Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Sääntöongelmat-palstasta (Splitattu ketjusta "Korttien arvot -osasto")  (Luettu 2038 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sammakko

En sitä nyt ihan tuollasena tarkottanut. Tarkoitus oli (eikä tämä ole minkään valtakunnan hyökkäys sinua kohtaa Duracel, mielestäni teet hienoa työtä sääntöpalstalla ja nostan hattua kun jaksat ja jaksat asiota käydä läpi uudestaan ja uudestaan.) ..lyödä löylyä tuohon linkki ajatukseen jonka cosminen heitti ilmoille.
..tai osaa itse etsiä vastaukset kysymyksiinsä.
..Jotain linkkejä vois silti olla olemassa, jos joku kiinnostunut ottaisi vaikka itse selvää? (Mielestäni en sellasiin vielä ole törmännyt.) Tottakai nuoremmat tarvitsee opastusta tavallista useammin ja pakkohan se on myöntää ettei noi sääntö kiemurat mitenkään helppoa luettavaa ole varsinkaan englanniks. Kaikilla täällä foorumeilla ei varmasti riitä englannin taito edes puoliinkaan siittä sykkyrästä.
Itseni otin esimerkisksi lähinnä sen takia kun päivittäin käyn "putsaamassa" sen alueen luetuks ja kyllä, tätä nykyään en edes jaksa katsoa olisko siellä jotain mahdollisesti minua kiinnostavaa kyssäriä heitetty ilmoille.
« Viimeksi muokattu: 21.05.07 - klo 16:36 kirjoittanut duracel »

Poissa vodel

Sääntöongelmat-palstasta
« Vastaus #1 : 21.05.07 - klo 10:24 »
Se on kuitenkin hieman eri asia kysellä hassuja sääntö-osiolla (olen siellä itsekin tahkonut päivänselvää asiaa, mutta kun ei vaan muista/tajuu :P), kuin listata hinnat-osastolle ostamansa startterin kaikki kortit ja tiukkaamalla "pakkansa" arvoa.

Luulatavasti lähes kaikesta sääntö-osastolla olevasta, on joku aloittelija tai vanhempi pelaaja saanut uutta tietoa. Tietysti judgejen vastauksista inttäminen ja kiukuttelu on persiistä, mutta sitä varten siellä onkin modet. Itse ainakin käytän kyseistä osastoa aloittamalla uuden aiheen jos jokin oikein mietityttää, koska kysyvälle vastataan, enkä käy siellä päivittäin murisemassa minulle selvistä kysymyksistä.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa duracel

Re: Sääntöongelmat-palstasta
« Vastaus #2 : 21.05.07 - klo 12:05 »
..Jotain linkkejä vois silti olla olemassa, jos joku kiinnostunut ottaisi vaikka itse selvää? (Mielestäni en sellasiin vielä ole törmännyt.) Tottakai nuoremmat tarvitsee opastusta tavallista useammin ja pakkohan se on myöntää ettei noi sääntö kiemurat mitenkään helppoa luettavaa ole varsinkaan englanniks. Kaikilla täällä foorumeilla ei varmasti riitä englannin taito edes puoliinkaan siittä sykkyrästä.

Ainoa todella järkevä linkki on linkki comprehensive ruleseihin, ja niistä tiedon löytäminen on vaikeaa, ellei ole lukenut koko dokumenttia. En usko englannin kielen olevan varsinainen ongelma, vaan se, että noista säännöistä ei löydä mitään. Yksi linkki, mistä olemme monesti jankuttaneet, on Gatherer, johon on monien korttien kohdalle koottu rulingeja yleisiin kysymyksiin. Mieluummin kuitenkin vastaan monta kertaa samoihin kysymyksiin, kuin mietin, että löytävätköhän ihmiset etsimänsä vai luulevatko vain löytäneensä. Säännöt heikosti tuntevalle voi myös sääntöjä lukiessa tulla ihan oikeita väärinkäsityksiä kun yrittää soveltaa jotain sääntöä tilanteeseen, johon sitä ei todellakaan ole tarkoitus soveltaa.

Lainaus
Itseni otin esimerkisksi lähinnä sen takia kun päivittäin käyn "putsaamassa" sen alueen luetuks ja kyllä, tätä nykyään en edes jaksa katsoa olisko siellä jotain mahdollisesti minua kiinnostavaa kyssäriä heitetty ilmoille.

Minä teen samaa monilla eri alueilla. Joskus ihan tuosta etusivulta pistän kaiken luetuksi, koska en jaksa katsoa onko missään sanottu mitään kiinnostavaa.

~jari

Edit: typoa korjattu.
« Viimeksi muokattu: 21.05.07 - klo 12:13 kirjoittanut duracel »
Tätä se dementia teettää. Ei dementia! Ei, ei vaan dementia. Sanoinko mä sen dementian taas? Ei dementia vaan väsymys. Väsymystä tarkoitin. Meni sanat sekasin, kun on tämä dementia. Ei dementia ole minulla! Väsymys on vaan. Väsymys ja dementia. Jumalauta!

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Sääntöongelmat-palstasta
« Vastaus #3 : 21.05.07 - klo 15:04 »
Olisiko mahdollista saada tuohon ketjun ensimmäiseen viestiin toimituksellinen viittaus keskusteluun, josta tämä ketju on eriytetty? Alkaa meinaan lievästi sanottuna mystisesti, jos ei ennestään tiedä, että on toisen ketjun puolivälistä leikattu alun perin.