauksessa kuin joissakin SMQ:issa

- Ai miten niin täyttä?
- Team Nassikan luvaton poissaolo
- Fumban letti

Tässä vielä pakkalista jolla lähdettiin pelaamaan:

//26 Landia
4 Ancient Tomb
3 City of Traitors
4 Flagstones of Trokair
4 Wasteland
4 Mishra's Factory
6 Plains
1 The Tabernacle at Pendrell Vale

//7 Creaturea
4 Magus of the Tabernacle
3 Exalted Angel

//27 Jarrua
4 Armageddon
4 Trinisphere
4 Chalice of the Void
4 Ghostly Prison
4 Crucible of Worlds
3 Smokestack
4 Mox Diamond

//Sideboard
4 Tormod's Crypt
3 Suppression Field
3 Oblivion Ring
3 Seal of Cleansing
2 Defense Grid
« Viimeksi muokattu: 02.08.08 - klo 19:01 kirjoittanut luma »

Poissa Fumba

Vs: Re: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #25 : 02.08.08 - klo 19:14 »
ainoana tavoitteena olla parempi kuin Atte

Kun ei aseta tavoitteita liian korkealle, ne on myös mahdollista saavuttaa :)

Edit: Dredgellä on kiva pelata Solidarityä vastaan, kun molemmat yrittävät tehdä samaa asiaa.
« Viimeksi muokattu: 02.08.08 - klo 19:23 kirjoittanut Fumba »

Poissa deviant

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #26 : 02.08.08 - klo 19:20 »
"Lopulta nostan Armageddonin ja pelaan sen kun vastus on täpännyt itsensä ulos Capsizellä."

Miksi SOLIDARITY-pelaaja pelasi instantin omalla vuorollaan ja täppäsi näin itsensä ulos MONOVALKEAA STÄKSIÄ vastaan?  ???
Minä en ymmärrä.. Sisältyikö peliin joitain hämäriä liikkeitä joita kuvaus ei sisältänyt?
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa luma

Re: Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #27 : 02.08.08 - klo 19:24 »
"Lopulta nostan Armageddonin ja pelaan sen kun vastus on täpännyt itsensä ulos Capsizellä."

Miksi SOLIDARITY-pelaaja pelasi instantin omalla vuorollaan ja täppäsi näin itsensä ulos MONOVALKEAA STÄKSIÄ vastaan?  ???
Minä en ymmärrä.. Sisältyikö peliin joitain hämäriä liikkeitä joita kuvaus ei sisältänyt?
Pöydässä ollut Defense Grid olisi pistänyt Capsizen maksamaan yhdeksän manaa minun vuorollani.

Poissa deviant

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #28 : 02.08.08 - klo 19:32 »
Oooohh.. Ja se sisältyi vieläpä kuvaukseenkin, kun luki tarkkaan kolmannen kerran!
Tarkoitin siis tällä tuumauksella ... idioottimaiseksi laskettavaa

Poissa Kiltamestari

Vs: Legacy turnaus 2.8.08 Joensuussa
« Vastaus #29 : 02.08.08 - klo 19:39 »
Voisko joku minua parempi muistinen kirjoittaa loput dekit mitä turnauksessa näkyi:
2x Enchantress
3x Ichorid
2x Goblins
1x Reanimator
1x Geddonstax
1x MonoR burn
1x Belcher
2x Monomusta suikka
1x Stiflenaught
1x leka doran
2x Solidarity(tai no, toisessa oli 1kpl resettejä joten ehkä se tekee siitä spring tiden tai jotain)
1x Random lukko-enchantress-casual-survival
1x Threshold
1x Turbofog?
1x RG randomness (näin ainakin jotain shadowmoorin hybridicommoneita)

Kirjoitan ehkä jotain pientä kunhan jaksan, vaikka ei Ichoridin matsikuvaukset kyllä mahda hirmu mielenkiintoisia olla. Etenkään kun en tehnyt Wispmare peliliikkeitä kuten Fumba.
« Viimeksi muokattu: 03.08.08 - klo 01:17 kirjoittanut Kiltamestari »