Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Mono U budjetti Delver, Ninja, Snapcaster  (Luettu 5801 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MagicShack

Mono U budjetti Delver, Ninja, Snapcaster
« : 23.06.14 - klo 01:12 »
Hei

Olen kokoamassa budjetti pakkaa joka perustuu alkupelissä Delveriin, ja vielä toistaiseksi loppupeleissä stalker + pike yhdistelmään. Ihan aluksi painotan tuota budjetti asiaa. Olen melko aloittelija, eikä vielä aikomusta saati rahaa panostaa snapcastereihin, remandeihin saatikka fetcheihin. Ehkä sitten joskus, mutta ei nyt. Pakka sijoittuu johonkin keittiönpöytäpakkojen ja FNM conpetetive- pakkojen väliin. Tavoite olisi saada pelikelpoinen pakka, jolla voi pelata FNM:mässä. Tässä pakkalistaa:

Creaturet:
1x Augur of bolas
4x Delver of secrets
2x Invisible stalker
2x Omenspeaker

Instant/Sorcery
2x Dissolve
4x Mana leak
2x Echoing truth
4x Gitaxian probe
4x Serum visions
2x Telling time
1x Thought scour
4x vapor snag
2x Dismember

Land
2x Ghost quarter
17x Island
3x Faerie conclave[/card]

Artifact
3x Runechanters pike
1x Silver-inlaid dagger



Faerie Conclaveja en ole vielä päässyt koittamaan miten toimii, kun eivät ole tulleet.

Eli ekalla vuorolla Delveriä kentälle, mahdollisimman nopea muuttaminen Omenspeakerilla, serum visionilla tai jollain vastaavalla. Countereilla ja bounceilla suojelua. Loppupeleissä stalker ulos ja pike stalkerille. Tällä hetkellä pyrin tähän. Toinen vaihtoehto olisi Delver-Phantasmal Bear-Ninja of the Deep Hours- creturekantana. Tätäkin voisi koittaa, ei ainakaan noiden Bearien ja Ninjan hinnat ole mitään kovin suuria. Tulisikohan pakasta tehokkaampi näillä?

Artifact hatea hankinnassa, Steel Sabotagea nyt alkuun ja ehkä Hurkyl's recallia sitten joskus.

Tällä hetkellä kysymysmerkit pakassa:

Augur of bolas--- En oikein tiedä mitä mieltä olisin kortista. Loppupeleissä suht hyödyllinen, alkupelissä useimmiten järkyttävä. Voisin ehkä korvata tämän Omenspeakerilla joka on useemmin ollut alussa hyödyllisempi mitä Auguuri.

Telling time---Pitäisi tälle löytää jokin parempi vaihtoehto. Loppupelissä kolme ländiä tällä kortilla on kamalaa, enkä pääse kuin yhdestä eroon.

Thought scour---Näitä oli pakassa alunperin kolme tai neljä. Nyt enää yksi. Tällä pitäisi teoriassa saada pikeen vauhtia, mutta enemmän tuo on nähnyt peliä vihreiden reclaimin vastustajana. Yleensä siinä vaiheessa on jo hautuumaalla paljon kortteja kun tuota pikeä pääsee käyttämään, eikä pari lisäkorttia yleensä ole hyödyttänyt minua mitenkään.


Mielipiteitä ja parannuksia otetaan mieluusti vastaan.

Sideboardia ei ole vielä kerinnyt kehittämään ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 24.07.14 - klo 00:28 kirjoittanut MagicShack »

Poissa Rancid-

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #1 : 23.06.14 - klo 14:59 »
Lähtisin varmaan lisäämään tähän valkoista, jolloin päästään laajentamaan evaasioäijät + tempolaput + keppi -pläniä. Esimerkkikortteja:

Glacial Fortress
Seachrome Coast
Hallowed Fountain (tai Nimbus Maze, Adarkar Wastes, Mystic Gate...)
Moorland Haunt
Path to Exile
Azorius Charm
Midnight Haunting
Oblivion Ring / Detention Sphere
Restoration Angel
Aven Mindcensor

Tiedostan, että osa noista korteista on hinnaltaan lähemmäs kymppiä kappaleelta, mutta toisaalta Pathit, Fountainit ja Restot ovat Modernissa ns. ikikäyttiksiä. Lisäksi sitten, jos budjetti venyykin, voi dekkiä parantaa Geist of Saint Traftin ja Celestial Colonnaden hankinnalla.

Erilaisia sideboard-vihakortteja saa valkoiselta myös laajemmin, esim. Katakin ja Ethersworn Canonistin muodossa.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa MagicShack

Vs: Mono U(W?) budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #2 : 23.06.14 - klo 21:24 »
Valkonen oli tähtäimessä tähän toiseksi väriksi, mutta se piti hylätä toistaiseksi liian kalliina. Tietty jos alkaisi pikkuhiljaa haalimaan noita valkosia lappuja, ei hinta tuntuisi niin shokeeraavalta. Nykyinen budjetti MtG:hen ei tosiaan riitä oikeen mihinkään valkosten koviin kortteihin ja kunnolliseen kaksiväriseen manabaseen. :(

EE: Tuota noin...Kattelin lisää noita valkosia, ja jos ottaisin landeiksi Glacial Fortressin, Adakar Wastesin ja Nimbus Mazen saisi noi landit 28 euroon+ postit paresta paikasta. Seacrome coastit tuossa näytti maksavan kauheesti, 17 euroa playset. Saan myytyä noin 34 euron edesta kortteja, joka riittäisi manabaseen. 20-25 euroa tulee myöhemmin lisää, kun saan kaverin kanssa puoliksi omistamani foil Geistin of Sain Traftin myytyä. Eli yhteensä 54 euroa olisi budjetoituna lisää tälle pakalle.

Kannattaako tuolla 54 eurolla lähteä valkosta haalimaan, vai kannattaako pysyä vaan sinisessä? Saako sillä kaikki, tai ainakin suurimman osan must- korteista?
« Viimeksi muokattu: 25.06.14 - klo 01:26 kirjoittanut MagicShack »

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #3 : 29.06.14 - klo 17:18 »
Testasin tohon pakkaan noita Phantasmal Beareja ja Ninja of deep hoursseja, ja mun mielestäni tosta pakasta tuli jotenkin stabiilimpi. Useemmin saa jotain ulos. Ne typerät pelit väheni missä ei kumpikaan pystynyt tekemään mitään, kun mulla on bounceja ja counttereita käsi täynnä, ja toinen koittaa parhaansa mukaan saada sitä ekaa olentoansa kentälle, minkä hävitän sieltä kentältä heti kun tulee....

Mutta, yhden päivän peleistä on vähän vaikeaa vetää johtopäätöksiä, pitää vielä pelata jonkun verran jotta tietää sen, oliko tämä eilinen vaan molemmilta hyvää tuuria vai paraniko pakka oikeasti.

Sideboardia on tullut myös hiukan ajateltua. Pithing needle, Hurlkyl's recall, Chalice of void nyt ainakin sinne koitan laittaa.


Mutta, tosta valkosen ottamisesta pakkaan tarttisin kokeneemmilta neuvoa. Kannattaako päälle 50 eurolla lähteä ottamaan valkosta lisäksi tähän, vai kannattaako tuo raha satsata johonkin kalleempiin sinisiin kortteihin, kuten Snapcaster tai Remand? Tai koittaa ottaa punasta tähän pakkaan?

Budjettiin voi tulla lisää rahaa, jos mulla on vielä noita vanhoja warhammer 40k figuja jossain millä ei tule enää pelattua...Pitää kattella..

Poissa aaruli96

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #4 : 29.06.14 - klo 18:18 »
Täältä mtg suomesta taitaa saada vähän yli kympillä setin seachrome coasteja, niiden lisäks muita uw landejä.
Itse lähtisin pelaamaan valkoista jos saisi pathit mukaan budjettiin. Valkonen ois kans siitä hyvä että sais vähä laajemmin kamaa lisättyä riippuen budjetista. Resto enkelit ja geistit ois hyviä investointeja.

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #5 : 30.06.14 - klo 00:36 »
Täytyykin käydä kattomassa myyntipalstaa ja tehdä löytöjä.

Jos manabasen saisi valkoselle noin 30 eurolla(coastit,mazet,wastet, Optimistista?), 12 euroa menisi kolmeen pathiin, jäisi vielä kymppi tosta viidestä kympistä yli, jolla saa ehkä pari restoangelia hyvällä tsägällä.  Kannattaakohan restoja olla neljä, vai pärjääkö kahdella?


Poissa Naabi

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #6 : 30.06.14 - klo 12:46 »
Testasin tohon pakkaan noita Phantasmal Beareja ja Ninja of deep hoursseja, ja mun mielestäni tosta pakasta tuli jotenkin stabiilimpi. Useemmin saa jotain ulos. Ne typerät pelit väheni missä ei kumpikaan pystynyt tekemään mitään, kun mulla on bounceja ja counttereita käsi täynnä, ja toinen koittaa parhaansa mukaan saada sitä ekaa olentoansa kentälle, minkä hävitän sieltä kentältä heti kun tulee....

Mutta, yhden päivän peleistä on vähän vaikeaa vetää johtopäätöksiä, pitää vielä pelata jonkun verran jotta tietää sen, oliko tämä eilinen vaan molemmilta hyvää tuuria vai paraniko pakka oikeasti.

Sideboardia on tullut myös hiukan ajateltua. Pithing needle, Hurlkyl's recall, Chalice of void nyt ainakin sinne koitan laittaa.


Mutta, tosta valkosen ottamisesta pakkaan tarttisin kokeneemmilta neuvoa. Kannattaako päälle 50 eurolla lähteä ottamaan valkosta lisäksi tähän, vai kannattaako tuo raha satsata johonkin kalleempiin sinisiin kortteihin, kuten Snapcaster tai Remand? Tai koittaa ottaa punasta tähän pakkaan?

Budjettiin voi tulla lisää rahaa, jos mulla on vielä noita vanhoja warhammer 40k figuja jossain millä ei tule enää pelattua...Pitää kattella..

Kai tota mono U:ta on kokeiltu, mutta snapcasterit ovat ehottomia tuossa pakassa. Ninja-Snapcaster synergia on periaatteessa koko deckin pointti. Eikös tuo oo melkein snäpäreitä ja remandeja vaille valmis deckki? Tosin itse varmaan katselisin, minkälaisia UW deckkejä on pelailtu muualla. En kyllä usko et ne ois sen halvempia, mutta ovatko sitten parempia, en tiedä.
"A little learning is a dangerous thing; drink deep, or taste not the Pierian spring"

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #7 : 01.07.14 - klo 01:32 »
Lainaus
Kai tota mono U:ta on kokeiltu, mutta snapcasterit ovat ehottomia tuossa pakassa. Ninja-Snapcaster synergia on periaatteessa koko deckin pointti.
Olen nyt palautellut tolla ninjalla noita omenspeakereita käteen ja scryttänyt sitten uudestaan kun olen kutsunut ton omenspeakerin takasin. Toimii sekin jollain tasolla ihan hyvin..

Noi snapcasterit tässä se suurin kysymys onkin. Kannattaisiko hommata niitä pari kappaletta noilla rahoilla, vai käyttää ne valkoseen?

Valkosella saisi kyllä monipuolisemman sideboardin, mutta onko mono sinisellä paljoa suuria heikkouksia, tai jotain tiettyä pakkaa mitä vastaan mono sininen on ihan voimaton?

Lainaus
Eikös tuo oo melkein snäpäreitä ja remandeja vaille valmis deckki?
Joo, aika lailla näin. Eli kalleimmat uupuu ja sitten vielä sideboardi tietysti. Jonkunnäköstä hahmotelmaa on jo siitä mitä sideboardiin laitan.

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #8 : 07.07.14 - klo 00:39 »
Oon saanut vanhoja figuja myytyä toistaiseksi noin 25 euron edestä, joten lisättäköön se budjettiin.

Kyllä toi mono blue ensisijaisesti kiinnostaisi, kun nyt asiaa olen miettinyt.

Mikään ei tietenkään estä jälkikäteen ton valkosen liittämistä pakkaan, ja varmaan alan pikkuhiljaa keräämään noita valkosia landeja yms. aina kun halvalla jossain sellanen löytyy.

Varmaan ekaksi katon sideboardia kuntoon, ja laitan sinne ne pakolliset: grafdigger's cage, pithing needle, hulrkyll's recall, tormod's cryptsekä mahdollisesti chalice of void ja nevinyrral's disk. Sen jälkeen sitten snapcastereita hommaamaan, hyvällä tuurilla saa kaksi.

Poissa Rancid-

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #9 : 07.07.14 - klo 02:11 »
Nevinyrral's Disk ei sitten ole modern-laillinen, joten sitä ei kannata tunkea tähän dekkiin.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #10 : 07.07.14 - klo 23:57 »
En huomannutkaan tuota. Miten oli jotenkin jäänyt sellanen muistikuva että se olisi ollut modernissakin.

Täytyy se sitten jättää pois.

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Stalker, Pike
« Vastaus #11 : 17.07.14 - klo 16:59 »
2 Snapcasteria tulossa, nyt toistaiseksi jäisi joku kymppi sideboardiin. Päivitetty pakkalista tulossa lähiaikoina kun saan vähän hiottua tota mainboardia.

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Ninja, Snapcaster
« Vastaus #12 : 24.07.14 - klo 00:41 »
[deck]Olennot:
2x Augur of Bolas
4x Delver of Secrets 
1x Frost Titan
3x Ninja of the Deep Hours
4x Phantasmal Bear
2x Snapcaster Mage

Instant:
2x Dismember
2x Dissolve
4x Mana Leak
2x Repeal
4x Vapor Snag

Sorcery:
4x Gitaxian Probe
4x Serum Visions

Artifact:
2x Runechanter's Pike

Sideboard:
2x Echoing Truth
2x Gut Shot
2x Hurkyl's Recall
2x Pithing Needle
2x Redirect
2x Tormod's Crypt
3x Hibernation

Land
18x Island
2x Faerie Conclave[/deck]


Eli tollasta suunnilleen olisi nyt kasassa. Dissolveiden tilalla testaan depriveä.Frost titan on tuolla singlenä ihan mielenkiinnon vuoksi. Repealvoi toimia hyvin pieniä olentoja pelaavan pakan kanssa, tai sitten ei. Koitan sitä. Ennen sen tilalla oli Echoing truthit mitkä nyt on sideboardissa.


Mitä muutoksia pakkaan tekisitte tai parannuksia? Ei ole päässyt vielä testaamaan kun pelikaverit on intissä :(

Vaihdoin otsikonkin enemmän nykyiseen pakkaan liittyväksi.

Poissa rukif

Vs: Mono U budjetti Delver, Ninja, Snapcaster
« Vastaus #13 : 24.07.14 - klo 01:04 »
Pelasin viime viikonloppuna voitokkaasti vähän samantyyppistä listaa, toki U/R väreissä. Punainen väri antaa mukavasti reachia burnin muodossa, ja Young Pyromancer sopii kuin nenä päähän tälläisiin dekkeihin. Punaisen värin lisääminen ei ihan hirveästi budjetillekkaan ota jos ei ala fetchejä investoimaan. Sulfur Fallseja ja Steam Ventsejä saa suhteellisen halvalla playsetit.

Tässä tää mun listani

4x Delver of Secrets
4x Snapcaster Mage
4x Young Pyromancer

4x Lightning bolt
2x Pillar of Flame
3x Electrolyze
2x Gitaxian Probe
4x Serum Visions
4x Mana Leak
4x Remand
2x Vapor Snag
1x Spell Snare

1x Runechanter's Pike

2x Mutavault
1x Faerie Conclave
18x Värikästä manaa

sb
2x Blood Moon
1x Spell Snare
2x Spell Pierce
3x Smash to Smithereens
2x Pillar of Flame
2x Vapor Snag
1x Ghost Quarter
2x Izzet Staticaster

Poissa MagicShack

Vs: Mono U budjetti Delver, Ninja, Snapcaster
« Vastaus #14 : 29.01.15 - klo 17:30 »
Tämäkin pakka kokenut parannusta parin lisä snapcasterin, remandien sekä parin vedalken shacklen muodossa nyt lista näyttää tältlä:

Olennot:

4x Delver
4x Judge's familiar
4x Ninja of the deep hours
4x Snapcaster mage
1x Wurmcoil Engine

Loitsut:
4x Vapor Snag
4x Gitaxian probe
4x Serum visions
4x Remand
4x Disrupting shoal
2x Mana leak

Landit

19x Island
2x Tectonic Edge

sideboard

2x Vedalken Shackles
2x hurkyl recall
2x pithing needle
2x redirect
1x dismember
4x hibernation
2x echoing truth


Olen huomannut judge's familiarin toimivan tässä paremmin kuin bearin. Ehkä joitain pakkoja vastaan bear olisi tehokkaampi, mutta monella pakalle toi familiar tuottaa ekoille vuoroille päänvaivaa. Plussana myös lentäminen joka triggeröi ninjan helpommin mitä Bear. Sideboard elää vielä aikaa ennen podin bannausta. olen ajatellut ehkä surgical extractioneja tonne.