Poromagia

Kirjoittaja Aihe: UR Gifts Storm  (Luettu 18139 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Helinä

UR Gifts Storm
« : 11.05.17 - klo 21:39 »
Ajattelin postata listani myös tänne, sekä jo kirjoitetun artikkelin enemmänkin deckistä kiinnostuneille. Tällä deckillä lähdetään GP Copenhagen ja toivotaan ukkosjumalten olevan puolellamme.

Decklist:

UR Storm
4x Baral, Chief of Compliance
3x Goblin Electromancer

1x Flooded Strand
2x Misty Rainforest
4x Scalding Tarn
2x Steam Vents
1x Hallowed Fountain
4x Spirebluff Canal
2x Island
1x Mountain

4x Pyretic Ritual
4x Desperate Ritual
4x Manamorphose
4x Gifts Ungiven
2x Past in Flames
4x Serum Visions
4x Sleight of Hand
2x Peer Through Depts
1x Merchant Scroll
2x Grapeshot
2x Empty the Warrens
3x Remand

   Sideboard:
2x Blood Moon
1x Empty the Warrens
1x Negate
2x Defense Grid
1x Swan Song
2x Wear // Tear
3x Lightning Bolt
1x Shattering Spree
1x Echoing Truth
1x Repeal


Pienet yksityiskohdat omasta buildistani:
Peer Through Depts: Pelattua deckilla n. 1,5kk ajan Thought Scourilla, tuntui kortti hyvin raskaasti alisuorittavan. Ongelma oli useimmiten se, että kun kortilla piti kaivaa kaasua vai winconia, niin se tuppasi useimmiten lenteleen pönttöön. Ja koska deck ei pelaa enää Pyromancer Ascencionia, on kaasun saaminen käden kautta tärkeää. Ensin kokeiluna alkanut vaihto jäänyt sen jälkeen stabiiliksi valinnaksi. Toimii paljon paremmin kuin olisin alkuun kuvitellut. Ja tietysti korttiin vois Spliceä Desperate Ritualin

Merchant Scroll: Osa tykkää, osa ei. Itse olen tämän kortin kokenut hyvänä one-offina. MB osuus enemmänkin toimia viidentenä Gifts Ungiveninä kuin cantrippien / remandin hakuun. Sideämisen jälkeen jos Merchant on jäänyt boardille, voipi sillä hakea niin Gifts kuin vastauksia. Toistaiseksi en näe isompaa lukumäärää tälle kortille hyvänä.

MB 2x Empty the Warrens: Koska land base on tiputettu yleisestä 18 --> 17 landiin jonka olen kokenut hyväksi, jäi tilaa vielä yhdelle kortille. Toistaiseksi olen kokeillut toista Emptyä, sen toimivuudesta suoranaan ei ole kuin yhden turnauksen verran tietoa joka vaikutti ihan hyvälle. Niissä tilanteissa joissa 6-8 Goblinia luo paineen vastustajalle aluksi, antaa tarvittaessa tarmogouffien yms tullessa pöytään myös itselle lisäaikaa. Tällä mennään siis toistaiseksi, ajatuksena myös ollut lisätä MB Lightning Bolt. Mutta se toistaiseksi vain ajatustasolla.

Vastailen kyssäreihin aiheesta sekä jaan mielipiteitä deckkiä kohtaan, sillä tämä on henk. koht. se pakka jolla toistaiseksi rullataan kunnes pelätty Banhammer jälleen iskee.
« Viimeksi muokattu: 10.09.17 - klo 18:06 kirjoittanut Helinä »

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #1 : 11.05.17 - klo 22:28 »
Outoconin turnausraporttia tähän alle:

Round 1, Reckless Zoo:
Tästä matsista ei paljoa sanottavaa ollut. G1 voitettiin, G2 ei löytynyt voittokeinoa kaverin kaasuiluun ja G3 opponentti mulligoi 5:een ja itsellä oli Turn 2  8x Goblinia ja pultteja tuli top deckkinä vihun miehiin.
Record 1-0, 2-1.

Round 2, Blue Ninja
Blue Ninjas. Kaverilta kun löytyy Shoalia, Snarea, Crypticcejä sekä sopivan ahistava kello, niin eipä siinä auta G1 oikeastaan mikään. G2 counteri sodan hävittyä ei refillini ollut riittävä joten laihaks jäi tämä peli.
Record 1-1, 2-3

Round 3, UR Storm Mirrori:
G1 playltä pelaten Turn 3 Baral, mana auki kaveria huijaten omistavani Remandin. Toisella puolella ei uskallettu Turn 3 lähteä vaikka palasia olisi ollut niin lopputulos Turn 4 tappoon oli sitten itsellä, kun sielläkin koitettiin puijata Remandia. G2 Kaverille reilu voitto, itsellä ei rahkeita siinä ollut. G3 Otin käden jolla sain turn 2 goblineita x6, ja pakan päältä nousi draweina Pultti sekä Echo, joita pystyin holdaamaan loppupelin odottaen vastustajan pyörimistä kun Barali oli sillä puolella odottamassa.
Record 2-1, 4-3

Round 4, Standingseissä 2. sija, kaikki top 6:en pelaajat päättävät tasuroida ja Swissin sija 2 tästä. Vastaan olisi ollut tulossa Scapeshift muutoin.
Record 2-1-1, 4-3-3

Top 8:
Round 5, GR Infect:
Infectin tiesin vastaani tulevan, mutta Stomping Groundin nähdessäni meinasin hetkeksi hämmentyä. G1 itseni vietiin nopeasti 9:ään infectiin josta sitten tod deckillä Turn 3 tappo. G2 pultit sekä echot sisään. Vastustajan mulligointi 6een, nosti landejä sekä creatureja paljon. Liian hidas peli vastapuolella vie G2 voittoon.
Record 3-1-1, 6-3-3.

Semifinals:
Round 6, Living End:
G1, ennen pyörimistäni Scrollilla hain Remandin peläten vastapelaajan pyörähtämistä responssina omaani. Giftsiä pelatessa tajusin tehneeni täydellisen laskuvirheen, mutta onnekseni vastustaja antoi käteeni Ritualit eikä Morphose & PiF. G1 voitto tästä. G2 Turn 2 ritualin kautta Blood Moon pöytään, eikä hetkeäkään liian aikaisin muuten olisi Slaughter Games sattunut omaan nilkkaan. 2:en ländin turvin pelasin Turn 3 Baralin, vihu ampuu Fulminator Magella ainoa punaisen sourceni pois. Top deckkaan uuden punaisen sourcen, pelaan Merchant Scrollin haen Gifts. Vihu pelaa jälleen Fulminatorin, turhautuminen häiritsee häntä hieman liikaa ja hän ei ammu punaista sourceani ja pääsen untap -> main phase ja stormaamaan.
Record 4-1-1, 8-3-3

Finals:
Round 7, Scapeshift:
Tämä vaikutti hyvältä matsilta, allekirjoittanut tosin teki raskaita pelivirheitä ja hävisi sen vuoksi. G1 Turn 3 Baral, pelasin 6x goblineita vaikka vaihtoehtona olisi ollut jättää remandi ylös. No sieltä iski karvas Anger of the Gods ja tokenit ehtivät hävitä ennenkuin ehdin niitä kaivaa deckki boxista. Tästä mentiinkin G2:een. G2 pelaan jälleen goblineita x6, counteroin Negatella ensimmäisen Nahirin. Hän pelaa seuraavan, siihen sanomista ei ole. Saan vastustajan 5:een lifeen, jokin suuri ajatusvirhe tapahtui että Scapeshift tai mahdollinen Bring to Light olisi Dispelin targetteja ja siihenhän hävittiin kun vihu sain Nahirilla kaivettua kuudennen ländin.
Total Record 4-2-1, 8-5-3.

Loistava turnaus, hienoa kokemusta ja osoitti itselle että n. 3,5kk modossa hinkkaaminen on tuottanut tulosta. Näillä fiiliksillä toivottavasti ehditään pelata vielä yksittäinen turnaus ennen GP:tä.

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #2 : 12.05.17 - klo 20:37 »
Toinen stormimies täällä hep!

Mahtava nähdä että joku muukin jaksaa grindaa tätä rakasta arkkityyppiä :D

Listas näyttää ihan hyvältä, isoin ero näyttäs olevan et mulla ei ole valkosta splashia, pelaan 1x empty ja peeriä en pelaa. Mulla on 3x remand sekä 2x merchant scroll.

Scourista en ikinä tässä listassa tykännyt, en meinannut tykätä vanhassakaan kun liian monta kertaa tää vaan millaa just sen baralin/electron pönttöön ja sit harmittaa. Peeriä kokeilin ja välillä se toimi, välillä ei. Ite tykkään scrollista sillä se hakee "varmasti" sen giftsin. Ainut miinus ettei osu piffiin ja sorcery speed mutta en oo kokenut noita ongelmaksi.

Kuiteskin, sun gameplan on löytää ja resolvata gifts, ilman sitä on vähän vaikeaa, joten haluut mahdollisimman paljon efektejä jotka hakee sulle sen "tapon". Scroll osuu myös sideltä tuleviin kyniin ja echoing truthiin, joka on pelastanu mut kymmeniä kertoja.

Ja sit noi enginet, pelaa settiä molempia. Oikeesti, se voitto on nii paljon vaikeampaa ilman tollasta miestä. Ja haluut olla mahd konsistentti, ota kummiskin huomioon että poistoja vastaan sä haluat nostaa useamman (eikä useampi pöydässä ainakaan heikennä sun pyörimistä) ;)

Mitäs muuta, miten toi 2x empty mainis on toiminu? Itselle se 1 on riittäny ihan näppärästi, on kuiteskin kertoja milloin se ei riitä (Anger, pulse jne). Niinkuin sun rapsassa lukikin. Sideltä sit lisää jos tarve on.

Sidelle laittaisin ehdottomasti 4 pulttia, tää oli vanhassa listassa must, samoin uudessa. Poistaa kuiteskin...noh kaiken ongelmallisen ja napsii manamiehiä pois. Tiedän että ilman valkoista splashiä valkonen eidolon on tosi perseestä, mutta tässäkin tapauksessa sulla on se scroll joka hakee truthin ja sit on ovet auki. En väitä että kumpi on oikein, oon vaa nii tykästyny omaan buildiin nii sen takia sanoin :) Mulla on kans shatterstorm affiksen ja lampun takia, suosittelen!

Sideltä pelaan ite defense gridiä spell piercen tilalla, koen että osuu useampaan kettumaiseen juttuun kuin pierce (toki piercen saa scrollila ja peerillä). Mulla on kans toi negate ja dispel, ne on kovaa huumetta jep.

Sepä taisikin olla siinä, tsemiä köpikseen! Tuun itsekkin sinne myrskyämään, saitilla törmätään :)

Poissa markmake

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #3 : 13.05.17 - klo 02:43 »
Morjensta. Itsekin tullut nykyistä Gifts Stormia tahkottua ja ennen Proben bännia perinteisempää Pyromancer Ascension Stormia. Itse pelaan vielä 2x Thought Scouria maindeckissä ja viimeinen 'flex slot' on Merchant Scroll. Pelaan myös vain seitsemää engineä. Jossain vaiheessa olisi kuitenkin tarkoitus Peer Through Depthsiä ja kahdeksatta engineäkin testata.

Thought Scourissa olen pitänyt siitä, että se on toiminnassa jo ykkösvuorolla. Nämä flex slottien kortit (Remandien kanssa) ovat myös usein ensimmäisinä ulkona dekistä siirryttäessä peleihin 2-3, jolloin usein välttää tilanteet joissa Scourin millaus on hyödytöntä tai jopa haitallista. Thought Scourilla on myös nimenomaan isompi sauma nostaa engine, sillä Merchant Scroll ja Peer eivät edesauta enginen nostamista millään lailla.

Olen itsekin tykännyt Scrollista joita pelaan tällä hetkellä yhtä. Toimii viidentenä Giftsinä + saattaa sidejen jälkeen hakea vastauksen (Echoing Truth/Repeal) ongelmallisiin vihakortteihin.

Peerin plussana näkisin erityisesti sen, että sillä voi koittaa nostaa esimerkiksi Grapeshotin tai Past in Flamesin dekistä ilman Giftsiä, jos on pelko, että vihulla on esimerkiksi Surgical Extraction tai jokin muu graveyard vihakortti.

Omasta mielestä on riskaabelia pelata ilman bounce-efektejä sidellä. Eidolon of Rhetoric on täten täysin voittamattomissa ja vastaukset muihinkin vihakortteihin pitää nostaa kun et voi käyttää Merchant Scrollia niiden hakemiseen. Giftsillä voi myös bouncerien kanssa tehdä pinon, jolla saa varmasti vastauksen mihin vain kahden bouncerin ja Merchant Scrollin avulla. Valkoista spläshiä itsellä ei ole dekissä, mutta ymmärrän hyvin Wear//Tearin pelaamisen, joka vastaa pysyvästi esimerkiksi Rest in Peaceen eikä tarvitse vain toivoa, että kykenee voittamaan yhdessä vuorossa.

Siinäs olisi omia mielipiteitäni :)

Poissa Anssi

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #4 : 13.05.17 - klo 03:08 »
Pelatkaa Reach through Depthsiä 1:n cantripina niin voi spliceilla :)
Kaikki kortit löytyvät myös Cardtraderistä

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #5 : 13.05.17 - klo 08:39 »
Upeaa! Löytyi kuin löytyi lisää sielunveljiä ajalta ennen bannia ja sen jälkeen! :)

Ja sit noi enginet, pelaa settiä molempia. Oikeesti, se voitto on nii paljon vaikeampaa ilman tollasta miestä. Ja haluut olla mahd konsistentti, ota kummiskin huomioon että poistoja vastaan sä haluat nostaa useamman (eikä useampi pöydässä ainakaan heikennä sun pyörimistä) ;)

Itse en ole vielä kokeillut tuota 8:aa enginen pelaamista, sitä voinen testata mutta jättänen sen vasta GP:n jälkeen tehtäväksi. Toisinaan poistot ovat olleet suorastaan persiistä, mutta cantrippien ja niissä tehtävien päätösten kohdalla kun pelaan 7:ää niin vaikuttaa aina päätöksiin. Mutta pitää ottaa kokeiluun!


Mitäs muuta, miten toi 2x empty mainis on toiminu? Itselle se 1 on riittäny ihan näppärästi, on kuiteskin kertoja milloin se ei riitä (Anger, pulse jne). Niinkuin sun rapsassa lukikin. Sideltä sit lisää jos tarve on.


Toinen Empty on toiminut itselle toistaiseksi hyvin DS matsien osalta sekä myös muissakin hyvänä paineen luojana / puolustuksena antaen lisäaikaa. Olen ihan tyytyväinen tähän, vielä tosin auki jääkö tämä GP:tä varten. Todennäköisesti jää jos nyt kokemukset eivät saa radikaaleja takapakkeja.

Sidelle laittaisin ehdottomasti 4 pulttia, tää oli vanhassa listassa must, samoin uudessa. Poistaa kuiteskin...noh kaiken ongelmallisen ja napsii manamiehiä pois. Tiedän että ilman valkoista splashiä valkonen eidolon on tosi perseestä, mutta tässäkin tapauksessa sulla on se scroll joka hakee truthin ja sit on ovet auki. En väitä että kumpi on oikein, oon vaa nii tykästyny omaan buildiin nii sen takia sanoin :) Mulla on kans shatterstorm affiksen ja lampun takia, suosittelen!

Sideltä pelaan ite defense gridiä spell piercen tilalla, koen että osuu useampaan kettumaiseen juttuun kuin pierce (toki piercen saa scrollila ja peerillä). Mulla on kans toi negate ja dispel, ne on kovaa huumetta jep.


Toistaiseksi nuo tuon neljännen pultin sidelle laittaminen on tosi vaikea päätös itselle. 3 pulttia toiminut hyvin, vanhassa buildissa koin sen 4 must have, mutta nyt white splashillä en sitä koe niin relevantiksi, kun juuri niihin ongelmallisiin miehiin (eidelonit esim) Wear // Tear osuu myös.

Kokemukset tuosta 1-off Defense Gridistä olisi kiva kuulla. :)


Omasta mielestä on riskaabelia pelata ilman bounce-efektejä sidellä. Eidolon of Rhetoric on täten täysin voittamattomissa ja vastaukset muihinkin vihakortteihin pitää nostaa kun et voi käyttää Merchant Scrollia niiden hakemiseen. Giftsillä voi myös bouncerien kanssa tehdä pinon, jolla saa varmasti vastauksen mihin vain kahden bouncerin ja Merchant Scrollin avulla. Valkoista spläshiä itsellä ei ole dekissä, mutta ymmärrän hyvin Wear//Tearin pelaamisen, joka vastaa pysyvästi esimerkiksi Rest in Peaceen eikä tarvitse vain toivoa, että kykenee voittamaan yhdessä vuorossa.

Kuten aikaisemminkin kirjoittelin omat kokemukset Scourista, niin siihen en enempää kantaa ota tässä :)

Ymmärrän pointin miksi pelata Bouncea sidellä, mutta koska itse omistan Wear // Tearit (ja niiden käyttö perusteltu yllä) en näe sen pois jättämistä ongelmalliseksi. Pitkäkestoisempia poistoja valkoinen on tuonut hyvin sidelle, ja itse ainakin olen tähän ratkaisuun tyytyväinen. Ehkä tulevaisuudessa kokeilen tuota puhdasta UR buildia, mutta näillä mennään ainakin GP:llä :)

Kiitos ajatusten jaosta kaikille edellä kirjoittaneille!

Poissa markmake

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #6 : 13.05.17 - klo 14:38 »
Eikun tosiaan Eidolon of Rhetoriciin osuukin Wear//Tear.  Sitten onkin ymmärrettävämpää jättää bouncerit pois kokonaan.

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #7 : 13.05.17 - klo 22:59 »
13.5. Turnausraportti Lipevän Modernista:

Round 1, Cheerious
Aloitellaan murolaatikolla. Murot playltä koittaa rakenta miestä pöytään joka remandoidaan, pelaan itse Baralin ja passaan vuoron peläten pahinta. Mies tulee muroilta, artifakteja lentelee mutta ei pyöri riittävän hyvin joten saan vuoron ja syön murot. G2 murot mulligoi 5een, pääsen hyvällä 7lla lähtemään ja tämäkin menee parin upkeep silencen ja epäonnisen drawin vuoksi pidemmäksi peliksi kuin tarvisi, mutta ei landiä kaverille ja voitto tästä. Aamumurot nautittu ja eteenpäin.
Record 1-0, 2-0

Round 2 Bant Eldrazi
Matsi ei todellakaan ollut kiva mutta tästäkin kaivauduttiin läpi. G1 saan miehen pöytään ja eldrazit pieksevät ikävästi mutta voitto tulee muistakseni jossain Turn 5 kohdalla kun tuulet yltyivät. G2 TKS oli rasittava mies ja vei itseltäni mahdollisuudet voittoon eikä top deck ollut puolellani. G3 saan nopean Blood Moonin pöytään johon vihu responssii pathaamalla eldrazinsa ja hakee plainssin eikä forestia koska omisti toisen pathin. Tämä kostautuu kun ei saa noblea kädestä pelattua pöytään enään, ja saan rauhassa ajella muutaman vuoron Baralilla jonka jälkeen tuhoan Gravedigger's Cagen ja ammuskellen vihu pois.
Record 2-0, 4-1

Round 3 RG Vengevine Aggro
G1 vihu käyttää Faithless Lootingia, Vine pönttöön, turn 2 Burning-Tree Emissary ja follow uppina Reckless Pushwankkeri. Vengevine triggeri, miehille hastet ja 10 lämää päähän. Eipä siinä paljoa nokka tuhisen kun oma Turn 2 oli manceri ja kaverilla pultti odotteli. G2 löytyi pyörimiseeni responssina Macabre joka vei PiF ja Manamorphosen, sekä pultti odotti kädessä. Ei nouse kaasua ja köyhäksi jäi tämä peli.
Record 2-1, 4-3

Round 4 Jund
Kaveri playllä. Turn 1 Inkkari, T2 Bob. Oma T2 Baral joka blockkii kaveri bobin ajaessa. Kaveri pelaa Lilianan ja pistää discaamaan, pääsen aloittamaan pyörimisen omalla vuorolla mutta top deck manamorphosesta ei ollut suosiollinen. G2 Turn 3 Blood mooni vihu saa T2 tarmon tiskiin. Tupla pultti tarmoon, jonka jälkeen vihu top deckkaa forestin ja 3 tarmoa tulee myöhemmin pöytään. Teen 10 tokenia pöytään suojaksi mutta enempää ei kaasua noussut.
Record 2-2, 4-5

Round 5 Merfolk
Surströmming tuoksuu kauas. G1 drawilla ollessani Seerumi saa Cursecatcheristä, T2 Manceri, muutama ajo ees sun taas ja Turn 5 tappo tästä. Spreading Seas vie punaiset manat ikävästi niin joutuu odottamaan hetken. G2 T1 Relic pöytään. Sidesin pois Emptyt, ja tiesin paikan olevan tiukka ilman faksin tuhoa. Manceri vuorolla 2, spreading seas poistaa punaisen sourcen. Käteni näytti T4 aikaan kutakuinkin tältä: 3x Desperate Ritual, PiF, Grapeshot, Pultti, Electromancer. Vihu mun endiasä pelaa Cliquen ja vie PiF pois. Saan Grapeshotin tilalle. Echoing Truth hetkeä myöhemmin Manceri käteen. Omalla drawille mennään ja 9 korttia kädessä, sain uuden PiF. Cleanupissa PiF ja Manceri pois. Kaveri ajelee, olen 11sta lifessä. Vihu on 16 lifessä. Omalle drawille. Nousee punaisen sourcen hakija. Sitten laskeskelu. Playline: Ritual, Mancer, Ritual, Ritual, Pultti 3 dmg, Grapeshot  6dmg, Grapeshot 7dmg. Natural stormi 7 tappaa vihun 16:sta lifestä.

Total record 3-2, 6-5. Swissin 6 sija ennen top4. Tyytyväinen suoritukseen saa olla.

Suurempia turttailuja ei tullut peleissä tehtyä. Tasaista suorittamista. Sideemisen osalta ainakin Jund matsissa oversidettäminen tapahtui. Side vaikutti kumminki hyvältä, side ohjeiden rakennus ennen GPtä tehtävä ettei oversidejä tulisi. Muuten jäi hyvät fiilikset.

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #8 : 14.05.17 - klo 11:20 »
Ehtii tännekkin välillä kirjottelemaan.

Niih se defense grid. Pelannut lappua niistä päivistä asti kun stormin ekan kerran sleevasin (eli helvetin kauan sitten). Se on kuiteskin aika must counter lappu. Toki miinusta ettei tota löydä peerillä tai tutorilla. Ite oon tyksinyt, terveisin viimeks tää pöydäs vihu pelas cliquen omalla vuorolla :D

Toi ylisideeminen on aika yleinen virhe täl dekil. En ite missää nimessä tois pultteja jundia vastaan. Tiedän että diilaa scoozen kans mut se ei musta yksinään riitä.

Saatan leikata yhden pultin ja laittaa tilalle yhden repealin niin olis useampi bounce-efect. Maybe, maybe not.

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #9 : 14.05.17 - klo 11:33 »
Juu tajusin itsekkin pultit kädessä että mitähän v*ttua mä näillä teen :D mutta mieluummin nyt tämmöset turttailut kun myöhemmin.

Ja jooh, vaikka tuota Defense Gridiä ei saa haettua mutta jos se käteen löytyy niin se voi olla jopa parempi kuin mikään counterspelli resolvatessaan. Voisin harkita itsekkin sen kokeilua jos sellaisen käsiini jostain saan :)

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #10 : 14.05.17 - klo 12:53 »
Juu, sen takia oon pelannut gridiä piercen yli. Se vaan tuntuu liian usein että ei riitä. Toki, eihän gridikään paljoa lämmitä jos controllilla on 10+landia tiskissä  ???

Edelleenkin siistein temppu gridillä tapahtui bolognan modern gp:llä yli vuos sitten. Tilanne oli seuraava:

Vastassa UW control game 2. Mulla tiskissä 2 lääniä, lääni kädessä enkä oo pelannu vuoronmaata. Kädessä myös gridi, empty ja 3x rit. Vihulla negate auki (kiitos probe). Noh rituaalia tiskii joka käy. Sit kokeillaan gridiä johon napsahtaa negate. 1 Mana floattaa, ländi tiskiin, ritual ritual empty for lethal sun :D

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #11 : 15.05.17 - klo 08:45 »
Joo tuossa poikain kanssa käytiinkin keskustelua aiheesta ja tän hetken valideja poistoja mitä ko kortti ottaa osakseen on Abrupt Decay (MB ja SB), Kolaghan's Command (MB /SB mutta tämä yleensä sideillään meitä vastaan pois) ja tietty counterit eri luku. Mutta nuo kaks spelliä on semmosia jotka oikeastaan tuli meille mieleen mikä poistaa sen, harvempi nyt tuota korttia edes muistaa/arvelee tulevan joten jos ei countereita oo niin se voipi olla todella tuskaista tuon resolvaamisen jälkeen.

Ostoon meni pari kappaletta, toivotaan postin toimivan että saisi ennen GPtä käsiini sen ::)

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #12 : 16.05.17 - klo 16:06 »
Editoitu sideä:
Spell Pierce --> Defense Grid. Tähän löytynee yltä keskustelua ja perustelua aikaisemmista keskusteluista.
Dispel --> Swan Song. Tämä tullut Primerin puolella sekä kaveri porukassa keskusteltua, selkeästi tämän hetken metaan parempi. Ajatus tällä kortilla kumminkin on osua pääsääntöisesti viha kortteihin itseä vastaan tai interaktioimaan vihun comboa tms. Kumminkin tarkoituksemme on pyöriä mahd. pian joten tällä kortilla suojellaan paljon laaja-alaisemmin kuin Dispelillä, eikä se 2/2 pulu aiheuta niin suurta mielipahaa varsinkaan alkupeliä ajatellen, jossa tahdomme pysytellä.

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #13 : 17.05.17 - klo 12:45 »
Pientä turnausrapsaa viimeviikon modernturneesta poroilta. Lista löytyy tosta linkin takaa: http://tappedout.net/mtg-decks/17-05-17-OEZ-ur-storm/

Round 1 U/R Storm (Laamanen)

Vanhan kaverin kanssa istutaan naureskellen alas ja tuumataan et kai me ansaittiin tää :D Noh game 1 pidän aika heikon käden mut tuplaremand pitää vihun poissa pahuuksilta. Istutaan aikas pitkään kun nostellaan paskaa. Nostan lopulta itse paremmat vehkeet ja comboon nätisti.

Sidesin muistaakseni sisään boltit, negaten, dispellin ja truthin. Pois jotain randon emptyä, cantrippia jne.

Game 2, molemmat snapkiippaa handut. Vihu cäntrippaa, mä cantrippaan. Vihu pelaa enginen, mä pelaan enginen ja rukoilen. Pyöriminen alkaa, tosin vihu hölmöilee oikeen urakalla ja missaa onboard tapon jonka seurauksena mä voitinkin sit pelin. Better lucky than good. 1-0

Round 2, Junk Comppany (heikinheimo)

Miksu on aina antanut mulle kaaliin oikein urakalla vaikka tää mu onkin mulle ihan suosiollinen matchup, ei ollut siis moraali kaikkein korkeimmalla. Game 1 on sitä peruskakkea, miksu pelaa manamiestä ja combopalasia, mä runqailen cäntrippiä, pelaan hauskan velhon ja sit combosin tieni voittoon. Tänkin pelin olisin hävinny jos miksu ois ollu playlla (tiskissä seer ja melira, kädestä ois tullu ens vuoron finks).

Sisään pulttei, moonit ja emptyt. Ulos taisin ottaa remandei, 1-2giftsiä ja scrollin ja jotain cäntrippiä.

Game 2 vihu pääsee häiritsee tidehollow scullerin ja scoozen avulla meikän peliä tehokkaasti, en oikeen löydä vastauksia ja säälittävät nallet ajaa mut hitaasti mut varmasti paskaksi.

Game 3 on taas meikän heiniä, poistelen pulteilla miehiä, pelaan kivan taikuriwelhon ja sit keinutaan ja pyöritään storm20 grapeshot lättyyn. 2-0

Round 3, Mono U extra turns. (Sanfilippo)

Tästä matsista en oikeen osannut sanoa mitä tulevan pitää, onneks vihu antaa mun nostella ihan perseesti extraläpysköjä joka on combolle ihan mukavaa.

Game 1 oli vähän mitääsanomaton kun menin: cäntrip into engine into iso goblinmäärä jolla ajoin vihun nopsaan pois. Remandasin vielä crypticin takas handuun ettei saanut enempää tsäänssejä pyöriä.

Sideltä toin avuksi kynät ja defense gridin, taisin tuoda vielä echoing truthing just in case koska en tunne tän dekin sideä.

Game 2 sit toisinpäin, ei löydy vehkeet riittävän nopeasti ja vihu alkaa runkkailla vuorojensa kaa. "Monta sul on kädes?" "Ainaki 4" "Ok scoop"

Game 3 kokeilen turn 4 endissä giftsiä engine pöydässä ja 1 mana auki. Vihu tapout cryptic jonka dispellaan, gifts hakee vehkeet ja omalla vuorolla onkin sit menoa. 3-0

Lefinals, Junk Coco (Lukkarinen)

Tuumasin et tää matchup sopii mulle näin finaaliin :D

Game 1, ei tästä voi kirjoittaa mitään fiksua. Vihu pelas nalleja, mä pyörähdin turn 3 playlta. Nuff said and move on.

Sidesin sisään perushuumeet kuten pultit ja emptyt sekä moonit.

Game 2, mulla on solidii menoo mukaanlukien blood moon tulee pyllistelemään turn 3. Vihu tosin älys hakea forestin ja plainsin ja kohta qasali pridemage paskoi meikän kuun. Onneksi vihulla ei ole järkevää painetta. Tohon perää vihu tapout melira ja sanoo et pyöri jos pyörit. Mulla tiskissä baral, kädessä ihan perkeleesti rituaaleja, manamorphosea ja gifts. Easy win ja 4-0

Eli dekki suoritti oikeen kauniisti enkä hölmöillyt, vieläkun saa hankittua loput foilit ;D Sanottakoon vielä että merchant scroll on tässä dekissä ihan törkee lappu, pelatkaa sitä kiddos 8) Pelastanu meikän jo kymmeniä kertoja, toki välillä ne haluaa sidettää ulos mutta todellakin slottien arvoinen läpyskä.

Sit taas itse keskusteluun, monet on myös kokeillu mustaa splashia discardien takia. Anttia/Tessiä pelanneena haluaisin ne kovasti tähänkin dekkii. Kokeilin itsekkin mokomia ja ne on _todella_ hyviä jos countereita on paljon omassa metassa. Ongelma noissa onvaan etteivät vastaa läheskään yhtä hyvin sit esim thaliaan jne vihanalleihin. Monet listat oli cutannu pultit kokonaan noitten edestä joka ei imo ole hirmu fiksua. Tilaa ei vaan oikeen ole sidellä noille discardeille vaikka kivoja ovatkin.

Sit tää swan song, vaikuttaa ihan validilta kun osuu eidoloniin ja rippiin jne. Mun ajatus on vaan ollut yleensä näitä kortteja vastaan se että sulla on empty the warrens. Eli sun ei tartte pelaa kynää joka nopeuttaa vihun kelloa kun empty ei vaan välitä ripistä. Pultti diilaa eidolonin, thalian ja ethersworn canonistin kanssa.

Just my 2cents, jos saan jostain hankittua lintulaulun foilin niin saattanen kokeilla :)
« Viimeksi muokattu: 17.05.17 - klo 13:38 kirjoittanut mtg_96 »

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #14 : 17.05.17 - klo 16:29 »
Hieno suoritus! Oli hieno kahtoa sun deckkiäs kun kimmalsi niin nätisti  ;)

Tuohon musta splashiin, se olisi niin kiva lisä tälle deckille mutta ongelmaksi tullookin jo muutenkin tiukkaan listaan discardien tumppaaminen. Tää ehkä enemmän metacall? Jos meta paljon ctrl:ia täynnä niin sopivampi. Jos taas laaja-alasempi meta niin silloin UR tai URw on sitten se linja mielestäni. Moderni kumminkin on enemmän karhu meta kun legacy.

Ja kuten tuossa jo totesitkin niin empty on se pää reitti Rippien yms takia, mutta silti kun tarkoituksemme on pistää peli nopeasti poikki eikä jäädä hinuttamaan niin näkisin että Songi ajaa hyvän asian tuossa slotissa Dispelin tilalla. Ja ei se lintu laulu ole kuin 5e lappu kiiltokuvana joten etköhän sä sen saa hommattua ;)

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #15 : 03.06.17 - klo 13:01 »
Turnaus reportaasi GP Kööpenhaminasta:

Ensimmäinen GP itselleni, sijoitus 307/1815. Ihan hyvin siis meni. Decklistani päivitetty GP Kööpenhaminan malliseksi ja se on nykyinen buildini myöskin :)

Alla matsit ja sidetykset Day 1:en osalta:

Round 1, UG Infect:
G1 Vihu pääsee aloittamaan, pelaa fetchin passaa vuoron. Itse serumoin ja näin T2 Blighted agentin. T3 vihu pumppa Mightilla, Mutagenicilla, jonka jälkeen hän castii combatissa Vinesiä ilman kickkeriä, remandaan sen. 7 infectiä päähän ja saan vuoron. Pelaan Baral, ja pyöräytän vihun pois omalla T3:lla.

Sidetys:
 +3 Bolt, +3 Moon, +1 Echo, +1 Negate, +1 Swan Song
 -1 EtW, -3 Remand, -2 Peer, -2 Sleight, -1 Pyretic

G2 vihulla T1 glisteneri joka saa pultista. Sen jälkeen hitaanloista peliä vastutajan puolesta ja comboon häet pois T4.
Tulos 1-0, Pelit 2-0.


Round 2, DS Jund:
G1 vihu pääsee aloittamaan, vie multa enginen kädestä alussa. Siitä sitten hitaasti ja varmasti hän vie multa kädestä asioita ja puskee kelloa. Pääsen tekemään muutamat goblinit blockkereiksi joka pelaa aikaa itselleni sen verran, että late gamessa saan naturaalisti stormattua vihun pois 15:sta lifestä.

Sidetys:
+3 Moon, +2 EtW
-1 Scroll, -2 Peer, -1 Sleight, -1 Remand

G2 Mulligoin 5:een, kädessä kolme ländiä, Manceri ja EtW. Vihu ottaa T1 EtW pois. Multa viedään jälleen koko pelin ajan mies pöydästä, tai kädestä asiat, mutta vihulla vain Grim Flayer joka ei onnistu kasvamaan 4/4:ksi jolloin sain riittävästi aikaa kaivaa ländit pöytään ja castattua Grapeshotin 4:llä damagella kun Grimi oli kasvanut ja kello pois.Vihu 10:ssä lifassa, Blood mooni pöydässä ja vihulla Foresti ja Swamp. Saan PiF ja ritualin, teen 10 goblinia. Vihu ampuu Fatal Pushilla yhden gobon, ottaa vuoron ja castaa lilianan ja saccaa yhden. Hän koittaa kaivaa Nihi Spell bombilla Anger of the Godsia mutta ei löydä sitä, ja scooppaa.
Tulos 2-0, Pelit 4-0


Round 3 BW Tokens:
G1 vihu playllä, pelaa T2 Bitterblossomin. Menin omalle vuorolle, pelasin Baralin koska kädessä kaksi Manceria. Vihun T3 Baral saa Fatalista, omalla T3 pelaan uuden ja comboan pois.

Sidetys:
+3 Moon, +1 Echo, +3 Bolt
-3 Remand, -1 Peer, -1 Scroll, -2 Sleight

G2 Vihu pelaa T2 Rest in Peacen. Pelaan omalla T3 Mancerin ja 8 goblinia EtW:stä. Hetken päästä pelaan yhden vuoron väärin kun en laita Blood Moonia peliin, Shambling Vent pääsee blockkaamaan yhden tokenin ja gainaa lisä vuoron vihulle. Pelaan Moonin ja vihu kuolee hiljalleen Swampin ja Plainsin ollessa pöydässä koska Bitterblossom ja Goblinit raivaa tietä.
Tulos 3-0, Pelit 6-0


Round 4, Burn:
G1 Vihu ajelee muutamia kertoja Guidella ja ampuu pultteja päähän. Pääsen pelaan Baralin ja T4 pyöräytän vihun pois helposti ilman interractioita.

Sidetys:
+3 Bolt, +2 EtW, +2 W//T
-3 Remand, -1 Scroll, -1 Gifts, -1 Sleight, -1 Grapeshot

G2 Vihu pelaa T2 Eidelonin, saan tehtyä sen lävitse 10 goblinia pakosta mutta se ei riitä letaaleita varten aivan. Yksi top deck oli liikaa vihulle saadakseen pelin multa.

G3 Jälleen pääsen pelaamaan hyvän määrää Goblineita ja aiheuttamaan hyvän paineen, mutta vihu jälleen kaivaa pakan päältä oikean lapun jolla ampuu mut pois.
Tulos 3-1, Pelit 7-2


Round 5, GB Infect:
G1 Inkkarilla housut kinttuihin, vihu ajelee T3 6 infectiä sisään lenturillaan, mutta pyöräytän häet pois omalla T3:lla.

Sidetys:
+3 Bolt, +3 Moon, +1 Echo, +1 Negate, +1 Swan Song
-1 EtW, -3 Remand, -2 Peer, -2 Sleight, -1 Pyretic

G2 Pelaan reactiivisella kädellä, omistaen pultin, grapeshotin ja Ritualeita sekä cantrippeja. Vihu pääsee pelaamaan parit noblet ja Inkmoth Nexuksen. Hän pääsee ajaan 6 infectiä. Ritualoin, Bolttaan päähän ja ammun noblet veke. Vihu ajelee hetken päästä vielä 3 infectiä lisää, totaalit 9ään. Hänen endissään haen Baralin, Past in Flamesin, Boltin ja Blood Moonin. Vihun pöydässä 2x Inkmoth Nexus sekä yksi muu infect mies. Hän katsoo graveani ja heittään PiF  ja Baralin pois. Pääsen vuorolleni, pelaan Moonin ja bolttaan infect miehen. Sen jälkeen pari vuoroa kaivan Ritualin ja Electromancerin ja ammun vihun pois.
Tulos 4-1, Pelit 9-2.


Round 6, Ad Nauseam:
G1 vihu playllä, pelaa T3 combon johon itselläni ei vastausta.

Sidetys:
+3 Moon, +1 Echo, +1 W//T, +1 Negate, +1 Swan Song
-2 Peer, -2 Sleight, -1 Scroll, -1 EtW, -1 Pyretic

G2 vihu aloittaa Leylinellä ennen omaa T1. Pelailen Baralin ja Electromancerin ja niillä hiljaa hinutin peliä eteenpäin. Vihu jäi 5:een lifeen, teen kunnon aivopierun ja castailen ritualeita ja PiF kädestä, saan cantripattua Grapeshotin ja ammun vihuun. Hän huomauttaa Leylinestä, totean että pyydän judgen koska illegal target ja judge paikalle resolvaan tää. Selitän tilanteen omalla aivopierulla ja otan Warningin ja jatketaan peliä. Onneksi EtW oli lennellyt pönttöön koska vihu Seizesi sen sinne joten gobot pöytään passataan vuoro. Vihu scooppaa 4:ssä lifassa.

G3 Jälleen vihu aloittaa Leylinellä. Pelaan itse jossain kohtaa Moonin pöytään. Sain pyöräytettyä goblineita tiskiin isommankin määrän, vihulle tulee pakko pyörähdys tilanne. Vihu castii Angel's Grace ja Spoilssaa Ad Nauseamiin. Ennen Nauseamin nostoa vihulla ei ole manaa tai manakiviä, sekä Spoils vie Lightning Stormin (ainoa kappale deckissä), sekä 2 mana apinaa. Vihu Scooppaa tässä vaiheessa.
Tulos 5-1, 11-3


Round 7, Grixis DS:
G1 Vihu discardoi asioita kädestäni, saa 2/2 DS pöytään mutta päätän ampua sitä naturalisti Grapeshotilla 4 damagea siihen varmuuden vuoksi ja DS kuolee. Pari vuoroa kaivelen lappuja Mancerin kautta PiF ja Grapeshottaan vihun veke.

Sidetys:
+3 Moon, +1 Grid, +1 EtW, +1 Negate
-1 Scroll, -2 Peer, -2 Sleight, -1 Remand

G2 Vihu ottaa tasaiseen tahtiin shockeista ja Street Wraitheista damagea ja saa jonkinlaisen kellon aikaiseksi. Pääsen tekemään kumminkin sopivasti goblineita ja pikku hiljaa ajamaan vihua pois.
Tulos 6-1, Pelit 13-3


Round 8, Affinity:
G1 Vihu Slämppää boardille paljon damagea, vie T3 mut 1:een lifeen. Menen omalle T3:lle, 3 manaa auki ja Baral pöydässä. Aloitan pyörimisen ja ammun vihun helposti pois.

Sidetys:
+3 Bolt, +2 W//T, +1 Spree
-3 Remand, -1 Peer, -1 Scroll, -1 EtW

G2 Vihu pelaa hitaampaa kättä, tekee parissa vuorossa vain 6 damagea muhun. Sain rikottua muutamia miehiä matkan varrella. n. Turn 4 saan sopivasti landeja Enginen sekä Giftsin ja se oli menoa taas viholliselle. Naamasta päätellen ei kovin tyytyväinen ollut 20min kestäneeseen rundiin :D
Tulos 7-1, Pelit 15-3

Round 9, DS Jund med Martin Dang:
G1 oli ilo tavata mukava herramies vaikka kaverit sano just ennen rundin alkua et pelaat sit pro pelaajaa vastaan (tutina puntissa vähäsen tästä :D) ja aloitettiin pelit. Vihu alottaa, Baublen kautta katto pakkani päällisen Pyretic ritualin ja sen nostaessani tiesin ettei kannata ''missinformaa'' landeilla enää. Vihu saa tehtyä DS ja ajaa mut 7:aan ja pelaa Tarmon. Hän on 9:ssä. Teen itselleni 14 goblinia seuraavalla vuorolla passaan vuoron. Katson kortin noston ja pieni kasvojen elehdintä näytti että jotain hyvää taisi nousta äsken vähän vakavamman ilmeen jälkeen. Combattiin Tarmolla ja DS:llä. Laskin että jos koppailen goblineilla, en saa tehtyä PiF:in kautta uutta määrääkään joten annettava mahdollisuus ja blockkailtava vain 1:llä molempia. Tarmo oli 5/6, DS 4/4, blockkien jälkeen vihu pelaa Temur Battle Ragen ja häviä pelin.

Sidetys:
+3 Moon, +2 EtW
-1 Scroll, -2 Peer, -1 Sleight, -1 Remand
 
G2 En saa juuri mitään aikaiseksi discardien vuoksi ja loppujen lopuksi mut vietiin 13 lifeen, pelattaan Tarmo ja vihulla letaalit seuraavalle vuorolle eikä mulla outteja. Scooppaan tähän pitkän päivän päätteeksi.
Tulos 7-2, Pelit 15-5.



Day 2:

Round 10, Dredge:
G1 Dredgen pelaaja saa tehtyä kohtalaista presenceä pöytään ja ajeltua itseäni 14 hipaan, mutta interaction vähyys häeltä antaa itselleni nopean voiton G1.

Sidetys:
+3 Bolt
-3 Remand

G2 kädessäni oli T3 combo, kunhan Barali pysyisi pöydässä vuoron ilman prottua. No päätin antaa mahdollisuuden, mutta sieltä tuli Gonflagrate ja mieshän siinä meni. Vihulla meni useampi vuoro assemblaa mitään, mutta sitten sieltä tuli yllättävästi Prized Amalgameja jonkin verran ja totesin että letaalit pöydässä. Olin pakko pyörähtämisessä, natural stormasin. Tilanteessa jossa käteeni olisi viimeisestä Manamophosesta pitäny nousta mikä tahansa rituaali, cantrippi tai pultti niin olisin saanut stormi yhden lisää letaaleihin. No landi nousi ja vihu 1:een hipaan. Ei muuta kuin G3.

G3 jossain vuoron 5 paikkeilla dredgen pelaaja myllännyt minut 10 lifaan, letaalit jälleen tuli tiskiin yllätys yllätys. Stormailen ilman Giftsiä, pöntössä kohtalaisesti tavaraa ja PiF käytössä. Vihulla 2x Narcomoeba, Algameita ja Bloodghasteja. Manaa vihulla 5. Pöntössä paljon tavaraa, Conflagrate sekä Life from the Loam sekä 5 käsikorttia. Stormailen 10, käytössä Pultti ja EtW. Castaan ajattelematta tarkemmin pultin vihua nassuun enkä Narcomoebaan. Pelaan 24 goblinia, vihu 14 hipassa ennen pulttia.
Passaan vuoron, vihu dredgee Loamin käteen, ajelee puluilla mut 8:aan. Castaa Loamin, saa käteen 3 ländiä, totaalit 8 käsikorttia ja castaa Conflagraten. 8 damagea muhun ja häviän pelin. Tämä harmitti suuresti, mutta paistanee kokemattomuus Dredgen pelaajaa vastaan.
Tulos 7-3, 16-7


Round 11, Affinity:
G1, itselläni ok käsi mutta pakko combotilanteessa engine viedään pöydästä eikä saumaa siis ole muuhun kuin scoop koska seuraavalla vuorolla tulee infect damaget nexuksesta.

Sidetys:
+3 Bolt, +2 W//T, +1 Spree
-3 Remand, -1 Peer, -1 Scroll, -1 EtW

G2 Vihulta löytyy semi hitaahko käsi, mutta discardia ja poistoja sopivasti mun miehiin enkä saa assemblattua oikein mikään. Nopeasti tämäkin ohitse vaikka hyvä 7:än kortin käsi olikin.
Tulos 7-4, Pelit 16-9


Round 12, Eldrazi Tron:
G1, vihulla näkyvissä vain troni palat ja waste, tajuan mistä kyse ja holdaan remandia kädessä. Pelaan T3 baral ja remand auki, vihu pelaa T4 isoa möhköä, sille remandi ja comboten pois.

Sidetys:
+3 Moon, +1 Spree, +1 W//T
-2 Etw, -1 Peer, -1 Scroll, -1 Sleight

G2 Löytynee  Relic of Progenitus, Ratchet Bombeja, Warping Wailia ja Spatial Contortioneja. Ei auta vaikka mitä tekee niin elämä on kovin vaikeata vaikka T2 Mooninkin sain pöytään. Häviö TKS:lle loppujen lopuksi.

G3 Jälleen T2 mooni. Silti vihu saa kaikkea palasta pöytään. Joudun ampumaan Grapeshotilla TKS pois pöydästä, Surgical löytyy mun Grapeshottiin. Onneksi ei ole EtW:tä deckissä joten häviö tästäkin. Vihu kertoo sidensä, häneltä löytyis sideltä 3x Surgical, 3x Relic, 3x Bombeja, 2x Warpingia, 2x Spatialia mua vastaan. Kokonaisuudessaan 14 vihalappua mua vastaan, kyllä kuulosti kivalle.
Tulos 7-5, Pelit 17-11

Round 13, UB Mill:
G1 Näky Hedron Crab T2,  ja mylly alkaa. Mesmeric Orb tulee pöytään, vihu pääsee untapille ja millaan Surgicalin pois itseltään. Luoti ohitettu täpärästi kun PiF on pöntössä. Loppujen lopuksi deckkiini jäi 3 korttia ennenkuin päädyin comboilemaan vihun pois.

Sidetys:
+1 Defense Grid, +1 Swan Song, +1 Negate, +1 Echo
-1 Peer, -1 Scroll, -2 Sleight

G2 Ennen pelin alkua Leyline of the Void tulee pöytään. Onneksi käestä löytynee EtW. Pelaan Turn 3 EtW 14 goblinia. Ajelen kerran. Holdaan remandia kädessä. Vihu tekee missplayn: Pelaa Hedron Crab, sen jälkeen yrittää Glimpse the Unthinkablea ja siihen remandi. Sitten vasta pelaa vuoron ländin. Itselläni oli 19 korttia deckissä. Pöydässä oli Orbi, untappaan ländini ja goboni, en millaa tarpeeksi ja vihu scooppaa pelin.
Tulos 8-5, 19-11


Round 14, Affinity:
G1 Vihulta nopea Turn 3 tappo, ei riitä itsellä kaasu sitä vasten.

Sidetys:
+3 Bolt, +2 W//T, +1 Spree
-3 Remand, -1 Peer, -1 Scroll, -1 EtW

G2 Vihulla letaalit, itselläni seuraavan vuoron tappo. Ammun boltilla Signal Pestin ja lasken ettei hän saa kuin 7-8 damagea. Kädestä löytyi kumminkin Ravager ja 2x pöydässä olevia counter miehiä joten letaalit tulee lenturi miehen kautta.
Tulos 8-6, 19-13


Round 15, Grixis DS:
G1, vihu ampuu aggressiivisesti Bolttia mua päähän ja castii T3 Kolaghan's Commandin ampuen 2 päähän ja discardi. Tämän jälkeen mies pöytään ja T3 tappo itseltä.

Sidetys:
+3 Moon, +1 Grid, +1 Negate, +1 Swan Song
-1 Scroll, -2 Peer, -2 Sleight, -1 Pyretic          ------------- Sidesin Grixis Ctrlia vastaan tässä enkä DS koska mitään kortteja Grixis DS ei näkynyt.

G2 Vihu pelailee discardia. Saa counteroitua yhden enginen ja saa DS pöytään. DS oli 1/1, vihu miss fetch ja pelaan blood moonin ja vihulla 2 shockkia pöydässä. DS oli 3/3 seuraavalla vuorolla, kädessäni ritualeja ja Grapeshot. Turvallisesti Stormaan 4 damagea grapeshotilla DS ja DS kuolee. Tämän jälkeen rauhaksiin sain pelailla Gridin, sain PiF ja Enginen ja vihollinen stormaillaan pois.

Lopputulos 9-6, Pelit 21-13.

Mietteitä:

Turnaus itsessään meni hyvin ekaksi GP:ksi. Day 1 pelit meni hyvin, muut voitot paitsi Ad Nauseam tuli 2-0. Turn 3-4 pyörintää tasaisesti vihollisten tapoutteihin. Burnille ja DS jundille vikalla kierroksella häviöt eivät kalvaneet, niissä tehtiin parhaamme mutta se ei riittänyt. Toinen Burnille häviö 1-2, Changille 0-2.

Day 2 olikin sitten hieman pettymys, sillä tuli tehtyä missplaytä siellä. Turnauksen taso tosin nousee reilusti Day 2, mutta henkilökohtainen tavoite oli päästä Day 2 ja siitä edetä sen mukaan parhaan mukaan. Jälleen voitot peleistä tuli 2-0, mutta tappiot 1-2 ja 0-2 tasaisesti.

Sideohjeita tuli tehtyä ennen turnausta, ja ne käytiin lävitse Stormikaverin kanssa hostellilla perjantaina ja jaettiin ajatukset. Deck listit pienten maistien jälkeen oli meillä 73/75 samoja. 2 fetchiä oli itselläni eri vain :D Päätökset sidejen osalta tuntui oikeilta, tähän olen kovinkin tyytyväinen. :) Kevään aikana tehty reenaaminen osoitti tulostaan, ja oli hyvin luottavainen fiilis lähteä GP:lle. Eiköhän sitä koiteta ensi vuonna uudestaa, jos silloin vaikka Legacyä toivottavasti!
« Viimeksi muokattu: 04.06.17 - klo 10:16 kirjoittanut Helinä »

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #16 : 03.06.17 - klo 17:40 »
Hienosti stormailtu! Sulla kävi tosiaan vähän parempi mu lotto mitä meikällä :D Odotan raportin toista osaa!

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #17 : 04.06.17 - klo 10:23 »
Hienosti stormailtu! Sulla kävi tosiaan vähän parempi mu lotto mitä meikällä :D Odotan raportin toista osaa!

Living End              UG Infect
BUG Delirium                   DS Jund
8 Rack                 BW Tokens
DS Jund                      Burn
RG Titan              GB Infect
GB Elfs             Ad Nauseam
DS Grixis                          DS Grixis
8 Rack                     Affinity
Lantern Control          DS Jund

Tein koontia ja laitoin tuossa Day 1 deckit. Aika vahvistin mielestäni favour matsit. BUG Delirium on vähän ? jos joku homebrew systeemi.
Mutta mielestäni nuo aika tasoltaa yhtä vahvat MUt on, nuo sun helpoimmat MUt mielestäni on pikkasen helpompia kuin omani. Ihan pelkästään sillä perusteella, että ne eivät kumminkaan super nopeita deckkejä ole, toisin kuin omista (Infectit eritoten voivat räjähdellä).

Samalla päivitin Day 2 recordit ja pohdinnan edeltävään GP raporttiin. :)

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #18 : 04.06.17 - klo 12:50 »
Joosiis enemmän hain tossa noita 8-rack matseja, not cool >:(

Muttajuu, yleisesti ihan siedettävät matsit mullakin. Tosta bugista en tosiaankaan osannut kauheasti sanoa. Dekissä oli kuiteskin kynää, discardia ja tarmot kelloina+lilianat. Tollanen yhdistelmä on ihan poikaa stormia vastaan.

Poissa Helinä

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #19 : 06.09.17 - klo 18:15 »
Uutta myllyä kehiin spoilereiden myötä! Opt spoilattu reprintillä. Itse ainakin kokeilen ko. korttia Sleight of Handin tilalla 4-offina ihan jo siitä syystä, että instant speed on aika pirun hieno asia! Mietteitä muilta?

Poissa kaMeli85

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #20 : 06.09.17 - klo 20:30 »
Uutta myllyä kehiin spoilereiden myötä! Opt spoilattu reprintillä. Itse ainakin kokeilen ko. korttia Sleight of Handin tilalla 4-offina ihan jo siitä syystä, että instant speed on aika pirun hieno asia! Mietteitä muilta?

Ihan kakkea, ei tee mitään ja slaikkari on vaan parempi..

Poissa Nastaboi

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #21 : 08.09.17 - klo 21:08 »
Opt
Ihan kakkea, ei tee mitään ja slaikkari on vaan parempi..

Foorumin moderattorina toivoisin hieman asiallisempia ja perustellumpia mielipiteitä.

Yksityishenkilönä toivoisin, että 1) kukaan ei ylipäätään käyttäisi ellipsistä eli kolmea pistettä, koska yli 90 % ajasta sitä käytetään tilanteissa joihin se ei kuuluisi ja 2) jos on ihan pakko, niin laittaisi sinne perään nyt edes sen kolmannen pisteen. Pitäisi varmaan joskus jaksaessaan avautua aiheesta vitutusketjuun laveamminkin.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa Harvestman

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #22 : 08.09.17 - klo 22:02 »
E: Väärä paikka.

Poissa markmake

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #23 : 09.09.17 - klo 10:10 »
En näe hirveämmin syytä korvata Sleight of Handeja Opteilla. Joskus satunnaisesti voi olla hyvä pitää Remandia auki ja Optata vihun vuoron lopulla, jos ei ilmene tarvetta Remandata mitään. Varmaan kuitenkin yli 90% ajasta voi ihan tyytyväisesti cantripata sorcery speedillä.

Poissa kaMeli85

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #24 : 09.09.17 - klo 11:35 »
Opt
Ihan kakkea, ei tee mitään ja slaikkari on vaan parempi..

Foorumin moderattorina toivoisin hieman asiallisempia ja perustellumpia mielipiteitä.

Yksityishenkilönä toivoisin, että 1) kukaan ei ylipäätään käyttäisi ellipsistä eli kolmea pistettä, koska yli 90 % ajasta sitä käytetään tilanteissa joihin se ei kuuluisi ja 2) jos on ihan pakko, niin laittaisi sinne perään nyt edes sen kolmannen pisteen. Pitäisi varmaan joskus jaksaessaan avautua aiheesta vitutusketjuun laveamminkin.

Juu, ei kuulune varmaan tänne foorumille. Tässä vaan pitää tietää, että tunnemme Helinän kanssa IRL  ja päivittäiseen toimintaan kuuluu kaikki stormidekkeihin liittyvien ideoiden yms. lyttääminen ilman sen parempia perusteita. Aiheellisia tai yleensä ei.

Mitä tulee triplapisteisiin, niin jostain menneisyydestä jäänyt tapa jättää asia "auki", jolla tarkoitus viestiä, että asiaa ei ole harkittu loppuun asti tai siihen ei ole tulossa mitään sen tarkempia perusteluja. Käytän oikein, eli en, mutta näin sitä käytän. Ugh.

Poissa Nastaboi

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #25 : 10.09.17 - klo 11:00 »
tapa jättää asia "auki", jolla tarkoitus viestiä, että asiaa ei ole harkittu loppuun asti tai siihen ei ole tulossa mitään sen tarkempia perusteluja

Sehän tässä juuri on kun vähän toivoisin, että ihmiset miettisivät niitä asioita vähän pidemmälle ennen kuin päästävät suustaan tai näppäimistöstään ulos, näin niin kuin yleensä.

Mutta itse asiaan eli Optiin: itse en oikein näe, että tässä dekissä 1 manan cantripin instantius olisi merkittävä etu verrattuna huonompaan filteröintiin. Ainoa spelli jota varten haluaa pitää manoja auki on 3-4x Remand, ja jos pelaat kakkosvuorolla pari Sleightia Remandin auki pitäimisen sijaan pääset sen verran lähemmäksi comboa, että vaikutus on samaa luokkaa Remandin pseudo-timewalkin kanssa. Pyörimisvuorolla voi sitten ollakin ratkaisevaa, onko dekissä Sleightit vai heikommat Optit.
Lainaus
[09:36] <Saimu> ei deckin tarvii voittaa nopeasti
Lainaus käyttäjältä: jkk
it's adorable when Sami Häggkvist's opponents think they have a good matchup. Because it never, ever is.
HW
OM

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #26 : 10.09.17 - klo 17:11 »
Uutta myllyä kehiin spoilereiden myötä! Opt spoilattu reprintillä. Itse ainakin kokeilen ko. korttia Sleight of Handin tilalla 4-offina ihan jo siitä syystä, että instant speed on aika pirun hieno asia! Mietteitä muilta?

Mä uskoisin että dekki haluaa pelaa jonkinlaista yhdistelmää noista kolmesta. Kuitenkin about 16 1cmc cäntrippiä nostaa pakan consistenssia ylöspäin ja pystyy pelaamaan paremmin discardien läpi.

Oon nyt leikkinyt 4x serum, 3x sleight ja 3x opt, hyvin on toistaiseksi toiminut. En pelaa settiä jokaista sillä tilaa kaikelle ei tuntunut olevan.  Toi instattisuus tulee ilmi oikeastaan vaan remandin aukipitämisen kanssa (niinku nastaboi jo sanoikin), joten sen tuoma etu on hyvin pientä.

En ole vielä ollenkaan varma kuinka paljon noita cäntrippejä haluaa pelata, oma kutina sanoisi tuota mitä äsken kirjoitin, kenties vaihtoehtoisesti 3x visions ja 4x sleight sekä 2-3x opt. Uskon että tuo on enemmän personal preference kysymys.

Sidenotena vähensin siis ländien määrän 17, otin yhden scrollin sekä slaikan pois jotta sain noi optit mahtumaan. Suosittelen muillekkin 17 länderiä, tolla cäntrip määrällä manat kyllä löytyy.

Helinä millasta listaa oot peluuttanut? Kiinnostais nähdä! :)


Poissa TesTang

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #27 : 10.09.17 - klo 20:35 »
Remandin tai muiden sidekynärien auki pitäminen on sidetetyissä peleissä hyvinkin relevanttia. Hyvin usein on tullut vastaan tilanteita, joissa pitäisi samalla kaivaa ländiä ja pitää manoja auki kynäriin. Toki remandista nostaa paanun, mutta jos vastus ei pelaakkaan mitään ja ei nosta ländiä drawilla, jää helposti liikaa jälkeen. Splitti molempia cantrippejä kuulostaa mahdollisesti toimivalta ratkaisulta, mutta ei optista sleightin korvaajaksi ole, kun se vaan kaivaa paljon huonommin erityiseti ykkösvuorolla.
Nykymuotoisella stormilla cantripin vahvuus pyörimisvuorolla on huomattavasti vähemmän relevanttia kuin instant speed. Joko sillä kaivetaan tasan yhtä tiettyä korttia, jolloin molemmat on yhtä  hyviä tai cantrippejä ei kästätä lainkaan.

Poissa mtg_96

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #28 : 10.09.17 - klo 20:51 »
Toi tilanne on tapahtunut mulle yllättävän monta kertaa ja se mielessä pitäen opt löytää kyllä paikkansa dekistä. Settinä en usko mahtuvan mutta 2-3 tekee varmasti poikaa.

Oma kokemus on ollut että en juuri kästää cäntrippejä sillä vuorolla kun comboan. Gifts hakee kuitenkin kaikki tarvittavat palat+sen flashbackkaaminen viimeistään varmistaa voiton.

Poissa Kaitsu

Vs: UR Gifts Storm
« Vastaus #29 : 10.09.17 - klo 22:41 »
Tuossa TesTang/Simo mainitsi siitä kuinka pitäisi pitää sidepeleissä kynäreitä auki ja kaivaa lääniä. Oon itse rakentanut sideboardin niin, että sieltä löytyy 0 kpl kynäreitä, lähinnä asioita joilla kiertää vastustajan vihakortit. Mainissa pelaan 3 Remand.

Meikäläisen sideboard on siis:
3 Empty the Warrens
2 Shattering Spree
1 Echoing Truth
1 Repeal
1 Wipe Away
2 Pieces of the Puzzle
3 Lightning Bolt
2 Blood Moon

Tää on varmaan vähän metagame-spesifiä, mutta näkisin itse että counterit ovat suht huonoja. Pääasiassa omalla kokemuksella on haastavampaa yrittää voittaa resolvanneiden viha-permanenttien läpi (Cage, RiP, Eidolon of Rhetoric) kuin counterspellien läpi. Counterien noustessa myöhään ei paljoa naurata. Counterit tuntuvat lähinnä hyviltä sellaisia dekkejä vastaan, jotka tekevät vastaavia epäreiluja tai muuten vaan voimakkaita asioita. Hävisin itse Sensein viime osakilpailussa quarterit Grishoalbrandille, jota vastaan counterspellit ovat kohtuuhyviä, mutta hävisin silloinkin vain huonoihin nostoihin. Yleisempiä dekkejä vastaan tosin en ole pahemmin kaivannut countereita. Samaten pelasin GP Birminghamissa 11-4 :ään pelaten 0 kynäriä, häviöt kahdesti MonoW Hatebearsille, kerran Elffeille ja kerran Knightfallille. Kyseisiä dekkejä vastaan ei halua mielestäni mitään liutaa kynäreitä.

Jos teidän mielestänne asiat on toisin ja olen väärässä niin mielelläni kuulisin perustelut.