Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Once upon a time in Helsinki  (Luettu 2262 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rancid-

Once upon a time in Helsinki
« : 04.07.08 - klo 22:13 »
Kun samana viikonloppuna on PTQ ja GPT, olis tietenkin ihan fiksua rakentaa ja testata dekit molempiin turnauksiin hyvissä ajoin etukäteen, että on sitten mietittynä noin koko metagamea vastaan hyvät saidausstrategiat ja tiedossa kunkin matchupin avainkortit puolin ja toisin. No vitut. Keskiviikon Gatewayssa sain kouraan Mikko A:n blokkielementaalit ja Santerin Standard-Larkin. Pikainen testisessio (!) elementaaleilla Roopen Mestari Oksasen hieman epäortodoksia keijubuildia vastaan päättyi noin 1-538 ja päässä kuului KLIRR. Floresin artikkelista vähän QnT-teknologiaa kehiin ja pikainen korttien keräily paljasti, että maindeckistä ei edes jäisi mitään puuttumaan. Puhutaan siitä sideboardista sitten myöhemmin.


Koska osaan konkarin elkein hoitaa varsinkin pidempien reissujen matkajärjestelyt hyvissä ajoin kuosiin, tapahtui torstai-iltana ircissä jotain tämän näköistä:

22:53 < Rancid-> missähän perkeleessä sitä punkkaa jos vetää sekä gpt että ptq
23:00 < instiqma> Täällä.

Näin tapahtui. Schalinilla kuulemma olis tosin perjantaina jotkut treffit jonkun naisen kanssa (mutta mehän tiedämme, että erään toisenkin tuttavamme niin sanottu nainen on pelkkä taruolento; Tyler Durden, jos ymmärrätte viittauksen) jotka mies sittemmin failasi jotenkin ei-kovin-mystisesti. Meitähän tämä ei haittaa, sillä kukapa normaali viriili nuori mieshenkilö ei preferoisi MODO.. vers.. kolm.. voi vittu, en mä saa tätä lausetta edes kirjoitettua loppuun.


Kosminen totuus yritti ohjata meitä oikeaan suuntaan Modon draftijonojen ollessa nurin. Tai sitten se vaan vittuili päin naamaa. Tästä lannistumatta siirryimme testaamisen ihmeelliseen maailmaan, jossa Schalin keräili raivotilttiä molemmilla puolilla pikaisesti kasattua kilahdusvara-BR-toksudekkiä. Shadow Guildmage > keijut, thanks for playing. Tunginpa myös Trickbindit Reveillark.decin sideboardille, koska junassa olimme Roopen kanssa todenneet, ettei formaatissa käytännössä pelata mitään korttia, jota se ei jollain tavalla kusisi kintuille. Samalla reissulla myös rikottiin tuleva Extended, mutta ehkä palaamme siihen aiheeseen PT-raportissa. (Mä luin jostain kirjoittajaoppaasta, että kannattaa tehdä tämmöisiä epämääräisiä viittauksia tulevaan, se kuulemma saa lukijan odotukset heräämään.)


Iloinen seurueemme tajusi lopulta joskus kolmen-neljän välissä mennä nukkumaan, eli unta saatiin palloon puolikkaan käden sormilla laskettava määrä tunteja. Siivoan yleisön pyynnöstä matsikuvaukset ns. vittuun, koska ei ketään kiinnosta lukea viiden matsin vertaa miten Reveillark pieksee muut formaatin dekit ja foldaa keijuille. Pääsin siis välieriin, joissa tuli seitsemän kierroksen aikana ekaa kertaa keijut vastaan Schalinin pilotoimana, ja hävisin Trickbindeistä huolimatta. Onneksi Ville sentään voitti, ei millään pahalla Teemu Myllyselle ja vitu-Merfolkeille. Malinilla oli muuten dekissään Blood Moon, jonka nousematta jäämistä AEM harmitteli quarterinsa hävittyään. Ihan hyvää teknologiaa - jossain muussa formaatissa. Herra tuomari eli J. Autio oli myös osannut tehtävänsä deck checkatessaan Malinin. ::)


Jostain sieltä ID-rundeilta asti mun olo oli vaihdellut pahoinvoinnin, huimauksen ja vittumähaluunnukkumaan välillä. Siispä lähdimme Schalinin kotikonnuille metsästämään korjaussarjaa elämää kalliimpien pizzojen muodossa. Ei voi maksaa joku mikropitsan kokoinen känkky köyhillä täytteillä 8,50 euroa, saatana. No, draftijonot oli pystyssä joten ei muuta ku kavut kenoon ja paistit paskaks.


Ensimmäisen draftin saldona oli her-kul-li-nen monoR ballstothewall-aggro, jonka MVP:inä heiluivat sellaiset laitteet kuin Intimidator Initiate ja Ember Gale. No oli siinä vähän Burn Trailia ja Demigodiakin, mutta oikeasti triplana näyttäytynyt Mudbrawler Cohort oli tän dekin Se Juttu (tm). Saldona luonnollisesti voitto lukemin 2-0, 2-0, 2-1. Seuraavassa laajensimme horisonttia vihreän suuntaan ja saimmekin aikaan herkullisen turn4 Deus of Calamity, turn5 Runes kylkeen, ajo, ai et blokkaa, Barkshell Blessingillä 20 päähän laakijavainaa gg. Sit hävittiinkin pari gamea manaflood + vihun Trip Noose -konpoon kun se ajeli joillain vitun yksykkösillä paskafisuilla yli. Kerta kiellon päälle -draftidekki oli maukas UW. Formaatista jotain tietävät pystynevät edellisen lauseen kahdesta viimeisestä sanasta päättelemään, hävittiinkö sillä peliäkään.


Kaiken tämän herkuttelun jälkeen mulla ei vieläkään ollut minkään valtakunnan sideboardia näyttää blokkidekkiini. Olin raapinut kotoa kasaan ainoan Plumeveilini, Mind Shatterini ja jotain muita herkullisia yksittäiskappaleita. Kun Schalinin pinoista löytyi vielä vähän Biting Tetheriä ja muuta nannaa, alkoi pläni näyttää selvältä: dekkilistaan raapustettiin Malinin parhaiden oppien mukainen pelkkiä ykkösiä sisältävä sideboard-osasto. Taidan olla vähän retardi, mutta hei, better lucky than good, amirite? Roopekaan ei suostunut antamaan mun Puppeteer Cliqueta takaisin, että olisin edes sillä voinut nöyryytellä.


Seuraa oppitunti turnausraportin pelikuvausosion kirjoittamisesta. Kotitehtäväksi annetaan tiivistää kuvauksiin tarkoituksella jätetyt epäolennaiset asiat pois.


R1 - Aleksi Väänänen / Kithkin

Turn 1: Goldmeadow Stalwart
Turn 2: Knight of Meadowgrain
Turn 3: Wizened Cenn
Turn 4: Kinsbaile Borderguard
Turn 5: poisto mun Soweriin, gg.

Nice curve.

Turn 1: Goldmeadow Stalwart
Turn 2: Knight of Meadowgrain
Turn 3: Wizened Cenn

Nice curve.

0-1


R2 - Miika Kullberg / Merfolk

Game 1: Vastustajalla floodas.
Game 2: Vastustajalla kusi.

1-1


R3: Matti Kuisma / BRG läjä.dec

Game 1: Kuisma turttaa pelin pois täppäämällä manoja niin ettei saa pidettyä Colossustaan elossa mun tupla-Firespoutin läpi.

Game 2: Fulminator Mage ja kaks Incendiary Commandia hoitelee mun manat.

Game 3: Kuismalla kusee värit.

2-1


R4: Svante Rikberg / Elementals

Games 1-3: Svante nostaa paremmin ja on jatkuvasti vuoron edellä. Voitanpa silti kakkospelin Soweroimalla Cloudthresherin ja saamalla monored Firespoutilla blokkerit alta pois. Horde of Notions on muuten tosi vitun rasittava lappu.

2-2


Pitäis dropata, mutta koska mulla on kaiketi ylöspäinpairauksen voittaessani teoreettistakin teoreettisempi tsäänssi auttaa Valtteria, pelaan silti.


R5: Jori Hukka / Quick 'n' Toast

Game 1: Lifetotaleissa 1-2 alkaa topdeck-sota, jonka voitan saamalla tiskiin Finksin, johon tosin tulee ensin Austere Command (nice spot removal!) ja sitten Plumeveil. Pari vuoroa myöhemmin saan pelattua Mulldrifterin ja Jori menee temppuuni tapoutaten Broken Ambitionsiin täysillä. Respondataanpa Broken Ambitionsilla ykkösellä. Drifteri löytää Cloudthresherin ja se on sitten siinä.

Game 2-3: Käytännössä samat pelit kuin Svantea vastaan. Jossain kohtaa mun kädestä raiskataan Mind Shatterilla Oona, Mind Spring ja Cloudthresher. Kiitti.

2-3

Tällä välin muualla on tapahtunut kummia: Roope onnistuu tasuroimaan itsensä yhdeksänneksi pudoten saman pistemäärän pelaajien tiebreaker-lotossa kakkossijalta neljänneksi. Topkasi näyttää muuten hyvin samanlaiselta kuin GPT:ssä; herrat Myllynen, Wallden, Schalin ja Väänänen kiskovat viikonlopulta kaksi topkasipaikkaa. Valtteri tekee maailmankaikkeudelle palveluksen tiputtamalla Solovievin quartereissa ja jyrää samaan h-i-t-a-a-s-e-e-n   t-a-h-t-i-i-n myös Svanten ja Myllysen. Onneksi Valtteri sentään voitti, ei millään pahalla Teemu Myllyselle ja vitu-Kithkineille. Johanna hyräili noin koko ajan Tero Moilanen ja Onnenpotku -orkesterin kesähittiä Fränti ja Vahanen, jossa Jolon saaren sankarit kuulemma hyvin kestivät hammasta purren. Se, miksi pursi on kasvattanut hampaat, jäänee ikuiseksi salaisuudeksi.


Schalin yritti vielä houkutella kansaa luokseen draftille huonolla menestyksellä. Villen yksinäisyyden säälittävyys ei kuitenkaan pysty vetämään vertoja pääkaupunkiseudulta pois pääsemisen autuudelle. Saati sitten edellisen lauseen kieliopilliselle käsittämättömyydelle. Onnesta soikeina juttelemmekin tamperelaisharjojen sekä Roopen kesken koko paluumatkan miehekkäistä aiheista, kuten Magicista, ohjelmoinnista ja saksalaisesta 70-luvun aikuisviihteestä. Niin se vaan menee, että see you in Servin Mökki.


Pråps:

+ Valtteri "oli jo aikakin" Walldén (sait vielä pilkunkin e:n päälle! <3)
+ Schalin - tollaiseksi paistiksi yllättävän hyvä jätkä
+ Roope "Mestari" Oksanen - PTQ:n yhdeksäs sija on jo ihan hyvä suoritus!
+ Mäxäkin oli ihan siedettävä
+ AEM ja Blood Moon ftmfw


Schlürpzen:

- Soloviev, just for showin' up
- Autio, nice deck checking
- Myllynen, kaks finaalipaikkaa ja nolla voittoa samana viikonloppuna = nice going
- Myllynen, pelas kahtena päivänä putkeen valkoisia kavujASDFSDAF
- Se jätkä joka voitti meidän Deus.decin quartereissa >:(
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa jkk

  • L3-tuomari / Regional Coordinator
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • ***
  • EN VASTAA YKSITYISVIESTEIHIN
Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #1 : 04.07.08 - klo 22:53 »
Pojat...ei parta pahoille kasva.
Lainaus käyttäjältä: shazzle
Uskon että olen sinua kokeneempi "internetissä".
Lainaus käyttäjältä: yeou
miten tolla tyypillä on aina plussia postissaan? onko se joku julkkis?

Poissa Random Turtti

Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #2 : 04.07.08 - klo 22:56 »
En kyllä muista pelanneeni valkoisia kavuja GP-Trialissa...Tai sitten jossain käsittämättömässä paikassa on lorahtanut maitoa mutavaultin päälle enkä ole huomannut sitä.

Poissa Rancid-

Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #3 : 04.07.08 - klo 22:58 »
No sitten en tiedä kumpi on pahempi: valkoiset kavut vai siniset kalat ilman SYGGIÄ, CALAIN CUNINGASTA!
Lainaus
TES uses Ad Nauseam more often and ANT uses Past in Flames more frequently.

Poissa Teroin

Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #4 : 04.07.08 - klo 23:08 »
Kala ilman Syggiä on syggimätön kala.
23:35 <@Rancid-> lekahomo tarjoo muna pystyssä cursecalan foilista
23:35 < ilpo-> mulla on semmonen

23:10 <@teemuhy> surffaan muiden osaamisella

Poissa Der Golem

Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #5 : 04.07.08 - klo 23:17 »
Missä kohtaa se extended murtui? Onko minua huijattu?  :'(

Poissa Andros

Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #6 : 04.07.08 - klo 23:26 »
Ctrl-F "Roope" löysi kuusi osumaa, raportti on siis mitä mainioin.

Poissa Akspee

Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #7 : 05.07.08 - klo 00:28 »
Ctrl-F "Roope" löysi kuusi osumaa, raportti on siis mitä mainioin.

Miten sen nyt ottaa, hämmentävää on se et luin mielummin Markun sanailua alussa kun ite turnausraporttia :)
H/W - http://vaihdetaan.kapsi.fi/forums/index.php?topic=27734.0


"Tilaan urheilulehteä joten eiköhän se kerro, että tiedän todellakin mistä puhun."

Poissa Laava

Vs: Once upon a time in Helsinki
« Vastaus #8 : 05.07.08 - klo 13:56 »
Ihan liikaa keskitytty johonkin turhiin peliliikkeisiin. Jos uskoisin karmaan, antaisin miinusta!
DCI Level 1 Judge


Ufojen kosminen viesti