Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Amulet // bloom  (Luettu 8872 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Amulet // bloom
« : 07.03.15 - klo 16:02 »
Tervehdys.
Olen nyt pari viikkoa goldfishannut kuin hullu ja treenannut niin paljon tätä uutta moderni deckkiäni kun oon vaan ikinä ehtinyt. Deckki on super vaikea ja hauska pelata. Missään kohtaa ei tunnu, että pelaisi Magickkiä vaan enemmän, että ratkaisisi jonkinlaista matemaattista Logiikka ongelmaa. Joka on ihan kivaa vaihtelua. Toki silloin harvoin kun vuorolla 6 ajaa sidepelissä cavernasta castatulla Ruric thar the unbowedilla u tronia rikki niin peli muistuttaa vähän enemmän magickkiä mutta silloin onkin oma suunnitelma pilattu counterspelleillä jo lähtökohtaisesti!:)

Deckki tuntuu jopa liian hyvältä välillä. Kerrankin vuorolla kolme  pyörähdin vs. red/blue twin. Jolla oli ihan nutsit. Se olisi voinut joko clikata tai counteroida mua ja silti ei oo näyttää kun 2 titaania tai 1 titaani jolla on 2x +2+0 haste ja doublestrike iskee sisään. Siis riippuen miten hän yrittää minua häiritä.

Tottakai siis deckki on inconsistent as hell! todella häiritsevän suuri määrä käsiä on täysin pelikelvottomia! Mutta sitten taas oudosti tämän on ehdototmasti resilientein deckki mulligoida mitä olen koskaan mitään kombo deckkiä pelannut. Häiritsevän usein olen pystynyt voittamaan harjoituksissa Red/blue Twinin mulligoituani viiteen. Toisaalta taas välillä on tullut tiukkoja matseja (jotka olen hävinnyt) kun olen mulligoinut jopa neljään!

Todella ihmeellinen deckki.

Mitä ootte mieltä pitäisikö azusa tai jokin muu kortti bannata?
Onko deckki mielestänne  "tier 1"?
Mä olin hyvin skeptinen sen hyvyydestä ja vakuuttunut vaan hauskuudesta mutta pikkuhiljaa alan kallistua siihen, että deckki on myös oikeasti hyvä!
Blood moonhan se tappaa toki mutta esim. tron matchup tuntuu todella helpolta. Ja oudosti en näkisi että tämä on stormia vastaankaan kovin huono. Toki stormi ja burni vaatii vähän jänniä lähestymis tapoja. Lähinnä eka erittäin agressiivista mulligointia ja toka sitä että vesuva kopioi life gain landia ja niitä pitää bouncettaa niin perkuleesti:P Mutta so far I am impressed.

Joku zoo välillä tuntuu aika byelta samoin uwr control. Viha nalleja vastaan en ole päässyt kokeilemaan mutta se lienee todella paha!:)
Erittäin hauska deckki jonka opettelemiseen menee useita viikkoja. Helposti vaikein MTG deckki mitä olen koskaan piloitoinut ja teen jatkuvasti vielä virheitä että missaan tappolineja tai pystyisi pelaamaan vihan ympäri mutta unohdan ja esim. castaan spellin ekassa mainphasessa vs. cryptic command. ja sieltä tulee counter + tiimi tappiin kun jos olisin mennnyt hyökkäykseen niin vihu olisi joutunut tapouttamaaan tuon tiimi tappiin + nosta kortti moodeilla ja sitten olisin voinut iskea hivemindin pöytään secound mind phasessa.

Olisi myös kiva kuulla pöydän toiselta puolelta. Eli miltä matchup tuntuu pelata vastaan? Mitä vihoja laitat sisään esim. just väreiltä musta ja sininen? Blood moon on toki obvious mutta jos et pelaa punaista tai ja blood moon pilaa myös sun oman pelin?:)

edit:

Mielestäni deckin paras puoli on "redundancy".
Eli hyvä aloituskäsi tarvitsee aina summerbloomin. Montako summerbloom efektia ite pelaan deckissä?
4 x summerbloom
3 x azuza + 4 x summoner's pact joka voi hakea azuza.  + 3 x tolaria vest joka voi hakea summoners pactin joka hakee azusan. Jos summoner's pact ei maksaisi 0 manaa niin tietenkin tämä tolaria vestin kautta haettu azuza olisi aika far fetch mutta  mutta nyt realistisesti joissain tapauksisas transmute on ihan mahdollinen vuorolla ja 2. vuorolla 3 voikin pelata azuzan ja oot off to races.
Hyvä käsi tarttee myös  jonkun winconin. monaako pelaan?
4 x Titan + 4 x summoners pact + 3 x tolaria vest  (+ 3 x hivemind + pacti pacteja pelaan 7 +3 x tolaria vest)
Hyvä käsi vaatii pomppulandin  pelaan  9 pomppulandia + 3 x tolaria vest + 4 x ancient stirrings.
Hyvä käsi ei vaadi välttämättä amulet of vigoria mutta tottakai se auttaa!:) niitä tietty pelaan vaan 4.

Mutta siis on niin paljon toisiaan korvaavia osia sekä mikä parasta!! tilanteita missä tupla samat kombo piecet ei oo kuolleita.
koska
2 amulettia on todella pontentiaalisesti vaarallista.
Samoin 2 x summerbloom voi välillä mahdollistaa 2x titaania vuorolle 2! Koska titaani voi taas hakea tolaria vestin suoraan sun käteen!

Tolaria vest paketti jota pelaan on myös mielestäni todella kattava ja hyödyllinen: 4 x summoners pact. 2 x pact of negation, 1 x slaughter pact, 2 x cavern of souls ja 1 x radiant fountain 1 x vesuva.  1 x engineered explosives.
tuntuu että joka tilanteeseen on jotain nutsia mitä voi hakea!:)
(sideltä tulee vielä ghost quarters ja bojuka bog)

Mutta siis juurikin tuo että moni kortti voi ns. korvata toisiaan ja nutsit voi parantua super nutseiksi esim. ylimääräisellä summerbloomilla tai amulet of vigorilla.

esim jos vertaan toiseen kombo pakkaan jota aktiivisesti pelaan. Legacy painter niin ei siinä extra grindstonet tai painters servantit tunnu läheskään niin hyvältä kun tässä deckissä extra summer bloomit tai extra amuletit.
« Viimeksi muokattu: 07.03.15 - klo 16:20 kirjoittanut vhirvela »
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Enterorrhexis

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #1 : 07.03.15 - klo 21:07 »
Mä tässä vain sivullisena mietin enemmän sitä, että miks tämä dekki saa vasta nyt kunnolla näkyvyyttä? Johtuuko siitä miten se suoritti PT Fate Reforgedissa vai? Itse kun kuitenkin muistan tämän samaisen olleen Matthias Huntin toimesta jopa featuressa kortti kerrallaan PT Born of the Godsissa vuosi sitten. Onko tullu jotain ratkaisevia muutoksia vai meneekö multa vaan jotain ohi..
Niin, mutta kun teen Batterskullin ja se 0/0 token tulee sen mukana ja vastustaja tekee siihen sen että palautetaan sen tokenin omistaja käteen niin onko se siellä kädessä loppupelin vai mitä?

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #2 : 07.03.15 - klo 21:26 »
en mä tiedä. Joskus nää ottaa vaan aikansa ennenkuin asioita alkaa tapahtua.
eikös livarillakin ollut niin että kortit oli olemassa jonkun aikaa ennenkuin joku keksi cascadella vetää siihen ja sitten se olikin menoa.

Tässä deckissä veikkaan, että  Koska sekä hivemindia omana deckkinään, että titan bloomia (ilman hivemindia) on pelattu jo pitkään niin se että keksittiin yhdistää tuo tolaria paketti tähän listaan teki tästä oikeasti hyvän.

Kuitenkin deckki on vaikea pelata eikä oo suorittanut kummoisesti aikaisemmin niin siitä ei oo paljon puhuttu vaikka hunt onkin sitä paljon pelannut. Se on vaatinut sekä sen että joku kehittää sen "optimi listan" mitä pomppuläänejä ja kuinka paljon. Sekä opetellut sen hyväksi, että se on voinut nousta pinnalle.

Siis fate reforgdin seurauksenahan deckin korttien arvo nousi aivan huimasti.
Ite oon pikkuhiljaa tätä kerännyt jo enenn joulua ja suurimman osan sain todella halvalla ennen hypen nousua.

Yksi selkee juttu ainakin on, että ymmärtääkseni podi oli aika hirvee matchuppi mitä oon lueskellut.  Tämän lisäksi discardia pelataan nyky metassa huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmin. samoin blood moonit esim. mainissa/sidellä ovat tosi vähissä. (käsittääkseni korjatkaa jos oon väärässä)

kaikki tommoiset seikatkin vaikuttaa vähän.
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa rukif

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #3 : 07.03.15 - klo 23:00 »
Bannit tuppaa tehdä sen että uusia dekkejä putkahtelee pinnalle. Tämä dekki kyllä luultavasti/valitettavasti saa syödä banhammeria, koska wotc on tehnyt aika selväksi että ei halua moderniin t3 pyörähtäviä comboja.

Poissa Rancid-

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #4 : 07.03.15 - klo 23:27 »
En kyllä tiedä millaisia 7 oikein -alkukäsiä Amulet.decistä pitää kiskoa, että Twinin pystyy voittamaan, koska pöydän toiselta puolelta kyseinen matsi on tuntunut jotakuinkin helpoimmalta mitä formaatista löytyy. Amulettidekin kombo ei voita heti pyörähtäessään, sillä ei ole kombolle suojaa eikä myöskään disruptiota Twinin tekemisiä vastaan.
« Viimeksi muokattu: 07.03.15 - klo 23:29 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #5 : 07.03.15 - klo 23:35 »
Tottakai näitä ehtoja voidaan soveltaa. Mutta oma kokemus on, että ei oo millään tasoa konsistentti turn 2 tai 3 kombo kill!
Nopeus on parhaimmillaan samaa luokkaa stormin kanssa. sanoisin jopa, että ur stormi lienee nutseillaan/useimmiten hitusen nopeampi bloomia.

se resilianttisuus, että stormi voi yrittää pyörähtää kerran ja sitten joutuu kauan keräämään kamoja uuteen kokeiluun. Kun taas bloomi voi edelleen hive mind killata lähes  tyhjästä esim vuoroilla 4-8 on se ongelma. (tai siis ongelma on näiden yhdistelmä.)

Missään nimessä tämä ei mielestäni riko tätä yllämainittua nopeus sääntöä. Mutta aika näyttää, että kuinka menestyy isoissa turnauksissa, että tuleeko bannit. Itekkin veikkaan, että saatetaan jotain bannata mutta perusteet on kyllä oltava jotain muuta kun nopeus. Vähän niinkuin podi. ei sitä kyllä varmastikkaan nopeuden takia bannittu. (vaan käsittääkseni tasureiden) .


sanotaan että amuletti on playlla vs. twin.
Miten twini beattaa vaikkapa   gemstone mine, amuletti, amuletti  summerbloom bouncelandi, tolaria vest tai summoners pact.
tai gemstone mine, amuletti summerbloom boucelandi, tolaria vest tai summmoners pact ja pact of negation.
tai gemstonemine, bouncelandi, summerbloom amuletti ja pact of negation + summoners pact +hivemind
jne...mutta you get the point. 

on tosi paljon variaatiota tuosta ideasta. tosi paljon esim. 6 kortin käsiä jotka on tosi pahoja twinille. Tosin mun vastus ei pelannut main deck blood mooneja. Pitäisiköhän? en tunne ur twinia tarpeeksi, että osaisin ottaa kantaa.

edit: myös 2x cavern of souls jota pelaan tuntuu olevan tosi kiusallinen twinille.  ja jos saan pöytään landattua engineered explosives x 3. niin what you gona do? ostaa aivan pirusti aikaa. Koska ainakin mun vihua vastaan estää sekä kombon, että beatdown planin, että suojaaa bloodmoonilta.

jännä juttu mutta bloodmooniakin voi harvoissa tapauksissa käyttää bloomissa edukseen! (jos on ratkaisu siihen) esim. summerbloomata (basic forstista) pöydän täyteen bouncelaaneja (ei tarvitse palauttaa mitään) ja sitten ampuu moonin rikki:P
« Viimeksi muokattu: 07.03.15 - klo 23:39 kirjoittanut vhirvela »
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Salevanen

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #6 : 07.03.15 - klo 23:46 »
Mun näkemys kyseisestä deckistä on juurikin se, että se rikkoo melko vaivatta ennen vuoroa 4 tapahtuvan pyörähdyksen rajaa. Esim. kädellä Simic Growth Chamber, Simian Spirit Guide, Amulet of Vigor, Summer Bloom, Hive Mind ja joku relevantti pacti (vaikka sitten Summoner's Pact) on playltä voitto vastustajan ekan vuoron upkeepillä.

Toki yllä mainittu esimerkkikäsi on aika hankala saada (osa listoista ei vissiin edes pelaa Spirit Guidea), mutta vuoron 2 kill on jo huomattavan paljon simppelimpi saada aikaiseksi. Kysymys siis oikeastaan vain kuuluukin, että mitä sitten pitäisi bannia?

Amuletti. Siinäpä se, se kun on ainoa lappu mikä mun nähdäkseni tekee deckistä liian nopean modernille. En tosin usko deckin olevan millään tavalla pelattava enään sen jälkeen, mutta ei sille oikein mitään voi.
« Viimeksi muokattu: 07.03.15 - klo 23:57 kirjoittanut Salevanen »

Poissa Rancid-

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #7 : 08.03.15 - klo 00:01 »
Taisin saada vastaukseni.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Salevanen

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #8 : 08.03.15 - klo 00:39 »
Eihän tuo tosiaan mikään todennäköinen aloituskäsi ole, mutta se ei merkittävästi muuta pointtiani. Decki pyörähtää oman kokemuksen mukaan vuorolla 2-3 melko konsistentisti, tai sitten vastustajani ovat eläneet Joulumaassa ja ottaneet nutseja aloituskäsiä vähän joka välissä.

Poissa 326

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #9 : 08.03.15 - klo 01:14 »
Eihän tuo tosiaan mikään todennäköinen aloituskäsi ole, mutta se ei merkittävästi muuta pointtiani. Decki pyörähtää oman kokemuksen mukaan vuorolla 2-3 melko konsistentisti, tai sitten vastustajani ovat eläneet Joulumaassa ja ottaneet nutseja aloituskäsiä vähän joka välissä.

Tämä. Tuntuu että aina, kun kääntyy kattomaan Bloomin matseja, vastustaja istuu tylsistyneenä pari kolme lääniä tiskissä ja Bloom-pelaaja ensin laskeskelee manoojan n. vartin ja sitten pyöryttää Titaanit tiskiin. Ajatus siitä, että pakkaa vastaan on nopeiden pyörähdyksien (joiden kanssa on suhteellisen vaikea interaktoida) vuoksi rassaava pelata, vaikuttaisi olevan yleinen. Toisaalta ei ole tullut pakkaa kovinkaan usein vastaan enkä ole asiaan sen kummemmin perehtynyt joten mutulla mennään.

Missään nimessä tämä ei mielestäni riko tätä yllämainittua nopeus sääntöä. Mutta aika näyttää, että kuinka menestyy isoissa turnauksissa, että tuleeko bannit. Itekkin veikkaan, että saatetaan jotain bannata mutta perusteet on kyllä oltava jotain muuta kun nopeus. Vähän niinkuin podi. ei sitä kyllä varmastikkaan nopeuden takia bannittu. (vaan käsittääkseni tasureiden) .

Podia ei kyllä todellakaan bännitty tasureiden vuoksi mutta en näe miten liittyy tähän. Jos Bloomi jostain syystä bannataan niin nopeuden vuoksi. Minkä muunkaan?
« Viimeksi muokattu: 08.03.15 - klo 01:32 kirjoittanut 326 »
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Rancid-

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #10 : 08.03.15 - klo 01:40 »
Mun pointtihan oli siis se, että näistä nutsitappokäsistä voidaan järjestää ties minkälaisia keksintökilpailuja, mutta jos niiden toteutumistodennäköisyys on luokkaa "vaatii alkukäteen 4ofin A, 4ofin B, täydelliset manat ja voittokeinon" niin jokainen voi keskenään päätellä miten relevanttia tämän pohtiminen on. Esimerkiksi Infect.decilläkin voi saada aloituksen Forest, Glistener Elf, Forest, Might of Old Krosa, Giant Growth, Mutagenic Growth (ja hävitä silti yhteen Pathiin), eikä se silti ole kovinkaan voittoisa dekki noin keskimäärin.

Ikävä totuus on kuitenkin se, että amulet.dec on esimerkiksi Twiniä vastaan edellä ainoastaan playlta JA jos alkukädessä on ykkösvuoron ländi, amuletti, karoo ja Summer Bloom. Kaikissa muissa tapauksissa Twinillä on millään tavalla kompetentissa aloituskädessä joko Remandeja tai Serum Visionseja niiden kaivamiseen, ja tuo yksi Remand (ja sen perään pelattava Clique/Exarch/Pestermite) hidastaa kukkakedon kasvua juuri niin paljon, että ennakkosuosikin viitta hyppää Ilkka Infinite-combon puolelle.

Voin kyllä nähdä, että suoraviivaisia äijädekkejä (pultti, Affinity, Bogles, mitänäitäon) vastaan Amuletilla olisi hyvä matchup, ne kun eivät tee ihan yhtään mitään estääkseen Amuletin viuhumista. Muuten rinnastaisin Amuletin lähinnä All Spells -dekkiin: kyseessä on formaatin nopeimmin pyörähtävä dekki, joka vaatii aloituskädeltään todella paljon ja kriittisen vuoron jälkeen voiton todennäköisyys tulee rytinällä alas.
« Viimeksi muokattu: 08.03.15 - klo 01:46 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #11 : 08.03.15 - klo 20:48 »
Taisin saada vastaukseni.

no mun esimerkit oli ehkä kaukaa haettuja!
Mutta tässä esim. video missä kaveri samassa turnauksessa tekee turn 2 killin burnia vastaan back to back.
http://www.twitch.tv/boky91/c/5535565
eli jooo on joulumaa siinä mielessä että onhan toi siistiä. Mutta ei siinä mielessä, että twini olisi jotenkin 100% turvassa;)

edit: toi jälkimmäinenkin aloituskäsi voisi hleposti olla parempi. slayersi aloituskädessä on monesti vaan tosi huono ja täsäskään sitä ei olisi halunnut. azusa oli täysin extraa jne.
« Viimeksi muokattu: 08.03.15 - klo 20:59 kirjoittanut vhirvela »
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa hallava

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #12 : 10.03.15 - klo 21:08 »
Mun pointtihan oli siis se, että näistä nutsitappokäsistä voidaan järjestää ties minkälaisia keksintökilpailuja, mutta jos niiden toteutumistodennäköisyys on luokkaa "vaatii alkukäteen 4ofin A, 4ofin B, täydelliset manat ja voittokeinon" niin jokainen voi keskenään päätellä miten relevanttia tämän pohtiminen on. Esimerkiksi Infect.decilläkin voi saada aloituksen Forest, Glistener Elf, Forest, Might of Old Krosa, Giant Growth, Mutagenic Growth (ja hävitä silti yhteen Pathiin), eikä se silti ole kovinkaan voittoisa dekki noin keskimäärin.

Ihan näin puoliksi off-topickina, (UG) infectillä on ollut sen verran läsnäoloa viime aikojen paperiturnauksissa (mukaanlukien top8) että sen voi laskea hyvin kilpailukykyiseksi dekiksi. T2-tapot ovat tosin hyvin harvinaisia (ja yleensä sisältävät Gitaxian Proben jolla katsotaan että rannikko on vapaa), mutta toki tuovat sen muutaman voittoprosentin dekkiin lisää.

Jos palataan Amulet Bloomiin, niin ainakin sen perusteella mitä olen nähnyt sitä niin voittoprosentit eivät tule aivan niin rytinällä alas parin ekan vuoron jälkeen kuin voisi olettaa; yhden vuoron tappo on melko lailla voimakas myöhemminkin ja dekillä nyt sattuu olemaan paljon voittokeinojen tutorointia Tolaria Westin ja Pactien muodossa.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #13 : 10.03.15 - klo 21:31 »
oon samaa mieltä!
Mutta huomautan, että eipä se infectinkään voittoprosentti mielestäni mitenkään rytinällä tipu alas myöhemmillä vuoroilla. melkein Jokainen uhka on vaikea blockkia (lentää tai ei voida blockkia) inkmotheilla on käytännössä protectionikin vihun vuorolla kun eivät ole otuksia eli esim. pyroclasm ei pelasta.

Mikä tahansa pumppuspelli kuorittuna pakan päältä on käytännössä sama kun burni ampuisi kaksi bolttia yhdellä manalla monessakin tapauksessa!
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Gagis

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #14 : 10.03.15 - klo 21:37 »
Mutta huomautan, että eipä se infectinkään voittoprosentti mielestäni mitenkään rytinällä tipu alas myöhemmillä vuoroilla.
Jokainen vuoro on vastustajalle lisää aikaa nostaa poistot ja ajaa sut pois. Infect on niitä dekkejä, joilla pitää voittaa heti, jos haluaa voittaa.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #15 : 10.03.15 - klo 21:40 »
no jos vertaan vaikka amulet vs. twini matchuppia
tai amulet vs. infect (ei poistoja kuin 1)
niin en nyt mitenkään näe ettei tuo pidä paikkansa myös toisinpäin.
Amuletin on voitettava ennen vuoroa 4 tai ennen 10poison countteria jos haluaa voittaa.

-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Orion

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #16 : 11.03.15 - klo 09:39 »
Amuletin on voitettava ennen vuoroa 4 tai ennen 10poison countteria jos haluaa voittaa.

Ai pitäisikö voittaa ennen 10 poison countteria? Eikö ole aika obvious? Sama kun sanoisi että pitää voittaa ennen kuin häviää? Pätee minusta aika moneen pakkaan.

Itse pakka näyttää minusta ihan kivalta, mutta on ehkä hieman ylihypetetty (ei siis kuten jeskai ascendancy oli, mutta jossain määrin kuitenkin). Se että tulosta tuli yhdestä turnauksesta yhdeltä pelaajalta joka nosti pakan maailmanmaineeseen, ei vielä riitä vakuuttamaan minua turnauskestävyydestä. Kyse on sillä kertaa voinut olla: hyvistä mach upeista, hyvistä nostoista, siitä että vastustajat eivät osanneet arvata mitä pelaa ja näin päästäneet kriittisiä spellejä resolvaamaan, tähtien asennosta, tai siitä että pelaaja oli vaan niin hyvä pelaaman. Mitkään näistä eivät välttämättä päde kun Jari-Pekka (nimi muutettu) suomesta lähtee GP:lle kokeilemaan samaa.

Mutta kyllä tällä aina perus FNM:ät voi käydä pelaamassa, kun vaikutta tosiaan kivalta pakalta. Harmi vain että hype on nostanut korttien hintaa, eli ihan taskurahalla ei saa enää pakkaa kokoon. No ehkä ne hinnat laskevat jos tuloksia ei ala maailmalta tulla.

Poissa vhirvela

  • Porttikiellossa
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • Can do a little dance. (but not huge)
Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #17 : 11.03.15 - klo 10:07 »
hmm eikö tämä kuitenkin ole maailmalla toiseksi suosituin ja parhaiten pärjännyt kombo deckki heti twinin jälkeen?
(tai sitten vain toiseksi parhaiten pärjännyt, en oo ihan varma miten noita mtg top 8 tilastoja tulkitaan?)
http://www.mtgtop8.com/archetype?a=348&meta=51&f=MO
-Väinö Are you ready?
-I was fabricated, programmed and built ready.
-I can also do a little dance.

Poissa Avez

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #18 : 11.03.15 - klo 10:40 »
hmm eikö tämä kuitenkin ole maailmalla toiseksi suosituin ja parhaiten pärjännyt kombo deckki heti twinin jälkeen?
(tai sitten vain toiseksi parhaiten pärjännyt, en oo ihan varma miten noita mtg top 8 tilastoja tulkitaan?)
http://www.mtgtop8.com/archetype?a=348&meta=51&f=MO

Riippuu pelataanko modossa vai paperilla. Jos tuolta sivulta valitsee vasemmasta yläkulmasta pudotusvalikosta: Live Tournaments Last 2 Months niin lista on hieman erilainen.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #19 : 11.03.15 - klo 10:42 »
Se että tulosta tuli yhdestä turnauksesta yhdeltä pelaajalta joka nosti pakan maailmanmaineeseen, ei vielä riitä vakuuttamaan minua turnauskestävyydestä. Kyse on sillä kertaa voinut olla: hyvistä mach upeista, hyvistä nostoista, siitä että vastustajat eivät osanneet arvata mitä pelaa ja näin päästäneet kriittisiä spellejä resolvaamaan, tähtien asennosta, tai siitä että pelaaja oli vaan niin hyvä pelaaman. Mitkään näistä eivät välttämättä päde kun Jari-Pekka (nimi muutettu) suomesta lähtee GP:lle kokeilemaan samaa.
Minusta katsot tuloksia aivan liian top8 painotteisesti ja kapeakatseisesti. Pro Tourilla deckiä oli top32 4 kappaletta. Se oli myös aika ylivoimaisesti parhaiten day2 pärjännyt decki. http://www.starcitygames.com/article/30285_Data-Mining-Pro-Tour-Fate-Reforged.html jos kiinnostaa. Pro Tourilla on menestys myös aika paha pistää "vastustajat eivät osanneet pelata" tai "pelaaja oli vaan niin hyvä pelaamaan" piikkiin.

Deckiä nyt sattui myös olemaan ainoassa isommassa Pro Tourin jälkeen pidetyssä Modern turnauksessa eli GP Vancouverissa 2 kappaletta top8:ssa. Ainakin omasta mielestäni on täysin selvästi jo tuloksilla todistettu että decki pärjää tässä nykyisessä Modern metassa oikein mainiosti. Se onko decki helposti vihattavissa pois onkin sitten eri kysymys. Vaikeaa on sidelle saada kuitenkin tällä hetkellä mahtumaan spesifejä kortteja match upille joka muodostaa vain pienen osan metasta.

Tämän nyt ei ollut tarkoitus olla mikään ylistyspuhe tälle deckille ja tämä jos mikä vaatii testaamista ennenkuin rupeaa pärjäämään eli en suosittele Jari-Pekalle ilman kunnon testausta. Halusin nyt vaan oikaista tuon selkeän väärinkäsityksen että "tulosta tuli yhdestä turnauksesta yhdeltä pelaajalta".

Poissa Rancid-

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #20 : 11.03.15 - klo 11:14 »
Pro Tourilla on menestys myös aika paha pistää "vastustajat eivät osanneet pelata" tai "pelaaja oli vaan niin hyvä pelaamaan" piikkiin.
Vähän offtopicina joutuu puuttumaan tähän. PT:lle constructedin testaaminen on nimittäin melkein aina vähän erikoinen keissi, koska ne järjestetään hyvin pian uuden setin julkaisun jälkeen. Välillä formaatissa on "ilmiselviä" isoja metagamen osia (esim. Scars-blockin PT Nagoyassa, missä Tempered Steelin "tiedettiin" olevan formaatin paras dekki) jotka sitten saavat jengin yrittämään levelöidä toisiaan kilpaa. Useimmiten kuitenkin metagamesta on vain häilyviä arvauksia oman testauksen perusteella hyviksi todettujen dekkien pohjalta. Siihen oikeasti toteutuneeseen metagameen kun onnistuu löytämään jotain rikkinäistä (esim. Cifka ja eggs.dec) niin ollaankin jo aika hyvillä 10+3 rundin conssiosion sisältävässä turnauksessa.

...in other words, kertaalleen menestymisen, jopa PT:llä, voi melko hyvin pistää sen piikkiin, että "under the radar" -dekki osuu metagameen kuin kuuma veitsi voihin ja harjaa kaikki. Aika näyttää, jaksaako Amulet.dec sen jälkeen, kun kaikki tietää sen ja varautuu siihen.
« Viimeksi muokattu: 11.03.15 - klo 11:27 kirjoittanut Rancid- »
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa WoRMaSTeR

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #21 : 11.03.15 - klo 11:38 »
Vähän offtopicina joutuu puuttumaan tähän. PT:lle constructedin testaaminen on nimittäin melkein aina vähän erikoinen keissi, koska ne järjestetään hyvin pian uuden setin julkaisun jälkeen. Välillä formaatissa on "ilmiselviä" isoja metagamen osia (esim. Scars-blockin PT Nagoyassa, missä Tempered Steelin "tiedettiin" olevan formaatin paras dekki) jotka sitten saavat jengin yrittämään levelöidä toisiaan kilpaa. Useimmiten kuitenkin metagamesta on vain häilyviä arvauksia oman testauksen perusteella hyviksi todettujen dekkien pohjalta. Siihen oikeasti toteutuneeseen metagameen kun onnistuu löytämään jotain rikkinäistä (esim. Cifka ja eggs.dec) niin ollaankin jo aika hyvillä 10+3 rundin conssiosion sisältävässä turnauksessa.
Juu tämä pitää kyllä paikkansa. Tosin enemmän Standard/Block Pro Toureilla. Modern meta oli tällä kertaa bannienkin jälkeen oli aika hyvin Pro pellaajien tiedossa. Abzan ja Burn vaan muodostaa sellaisen parivaljakon jota vastaan on aika vaikea löytää deckiä jolla olisi erikoisen hyvä match up molempia vastaan. Itse turnauksessahan ei oikein mitään uutta ja mullistavaa tapahtunut, Amuletkin on vanha decki joka nyt ei vaan millään pärjännyt UR Delverille w/cruise. Harvemmin Pro Tourilla silti tulee niitä "vastus ei tiennyt mitä pelaan ja pelasi ihan päin persettä" voittoja mitä taas pienemmissä turneissa saattaa esim. Amuletin tyyppisellä deckillä saavuttaa.

Edit. kappas cfb onkin juuri tänään julkaissut ihan hyvän artikkelin Amulet deckistä: http://www.channelfireball.com/articles/teamcfb-deck-guide-modern-amulet-bloom-combo/
« Viimeksi muokattu: 11.03.15 - klo 12:18 kirjoittanut WoRMaSTeR »

Poissa 326

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #22 : 11.03.15 - klo 16:25 »
Jokainen vuoro on vastustajalle lisää aikaa nostaa poistot ja ajaa sut pois. Infect on niitä dekkejä, joilla pitää voittaa heti, jos haluaa voittaa.

Samaan tapaan kun Twinin täytyy voittaa vuorolla neljä tai peli on menetetty?  :)
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin

Poissa Gagis

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #23 : 11.03.15 - klo 16:35 »
Jokainen vuoro on vastustajalle lisää aikaa nostaa poistot ja ajaa sut pois. Infect on niitä dekkejä, joilla pitää voittaa heti, jos haluaa voittaa.

Samaan tapaan kun Twinin täytyy voittaa vuorolla neljä tai peli on menetetty?  :)
Twin ei ole se dekki joka yrittää juosta kilpajuoksua, ennen kuin vastustaja stabiloi. Twini on se dekki joka stabiloi itse, ja voi aivan hyvin pelata reaktiivista peliä.

Tässä on oleellista myös sellainen käsite kuin vääjäämättömyys (inevitability), josta minua fiksummat pelaajat ovat kirjoittaneet runsaasti.
''Flickerwisp on Thalian ja Mutsin jälkeen ehkä määtsikin siistein creature. Sil voi tehdä kaikkea. Se jopa runkkaa ja keittää kahvit sun puolesta.''

Poissa 326

Vs: Amulet // bloom
« Vastaus #24 : 11.03.15 - klo 18:24 »
Twin ei ole se dekki joka yrittää juosta kilpajuoksua, ennen kuin vastustaja stabiloi. Twini on se dekki joka stabiloi itse, ja voi aivan hyvin pelata reaktiivista peliä.

Tässä on oleellista myös sellainen käsite kuin vääjäämättömyys (inevitability), josta minua fiksummat pelaajat ovat kirjoittaneet runsaasti.

Niin, ja reaktiivisen puolen puute tarkoittaa, että pakka kuolee yhteen poistoon eikä pysty menemään pitempään peliin eiku.
Infect on nopea pakka ja pystyy tarvittaessa ajamaan esim. Stormin suhteellisen hyvin pois kilpajuoksussa. Tästä vedetään vähän turhan usein johtopäätös, että Infectin täytyy voittaa vuoroilla 2/3, osittain johtuen tuosta melkein myyttisestä t2 taposta.
Ihan oikeissa peleissä monesti lähdetään hakemaan juurikin pitkän setupin kautta tappoja, erityisesti g2/3 tiettyjä pakkoja vastaan, tai päädytään muuten vaan suoriutumaan pitemmän kautta.
En rupea threadia tällä yhtään enempää derailaamaan mutta lyhyesti sanottuna on täysin väärin sanoa, että Infectin "pitää voittaa heti, jos haluaa voittaa". Ei mulla muuta.
[00:23] <_326> Runoilet?
[00:23] <Retardi> Näin teen
[00:23] <_326> Anneli
[00:23] <Stormis> Päivi
[00:23] <Julppu> pippeli

[01:45:15]  jolssoni: niinku taksi mut ku kaikki kortit on tämmösiä low impact paskeita nii tilttaa vielä pahemmin