Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Modern Goblins  (Luettu 8905 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Taikinavelho

Modern Goblins
« : 07.08.13 - klo 20:20 »
Tämmöstä listaa ajattelin modernia varten Modoa varten. Se on nopea ja aggressiivinen muita vastaan. Kommentoikaa toki jos jokin mättää listassa tai muuten kivoja ehdotuksia.

Creatures: 32

Foundry Street Denizen x4
Goblin Guide x4
Goblin Bushwhacker x4
Legion Loyalist x4
Mogg War Marshal x4
Mogg Flunkies x4
Goblin Wardriver x4
Goblin Chieftain x4

Spellit: 8

Lightning Bolt x4
Goblin Grenade x4

Landit: 20

Mountain x16
Mutavault x4

Sideboardia ei ole vielä suuniteltu, mutta ehdotuksia otetaan vastaan.
« Viimeksi muokattu: 07.08.13 - klo 21:50 kirjoittanut Taikinavelho »

Poissa Reflektio

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #1 : 07.08.13 - klo 21:04 »
Mättää listassa: Kirjoitusvirheet vois korjata (Bushwhacker*, Marshal*, Flunkies*) ja linkkaukset (card-tagit) laittaa kortteihin.

Ehdotuksia: Aether Vial ja Siege-Gang Commander.
Lainaus
Anything's a bear trap, if the bear is dumb enough.
Trading Post

Poissa kieltaja

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #2 : 07.08.13 - klo 21:14 »
Mättää listassa: Kirjoitusvirheet vois korjata (Bushwhacker*, Marshal*, Flunkies*) ja linkkaukset (card-tagit) laittaa kortteihin.

Ehdotuksia: Aether Vial ja Siege-Gang Commander.

Commanderia ei ainakaan mainiin voi laittaa manacostin takia.

Poissa Taikinavelho

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #3 : 07.08.13 - klo 21:18 »
Öhh... tyhmä kysymys, mutta miten linkaan?

Poissa Anrix

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #4 : 07.08.13 - klo 21:40 »
Itsellä melkein samanlainen lista, jolla menin viimeksi fnm:ssä 3-1. Erona listaasi:

-4 mogg flunkies
-4 goblin wardriver
-4 mutavault

+4 dragon fodder
+2 goblin king
+2 shared animosity
+2 mountain
+2 teetering peaks

Omassa listassa vaihtaisin vain ehkä kingit johonkin muuhun. Tällä hetkellä ne kyllä syövät poistoa mukavasti. Teetering peaksit voisi olla myös cavernseja helpottamaan sotaa counttereita vastaan, mutta viimeksi ne loistivat. Muilla foorumiella on wardriveria ja flunkiesia mietitty ja todettu niitten olevan suurimmalla osalla pelaajista liian hitaita ja kömpelöitä. Mutavaultin huonona puolena on se, että se antaa väritöntä manaa ja yleensä tämä pakka haluaa voittaa vuorolla 4 tai 5, joten manaa harvemmin jää sen aktivointiin. Tietenkin se voisi ehkä toimia, jos metassa on paljon aikaisia sweepereitä ja itse tyhjentää aina kätensä tiskiin varomattomasti.

Poissa Vartijainen

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #5 : 07.08.13 - klo 21:46 »
Viestiä kirjoittaessa valikosta löytyy Insert Spoiler-napista oikealla nappi nimeltä card, jolla tagin saa ulos, mikä on muotoa [card*]Vindicate[/card]. Ilman tähteä tulos on: Vindicate.

En ole aggro-ekspertti, mutta sidelle voisi laittaa Blood Mooneja ja Shattering Spreetä(tämän pelattavuus riippuu Chalice of the Voidin esiintymisestä metasta). Mainiin voisi koittaa ujuttaa Warren Instigatoreita, kun en ole varma Denizenien ja Flunkiesien toimivuudesta.

Ja siis nämä olivat vaan heittoja, saa olla eri mieltä.

Poissa Taikinavelho

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #6 : 07.08.13 - klo 21:58 »
Itsellä melkein samanlainen lista, jolla menin viimeksi fnm:ssä 3-1. Erona listaasi:

-4 mogg flunkies
-4 goblin wardriver
-4 mutavault

+4 dragon fodder
+2 goblin king
+2 shared animosity
+2 mountain
+2 teetering peaks

Omassa listassa vaihtaisin vain ehkä kingit johonkin muuhun. Tällä hetkellä ne kyllä syövät poistoa mukavasti. Teetering peaksit voisi olla myös cavernseja helpottamaan sotaa counttereita vastaan, mutta viimeksi ne loistivat. Muilla foorumiella on wardriveria ja flunkiesia mietitty ja todettu niitten olevan suurimmalla osalla pelaajista liian hitaita ja kömpelöitä. Mutavaultin huonona puolena on se, että se antaa väritöntä manaa ja yleensä tämä pakka haluaa voittaa vuorolla 4 tai 5, joten manaa harvemmin jää sen aktivointiin. Tietenkin se voisi ehkä toimia, jos metassa on paljon aikaisia sweepereitä ja itse tyhjentää aina kätensä tiskiin varomattomasti.

Teit juuri aika hyviä pointteja. Flunkies ovat hitaita ja yksinään kentällä ne ovat aika huonoja. Mutta omasta mielestä Wardriverit ovat hyviä pakkaan erityisesti jos kentällä on monta goblinia mitä esim. war marshal ja fodder pystyy tuottamaan. Mutavaultin ajattelin pakkaan hyväksi johtuen siitä että se voi olla mikä tahansa creature eli myös tässä tapauksessa Goblin. Mutta tuo Shared Animosity on jotain mitä lisäisin pakkaan. Samoin Caverenseja jos löytäisin niitä jostain halvalla.

Poissa Rancid-

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #7 : 07.08.13 - klo 22:09 »
Oon kuullut jostain tällaisesta kohtuullisesti Standardissa pärjänneestä dekistä, jonka pohjalta kannattais varmaankin lähteä rakentamaan: http://mtg.bore.org/article.php?id=313

(srs bsns: Lavamancer ja fetsit on ihan hyviä, vaikka 'mancer ei goblini olekaan. Dekin isoin ongelma on se, ettei hyviä kakkosen droppeja oikeasti ole olemassa, mistä käytännössä seuraa se, että Ravager.dec on lähes suoraan parempi synergia-aggro. Muita 3+ droppeja kuin Chieftainit en pelais mainissa lainkaan.)
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Wrakis

  • Kuopio
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Karplusan Forest, punaista, Birds of p... Eiku vit
Vs: Modern Goblins
« Vastaus #8 : 07.08.13 - klo 22:13 »
Miksei Warren Instigatoria näy listalla? Vaikkei se olekaan nopea kuin iso veljensä (Goblin Lackey), niin se kyllä lyö tarpeeksi kovaa Chieftainin ja Bushwhackerin ansiosta. Ja mahdollistaa SGC:n pelaamisen.

Ja en tiedä onko mitenkä tarpeellinen, mutta Cavern of souls voisi tehdä poikaa jos metassa heilahtelee countereita.

Poissa Rancid-

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #9 : 07.08.13 - klo 22:15 »
Miksei Warren Instigatoria näy listalla?
Koska se on hidas, kankea ja huono. Parhaimmillaankin altistaa massapoistolle tosi pahasti. Nelosvuoron tappoja saa ilmankin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa kieltaja

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #10 : 07.08.13 - klo 22:19 »
Miksei Warren Instigatoria näy listalla?
Koska se on hidas, kankea ja huono. Parhaimmillaankin altistaa massapoistolle tosi pahasti. Nelosvuoron tappoja saa ilmankin.

Ei ole pakko overcomitata. DS + lordipumppi vaan on poikaa.

Poissa Rancid-

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #11 : 07.08.13 - klo 22:25 »
Jos et overcommittaa, Instigator on huonompi kuin muut kakkosen dropit, paitsi jos saat heti seuraavalla vuorolla tiskiin dekin parhaan kavun.

Jos overcommittaat, ajat massapoistoa päin.

Nice card.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Taikinavelho

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #12 : 07.08.13 - klo 22:35 »
Oon kuullut jostain tällaisesta kohtuullisesti Standardissa pärjänneestä dekistä, jonka pohjalta kannattais varmaankin lähteä rakentamaan: http://mtg.bore.org/article.php?id=313

(srs bsns: Lavamancer ja fetsit on ihan hyviä, vaikka 'mancer ei goblini olekaan. Dekin isoin ongelma on se, ettei hyviä kakkosen droppeja oikeasti ole olemassa, mistä käytännössä seuraa se, että Ravager.dec on lähes suoraan parempi synergia-aggro. Muita 3+ droppeja kuin Chieftainit en pelais mainissa lainkaan.)

Listan minkä näytit oli hyvä, mutta pointtina on se, että pelaisin mieluiten creature painoitteista pakkaa ja en mielellä hankkisi fetchejä lavamanceriä varten. Warren olisi hyvä pakkaan Caveren lisäksi estäen mahdollisen counterin tekoa, mutta tosiaan se on pikkasen hidas.

Poissa Urposaurus

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #13 : 08.08.13 - klo 01:23 »
Itsehän olen pelannut nyt pari turnausta seuraavantyyppisellä pakalla:

2 x Cavern of souls
18 x mountain

4 x lightning bolt
4 x goblin grenade

4 x foundry street denizen
4 x goblin guide
4 x goblin bushwacker
4 x goblin chieftain
4 x mogg war-marshal
2 x legion loyalist
2 x mogg fanatic
2 x frenzied goblin
2 x krenko's command
(+4 flex)
ihan ok pärjäämistä on ollut. Mun mielestä tää pakka on enemmän hyper-aggro kuin mikään muu. Goblin-Sligh on myös terminä varsin käypä. Siden kanssa oon pyöriny kovinkin paljon. Forked bolt ja skullcrack tuntuu olevan kovin olennaisia.)

Tän jälkeen on ollu kortteja jotka on liikkunu pakassa eestaas;
goblin arsonist, tattermunge maniac, shared animosity (uusin lisä on barrage of expendables ja tuntuu toimivan kovin hyvin mm. UWR vastaan)

Lähinnä ideana on se että jos pelaat gobboo modernissa, niin älä lähe mihkään epäilyttävään midgameehkälopultaonnistaa-suunnitelmaan, vaan anna palaa saatanasti. Täpöö.

Tällä kykee voittaan vuorolla kolome.

I´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #14 : 08.08.13 - klo 10:05 »
http://www.channelfireball.com/videos/channel-calebd-modern-goblins-event/

Suosittelen katsomaan, siinä on myös hyvä lista. Shared Animosity on paras syy pelata tälläistä pakkaa, ilman sitä decki on vaan huonompi Affinity. Haluaisin myös haastaa kaikenmaailman bolttien pelaamiseen ainakaan mainissa koska ne ovat antisynergiaa ja niillä ei siitä isosta pahasta Tarmogoyfista mennä voitokkaasti yli. Shared Animosityn kanssa on sentään mahikset.

Poissa Taikinavelho

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #15 : 08.08.13 - klo 14:22 »
http://www.channelfireball.com/videos/channel-calebd-modern-goblins-event/

Suosittelen katsomaan, siinä on myös hyvä lista. Shared Animosity on paras syy pelata tälläistä pakkaa, ilman sitä decki on vaan huonompi Affinity. Haluaisin myös haastaa kaikenmaailman bolttien pelaamiseen ainakaan mainissa koska ne ovat antisynergiaa ja niillä ei siitä isosta pahasta Tarmogoyfista mennä voitokkaasti yli. Shared Animosityn kanssa on sentään mahikset.

Shared Animosity on kyllä hyvä kortti ja sopii Goblineihin sopivasti. Erityisesti jos kentällä on Chieftain, Loyalist ja sitten vielä Goblin tokenit.

Poissa Taikinavelho

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #16 : 08.08.13 - klo 14:30 »
Muuten olen vähän katsellut myös sideboard mahdollisuuksia ja olen tullut näihin tuloksiin.

Dragon Claw x4 (Tosi hyvä mirror matsissa)
Skullcrack x4 (Controlin Revelationit eivät enää toimi)
Tormod's Crypt x2 (estää Reanimaatori pakat)
Shattering Spree x3 (bodit ja affinity pakat kumoon)
Arc Trail x2 (poistoa pieniin örkkeihin)

Valaisen vielä vähän mitä pyrin pakalla vaikka moni osaa arvata. Pyrin alkuvuoron puolella tekemään niin paljon vahinkoa kun mahdollista ja viimeistelen pelin poisto ja burn loitsuilla.

Poissa chlb

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #17 : 08.08.13 - klo 15:27 »
Smash to Smithereens saattaa olla pakkaan sopivampi faksituho, sillä se tukee tuollaista "niin paljon vahinkoa kuin mahdollista" -suunnitelmaa paremmin.

Forked Bolt, Sudden Shock, ja Dismember ovat myös harkinnan arvoisia poistoja metasta riippuen.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #18 : 08.08.13 - klo 16:08 »
Dragon Claw x4 (Tosi hyvä mirror matsissa)
Ei muuten ole, hyvä polttomirroreissa, mutta on varmaan karmeimmasta päästä mitä voit sidettää goblinmirrorissa.

Poissa Anrix

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #19 : 08.08.13 - klo 16:38 »
Jos pelkäät toisia gobbopakkoja, niin pelaa electrickeryä ;) On muuten ihan hyvä myös infectiä vastaan, mutta mikäli infectiä esiintyy paljon metassasi, niin itse laittaisin varmaan spellskitejä sideen.

Poissa minics4

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #20 : 08.08.13 - klo 17:28 »
-
« Viimeksi muokattu: 10.10.23 - klo 07:23 kirjoittanut minics4 »

Poissa Taikinavelho

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #21 : 08.08.13 - klo 17:28 »
Ei sitä vielä tiedä :D
Onko goblinit hyvä modernissa?

Poissa Gagis

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #22 : 08.08.13 - klo 20:41 »
Onko goblinit hyvä modernissa?
Ei ne oikeen meinaa jaksaa. Burni toimii paremmin.

Mut kyl noilla voi mustana hevosena takavasemmalta tehdä välillä kivoja asioita.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa Rancid-

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #23 : 08.08.13 - klo 21:47 »
Mä en oikein ymmärrä tätä Shared Animosityn hehkuttamista. Se lappu on niin win-more ku mikään on ikinä ollut. Sulla pitää olla vähintään kaks äijää JA niiden pitää pystyä ajamaan, että se tekee MITÄÄN vastineeksi kolmen manan hinnastaan.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Urposaurus

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #24 : 08.08.13 - klo 22:34 »
Mä en oikein ymmärrä tätä Shared Animosityn hehkuttamista. Se lappu on niin win-more ku mikään on ikinä ollut. Sulla pitää olla vähintään kaks äijää JA niiden pitää pystyä ajamaan, että se tekee MITÄÄN vastineeksi kolmen manan hinnastaan.

NIIN komppaan tota. Ekassa versiossa pelasin "luonnollisesti" animosityä, ja lopputulos oli ainoastaan winmore. Jos sideen saman kortin aina ulos, niin ei sillä oo ihan hirveesti sijaa koko pakassa. Gobot on varteenotettava pakka modernissa ja lähinnä side on homma jota pitäis työstää.
I´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #25 : 08.08.13 - klo 23:54 »
NIIN komppaan tota. Ekassa versiossa pelasin "luonnollisesti" animosityä, ja lopputulos oli ainoastaan winmore. Jos sideen saman kortin aina ulos, niin ei sillä oo ihan hirveesti sijaa koko pakassa. Gobot on varteenotettava pakka modernissa ja lähinnä side on homma jota pitäis työstää.
Annakun arvaan että pelasit myös Goblin Grenadea ja Lightning Bolttia mainissa? Silloin ei kannatakkaan pelata Animosityä.

Mitä tulee 2 Gobbon ajamiseen ennenkuin se tekee mitään: jos sulla ei oo 2 gobboa millä ajaa olet joka tapauksessa dead as disco ja siinä ei auta mikään lappu enää, kritiikin perustelut ovat siis epäreilut. Suosittelen katsomaan noi postaamani linkin videot ja analysoimaan mikä on deckin paras kortti.

Poissa Rancid-

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #26 : 09.08.13 - klo 00:10 »
Ootko kuullut sellaisesta käsitteessä aggropakoissa kuin "reach"? Ne Grenadet ja pultit on aika hyviä sen tuottamisessa. Tälleen tyhjiössä pelaisin reach-kortteinani aika paljon mieluummin pöytätilanteesta kokonaan/käytännössä riippumattomia yhden manan pultteja kuin pöytätilanteelle merkittäviä ehtoja asettavia kolmen manan enchantmentteja. Mutta en mä tietysti mitään tiedä, random jenkkiturjake on ilmiselvästi paljon parempi auktoriteetti.

Muuten olen sitä mieltä, että jos Shared Animosity on dekin paras kortti, dekki on aika paska.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Anrix

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #27 : 09.08.13 - klo 09:06 »
Omalla pelikokemuksella olen varmaankin 1/3 peleistä lopettanut pulteilla ja/tai kranaateilla (välillä vastus kympissä manat tapissa ja itsellä tuplakranaatti hoitelee blokkereiden yli). Peruspultti myös poistaa ikäviä blokkereita esim. first strikerit (ja kyllä se tarmokin kuolee, mikäli se haluaa jotan ensin blokata ja tarmo on siinä tilanteessa ongelma). Shared animosity on voittanut myös muutamia pelejä, mutta juurikin noiden vaatimusten vuoksi olen cutannut ne kahteen ja ollut tyytyväinen tuohon määrään. Yleensä ne kyllä napataan pois discardilla, mikäli alotuskädessä on.. vissiin liuta gobboja pöydässä on helpompi hoitaa kuin pari gobboa vähemmän pöydässä + animosity. Eli lyhykäisesti animosity on hyvä (loistava loyalistin kanssa), mutta ei sitä halua liikaa nostella varsinkaan tyhjään pöytään.

p.s Niin ja katsoin kyseiset videot läpi ennen kuin kasasin oman pakkani ja olen kyllä mieltynyt pultteihin mainissa. Flex-slotit tuntuisi nyt olevan enemmän omassa listassa 2 king (ja ehkä 2 animosity, mutta kingien tilalle pitäisi ensimmäisenä jotain keksiä ennen kuin edes harkitsen animosityn cuttaamista).

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #28 : 09.08.13 - klo 09:54 »
Ootko kuullut sellaisesta käsitteessä aggropakoissa kuin "reach"? Ne Grenadet ja pultit on aika hyviä sen tuottamisessa. Tälleen tyhjiössä pelaisin reach-kortteinani aika paljon mieluummin pöytätilanteesta kokonaan/käytännössä riippumattomia yhden manan pultteja kuin pöytätilanteelle merkittäviä ehtoja asettavia kolmen manan enchantmentteja. Mutta en mä tietysti mitään tiedä, random jenkkiturjake on ilmiselvästi paljon parempi auktoriteetti.

Muuten olen sitä mieltä, että jos Shared Animosity on dekin paras kortti, dekki on aika paska.
Niin tässä on nyt 2 tapaa rakentaa se decki: pulteilla ja ilman animosityä tai pelkillä gobboilla ja animosityllä. Pelkät gobot ja animosity on omasta mielestäni parempi decki koska decki on ns. synergiadecki, poltit synergioi toisten polttien kanssa, ei gobbojen.

Olen sitä mieltä että gobbo + poltit on huonompi decki kuin Affinity=en näe mitään syytä pelata kyseistä läjää. Vähän sama kun cuttais Cranial Platingin Affinitystä ja pelais Lightning Bolttia tilalla. Tästä pitää ja saa olla mitä mieltä tahansa, itse olen tätä mieltä.

Poissa Rancid-

Vs: Modern Goblins
« Vastaus #29 : 09.08.13 - klo 10:11 »
Niin siis kaiken tän inttämisen läpi kuultava ongelmahan on se, mitä tuossa jo aiemmin vähän vihjailin, että useimmat tän dekin ukoista on väkisinkin ihan umpipaskoja (käytännössä vanilla yksykkösiä) ja niille on pakko saada apuja jostain.

Affinity ja "affinity" hoitaa ongelman Platingilla, Ravagerilla ja Blasteilla, jossain määrin Masterilla/Overseerillä ja lisäksi Springleaf Drumin ja Mox Opalin merkitystä ei kannata väheksyä, sillä niiden avulla saa kättä oksennettua nopeammin tiskiin.

Tässä dekissä samaa roolia täyttää käytännössä Chieftain, Wardriver ja potkittu Bushwhacker, ja sitten joko kasa polttoja tai muutama lisäpumppu. Syy siihen, että tykkään itse enemmän pulteista kuin hyökätään mahdollisimman kovaa -plänistä on about se, että pulteilla on helpompi voittaa epäreilujen asioiden ohi, ja niitä kuitenkin Modernissa tapahtuu. Pulttiplänissä on kuitenkin myös syytä tiedostaa se, että sekin vaatii pakanrakennuksessa puolihuomaamattomia asioita; esim. aiemmin ketjussa mainitsemani Grim Lavamancerin, ja mahdollisesti jopa Ember Haulerin, pelaamista kannattanee harkita, jotta pulttiefektejä olisi riittävän paljon ollakseen relevantteja.

Sivuhuomio: jännä miten erilaiselta goblin-dekki näyttää legacyssa, siellä goblinipaanu on semmonen korttietua grindaava synergiamoottori.
« Viimeksi muokattu: 09.08.13 - klo 10:13 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.