Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Puska Jussin kanssa  (Luettu 3356 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koumo

Ongelmia Puska Jussin kanssa
« : 18.01.07 - klo 20:11 »
3.1.2007: Sovimme seuraavanlaiset kaupat käyttäjän Puska Jussi kanssa:

Minun:
1x Lin Sivvi, Defiant Hero
2x Defiant Falcon
3x Ramosian Lieutenant
4x Task Force
VS Hänen:


Homma eteni tästä siten, että minä laitoin kortit parin päivän päästä postiin, eikä rahoja ole vieläkään näkynyt. Onneksi summa ei ollut kuin tuo 9€, joten mitään elämää suurempaa ei ole kyseessä. Olen lähettänyt kaverilla pari kolme privaatti viestiä kysellen rahojen perään, mutta en ole saanut vastausta.

Tässä samalla kun tätä kirjoitin, huomasin, että henkilö käytti samaa osoittetta kuin CK / Xantha / Retromance yms. (nimeä Juho Laihanen) joten ilmeisesti tämä Puska Jussi käyttäjätunnus olisi hyvä lisätä tuohon listaan huonoista käyttäjistä.

Ja ilmeisesti kun saman herran kanssa on ollut aikaisemminkin ongelmia, niin kiinnostaisi tietää, miten silloin on menetelty? Tunteeko joku mahdollisesti kyseisen kaverin tai jotain? Rikosilmoitusta en raaski tehdä 9€ tähden, mutta ei silti tee mieli semmoista summaa ihan kaivoonkaan heittää.

Poissa kolatatti

Vs: Ongelmia Puska Jussin kanssa
« Vastaus #1 : 19.01.07 - klo 09:14 »
Itse suosittelen odottamaan vielä jonkin aikaa ja jos rahoja tai yhteydenottoa ei vaikkapa parin viikon päästä kuulu niin koska nimi ja osoite on tiedossa niin kannattaahan se rikosilmoitus tehdä vaikka kyseessä olisikin vain pieni rahasumma. Ei se asia koskaan oikeuteen mene kuitenkaan niin se vaiva jonka joudut näkemään on se että marssit poliisilaitokselle ja ilmoitat poliisisedälle tai -tädille mitä on tapahtunut.

Luulen että jos näin teet niin päivystävä poliisi kaivaa puhelinnumeron esiin ja soittaa henkilölle ja ilmoittaa että kyseessä on petos, jolloin rahat tulevat hyvin nopeasti. Saapahan jannu ainakin vähän näpeilleen rumasta touhuilusta. Ei hän mitään siitä opi jos annat vain asian olla..
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Thaurwylth

  • Oulu
  • Vaihtopalaute:
    ( | | )
  • *
  • Vastaan yks.viesteihin vain sähköpostitse!
Vs: Ongelmia Puska Jussin kanssa
« Vastaus #2 : 19.01.07 - klo 10:49 »
Korttikauppaa tehdään yleensä aina ostajan vastuulla. Ainakaan itselleni ei tulisi mieleenkään lähettää kortteja ennen kuin rahat ovat kilisseet tililleni. Miksi menettelitte eri tavalla tässä tapauksessa? Ei sillä, että se tekisi kusetuksen yhtään hyväksyttävämmäksi, mutta tältäkin tapaukselta olisi vältytty, jos olisit vaatinut ostajalta rahoja ensin.

Poissa Koumo

Vs: Ongelmia Puska Jussin kanssa
« Vastaus #3 : 19.01.07 - klo 12:14 »
Korttikauppaa tehdään yleensä aina ostajan vastuulla. Ainakaan itselleni ei tulisi mieleenkään lähettää kortteja ennen kuin rahat ovat kilisseet tililleni. Miksi menettelitte eri tavalla tässä tapauksessa? Ei sillä, että se tekisi kusetuksen yhtään hyväksyttävämmäksi, mutta tältäkin tapaukselta olisi vältytty, jos olisit vaatinut ostajalta rahoja ensin.

Yleensä menettelnkin noin. Tällä kertaa odottelin kuitenkin samaan aikaan rahoja parista muustakin kaupasta, joiden kokonaisarvo oli jotain 80-100€. Kun katsoin tiliäni, huomasin, että kaikista muista korteista on maksut jo tullut, joten ajattelin, että pistänpä kaikki kortit kerralla postiin. Siinä vaiheessa olin melko varma, että kyllä se 9 euroakin sieltä tulee kun kerran suurempiakin summia oli maksettu. Logiikkani oli tässä tapauksessa erittäin huono :D
Ja muutenkin on se kiva luottaa ihmisiin, ja olen täällä parisen vuotta ostellut, myynyt ja vaihdellut kortteja, eikä kertaakan ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Tästä syystä olin päässyt tuudittautumaan tunteeseen, ettei niitä ole olemassakaan, tai jos on, niin ei niitä minun kohdalleni satu. Noh, tulipahan tästäkin jotain opittua.

Taidan noudattaa tuota Kolatatin neuvoa. Kai sitä pitää rikosilmoitustehdä jos ei rahoja kuulu, kun se käsittääkseni on vielä melko yksinkertaista.

Poissa kolatatti

Vs: Ongelmia Puska Jussin kanssa
« Vastaus #4 : 19.01.07 - klo 12:35 »
Siinä samassahan voit huomauttaa että kyse saattaa olla henkilöstä joka on ennenkin toiminut muiden kauppatovereidensa kanssa epärehellisesti.
EHLO you say? I'm interested...

Poissa Puska Jussi

Vs: Ongelmia Puska Jussin kanssa
« Vastaus #5 : 22.01.07 - klo 19:40 »
Olin ollut loma matkalla enkä ollut pääsyt vastaamaan lähettämiisi viesteihin. Luulin että olin maksanut ne kortit mutta huomasin erehtyneeni ja pistän rahat sulle heti huomenna. Olen erittäin pahoillani tapahtuneesta.

P.S. Ja minä siis en ole CK (Kiviluoma). Olen ollut itse täällä foorumeilla jo jonkin aikaa ennen hänen ongelmiensa syntymistä, välillä tosin eri käyttäjätunnuksella. Tunnen kyllä hänet, ja joskus tyhmyyksissän autoin häntä vaihdoissa. Nykyään en enää sellaisia virheitä tee.

Poissa Koumo

Vs: Ongelmia Puska Jussin kanssa
« Vastaus #6 : 25.01.07 - klo 16:08 »
Jep, eli nyt näkyy rahat tilillä. Kaveri sanoi, että oli lomalla, mutta ennen kuin lähetin hänelle toisen viestin kysyen missä rahat olivat, hän oli juuri päivää aikaisemmin ollut foorumilla käymässä, joten ainakin silloin hän olisi voinut vastata ensimmäiseen viestiini... Mutta sainpahan ainakin rahani (vaikkakin aika ronskilla viiveellä) eli asia on minun puolestani loppuun käsitelty.