Kauppapaikka > Vaihto- ja kauppaongelmat

AlmsBeast ja yleistä keskustelua

<< < (8/8)

Anrix:

--- Lainaus käyttäjältä: hall0n - 19.01.15 - klo 20:18 ---Tässä topikissa tuntuu ihmisillä käyvän tunteet kuumina. Aloittajan viimeisen kappaleen keskustelun avaus on se itse pihvi, mutta ilmeisesti moni haluaa jotenkin samaistua Almupedon toimintaan. Eiköhän tässä ole tullut selväksi että kyseessä oli oppikirjaesimerkki kostopalautteesta, eikä sitä luetunymmärtämättömyys miksikään muuta.

Jonkun sortin splitti & lukko -kombo vois tehdä poikaa.

--- Lainaus päättyy ---

Onhan näitä "kostopalautteita" täällä ollut aina. Omakin ainoa negatiivinen palaute on kaupoista, joita en edes tehnyt. Siinä ostaja halusi kortteja omilla hinnoillaan ja kun en suostunut myymään niillä, vaan laitoin mcm:n mukaiset hinnat, suuttui ilmeisesti.

Thalian:

--- Lainaus käyttäjältä: Anrix - 19.01.15 - klo 22:34 ---
--- Lainaus käyttäjältä: hall0n - 19.01.15 - klo 20:18 ---Tässä topikissa tuntuu ihmisillä käyvän tunteet kuumina. Aloittajan viimeisen kappaleen keskustelun avaus on se itse pihvi, mutta ilmeisesti moni haluaa jotenkin samaistua Almupedon toimintaan. Eiköhän tässä ole tullut selväksi että kyseessä oli oppikirjaesimerkki kostopalautteesta, eikä sitä luetunymmärtämättömyys miksikään muuta.

Jonkun sortin splitti & lukko -kombo vois tehdä poikaa.

--- Lainaus päättyy ---

Onhan näitä "kostopalautteita" täällä ollut aina. Omakin ainoa negatiivinen palaute on kaupoista, joita en edes tehnyt. Siinä ostaja halusi kortteja omilla hinnoillaan ja kun en suostunut myymään niillä, vaan laitoin mcm:n mukaiset hinnat, suuttui ilmeisesti.

--- Lainaus päättyy ---

Jokaisesta kostopalautteesta olisi hyvä ilmoittaa julkisesti, jotta palautteen antajaa voitaisiin välittömästi sanktioida. Kostopalautteet tuhoavat koko palautejärjestelmän ja siksi niiden suhteen pitäisi olla ehdottomasti nollatoleranssi. Esimerkiksi couchsurfingissa ei käytännössä voi antaa negatiivista palautetta, koska kostopalaute tulee heti ja sen jälkeen ei olekaan enää mahdollista päästä käyttämään couchsurfingia (koska kukaan ei ota negatiivisen palautteen saanutta sohvalleen).

Rancid-:

--- Lainaus käyttäjältä: AlmsBeast - 19.01.15 - klo 13:58 ---minä LAITOIN POSTIMERKIN ja oman lähettäjän tiedot kuoreen sen verran on ikää ja on tultu läheteltyä tarkoitukseen kun tarkoitukseen kirjeitä että minultako unohtuisi laittaa postimerkki ja lähettäjän tiedot?

--- Lainaus päättyy ---

--- Lainaus käyttäjältä: Saimu - 19.01.15 - klo 18:12 ---Tässä nyt vielä kuva kirjekuoresta: etu, taka.

--- Lainaus päättyy ---
Missä pelaa?

psyno:
LP;el mutta sanotaan, että postissa ei tosiaan välttämättä leimata kaikkia kirjeitä.

Warma:

--- Lainaus käyttäjältä: Thalian - 19.01.15 - klo 23:14 ---Jokaisesta kostopalautteesta olisi hyvä ilmoittaa julkisesti, jotta palautteen antajaa voitaisiin välittömästi sanktioida. Kostopalautteet tuhoavat koko palautejärjestelmän ja siksi niiden suhteen pitäisi olla ehdottomasti nollatoleranssi.

--- Lainaus päättyy ---

Koko kostopalautteen käsite on minusta aika viihdyttävä juttu. Prosessi tuo ihmisistä esiin puolia, joita ei noin vain uskoisi. Minulla on esimerkiksi Huuto.netissä palaute, jossa lukee:

"jos se oli syy neutraaliin niin tästä OIKEUTETUSTI takaisin,kannattiko?sieppaako?ei minua" (sic)

Muistan kys. tapauksen, koska annoin neutraalin palautteen siitä syystä, että ostin veljelleni jonkun sarjakuva-albumin (todennäköisesti Valerianin) ja ilmoitin tuotetta maksaessani vastausviestiin, että kyseessä on lahja ja pyysin lähettämään eri osoitteeseen kuin minkä Huuto.net ilmoitti myyjälle. Kehotusta ei kuitenkaan joko luettu tai siitä ei välitetty, joten jouduin uudelleenlähettämään albumin oikeaan osoitteeseen.

Voin näin jälkeenpäin myöntää, että toimin asian suhteen ehkä turhan huolettomasti. Ehkä myyjän volyymi oli erityisen iso ja hänenellä oli jonkinlainen automatisoitu prosessi lähetyksien käsittelyyn ja maksujen tarkistamiseen. Tuollaisessa tilanteessa pyyntöjeni kaltaisia huomioita olisi vaikeaa toteuttaa, joten neutraali palaute oli mahdollisesti hieman kohtuutonta.

Joka tapauksessa, se ei ollut kohtuutonta pitkään. Kun olin antanut neutraalin palautteen, myyjä koki jonkinlaisen luhistumisen ja kävi kirjoittamassa yllämainitun rivin. Sen jälkeen hän aloitti kanssani sähköpostikirjeenvaihdon, jossa totesi että minulla oli valheellinen osoite Huuto.netissä ja olin siis syyllistynyt väärän tiedon antamiseen palvelun käyttöoikeussopimuksen vastaisesti. Kyseessä oli erittäin vakava asia, jonka tiimoilta sekä poliisi että Huuto.netin ylläpito tulisivat olemaan minuun yhteydessä.

Sanattomaksi vetää.

PS: Menneen itseni tuntien tuskin käyttäydyin itsekään kys. sähköpostinvaihdossa kovin asiallisesti, mutta onneksi yksityiskohdat ovat hukkuneet ajan hämärään. Tapaus on yli kymmenen vuoden takaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta