Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ad nauseam  (Luettu 13207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mtg_96

Ad nauseam
« : 02.11.14 - klo 23:15 »
Tällasta tänään, ensimmäinen dekkini modernin puolella joten pahoittelen jos ei täytä "hyvän" dekin vaatimuksia.

Varsinkin Sideboard on todella iso kysymysmerkki joten siitä varsinkin kaivataan apuja/vinkkejä.

Mutta tällasta listaa olen testaillut ja so far so good:

Creatures:

- 4x Simian Spirit Guide

Instants:

- 4x Angel's Grace
- 4x Ad Nauseam
- 2x Peer Through Depths
- 3x Pact Of Negation
- 1x Slaughter Pact
- 1x Mystical Teachings
- 1x Lightning Storm

Sorcery:

- 4x Serum visions
- 4x Sleight Of Hand

Enchantment:

- 3x Phyrexian Unlife

Artifacts:

- 4x Pentad Prism
- 4x Lotus Bloom
- 1x Conjurer's Bauble

Lands:

- 2x Polluted Delta
- 2x Flooded Strand
- 4x Gemstone Mine
- 1x Hallowed Fountain
- 1x Watery Grave
- 2x Temple Of Deceit
- 2x Temple of Enlightenment
- 1x Seachrome Coast
- 1x Boseiju, Who Shelters All
- 1x Tolaria West
- 1x Plains/Swamp/Island

Side:

- 3x Leyline Of Sanctity
- 2x Thoughtseize
- 2x Hurkyl's Recall
- 1x Drown In Sorrow
- 1x Echoing Truth
- 1x Patrician's Scorn
- 1x Slaughter Pact
- 1x Silence
- 1x Rest In Peace
- 1x Spellskite
- 1x Vendilion Clique

Lyhyt kuvaus jos ei tiedä mitä dekki tekee. Tehdään Angel's Grace, tehdään Ad Nauseam, nostetaan koko dekki. Removetaan 3 Simian Spirit Guidea, ja tehdään Lightning Storm. Discardataan pirusti ländiä ja tehdään lethalit pum!

Myös Phyrexian Unlife, toimii jos Angel's Grace ei satu kädessä olemaan.

Lotus Bloom/Pentad Prism ovat dekin parhaat kiihdyttelijöt ja niitä haluaa ainakin 1 jompaakumpaa aloituskäteen.

Tuomitkaa/ylistäkää, neuvoja kaivataan.
« Viimeksi muokattu: 02.11.14 - klo 23:31 kirjoittanut mtg_96 »

Poissa JeiMK

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #1 : 03.11.14 - klo 00:01 »
Perushyvä Nauska, pelannut juuri tismalleen samalla kokoonpanolla (paria sidekorttia lukuunottamatta) ja kyllähän sillä voi pärjätä jos nostaa hyvin. Aloitus vain usein käytännössä vaatii ne kiihdytykset, muuten ei voi pelata vaikka olisi combopalat kädessä. 3-2 meni edellisen kerran FNM:ssä.

Mystical Teachings olisi ensimmäinen omalla cuttauslistalla. Vaikka Flashback antaa kortille tiettyä turvaa countereilta, niin neljällä manalla se on siltikin hitaanpuoleinen. Ehkä mieluummin kolmas Peer Through Depths. Sideen olen laittanut Mindbreak Trappeja koska Oulun turnauksissa on tullut Stormiakin vastaan.

Poissa hallava

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #2 : 03.11.14 - klo 06:49 »
Kyllähän tuota on näkynyt Helsingissäkin, mennyt mm. Poro Tour GP:n top kasiin eli ei nyt ihan turha dekki. Mainboardista sen verran, onkohan noita Pact of Negationeita ehkä yks kappale liikaa? Voisi ainakin kuvitella että useamman nostaminen aloituskäteen sattuisi hitusen.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #3 : 03.11.14 - klo 08:59 »
Kiitoksia että vinkkejä tulee näinkin nopeasti! :)

Elikkäs, Mystical Teachings on pakassa sen äärimmäisen laajan hyödyn takia. Vaikka dekki voikin combottaa jo vuorolla 4 (vuorolla 5-6 viimmeistään), ei aina välttämättä ole kaikkia combopalasia ja teachings hakee juuri sen viimmeisen pois. Flashbackiä en ole juuri ikinä käyttänyt, yleensä pyörähtää ennenkuin ehdin mokomaa cästiä mutta on se kiva että haudassa on sekin vaihtoehto. Mutta testailen ja harkitsen esmes ton 3 peerin pelaamista jos teachings osoittautuu liian hitaaksi.

Perustelen myös teachingin laittoa sillä että monet suurissa turnauksissa topanneet dekit ovat pelanneet kyseistä korttia. Ruben Snijewind/Matthew Hare pelasivat 2. Jared Boetcher pelasi 1. Ja saahan tuon dekistä sidettya ulos jos vastassa on pirun nopeasti tappava dekki (infect for example)

MindBreak trap olisi aika jees stormia vastaan, juurikin side aiheuttaa paljon harmaita hiuksia, tällä hetkellä mulle on riittäyt toi rest in peace ja thoughtseizet. Toki vaikka vien vihun greivin voi stormi silti combottaa voittoon. Se vain on paljon hankalampaa ja hitaampaa.

Pacteja on 3, monet topanneet listat ovat pelanneet 3. Myöskin se vaan on helkkarin hyvä häirintämekanismi. Ja jos pelaat counter raskasta dekkiä vastaan voi näitä pacteja swarmata vaikka kaikki käteen jotta sulla on keinot suojata ad nauseam/lightning storm vihun vastatoimilta+mystical teachings voi etsiä näitä käteen. Sit vaan sidee ulos kaikki jos tietää et vastassa ei ole countereita. Joskus olen esmes ottanut vain yhden pois jos koen että nostan liikaa/vihulla ei ole countereita _niin_ paljon että mulla on varaa cuttaa 1.

Sen verran vielä että miksi pelaan cliqueta 1offina sidella on varsinkin mirror match. Se on todella perseestä. Kumpikaan ei oikein uskalla combottaa ja hard castataan simian spirit guideja. Not fun. Clique häiritsee myös control ja combo dekkejä. Sekä mirrorissa se pretty much voittaa pelin ellei vihu heitä lightning stormia siihen. Sen takia päädyin cliqueen enkä esmes crafdigger's cageen/mindbreak trappiin.

« Viimeksi muokattu: 03.11.14 - klo 09:05 kirjoittanut mtg_96 »

Poissa Fogxanic

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #4 : 03.11.14 - klo 10:23 »
Sinun listasi pyörii jopa 3 vuorolla, gemstone cavernssin avulla 2 vuorolla drawilta. Tosin se on aika teoreettinen mahis. Tykkään kun sulla ei ole sitä vaan Tolaria West mainissä se on tosi kova landi.
Cuttaisin myös 1 gemstone minen, välillä niitä floodaa useampia käteen ja kolmos vuorolla alkavat hajoamaan.
Teachings on hyvä olla pakassa, välillä joutuu ettimään tietyn non combo kortin pakasta jolla pääsee eteenpäin.

Minähän se pelasin poro tour gpllä tätä ja top 8 tyssäsi matka melira podia vastaan. Se tuhoaa liikaa fakseja ja enchantmentteja joita ilman on vähän hankalaa. Mutta pakan pomo oli siege rhino joka tappoi mut yhdestä lifestä tullessaan peliin läpi leylinen ja angels gracen, seuraavalla vuorolla olisin pyörinyt.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #5 : 03.11.14 - klo 10:51 »
Joo gemstone caverns ei ole dekissä sen epäluotettavuuden takia. Vaikka toi turn 2 combo kuullostaa aika namulta, on se liian epätodennäköistä enkä ala sitä riskeeraamaan. Tolaria westillä voi hakea niin paljon erillaisia juttuja että sitä on imo vaan pakko pelaa. Ja noh meneehän se ländinäkin vaikka pääpriority onkin tuo transmute.

Jos cuttaan 1 gemstonen nii mitä laittaisit tilalle? Pointtisi on kyllä hyvä, ja olen nähnyt kyseistä tapahtuvan kun noita floodaa ja ne poksahtaa aivan liian aikaisin. Tosin tätä tapahtuu mielestäni liian harvoin. Sen takia olen pitänyt 4. Gemstone kummiskin fiksaa manaa aika namusti, antaa just sitä värii mitä etsii. Ja tähänkin perustan sen että topanneet listat ovat pyörittäneet 4.

Melira pod on yks dekki jota pelkään nykyisellä sidella. Haluaisin heittää sinne 1x Crafdigger's Cage. Se ainakin sammuttaa podin täysin. Liekkö sekään riittää. Ainakin toi Drown In Sorrow hoitelee hyvän osan podin miehistä.

Poissa Thalian

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #6 : 03.11.14 - klo 11:02 »
Crafdigger's Cage ei ole erityisen hyvä sidelappu podia vastaan. Okei, se sulkee podin ja chordit, mutta podi ei varsinaisesti tarvitse kumpaakaan korttia voittaakseen. Varsinkin tilanteessa, jossa podi-pelaaja odottaa häkkiä ja osaa sidettää chordeja ulos, niin häkki ei ole mitenkään ihmeellinen laite.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #7 : 03.11.14 - klo 11:07 »
Jep, tämä unohtui mainita. Joten uskoisin että tuo side pystyy bout taistelemaan erillaisia dekkejä vastaan?

Edit: Tutkailin sideä ja huomasin että mulla on vähiten vastauksia stormia, giftsiä ja living endiä vastaan. 1x Rest in peace löytyy mut, riittääköhän mokoma?

Kaikkeen muuhun on mun mielestä kivasti vastauksia.
« Viimeksi muokattu: 03.11.14 - klo 11:17 kirjoittanut mtg_96 »

Poissa Fogxanic

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #8 : 03.11.14 - klo 13:44 »
Joo gemstone caverns ei ole dekissä sen epäluotettavuuden takia. Vaikka toi turn 2 combo kuullostaa aika namulta, on se liian epätodennäköistä enkä ala sitä riskeeraamaan. Tolaria westillä voi hakea niin paljon erillaisia juttuja että sitä on imo vaan pakko pelaa. Ja noh meneehän se ländinäkin vaikka pääpriority onkin tuo transmute.

Jos cuttaan 1 gemstonen nii mitä laittaisit tilalle? Pointtisi on kyllä hyvä, ja olen nähnyt kyseistä tapahtuvan kun noita floodaa ja ne poksahtaa aivan liian aikaisin. Tosin tätä tapahtuu mielestäni liian harvoin. Sen takia olen pitänyt 4. Gemstone kummiskin fiksaa manaa aika namusti, antaa just sitä värii mitä etsii. Ja tähänkin perustan sen että topanneet listat ovat pyörittäneet 4.

Melira pod on yks dekki jota pelkään nykyisellä sidella. Haluaisin heittää sinne 1x Crafdigger's Cage. Se ainakin sammuttaa podin täysin. Liekkö sekään riittää. Ainakin toi Drown In Sorrow hoitelee hyvän osan podin miehistä.

Minen tilalle basic island tai jonkun värinen fast-land.

Crafdigger's Cage ei ole erityisen hyvä sidelappu podia vastaan. Okei, se sulkee podin ja chordit, mutta podi ei varsinaisesti tarvitse kumpaakaan korttia voittaakseen. Varsinkin tilanteessa, jossa podi-pelaaja odottaa häkkiä ja osaa sidettää chordeja ulos, niin häkki ei ole mitenkään ihmeellinen laite.

Juu fakseja harvemmin kannattaa lisätä pakkaan sideltä kun vastustajat laittavat faksivihaa. Yleensä podi sidee pois omaa comboaan, shriekmawin, orzov pontiffin ja lisää Eidolon of Rhetoricin, Ethersworn Canonistin, Thoughtseizejä, Decaytä, Sin Collectorin ja Mindslicerin ainakin.
UR-pakkoja vastaan yleensä on pakko ottaa Spellskite sisään jos pelaa sitä.

Jep, tämä unohtui mainita. Joten uskoisin että tuo side pystyy bout taistelemaan erillaisia dekkejä vastaan?

Edit: Tutkailin sideä ja huomasin että mulla on vähiten vastauksia stormia, giftsiä ja living endiä vastaan. 1x Rest in peace löytyy mut, riittääköhän mokoma?

Kaikkeen muuhun on mun mielestä kivasti vastauksia.

Stormi on aika paha matsi, sisään silence, rip ja thoughtseizejä.

Riippuen mikä gifts on kyseessä niin olet ennakkosuosikki ja voitat ykköspelin. Toisessa sisään jotain Stony Silenceä varten (itsellä Disenchantti).

Living End on niin hidas ja huono että sen voittaa melkein väkisin kunhan muistat 2 ja 3 pelissä väistää Ingot Cheveriä niin hyvin kuin mahdollista (lotus bloom). Välillä se onnistuu tuhoamaan niin paljon landeja että on vähän vaikeaa.

Poissa hallava

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #9 : 03.11.14 - klo 15:39 »
Ihan näin mielenkiinnosta, millainen side-suunnitelma Ad nauseamilla on Infectiä vastaan?

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #10 : 03.11.14 - klo 15:50 »
Infect on tälle dekille yksi pahimmista matseista koska se kykenee tappamaan mut todella nopeasti.

Drown In Sorrow on äärimmäisen hyvä, tosin joku instant pumppu spelli heikentää sitä aika ikävästi.

Spellskitellä voidaan siirtää vihun pumput spellskiteen joten sillä voi ostaa arvokasta aikaa.

Slaughter pact/echoing truth voivat myös toimia, mutta drown ja spellskite ovat dekin parhaat keinot viivyttää peliä sen verran että pääsee combolle. Mutta kuten sanoin, infect on äärimmäisen hankala matsi nauseamille.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #11 : 04.11.14 - klo 19:43 »
Tein sidelle sen verran vaihdosta et vendilion clique sai kenkää. Se oli hyvä melkeempä vain mirrorissa (jota tulee suht harvoin).

Tilalle mindbreak trap, pysäyttää stormin+on äärimmäisen hyödyllinen jeskai ascendancy dekkiä vastaan.

Sekä mirroria vastaan toi spellskite toimii aika kivasti joten uskon että se riittää mirrorissa ja se on muutenkin aika hyvä pahvi.

Poissa Yms

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #12 : 04.11.14 - klo 20:01 »

Tilalle mindbreak trap, pysäyttää stormin+on äärimmäisen hyödyllinen jeskai ascendancy dekkiä vastaan.

Tuolle väitteelle haluan kyllä perustelut, en näe mitään syytä miksi träppi olisi parempi kuin esim. Silence.
Lightning Bolt, when cast,
Deals three damage to target
Creature or player.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #13 : 04.11.14 - klo 20:22 »
Muotoilin lauseeni hieman huonosti. Hain tuolla sitä että kun se ascendancy dekki pelaa monta spelliä vuorossa niin tuo trapin pääsee cästimään ilmaseksi ja exilemaan vihun kaikki inhottavuudet. Se ei tarkoita etteikö dekki voisi silti combottaa voittoon kiitos laajan cantrippien määrän.

Mutta siis että se on hyvä tapa häiritä combon tapahtumista, ja tottakai silence on myös hyvä kortti pysäyttämään tuon combon.

Poissa JuGe

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #14 : 04.11.14 - klo 20:36 »
Muotoilin lauseeni hieman huonosti. Hain tuolla sitä että kun se ascendancy dekki pelaa monta spelliä vuorossa niin tuo trapin pääsee cästimään ilmaseksi ja exilemaan vihun kaikki inhottavuudet. Se ei tarkoita etteikö dekki voisi silti combottaa voittoon kiitos laajan cantrippien määrän.

Mutta siis että se on hyvä tapa häiritä combon tapahtumista, ja tottakai silence on myös hyvä kortti pysäyttämään tuon combon.
Taitaapi Trappi olla Ascendancya vastaan counterspelli tilanteessa, jossa se harvoin tekee mitään.

Poissa Fogxanic

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #15 : 05.11.14 - klo 12:09 »
Tein sidelle sen verran vaihdosta et vendilion clique sai kenkää. Se oli hyvä melkeempä vain mirrorissa (jota tulee suht harvoin).

Tilalle mindbreak trap, pysäyttää stormin+on äärimmäisen hyödyllinen jeskai ascendancy dekkiä vastaan.

Sekä mirroria vastaan toi spellskite toimii aika kivasti joten uskon että se riittää mirrorissa ja se on muutenkin aika hyvä pahvi.

Spellskite ei tee ainakaan mua vastaan mitään mirrorissa. Varaudun aina kakkospelissä mahdolliseen Leylineen, Pithing needleen ja spellskiteen myöskin angel's grace on paha vihakortti vaikka en olekkaan ikinä mirroria pelannut. Aina ku Ad on tullut vastaan olen pelannut jollain muulla pakalla.

Ehkä kovin voitto tapahtui kun pelasin podia vastaan ja hänellä oli canonisti pöydässä ja 14 lifeä, minulla unlife ja reilusti manaa. Omalla vuorolla Adillä etsin käteen Lightning Stormin ja 6 landia ja vastustajan upkeepillä kaikki päähän  :D

Poissa l33twash0r

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #16 : 11.11.14 - klo 14:33 »
Onkos ehdotuksia mitä pitäisi laittaa sideen Soul sisterssiä varten kun lifegain on vähän raskasta koittaa voittaa.

Poissa Rancid-

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #17 : 11.11.14 - klo 14:36 »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Fogxanic

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #18 : 11.11.14 - klo 16:47 »
Itse pelaan Laboratory Maniaccia, voitto vaatii 1 manan enemmän mutta voittaa minkä vaan läpi. Ja tuskin kukaan tajuaa pitää Pathejä sisällä. Myöskin Conflagrate ampuu vähän enemmän kuin LS, riittää voittamaan esim 1 Marttyyrin jälkeen. Torpor Orb kanssa hillitsee vähän Soul ukkojen kaverien triggereitä.

Onkos ehdotuksia mitä pitäisi laittaa sideen Soul sisterssiä varten kun lifegain on vähän raskasta koittaa voittaa.
« Viimeksi muokattu: 11.11.14 - klo 16:52 kirjoittanut Fogxanic »

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #19 : 15.11.14 - klo 21:07 »
Olen nyt testaillut omaa dekkiä pari modernin top dekkejä vastaan ja ajattelin kirjottaa lyhyttä raporttia et miten sujui:

Game 1 VS U/R Delver

Round: 1

Ugh, nopea ja voimakas dekki, saan aloituksessa bloomin, 2x ländiä sekä cäntrippejä. Nauska löytyy mutta ei muuta. Pääsen aloittamaan ja saan vahvan aloituksen, vihu pelaa swiftspearia, probeja ja lyö lujaa. Kello käy delverien kanssa liian nopeaksi ja jään yhden vuoron vajaaksi että olisin pyörinyt.

Round: 2

Aloituksessa leyline+ 2x lotus bloom sekä läjä cäntrippejä. Burni menee hyödyttömäksi eikä saa _niin_ nopeaa kelloa että olisi estoja, pyörähtää vuorolla 3 ja ei ole näyttää vastausta.

Round: 3

Aloitukseen nousee bloom, leyline sekä 2x land+ 3 cäntrippiä. Vihu pelaa spearin ja lyö, suspendailen bloomia ja skulptaan kättä hyväksi, combon palat nousee käteen ja vuoron 3 phyrexian unlife hidastaa vihua nätisti. Lyö mut 0 lifeen mut unlife pitää pyörimässä, omalla vuorolla bloomi paskaksi ja nauska tiskiin, vihu mokaa ja antaa resolvata, kaivan dekin ja cästin lightning stormin, heittää siihen spell piercen vikalla manalla mutta mulla 3x pactia joka on liikaa ja peli minulle. Jos olisi piercettänyt adin olisin hävinnyt, koska ennen nauskaa ei ollut pactia kädessä.

Game 2 VS Zoo

Round: 1

Jälleen agressiivista dekkiä pukkaa, saan aloitukseen jälleen 2x lotus, 1x länd, 1x spirit guide ja loput cäntrippejä. Zoo pelaa suht agressiivisen kellon mutta pyörähdän vuorolla 3 joten peli minulle vaikka lifet jäikin mun osalta vain 4.

Round: 2

Leyline nousee käteen, 1x bloomi on mutta ei comboa. Cäntrippejä+scry ländejä tosin on joten otan riskikeepin. Zoolta jälleen todella nopea kello vaikka pultit onkin hyödyttömiä. Combo ei vaan nouse ja qasali pridemage vieläpä posautti leylinen joten viha on liikaa.

Round: 3

Jälleen leyline, mutta nyt on 2x bloomia ja sekä nauska ja angel's grace. Löytyy myös ländi ja serum visions. Pyöräytän vuorolla 1 melkeen käden tyhjäks ja olen tyytyväinen. Vihu pelaa thalian joka vaatii minulta 8 manaa että pyörähdän, onneksi ei tule hirmu nopeaa kelloa, nostan lisää ländiä ja saan vuorolle 4 manat kasaan. Bloomit rikki ja comborulla pyörähtää, näytän nauskan ja vihu ojentaa käden.

Kaiken kaikkiaan dekki pelitti todella hyvin, myönnän että pääsin kultakalastelemaan monessa pelissä aika julmasti. Sanottakoon myös että pelasin zoota vastaan paljon enemmän ja ne matsit olivat äärimmäisen tiukkoja. Monta kertaa tuli hävittyä niukasti 2-1 kun ei noussut bloomeja ja liian nopea alku eläintarhalta. Että sen kanssa aika 50/50 maissa. U/R Delverille antaisin 60/40 edun counterien takia sekä nopea kello.




Poissa Fogxanic

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #20 : 16.11.14 - klo 16:27 »
En kyllä luultavasti sidettäisi leylinejä Zoota vastaan. Pelasin myös viime keskiviikkona Adia tuloksin 2-2. R1 Mono R burn 2-1. R2 Kiki pod 2-1. R3 UR Delver 1-2. R4 GR? Burn 1-2. Saatoin tehdä virheen tuossa vikalla kierroksella kun pelasin shockin pystyssä ja castasin phyrexian unlifeä eidolonia vastaan jolloin kuolin 4 lifestä. Olisin voinut pelata shockin tapissä ja ottaa Prismistä 1 manan ja yrittää saada seuraavalle vuorolle top deck land (ei shock, fetch) tai spirit guide.

Huomasin että delver on paha pakka sitä vastaan pitää lisätä sidelle jotain massa hidastusta. Burnin eidolon on tosi kova siihen tarvitsisi poiston tyyliin lightning helix. Myös sideltä tullut destructive revelry vähän yllätti kun tiputti leylinen alas.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #21 : 16.11.14 - klo 17:51 »
Nämä pelit olivatkin minulle harjoittelua joten kokeilin erillaisia sidevaihtoehtoja. Leyline pelasti mut monen monta kertaa sekä zoota/delveriä vastaan kun olin lähellä kuolemaa ja vihulla pultti kädessä. Mutta en välttämättä competive pelissä sidee noita zoota vastaan. Toi Destructive revelry oli muuten zoonkin sidellä, se on vähän ilkeä mutta tietenkin pystyt responssina ottamaan bloomista manat kun se ampuu sitä. Mutta ikävä kortti silti nauskaa vastaan kuten tuli huomattua, kun leylinet poksahteli.

Delver on hankala matchup ja oma voitto tuli puhtaasti siitä että pääsin aloittamaan ja nopea käsi. Omalla sidellä tosin leylinet ja drown in sorrow on tehnyt so far tarpeeksi, myös silence on iha jees. Mutta katsotaan kuhan bänniupdate tulee niin saa nähdä miten suosittu delver vielä on.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #22 : 25.06.15 - klo 00:12 »
Nytkun gp charlotte on jännitetty läpi, ois aika ruveta kyselemään että onko ihmiset testanneet tuota spoils of the vault lappua? Mielipiteitä, pelaako nykyään mielummin noita vai onko peerit ja mystical teachings edelleen oikea ratkaisu?

Omat kokemukset tuon kanssa ovet olleet aika 50/50 lottoamista, enkä oikeen tykkää siitä et joutuu pelaa 2x lightning storm.

http://www.channelfireball.com/articles/magic-math-how-consistent-are-spoils-of-the-vault-collected-company-and-griselbrand-in-modern/ Tämä lista siis pelasi noita spoileja.


Poissa Karhumies

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #23 : 25.06.15 - klo 15:01 »
Spoils of the Vaulttia on pelattu tällaisessa pakassa minua vastaan.

1) Jos saat scryattua Lightning Stormin pohjalle ennakkoon, niin Vault->Ad Nauseam ei fizzlaa Lightning Stormin vahinkoexilaamiseen. Koska pakassa on sellaiset 12+ Scry efektiä, niin tämä parantaa todennäköisyyttä non-fizzlelle vielä tuossa linkkaamassasi artikkelissa lasketusta entisestään.

2) Spoils -> Pact of Negation on randomisti hyvä estämään vastustajaa voittamasta pelejä. Hirveellä riskillähän siinä vedetään, mutta jos vastustaja on kuitenkin voittamassa ja sen saa fizzlaamaan, niin on se sen arvoista kokeilla.

3) "And if you are not much of a risk-taker, then you can always cycle Spoils of the Vault if you have just scried with Temple of Deceit. By naming the card you left on top, you get to draw a card at no risk to your life total." -artikkelisi
« Viimeksi muokattu: 25.06.15 - klo 15:03 kirjoittanut Karhumies »

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #24 : 25.06.15 - klo 20:06 »
Voisiko dekki oikeesti harkita pelaavansa jopa 8 scry-landia jolloin toi vault on vielä tasaisempi kortti?

Fetchien cuttaamista olen myös harkinnut, eivät tarjonneet pakkaan mitään erityisen hyvää+ne vievät dekistä 2 landia pois mikä vähentää lightning stormin tehokkuutta (jos sattuu olemaan life gainia vastassa, tai ei ole manakiviä joilla rämpätä) Ja kyllä olen hävinnyt juuri tuohon että dekissä ei ollut tarpeeksi ländejä. Sit ei vältsii haluu pelaa edes shokkei vaan lisää just noita scry-landeja sekä fast-landeja?

En tiedä enkö huomannut/tajunnut mutta miksi lista ei pelannut conjurer's baublea? Maniac vaatii sen pöytään jotta voittaa samalla vuorolla. Tai no kaipa voi vaan cästää serum visionin? Vai menikö multa jotain ohi?


Poissa Fogxanic

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #25 : 25.06.15 - klo 21:24 »
Voisiko dekki oikeesti harkita pelaavansa jopa 8 scry-landia jolloin toi vault on vielä tasaisempi kortti?

Fetchien cuttaamista olen myös harkinnut, eivät tarjonneet pakkaan mitään erityisen hyvää+ne vievät dekistä 2 landia pois mikä vähentää lightning stormin tehokkuutta (jos sattuu olemaan life gainia vastassa, tai ei ole manakiviä joilla rämpätä) Ja kyllä olen hävinnyt juuri tuohon että dekissä ei ollut tarpeeksi ländejä. Sit ei vältsii haluu pelaa edes shokkei vaan lisää just noita scry-landeja sekä fast-landeja?

En tiedä enkö huomannut/tajunnut mutta miksi lista ei pelannut conjurer's baublea? Maniac vaatii sen pöytään jotta voittaa samalla vuorolla. Tai no kaipa voi vaan cästää serum visionin? Vai menikö multa jotain ohi?

Tuo lista ei voitakkaan maniacilla decayn ohi. Vain sellaisten poistojen joihin pacti osuu. Tupla lightning storm mainissa taas riittää korvaamaan tuon baublen. Bonuksena tuolla voi voittaa jos on maniac tiskissä, unlife ja spoils riittää kun menee drawille laputtamaan tyhjästä pakasta.

Hommasin noi Spoilssit, pitää kokeilla joskus kun saan lisää puuttuvia lappuja.
« Viimeksi muokattu: 25.06.15 - klo 21:28 kirjoittanut Fogxanic »

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #26 : 25.06.15 - klo 21:38 »
Voisiko dekki oikeesti harkita pelaavansa jopa 8 scry-landia jolloin toi vault on vielä tasaisempi kortti?

Fetchien cuttaamista olen myös harkinnut, eivät tarjonneet pakkaan mitään erityisen hyvää+ne vievät dekistä 2 landia pois mikä vähentää lightning stormin tehokkuutta (jos sattuu olemaan life gainia vastassa, tai ei ole manakiviä joilla rämpätä) Ja kyllä olen hävinnyt juuri tuohon että dekissä ei ollut tarpeeksi ländejä. Sit ei vältsii haluu pelaa edes shokkei vaan lisää just noita scry-landeja sekä fast-landeja?

En tiedä enkö huomannut/tajunnut mutta miksi lista ei pelannut conjurer's baublea? Maniac vaatii sen pöytään jotta voittaa samalla vuorolla. Tai no kaipa voi vaan cästää serum visionin? Vai menikö multa jotain ohi?

Tuo lista ei voitakkaan maniacilla decayn ohi. Vain sellaisten poistojen joihin pacti osuu. Tupla lightning storm mainissa taas riittää korvaamaan tuon baublen. Bonuksena tuolla voi voittaa jos on maniac tiskissä, unlife ja spoils riittää kun menee drawille laputtamaan tyhjästä pakasta.

Hommasin noi Spoilssit, pitää kokeilla joskus kun saan lisää puuttuvia lappuja.

Siis miten toinen storm korvaa baublen? Meni multa ohi :P


Poissa Fogxanic

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #27 : 25.06.15 - klo 21:49 »
Voisiko dekki oikeesti harkita pelaavansa jopa 8 scry-landia jolloin toi vault on vielä tasaisempi kortti?

Fetchien cuttaamista olen myös harkinnut, eivät tarjonneet pakkaan mitään erityisen hyvää+ne vievät dekistä 2 landia pois mikä vähentää lightning stormin tehokkuutta (jos sattuu olemaan life gainia vastassa, tai ei ole manakiviä joilla rämpätä) Ja kyllä olen hävinnyt juuri tuohon että dekissä ei ollut tarpeeksi ländejä. Sit ei vältsii haluu pelaa edes shokkei vaan lisää just noita scry-landeja sekä fast-landeja?

En tiedä enkö huomannut/tajunnut mutta miksi lista ei pelannut conjurer's baublea? Maniac vaatii sen pöytään jotta voittaa samalla vuorolla. Tai no kaipa voi vaan cästää serum visionin? Vai menikö multa jotain ohi?

Tuo lista ei voitakkaan maniacilla decayn ohi. Vain sellaisten poistojen joihin pacti osuu. Tupla lightning storm mainissa taas riittää korvaamaan tuon baublen. Bonuksena tuolla voi voittaa jos on maniac tiskissä, unlife ja spoils riittää kun menee drawille laputtamaan tyhjästä pakasta.

Hommasin noi Spoilssit, pitää kokeilla joskus kun saan lisää puuttuvia lappuja.

Siis miten toinen storm korvaa baublen? Meni multa ohi :P

Lähinnä sillein että jos sulta viedään discardilla stormi pois ja syödään oozella niin toinen on vielä pakassa eikä tarvii kerätä kortteja heti. Se on sitten oma ongelma jos itse exilee toisenkin/molemmat.

Poissa mtg_96

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #28 : 25.06.15 - klo 22:28 »
Joo nyt aukesi :)

Testailen nyt itsekkin näitä eri vaihtoehtoja ja raportoin kun mainittvia tuloksia tulee!

Poissa Karhumies

Vs: Ad nauseam
« Vastaus #29 : 26.06.15 - klo 00:46 »
Voisiko dekki oikeesti harkita pelaavansa jopa 8 scry-landia jolloin toi vault on vielä tasaisempi kortti?

Fetchien cuttaamista olen myös harkinnut, eivät tarjonneet pakkaan mitään erityisen hyvää+ne vievät dekistä 2 landia pois mikä vähentää lightning stormin tehokkuutta (jos sattuu olemaan life gainia vastassa, tai ei ole manakiviä joilla rämpätä) Ja kyllä olen hävinnyt juuri tuohon että dekissä ei ollut tarpeeksi ländejä. Sit ei vältsii haluu pelaa edes shokkei vaan lisää just noita scry-landeja sekä fast-landeja?

En tiedä enkö huomannut/tajunnut mutta miksi lista ei pelannut conjurer's baublea? Maniac vaatii sen pöytään jotta voittaa samalla vuorolla. Tai no kaipa voi vaan cästää serum visionin? Vai menikö multa jotain ohi?

Tuo lista ei voitakkaan maniacilla decayn ohi. Vain sellaisten poistojen joihin pacti osuu.

Huoms sidellä on myös 1of Repeal, jonka voi esim. U costilla targettaa omaan Lotus Bloomiin responsena Decay->Maniac playhin.

Gigadrowse on muuten kans jännä 1of sidellä. Sil saa esim. ennakoivasti vihulta manat täppiin.