Poromagia

Kirjoittaja Aihe: [EDH] Grim Reaper King  (Luettu 3180 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Omni

[EDH] Grim Reaper King
« : 19.04.10 - klo 16:43 »
Tämä on melkein suora kopio madhatterin laittamasta videosta, mutta poistin muutaman kortin mitä en mielestäni tarvitse, ja lisäsin pakkaan muutaman oman kortin. Landeista minulla ei ole vielä pahemmin tietoa, että mitä kannattaisi pelata/hankkia, kun ensimmäinen EDH-pakkani on vasta kyseessä.

Kenraali:


Reaper King


Creatures: ( 25 )


Scarecrone
Wingrattle Scarecrow
Scuttlemutt
Tatterkite
Pili-Pala
Heap Doll
Grim Poppet

Mirror Entity
Shapesharer
Changeling Hero
Moonglove Changeling
Taurean Mauler
Changeling Titan
Changelin Berserker
Cairn Wanderer
Clone

Reveillark
Eternal Witness
Sharding Sphinx
Magister Sphinx
Sphinx Ambassador
Sanctum Gargoyle
Enigma Sphinx
Composite Golem
Master Transmuter


Equipment: ( 1 )


Lightning Greaves


Artifacts: ( 9 )


Mind's Eye
Relic of Progenitus
SDT
Sol Ring
Rings of Brightheart
Riptide Replicator
Obelisk of Alara
Kaleidostone
Darksteel Ingot


Enchantment: ( 6 )


Rhystic Study
Sterling Grove
Privileged Position
Prismatic Omen
Maelstrom Nexus
Conspiracy


Instant: ( 5 )


Enlightened Tutor
Ghostway
Otherworldly Journey
Bant Charm
Momentary Blink


Planeswalkers: ( 3 )


Nicol Bolas
Tezzeret the Seeker
Jace Beleren


Sorcery: ( 10 )


Idyllic Tutor
Demonic Tutor
Diabolic Tutor
Shard Convergence
Bribery
Fabricate
Austere Command
Distant Melody
Kodama's Reach
Explosive Vegetation


Land: ( 40 )

Island x 4
Plains x 4
Swamp x 3
Forest x 4
Mountain x 3
Bloodstained Mire
Marsh Flats
Verdant Catacombs
Terramorphic Expanse
Bayou
Blood Crypt
Mystic Gate
Esper Panorama
Grixis Panorama
Naya Panorama
Wasteland
Ancient Tomb
City of Brass
Vivid Grove
Vivid Creek
Vivid Crag
Vivid Marsh
Vivid Meadow
Volrath's Stronghold
Crystal Quarry
Rupture Spire
Academy Ruins
« Viimeksi muokattu: 26.04.10 - klo 02:15 kirjoittanut Omni »

Poissa CK

Vs: [EDH] Grim Reaper King
« Vastaus #1 : 20.04.10 - klo 12:10 »
Täältä löytyisi vielä pari pelätintä, joita et näytä pelaavan. Etenkin Taurean Mauler, Cairn Wanderer ja Shapesharer näyttävät pelattavilta, mutta myös Mirror Entity voi toimia, ja Chameleon Colossus on väkisinkin hyvä jos tuplavihreä ei tuota ongelmia. Myös Conspiracy on tunnetusti hyvä tribaalipohjaisissa pakoissa, kun kerran pelaat jonkin verran noita non-scarecrow olentojakin. Toksumasiinat, kuten Springjack Pasture tai Vitu-Ghazi, the City-Tree, ovat erityisen hyviä Conspiracy + Reaper King -yhdistelmän kanssa.

Landeja kannattaisi lisätä 4-8 kappaletta. 40 landia 100 kortin pakassa vastaa 24 landia 60 kortin pakassa, ja varsinkin 5-värisessä haluat myös löytää ne manat korttiesi pelaamiseen. Etenkin Ravnican pomppulandit olisivat hyviä, koska niistä saa korttietua samalla kun ne tuottavat kahta väriä. Muista manasourceista Obeliskeja ja landienchantmentteja voisi korvata vaikkapa Signeteillä, Coalition Relicillä ja Gilded Lotuksella.

Night's Whisper on helpompi castata kuin Sign in Blood. Phyrexian Reclamation ja Disturbed Burial ovat helposti hyödyllisempiä pitkissä peleissä kuin Raise Dead ja Disentomb. Thoughtcast on usein jopa heikompi kuin Divination, ja sen voisi korvata vaikka Thirst for Knowledgellä, jolle voi halutessaan heittää pois Scaredronella animoitavia mörköjä. Breath of Lifen tilalle voisi laittaa vaikkapa Dread Returnin tai Miraculous Recoveryn, tai jos enchantmenttiviha ei pelota, Animate Deadin / Necromancyn.

Dragon Arch ei oikein tunnu tekevän mitään, kun sille on pöytään laitettavia kortteja vain kuusi + satunnainen pomputettu Reaper King. Paradise Mantle ei tee mitään hyödyllistä. Salvage Slasher on liian heikko saadakseen mitään aikaan. Arcbound Ravagerillekaan ei tunnu tässä pakassa olevan mitään, mitä oikeasti haluaisi heittää pois kasvattaakseen sitä yhdellä pisteellä. Siinä nyt pari mahdollisesti pois otettavaa lappua, mutta saat itse päättää mitä haluat sieltä leikata.
EDH-pelaaja. Entinen judge.

Poissa Swrd

Vs: [EDH] Grim Reaper King
« Vastaus #2 : 21.04.10 - klo 23:38 »
Jos tuosta Reaper Kingin vindicate-ominaisuudesta haluaisi enemmän irti niin blinkkaus-efektejä voisi kokeilla ja niillä nyt voi hyvän paikan tullen väistellä poistojakin, esim. tällaisia:

Voyager Staff
Ghostway
Momentary Blink
Otherworldly Journey
Turn to Mist

Näiden kanssa toimisi myös aika näppärästi Sunforger(vaikkapa Whispersilk Cloakin paikalla), jolla voi toki hakea muitakin hyviä instantteja, joita voisi sitten laittaa mukaan, kuten:

Bant Charm
Ray of Distortion
StoP
Rack and Ruin
Naya Charm

Tällaiset muutokset tekisin myös saman tein:

Etherium Astrolabe,Etherwrought Page, Seat of the Synod, Vault of Whispers, Ancient Den-->basic/rainbow-ländejä mukaan
Rampant Growth-->Skyshroud Claim
Wild Growth-->Shard Convergence
Fertile Ground-->Kodama's Reach
Obelisk of Esper-->Coalition Relic
Obelisk of Naya-->Spectral Searchlight
Architects of Will-->Sensei's Divining Top


Poissa madhatter

Vs: [EDH] Grim Reaper King
« Vastaus #3 : 24.04.10 - klo 12:57 »
Tässäpä esittelyvideo reaper king edh pakalle:

http://www.youtube.com/watch?v=9r418LjzOBA&feature=related

Poissa Omni

Vs: [EDH] Grim Reaper King
« Vastaus #4 : 24.04.10 - klo 18:07 »
Asiallista! Loistava linkki... Videon perusteella, pitäisi unohtaa artifact-teema, ja keskittyä siihen olennaiseen, eli pelättimiin ja nimenomaan hyviin pelättimiin... Eli takaisin piirustuslaudan ääreen...

Poissa Omni

Vs: [EDH] Grim Reaper King
« Vastaus #5 : 24.04.10 - klo 21:58 »
Noniin nyt on täysin uusi kuosi ainakin minulle. Manabase-suunnittelussa tarvitsisin rankasti apua, ihan jo EDH-formaatin perusideoista viisiväriseen. Dualeja tai vastaavia hintavia lappuja en hanki, kaikki muu on harkittavissa.
« Viimeksi muokattu: 24.04.10 - klo 23:19 kirjoittanut Omni »

Poissa Swrd

Vs: [EDH] Grim Reaper King
« Vastaus #6 : 25.04.10 - klo 11:43 »
No viisivärisen manabasen voi tehdä helpoimmin joko kalliilla fetch+dual-linjalla tai sitten halvemmin basiceilla ja panoramoilla, hitaampana, mutta kuitenkin suhteellisen toimivana. Esim. näin:

3x Forest
3x Island
3x Plains
3x Mountain
3x Swamp
Bant Panorama
Jund Panorama
Grixis Panorama
Naya Panorama
Esper Panorama
Vivid Grove
Vivid Creek
Vivid Crag
Vivid Marsh
Vivid Meadow
Terramorphic Expanse
Evolving Wilds
Arcane Sanctum
Savage Lands
Seaside Citadel
Rupture Spire
City of Brass
Crystal Quarry
Volrath's Stronghold
Yavimaya Hollow
Academy Ruins

Ramppina/fixereinä sitten mieltymyksien mukaan artifakteja ja ramppiloitsuja, itse tykkään laittaa ländejä peliin artifaktien sijaan, koska maat menevät harvemmin rikki, esim. näin:

Shard Convergence
Kodama's Reach
Explosive Vegetation
Journey of Discovery/Expedition Map (kartalla saa erikoisläänejä mikä on jees, mutta on ikävä kyllä vain yksi-yhteen -kortti)
Prismatic Omen
Darksteel Ingot
Sol Ring

Myös tällaisia muutoksia tekisin tuohon uuteen buildiisi:

Idyllic Tutor --> Enlightened Tutor (faksi tai enchantmentti>pelkkä enchantmentti)
Ancestral Vision --> Rhystic Study (tällä saa useamman pelaajan pelissä helposti vaikka kuinka paljon kortteja)
Journey to Nowhere -->Austere Command (yksi yhteen enchantmentti, joka poistuessaa on vielä huonompi, nyt sinulla ei myöskään ole yhtään sweepperiä ja austere command on yksi parhaista)
Oblivion Ring --> All Is Dust (sama homma kuin ylempänä, joskus vaan pitää sweepata ja tämä jättää välillä omia ukkojasi vielä pöytään)
Greater Auramancy --> Privileged Position (on toki kallliimpi pelata, mutta aika paljon parempi, kannattaa ainakin kokeilla)
Flicker --> Mind's Eye (Sorcery-vauhtinen blinkkaus ei kuulosta kovin hyvältä, Mind's Eye taas on yksi formaatin vakiokorteista, ja hyvästä syystä)
Stop --> Bant Charm (enemmän vaihtoehtoja, erityisen hyvä vastustajan kenraaliin)
Mind Stone --> Distant Melody


Last Stand voisi olla kanssa ihan mielenkiintoinen lisä, koska pelaat jo Prismatic Omenia.

« Viimeksi muokattu: 25.04.10 - klo 11:46 kirjoittanut Swrd »