Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Korttiboksi hakusessa, hjälp!  (Luettu 6620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Prote

Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« : 03.12.15 - klo 04:29 »
Mietin tuossa, että nyt mätkyn uudelleen aloittamisen jälkeen lappuja alkaa kertymään ja en oikein pidä enää ajatuksesta säilöä lappuja tilaavieviin irtosivuilla täytettyihin mappeihin kuten aikoinaan tein. Tällä hetkellä säilöntälaatikkoina toimivat (ja kohta rikki olevat) Originsin prellulaatikot, mutta niistä alkaa loppua tila. Jotenkin ei houkuttele ostella gift-bokseja tai cube-laatikoita useilla kympeillä ja kortit sitten niissäkin ovat vähän miten sattuu.

Tarvisikin siis jostain löytää/ostaa/tilata esim. pahvista tehtyjä rivillisiä laatikoita, joihin kortit saisi seteittäin/väreittäin. En oikein tiedä mistä tuollaisia voisi löytää Suomesta ja googlekin antaa vain jotain jenkkiläisiä sivustoja. Ideoita, tietoa?

Haussa siis jotain alla olevan kuvan tyylistä, oli sitten 4, 5 tai 6 -rivinen:

Poissa Farseer

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #1 : 03.12.15 - klo 04:43 »
Ite ostin noita laatikoita Saksasta, olivat yksittäin aika kalliita (postituskulut varmaan, jotain 6€/kpl) eikä myyjällä enää näyttäisi olevan. Tulivat toki niin et ite joutui kasaamaan valmiista levyistä.

Itse olen yksittäisiä kortteja Fat Packien laatikoissa muuten enimmäkseen säilönyt, ovat sopivan jämäköitä. Törkeästi mainostan että omalta myyntilistalta just sopivasti löytyy moisia tyhjinä 2€/kpl kun koitan saada tilaa ja eurolla kipale (imo. heikompia mut eipä ole hinnalla pilattuja) Deck Builder's Toolkitin tyhjiä laatikoita.
http://mtgsuomi.fi/listat/Farseer/om/ - Partanetin paras valikoima boostereita, muuta produktia sekä irtokortteja! Esimerkiksi boksit: T2 87€ tai 85€ jos ostat kaksi boksia tai enemmän!

MtG Helsinki-ryhmä facebookissa[/url

Poissa Prote

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #2 : 03.12.15 - klo 05:37 »
Ite ostin noita laatikoita Saksasta, olivat yksittäin aika kalliita (postituskulut varmaan, jotain 6€/kpl) eikä myyjällä enää näyttäisi olevan. Tulivat toki niin et ite joutui kasaamaan valmiista levyistä.

Itse olen yksittäisiä kortteja Fat Packien laatikoissa muuten enimmäkseen säilönyt, ovat sopivan jämäköitä. Törkeästi mainostan että omalta myyntilistalta just sopivasti löytyy moisia tyhjinä 2€/kpl kun koitan saada tilaa ja eurolla kipale (imo. heikompia mut eipä ole hinnalla pilattuja) Deck Builder's Toolkitin tyhjiä laatikoita.

Oletinkin, että tuollaiset joutuisi itse kasaamaan. Pitkällä tähtäimellä tuollaisen hankkiminen kyllä kannattaa itse laatikon hintaankin suhteutettuna kalliilla postikuluilla.

Voin toki harkita ensihätään parin tuollaisen Fat Pack-laatikon hankkimista sinulta, kun olen tulossa draftaamaan ensi tiistaina. BfZ Fat Packin laatikko ländiboksina käytössä itsellä tällä hetkellä ja aika hyvän jämäkkä tosiaan.

Poissa Demppa

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #3 : 03.12.15 - klo 06:42 »

Poissa opadei

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #4 : 03.12.15 - klo 11:18 »
Tilattiin saksasta alkusyksystä tavaraa porukalla, niin tuli pienet postikulut.
Kun ei poroilta noita löytynyt, tilasin itelle muutaman. Oli aika edullisia. 5 riviset n.10e/kpl ja 1 riviset n.2e/kpl.
http://www.games-island.eu/

Poissa yeou

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #5 : 03.12.15 - klo 15:19 »
kyllä poron tai vastaavan pitäisi noita alkaa myymään ihan ei-kasattuina (hinta) askartelu on sen väärti
itse varmaan... hitto vie ostaisin ainakin 10 että menee mtg pkmn ja pkmn vanhat kortit
ihan hyvä niitä olis olla saatavilla.... no tietenkään ei itelle tullu mieleen askarrella :) tällä haavaa tulee olemaan pakko
tästä taas juontuu ajatuksii että itse alkaisin tekee niitä kaupan romusta ja sitten myisin pikkurahaan noh unohtakaas tuo

edit: niin ja suojatkin mihin laittaa. yks poksi suojille

Poissa Prote

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #6 : 03.12.15 - klo 15:29 »
https://www.fantasiapelit.com/index.php?main=ai&kat=single&mista=indeksi&etsittava=_156810

Löytyy muutamassa eri koossa, joista tuo on isoin.

Okei, jotenki en edes tajunnut katsoa edes fantsusta. Joskin niiden weppikauppa on 90-luvun paskaa, joten johtuu ehkä siitä ettei sitä halua edes vilkaista. Pitää varmaan sieltä tilata ja käydä hakemassa.

Tilattiin saksasta alkusyksystä tavaraa porukalla, niin tuli pienet postikulut.
Kun ei poroilta noita löytynyt, tilasin itelle muutaman. Oli aika edullisia. 5 riviset n.10e/kpl ja 1 riviset n.2e/kpl.
http://www.games-island.eu/

Suurinpiirtein siis sama hinta kuin fantsussa, toki jos kimppatilaus olisi pk-seudulla niin lähtisin mukaan.

Tänks kaikille vinkeistä!

Paikalla FailSafe

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #7 : 03.12.15 - klo 17:43 »
Wink wink: http://mtgsuomi.fi/keskustelu/index.php?topic=67921

Itse ainakin olen ollut kyseiseen rakennelmaan tyytyväinen.

Poissa malin

  • L1-tuomari / MtgSuomi Premium™
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • **
  • Taas Helsinginforssassa
Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #8 : 03.12.15 - klo 22:54 »
Mä oon jo vuosien ajan ostanu Fantasiapeleistä (ja aiemmin Safe Havenista) ajoittain näitä pahvisia laatikoita, yleensä aina isointa kokoa mitä löytyy (super shoebox tai viime kuussa triple shoebox). Hintana about 10e / laatikko (isoimmat koot) - kallista pahvia, mutta hintansa väärti.
En tilaa postitse vaan haen aina paikan päältä, mukana iiiiso muovi/kangaskassi jos ei ostosta kädessä halua kantaa. Jos liikkeen valikoimassa ei ole niin keskusvarastolta usein saa fantsun myymälä tilattua lisää.

Välillä myynnissä on lyhyempiä nelirivisiä (4000), yleensä isoimmat ovat pitkulaisemmat kolmeriviset (2400) ja myös kahden rivin malleja löytyy. Valikoima vaihtelee jatkuvasti saatavuuden mukaan, joten kannattaa hankkia kun niitä on ja useita :) Nettikaupassa nimellä "korttilaatikko (2400) tai korttilaatikko (1600), en tiedä kertooko numero vetoisuuden sliiveillä, toploadareilla vai ilman.

Ainakin Triple shoeboxin "korttirivit" ovat niin leveitä ja korkeita, että kortit mahtuvat niihin jopa toploadereissa. Tai Dragon shieldin kovat boksit sellaisenaan (Dragon Shield Gaming Box, 2,5e / boksi, joku 10 läpikuultavaa värivaihtoehtoa, mahtuu constructed-dekki ja sideboard + varasliivit + tokeneita + normaalikokoisia noppia. Kestää vaikka tippuisi lattialle)

Aiempiin verrattuna kannet ovat nykyään tosi syviä, joten pahinta mahdollista kämmiä - kansi kädessä ja laatikko lattialla väärinpäin - ei pääse tapahtumaan.
DCI Lvl 1 judge
Enpä keksinyt tähän mitään hyvää sanottavaa joten en sitten sano mitään.
Mutta sanonpas kuitenkin tän minkä kuulin: Hölmöydestä saimutetaan.

Poissa Rancid-

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #9 : 04.12.15 - klo 21:21 »
Ikealta löytyy kans jonkunlainen laatikosto. Tässä irtokorttien selailu ei onnistu yhtä näppärästi kuin pitkulaisemmassa laatikostossa, mutta onpahan halpa.

Bulkimman kamppeen pitkäaikaissäilöntään tämä on varsin toimivaksi todettu ratkaisu. Laatikot ovat 40 cm syviä ja kortteja mahtuu kolme riviä per laatikko. Erottimet joutuu tosin tähänkin askartelemaan omin kätösin, itse käytin pakkausteippiä ja kenkälaatikkopahvia.
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Härsilä

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #10 : 16.12.15 - klo 03:08 »
Tässä budjettiversioni, ns. ”pauperboksi”. 



Rakennuspohjana kenkälaatikko, jonka saa kaupasta tai katsomalla eteisen kaappiin. Rivien jakajina toimii hieman tukevampi paperi. Tätä varten on syytä poistaa ulko-oven ”ei mainoksia” -kyltti, Postinen kelpaa hyvin. Itse käytän veroilmoituksen täyttö-opasta jonka tukevuusominaisuudet ovat tavallista mainospaperia paremmat. Jos oikein haluaa hifistellä, niin voi käyttää myös aaltopahvia (saatavilla roskalavoista tai sukeltamalla syvemmälle eteisen kaappiin). Jos kenkälaatikon rivit eivät mene korteille tasan, voi hukkatilan täyttää landibokseilla ja paskoilla sleeveillä.

Arvostelu:
Rivit pysyvät kasassa ja boksi tekee tehtävänsä: makaa hyllyssä. Pläräys onnistuu hinta/laatusuhteeseen nähden hyvin ja oman tarpeeni tyydyttäen. Muuton yhteydessä en yllättyisi jos yksi tai kaksi korttia livahtaa väärään riviin, joten on syytä varautua asettamaan mädät omenat takaisin paikoilleen. Jos tarvitset lisää säilytystilaa, hanki isompi kenkälaatikko, tai nikkaroi useampi kappale.           Yleisarvosana 2,5/5   Hinta/laatusuhde 4,5/5

Hinta (2 kpl) ilman plussakorttia: 0e.

Poissa cyctahoh

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #11 : 16.12.15 - klo 19:59 »
Askarteluhenkisille löytyy myös tämmöinen DIY laatikko.



Vaikeustaso *
Maku *****

Poissa Wiszz

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #12 : 16.12.15 - klo 20:54 »
Oma versioni tässä juuri valmistumassa. Hieman terveellisemmällä linjalla, kuin edellinen postaus :). Laatikollinen Brunon mandariineja maksoi joku 2,5€. Itse laatikko erittäin tukevaa, kovaa puristettua pahvia tms. Fiilis melkein puumainen. Tuohon tuli samaa materiaalia oleva kansi, jota voi käyttää korttienkin kanssa eli laatikoita saapi pinottua päällekäin kätevästi jos tarvitsee enemmän kuin yhden. Kasausevääksi tuossa on mandariinia 2,3kg.


Poissa Etheraven

Vs: Korttiboksi hakusessa, hjälp!
« Vastaus #13 : 16.12.15 - klo 23:33 »
Itse tein parivuotta sitten korttiboksin Xtra-mehupurkista.
Ehdottomasti hyvä laatikko korteille mutta mehu itsessään ei ole juotavaa, varsinkaan light versiot, tästä johtuen en suosittele.