Poromagia

Kirjoittaja Aihe: GRB extendediin sideboard apua? Ja muutenkin ajatuksia/kommentteja pakasta.  (Luettu 2741 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KajaaninOlli

Tuossa kyhäilin sellaista Agro Controllia, vai mikä nyt sitten onkaan, Extendediin ja sideboard apua tarvitsisin.


Lista on vähän raakile, muutakin voi ehdotella, mutta lähinnä tuo sideboard askarruttaa. Ja kiinnostaisi tieto nykyextendedin metasta, kun ei ole tullut sitten Aluren/Tinker/Sneak Attack aikojen jälkeen kyseistä formaattia pelattua.

Manabase: (23)

4 Wooded Foothills
2 Bloodstained Mire      (Oisko parempi 3 mire 3 foothills, tai jopa 4 mire ja 2 foothills,  Ikävää ku Foothillssillä pitää aina etsiä shockki duali jos aikoo pelata seizen eka vuorolla ja sitte onkin hakannu itsensä jo 15 lifeen)
1 Pendelhaven
1 Overgrown Tomb
1 Blood Crypt
1 Stombing Ground
3 Mountain
3 Forest
1 Swamp
2 Fire-Lit Thicket   ( jos Profane Commandeja pelais niin varmaan pari Twilight Mireä esim yhden Thicketin ja Yhden Mountainin tilalle)

4 Chrome mox (Onko 4 liikaa?)



Creatures: (20)

2 Carrion Feeder                  B  (onko turha?) Näitten tilalle vois kuvitella 2 Kitchen Finks
2 Tukatongue Thallid            G  (Conflux) (onko turha?)
4 Tarmogoyf                        G1
4 Mogg War Marshall            R1
4 Sprouting Thrinax              GRB
4 Greater Gargadon              R9


Other (16)

2 Bitterblossom                    B1
2 Garruk Wildspeaker           GG2  (pitäiskö garrukit pois ja blossomit neljään? tai 2 finksiä tilalle?)
2-3 Umezava's Jitte                2
4 Thoughtseize                      B
3-4 Smother                         B1
2 Threaten (onko turha?)      R2


Myöskin Confidantteja olen miettinyt, mutta tuleeko liikaa kipua, kun on fetsit, shock-dualit, seizet, blossomit. Ja GG:stä ikävä ottaa 10 lämää.

Tombstalker on yksi mikä pon ollut harkinnassa samoin Kitchen finks, lifegainia sekä persistaa kivasti. Tupla vihreä mana vain hirvittää, jos olis G/W2 olis heti pakassa.
Samoin Profane Command ollut mietinnässä, mutta pitäis varmaan lisätä manantuottajia jos siita haluaa saada täyden hyödyn irti. Thrinaxi ois vaan niin kiva herättää pöytään, eikä fear GG:lle ja Tarmolle myöskään pahalta kuulosta. Jos pelais Profane Commandia niin varmaan yks Urborg, Tomb of Yawgmoth livahtaisi kans pakkaan.

Mites Boggart Ram-Gang tai Giant Solifuge? Haste miehien avulla vähän agrompaa suuntaan. Ja sitten jotain polttoa vois harkita esim. Incinerate.


Sideboardista:

4 Leyline Of the Void
1-2 Life from the Loam (pelataanko Ld:tä extendedissä kuinka?) Toimii toki Fetsien kanssa muutenkin ja Dredge kasvattaa Tarmoa. Mitään Agro loamia Terravoreilla ja Crushereilla en dekistä kuitenkaan halua tehdä.
4 Leyline Of Lifeforce vs. 4 Vexing Shusher
3 Shattering Spree vs. 3  Smash To Smithreens vs. 3 Tin Street Hooligan.
Putrefy vs. Krosan Grip vai olisiko jopa pari Putrefya mainiin?
2 Sword Of Fire and Ice
1 Gaea's Blessing (pelataanko millausta kuinka? Veisi toisaalta vain yhden slotin ja olis tosi kova jos sattuu millaus pakkaa vastaan?)

Ja sitten onko tuolle väriyhdistelmälle, mitään kunnollista Storm Compoa Vastaan?? Ja muitakin compoja vastaan tarviis jotain?

hidastaisko esim. Crack the Earth Komboa tarpeeksi, kun itselle se ei kovin paljon hallaa tässä dekissä tee
« Viimeksi muokattu: 14.01.09 - klo 14:38 kirjoittanut vinny paz »

Poissa KajaaninOlli

Tosta sideltä unohtui 4 Leyline Of The Void.

Mitä olen pelaillut, niin hyvin on muita agroja, controlleja ja Agrokontrolleja vastaan pärjännyt. Agroa vastaan löytyy blokkereita ja pystyy itse ajamaan yli. Vastustaajn poistot eivät kovin paljon satu, kun möllejä palaa takaisin ja tokeneja syntyy. Counteria vastaan Leyline of Lifeforce pelittänyt melko hyvin, en silti tiedä pitäisikö vaihtaa Shusheriin. Storm Compolta tullu 100-0 turpaan, kun ei tää pakka niin nopea ole, että ehtis tappamaan ennen kuin vastustaja ehtii pyörähtää. vaikka 3 vuoron GG onkin aika paha compoa vastaan.. Leyline Of the Void on melko hyvin hoidellu Agro Loamin, sekä Dredgen. Dredgeä vastaan pystyny huoletta mulligoimaan 4-5 korttiin, kun tietää nostavansa halpoja läskejä joilla pystyy murskaamaan. Vanhan Extendedin balancing Things otti yllättäen turpaan, kun mulle jäi 3 saprolingia kentälle ja Gargadon tuli seuraavassa upkeepissä päälle. Extended Faerieta vastaan en oo päässy kokeilee..

Mitä muita matchuppeja mahdollisesti kannattaisi ottaa huomioon, Turbofog?

Poissa oblivion69

Tosta sideltä unohtui 4 Leyline of the Void.

Mitä olen pelaillut, niin hyvin on muita agroja, controlleja ja Agrokontrolleja vastaan pärjännyt. Agroa vastaan löytyy blokkereita ja pystyy itse ajamaan yli. Vastustaajn poistot eivät kovin paljon satu, kun möllejä palaa takaisin ja tokeneja syntyy. Counteria vastaan Leyline of Lifeforce pelittänyt melko hyvin, en silti tiedä pitäisikö vaihtaa SHusheriin. Storm Compolta tullu 100-0 turpaan, kun ei tää pakka niin nopea ole, että ehtis tappamaan ennen kuin vastustaja ehtii pyörähtää. vaikka 3 vuoron GG onkin aika paha compoa vastaan.. Leyline of the Void on melko hyvin hoidellu Agro Loamin, sekä Dredgen. Dredgeä vastaan pystyny huoletta mulligoimaan 4-5 korttiin, kun tietää nostavansa halpoja läskejä joilla pystyy murskaamaan. Vanhan Extendedin balancing Things otti yllättäen turpaan, kun mulle jäi 3 saprolingia kentälle ja Gargadon tuli seuraavassa upkeepissä päälle. Extended Faerieta vastaan en oo päässy kokeilee..

Mitä muita matchuppeja mahdollisesti kannattaisi ottaa huomioon, Turbofog?
Ei enää ole mitään järkeä Leyline of the Voideja pistää kun aggro loamia ei enää pelata kun extended rotatoitui sekä Dredgejäkään tuskin paljoa näkee. Itse laittaisin tilalle vaikka engineered explosiveja.

Poissa Walloittaja

Ei enää ole mitään järkeä Leyline of the Voideja pistää kun aggro loamia ei enää pelata kun extended rotatoitui sekä Dredgejäkään tuskin paljoa näkee.

Leyline on silti sangen hyvä esim Bitterloamia ("uusi" aggro loami) vastaann. Onko sille Dredgelle sitten kiva skuuppailla, jos joku sitä pelaa?