Olen nyt pelanut mono-sinistä sen aikaa että olis aika lisätä valkosta pakkaan. Pakka pyrkii estämään/tuhoamaan alkupelissä tapahtuneet asiat, tuoda keskipelissä evaasioukkoja ja loppupelissä hakata celestial colonnadella läpi näin tiivistetysti. Proxytestauksessa käytännössä olen hakannut niin kauan kun tilanne on käynyt sietämättömäksi (vastustajalla liikaa olentoja yms.), tämän jälkeen supreme verdictittänyt, ja jatkanut Celestial Colonnadella ja Geistillä niin kauan kunnes taas tilanne on käynyt tarpeeksi tukalaksi. Välissä tietysti päthännyt vihollisen puolustuksen, tai counttarittanut kaikki minulle vaaralliset olennot.
Avainkortteina toimii:
Geist of Saint Traft,
Supreme verdict, ja
Celestial ColonnadeItse pakka näyttäisi nyt ensialkuun tältä:
Maat
4x
Hallowed Fountain4x
Flooded strand4x
Celestial Colonnade4x
Nimbus maze2x
Mystic Gate1x
Eiganjo Castle5x perusmaita
---------------------------------
Yhteensä 24kpl
---------------------------------
Olennot
4x
delver of secrets4x
Snapcaster Mage4x
Geist of saint traft--------------------------------------
Yhteensä 12kpl
--------------------------------------
Loitsut
4x
Path to exile4x
Serum visions4x
Dissolve4x
supreme verdict2x
Detention Sphere2x
Sphinx's Revelation4x
Mana leak-----------------------------------------
Yhteensä 24kpl
-----------------------------------------
Grand total 60kpl
-----------------------------------------
Maista: Fetsit ja Shockit ovat melko itsestään selvä valinta varsinkin nyt kun KTK toi Flooded strandien hinnat alas. Celestial Colonnade toimi testauksessa erittäin hyvin. Nimbus mazeista en ole ihan täysin varma, parissa pelissä joutu mullaamaan kun oli vaan kaksi mazea kädessä, eikä mitään muuta. Kenties niitä voisi pari vaihtaa
Glacial Fortressseihin tai
Seachrome coasteihin. Mystic gate toimi myös erittäin hyvin.
Olennoista: Geistit ja snapcasterit ovat ainakin mulle aika itsestäänselvyys ja tomivat hyvin. Delveristä olen vähän epävarma. Onhan se loistava 1-drop, mutta jäi sellanen tuntu että sen tilalla voisi olla joku vähän enemmän tekevä kortti. Osittain noita vois korvata
Judge's Familiareilla, joka tosin loppupelissä on todella surkea top deck vaikka alkupelissä voisikin aiheuttaa päänvaivaa viholliselle. Myös varsinaista finisheriä ei vielä toistaiseksi ole.
Baneslayer Angelia olen ajatellut tai
Wurmcoil Engineä. Näistä jos saisi kokeneemmilta ehdotuksia mikä voisi toimia?
Resto-angelia olen ajatellut mutta en tiiä mitä se tekisi tässä.
Loitsuista: Tämä puoli tuntuu toimivan ihan hyvin. Dissolvella saa loppupelissä oikeasti estettyä jotain, toisin kuin manaleakilla, joka taas loistaa alkupelissä. Manaleakin tilalle voisi koittaa
Rune Snaggia, mutta jääkö ton teho liian pieneksi alkupelissä?
Cryptic Commandit olisi tehokas lisäys, mutta nyt aivan liian kalliita. Tulevaisuus ja MM2(toivottavasti) näyttää asettuuko ton hinta jonnekkin siedettävälle tasolle.
Artifacteista: Olen ajatellut ehkä jotain swordeja joita voisi laittaa geistille, joka veisi geistin tougnessin pyroclasmin ulottumattomiin, ja antaisi suojan jotain tehokkaampaa massremovalia vastaan, vaikka black sun zenithiä. En tosin tiedä miten pelattu toi BSZ on.
Sideboardia ei vielä ole.
Aven mindsensor sinne varmaan tiensä löytää sekä ehkä
ghost quarters/
tectonic edge tronia vastaan. Tronia vastaan voisi tehota myös
surgical exraction, jolla saisi poistettua kokonaan yhden urzatron-landin pelistä, tai jotain muuta oleellista kuten karn.
olisiko jotain sideboard ehdotuksia pelatuimpia pakkoja vastaan?
Ongelmana mulla on kohtuu alottelijana (päälle vuoden näillä pelaillut) etten tunne kortteja tarpeeksi ja voi jäädä joku todella hyvä kortti huomaamatta.