Poromagia

Kirjoittaja Aihe: "elämä"  (Luettu 4654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yeou

"elämä"
« : 23.10.15 - klo 22:03 »
tiivistettynä... nuoren ihmisen ihmettelyä vain. on ja ihmettelee. vailla määränpäätä.

en oikein tiedä mihin kirjoittaisin. jos menen eralle.nettiin, minut bännitään, koska admin, minä ja kaikki muut tietävät ettei se ole minun paikka olla. no... täällä olen sentään vielä varmaan siksi koska en ole sekoillut liikaa, ja korteista en halua päästä loppujen lopuksi eroon, vaikka TCG ei MTG olekaan. kortit ovat minulle... paljon. en osaa sanoa muuta kuin että tarvitsen niitä. ja niiden kautta tapaa uusia ihmisiä. turns out i get along if i take it easy.

päähän tulee tyhmiä ideoita kuten ennenkin... hetken ajattelin postata tänne kuvaa uusista pikkuhousuista päälläni. mutta tämä ei toimi niin. oikeastaan tyhmät ideat ovat lähinnä olleet tuota luokkaa... muuten pääni on ollut sumea koko päivän.

minä en tiedä ... mikä inspiroisi minua maanisesti. se on ihanaa, vaikka onkin hullua. nyt siitä on vain harmaa muistikuva.
sain tänään hienoja kortteja boostereista. sellaisia mitä en ole ennen saanutkaan. joo, vielä hienompia. tietysti kun hain paketin postista, mikä apean viikon kruunuksi tulikin nopeammin kuin odotin, minun oli pakko avata kaikki heti. pikku ray on taittunut koska joku pakkaaja, tai joku toinen on tyrinyt, tai kortti on vain jotenkin epähuomiossa vain liusunut paikoiltaan. se on naarmumintti nyt.

en pysty tiedostamaan tunteitani kuin ennen. niistä on tullut hyvin olemattomia.
mikään ei ole vikana. paitsi...
en tiedä mitä haluan tältä maailmalta. toisilta eläviltä olennoilta en voi vaatia mitään. olen jo hylännyt koko ajatuksen niin pitkälle että ei edes liikuta oma yksinäisyys juuri ollenkaan... ehkä joskus taas, mutta ainakaan nyt, ei.
en tiedä... mitä haluan itseltäni. sitä voi toki miettiä. ehkä mietinkin. mutta minua ei huvita ajatella sitä.
jos minulla oli joskus rikas mielikuvitus, niin nyt ei ainakaan ole inspiraatiota.
onko aika kokeilla jotain uutta?

nyt kun käyn koulussa... minulla on tekemistä. koulun jälkeen lepään ja harrastelen. sunnuntaina on liiga. ...
lauantaina... on jo alkanut tulemaan sellainen olo, "mitä minä teen?"
ehkä vain ostan sen oppikirjan kaupasta ja alan lukemaan. en tule toimeen kirjaston kirjojen kanssa, sen pitää olla minun. se vain lojuu ympäriinsä, kun se ei ole minun omaisuutta. kun se on minun omaisuutta, ei tarvitse huolehtia palauttamisesta. ja se lojuu ympäriinsä, mutta vähemmän kuin kirjaston kirja.

minun maanisuudenpuuskat vaikuttavat kovin satunnaisilta. joskus dynamiikan pintapuolinen lukaisu aiheutti sen. joskus se korttilaatikko. hm...
ah kyllä jos jokin minussa on tunnetta aiheuttanut tänään... vain elokuva jota katsoin. nämä 3d animaatiot aiheuttavat itkemistä/naurua. jonkinlaista outoa reaktiota. en ymmärrä.

tuleeko minusta vain joku harhailija...

anteeksi itsekeskeisyyteni.
en vain tiedä mihin kirjoittaa. ei sitä välttämättä tarvitse kirjoittaa. en keksi parempaakaan paikkaa. mikään ei vituta eikä tuo ihmeempää iloa.

toivoisin kuulevani toisten ihmisten ajatuksia tai kokemuksia jos on ollut tällaisessa tilanteessa. ehkä sitä. mutta ei välttämättä.
en vain tiedä. paikalleni en kuitenkaan tahdo jäädä. se ei ole minulle hyväksi, sen verran tunnen itseäni. eikä se ole vähän ajateltuna tervettäkään. kuka haluaisi olla lopun elämäänsä samassa sijainnissa? ja silti niin moni tekee niin. voisi kuvitella, että kaiken pitää olla siinä paikassa juuri näin, ja sitten joku tulee pilaamaan sen, menee asukkaalta hermot. niin kuin... no, en vedä sitä tähän mukaan, siitä varmaan puhuttu viime aikoina tarpeeksi.

loppujen lopuksi... tunnen itseäni vain sen verran että tiedän vain vähän mikä sopii minulle vähän paremmin suhteessa johonkin muuhun asiaan.

mitä tekemistä maailmassa on?

Poissa Apophis

Vs: "elämä"
« Vastaus #1 : 23.10.15 - klo 22:47 »
mitä tekemistä maailmassa on?

Egoistista hedonismia yhteiskunnan moraalisten normien puitteissa.

Poissa Mexx

Vs: "elämä"
« Vastaus #2 : 24.10.15 - klo 08:02 »
Tämä teksti on pitkälti vapaata ajatuksenjuoksua, täten ollen hankalasti luettava, mutta pitäen sisällään välittömän reaktion yeou:n postiin. Taustalla vaikuttavat Hamster of Doom ja Victory Ale, Englanti, Blackfriar Scotch Ale, Skotlanti ja muita alkoholipitoisia juomia, joten siirrän tässä vaiheessa vastuun lukijalle.

päähän tulee tyhmiä ideoita kuten ennenkin... hetken ajattelin postata tänne kuvaa uusista pikkuhousuista päälläni. mutta tämä ei toimi niin. oikeastaan tyhmät ideat ovat lähinnä olleet tuota luokkaa... muuten pääni on ollut sumea koko päivän.

No, tajusitkin että pikkupöksyt ovat no go. Tähän en osaa kommentoida enempää. Pään sumeus sen sijaan on ihan normaalia, tästä ei tule huolestua.

minä en tiedä ... mikä inspiroisi minua maanisesti. se on ihanaa, vaikka onkin hullua. nyt siitä on vain harmaa muistikuva.
sain tänään hienoja kortteja boostereista. sellaisia mitä en ole ennen saanutkaan. joo, vielä hienompia. tietysti kun hain paketin postista, mikä apean viikon kruunuksi tulikin nopeammin kuin odotin, minun oli pakko avata kaikki heti. pikku ray on taittunut koska joku pakkaaja, tai joku toinen on tyrinyt, tai kortti on vain jotenkin epähuomiossa vain liusunut paikoiltaan. se on naarmumintti nyt.

Tässä positiivinen aspekti on se, että nautit CGI kuvista kaiken sekaannuksen keskellä (tai oikeista maalauksista, jos tilasit wanhoja oikeita kortteja). Tällainen kyky ei ole mitenkään automaattinen, ja siitä kannattaa nauttia apeankin viikon jälkeen.

en pysty tiedostamaan tunteitani kuin ennen. niistä on tullut hyvin olemattomia.
mikään ei ole vikana. paitsi...
en tiedä mitä haluan tältä maailmalta. toisilta eläviltä olennoilta en voi vaatia mitään. olen jo hylännyt koko ajatuksen niin pitkälle että ei edes liikuta oma yksinäisyys juuri ollenkaan... ehkä joskus taas, mutta ainakaan nyt, ei.
en tiedä... mitä haluan itseltäni. sitä voi toki miettiä. ehkä mietinkin. mutta minua ei huvita ajatella sitä.
jos minulla oli joskus rikas mielikuvitus, niin nyt ei ainakaan ole inspiraatiota.
onko aika kokeilla jotain uutta?

Suosittelen taas keskittymään positiiviseen: negatiiviset tunteet eivät tunnu niin pahalta! Se että pystyt handlaamaan yksinäisyyyden, on hyvä saavutus, ei onnistu kaikilta (esim. hullu naapuri, joka on vissiin potkittu ulos jostain herätysliikkeestä ei handlaa tätä kovin hyvin). Mitä tulee mielikuvitukseen ja inspiraatioon, niin suosittelen pientä huijaamista: lainaa joltain muulta, sovella sitten mieleiseksi. Esim. lue joku kansalliseepos, kuten Rolandin laulu tai Nibelungin sormus, tai Tristan ja Isolde ja muokkaa mieleiseksesi. Voisimme mennä syvälle siihen, että ihminen tarvitsee pohjalle jo inspiraation alkaa soveltamaan näistä teoksista, mutta tarinat ovat oikeasti aika hyviä ja herättävät tunteita ja ajatuksia itsessään, mielestäni paremmin kuin monet modernit kaunokirjallisuuden tuotokset. Jos ei toimi, katso alun vastuuvapautuslause. (Nämä kirjat saa lainattua Helsingin yliopistosta, mutta voit ne ostaakin kun ilmeisesti lainaus ei toimi kohdallasi kovin hyvin)

minun maanisuudenpuuskat vaikuttavat kovin satunnaisilta. joskus dynamiikan pintapuolinen lukaisu aiheutti sen. joskus se korttilaatikko. hm...
ah kyllä jos jokin minussa on tunnetta aiheuttanut tänään... vain elokuva jota katsoin. nämä 3d animaatiot aiheuttavat itkemistä/naurua. jonkinlaista outoa reaktiota. en ymmärrä.

Elokuva on siitä mahtava taide/viihde -muoto, että se pitää sisällään todella laajasti elementtejä, joista nauttia. Heittelen ihan hatusta elokuvia, jotka vaan ovat mahtavia:

Quentin Tarantino, Kunniattomat Paskiaiset: täydellinen elokuva, ei ehkä "fiksu" tai "perimmäistä olemusta pohtiva", mutta täydellinen. Alun kohtaus ranskalaisella maitotilalla on vaan parasta koskaan, Christoph Waltz on vaan pro. Enemmänkin elokuva elokuvista, kuin elokuva ihmisistä, mutta parhautta in any case.

Lars von Trier, Antikristus ja Melancholia: eurooppalaisia taide-elokuvia, joissa on täydellinen musiikki. Suosittelen siksi, ettei elokuvista tarvitse tajuta mitään jotta ne olisivat nautittavia. Myös uusin elokuva, Nymph()maniac on katsomisen arvoinen.

Sergio Leone, spagettiwestern: täydellisyyttä, puhdasta täydellisyyttä. Harvassa elokuvassa se, ettei mitään tapahdu on näin kutkuttavaa. Katsominen on parempi tapa selvittää herran nerous kuin siitä lukeminen. + Ennio Morriconen ääniraidat ovat parhautta.

Stanley Kubrik, Tohtori Outolempi ja Kellopeliappelsiini, varauksella Eyes Wide Shut ja Space Odyssey 2001: Kiehtovia ja loistavia elokuvia, pikalisäys Barry Lyndon, hyvä pukudraama. Space Odyssey on tylsä, mutta jää aivoihin (vink: mielikuvituksen etsimiseen), Eyes Wide Shut on siitä mahtava, että Tompalle ollaan tehty täydellinen rooli, jossa mies saa olla pökkelö itsensä, ja tätä hyödynnetty kybällä.

mitä tekemistä maailmassa on?

Skippaan suoraan tähän, jouduin alkaa ajattelemaan ja kaikkea. Maailmassa on ihan perhanasti tekemistä, aloita soittamaan jotain instrumenttia, vaikka (tai eritoten) jos et omaa sävelkorvaa tai tajua musiikin teoriasta mitään. Suunnittele kliseinen ropekampanja. Lue Wittgensteinin tuotanto, koita tajuta siitä jotain ja ala opiskelemaan saksaa. Tai latinaa. Ye got the point, tekemistä on aina - ongelma on saada itsensä alkaa tekemään.



Karaô tû teko têrsos, kanô ois uis an dêvo.

Poissa Demppa

Vs: "elämä"
« Vastaus #3 : 24.10.15 - klo 09:24 »
Tää on vakavin postaus mitä oon koskaan näille boardeille pistänyt: suosittelisin sua kääntymään ammattilaisen puoleen joka pystyisi oikeesti auttamaan sua ratkaisemaan näitä asioita.
Nää partiksen keittiöpsykologit ovat viimeinen avun lähde tässä maassa.

Poissa syfilisx

Vs: "elämä"
« Vastaus #4 : 24.10.15 - klo 09:40 »
suosittelisin sua kääntymään ammattilaisen puoleen joka pystyisi oikeesti auttamaan sua ratkaisemaan näitä asioita.
Nää partiksen keittiöpsykologit ovat viimeinen avun lähde tässä maassa.
Täysin samaa mieltä viimosen lauseen kanssa. En tosin välttämättä ole samaa mieltä tästä foorumilla jo pitempään tapana olleesta "mene hoitoon"-tyyppisestä vastailusta Yeoun postauksiin. Voihan se olla tietysti niinkin, mutta varmaan tulee tästä internet-postailusta aika yksipuolinen kuva ihmisen voinnista, ku täällä ny monesti keskitytään kuitenkin siihen mikä on huonosti. Tietysti jos tuntuu, että mikään ei tunnu miltään ja masentaa, niin harkitse vaikka opiskelijaterveydenhuollon kautta avun hakemista.

Itse olen sivustaseuraajana mielissäni Yeoun elämän viimeaikaisesta kehityksestä. Pääsit kouluun ja muuttamaan omillesi, tää tekee varmasti hyvää sun hyvinvoinnilles, koska tuntui vähän, että niistä kotioloista ja pikkupaikkakunnan ahdistuksesta aiheutui monenlaista harmia.

Eikö taas toisaalta oo täysin luonnollista yksin uudessa kaupungissa olla vähän neuvoton, jos ei oo maailman paras tutustumaan uusiin ihmisiin? Luulen, että se on semmonen tunne johon tälläkin foorumilla opiskelujen alettua vieraalla paikkakunnalla pystyy monikin vähän ees samaistumaan.  Jatka harrastuksiasi, vaikka nyt sitten sitä liigaa ja tutustu siellä ihmisiin, mieti jos joku siellä ois semmonen kenen kaa vois pelata tai käydä kahvilla liigan ulkopuolellakin, elämä on paljon mukavampaa kun on kavereita.

Mielestäni elämän tarkoitus on tehdä työtä ja rakastaa, noin niiku pelkistetysti ja tehdä asioita mistä itse tykkää.

Poissa yeou

Vs: "elämä"
« Vastaus #5 : 24.10.15 - klo 11:10 »
Tämä teksti on pitkälti vapaata ajatuksenjuoksua, täten ollen hankalasti luettava, mutta pitäen sisällään välittömän reaktion yeou:n postiin.

sellaista se on vähän minullakin.
otin eilen vain 2 karhua. :)

Tää on vakavin postaus mitä oon koskaan näille boardeille pistänyt: suosittelisin sua kääntymään ammattilaisen puoleen joka pystyisi oikeesti auttamaan sua ratkaisemaan näitä asioita.
Nää partiksen keittiöpsykologit ovat viimeinen avun lähde tässä maassa.

jätän "ammattilaiset" niille jotka heitä oikeasti tarvitsevat (jotka ajattelevat vahingon tapahtumista puolella tai toisella. minua vahingon aiheuttaminen ei kiinnosta, siitä tulee vain paha mieli ennemmin tai myöhemmin).
syfilisx on oikeassa, olen neuvoton.


suosittelisin sua kääntymään ammattilaisen puoleen joka pystyisi oikeesti auttamaan sua ratkaisemaan näitä asioita.
Nää partiksen keittiöpsykologit ovat viimeinen avun lähde tässä maassa.
Täysin samaa mieltä viimosen lauseen kanssa. En tosin välttämättä ole samaa mieltä tästä foorumilla jo pitempään tapana olleesta "mene hoitoon"-tyyppisestä vastailusta Yeoun postauksiin. Voihan se olla tietysti niinkin, mutta varmaan tulee tästä internet-postailusta aika yksipuolinen kuva ihmisen voinnista, ku täällä ny monesti keskitytään kuitenkin siihen mikä on huonosti. Tietysti jos tuntuu, että mikään ei tunnu miltään ja masentaa, niin harkitse vaikka opiskelijaterveydenhuollon kautta avun hakemista.

Itse olen sivustaseuraajana mielissäni Yeoun elämän viimeaikaisesta kehityksestä. Pääsit kouluun ja muuttamaan omillesi, tää tekee varmasti hyvää sun hyvinvoinnilles, koska tuntui vähän, että niistä kotioloista ja pikkupaikkakunnan ahdistuksesta aiheutui monenlaista harmia.

Eikö taas toisaalta oo täysin luonnollista yksin uudessa kaupungissa olla vähän neuvoton, jos ei oo maailman paras tutustumaan uusiin ihmisiin? Luulen, että se on semmonen tunne johon tälläkin foorumilla opiskelujen alettua vieraalla paikkakunnalla pystyy monikin vähän ees samaistumaan.  Jatka harrastuksiasi, vaikka nyt sitten sitä liigaa ja tutustu siellä ihmisiin, mieti jos joku siellä ois semmonen kenen kaa vois pelata tai käydä kahvilla liigan ulkopuolellakin, elämä on paljon mukavampaa kun on kavereita.

Mielestäni elämän tarkoitus on tehdä työtä ja rakastaa, noin niiku pelkistetysti ja tehdä asioita mistä itse tykkää.

- kyllä, olen viimeinkin omassa rauhassani yksin. tämä on hyvä. huoneessaan voi olla alasti. keittiö on aina vapaa. se miten tulee toimeen riippuu itsestään. jääkaapista ei häviä asioita satunnaisesti! eikä ole ketään nalkuttamassa tekemättömyydestä. eiköhän jokainen tee niin kuin tahtoo. tykkään myös siitä että käyn koulussa. saa juoda alkoholia kun lystää. saa haista tupakalle kun lystää. hienointa tietysti se että en ota kumpaakaan melkein ollenkaan. mutta kotona pienestäkin vedettiin herneet nenään. ehkä vain pidän omasta vastuusta.
...
ymmärsit aika hyvin mitä kirjoitin.
« Viimeksi muokattu: 24.10.15 - klo 11:19 kirjoittanut yeou »

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: "elämä"
« Vastaus #6 : 28.10.15 - klo 22:46 »
Siitä se lähtee. Joskus kannattaa todellakin käydä puhumassa ns. ammattilaiselle. Vaikkei itsestäsi tuntuisi niin vakavalta tai että "viet ajan joltakulta oikeasti sitä tarvitsevalta". Mitä muuten tuumaisit siitä, että joku sanoisi sinulle, että "annappa imurisi pois, et ole sen väärti"?

Poissa yeou

Vs: "elämä"
« Vastaus #7 : 29.10.15 - klo 15:29 »
Mitä muuten tuumaisit siitä, että joku sanoisi sinulle, että "annappa imurisi pois, et ole sen väärti"?

en halua antaa imuriani pois :D

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: "elämä"
« Vastaus #8 : 29.10.15 - klo 18:25 »
Mutta antaisit imurin pois ilman sen suurempaa vastarintaa?

Poissa yeou

Vs: "elämä"
« Vastaus #9 : 29.10.15 - klo 19:07 »
en antaisi minun imuri
edit: imuria!

Poissa Wintersmith

  • Tampere
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • The Guilds of Ravnica Will Destroy Each Other
Vs: "elämä"
« Vastaus #10 : 30.10.15 - klo 23:03 »
Olet kuitenkin itse moninverroin arvokkaampi kuin imurisi. Miksi siis vähättelet itseäsi ja sitä mitä voit tai mitä sinun kannattaa tehdä oman hyvinvointisi eteen?

Poissa yeou

Vs: "elämä"
« Vastaus #11 : 31.10.15 - klo 11:12 »
jutella puhelimessa mukavan nuoren miehen kanssa perjantai-iltana humalassa :)

edit:
Anssille: EI
minusta ei tule mitään tätiä
« Viimeksi muokattu: 31.10.15 - klo 14:11 kirjoittanut yeou »