Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset  (Luettu 3983 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Dark Knight

Ja taas uutta tribaalipakkaa Merfolkien muodossa olisi tulossa parannettavaksi. Ensin ajattelin tehdä tästä kaksivärisen enchantmenttimerfolk-virityksen Rootwater Matriarchin ja Rootwater Shamanin ympärille, mutta päädyin sitten lopulta ihan vain yksiväriseen hyökkäyspakkaversioon. Jos teiltä löytyy joku hauska ehdotus enchantmenttiviritystä varten, niin voin ehkä muuntaa sen takaisin enchantmenttimuotoon, mutta toistaiseksi pysyn nyt tässä. Antakaapa neuvoja ihmiset. Ja taas muistutuksena, että Legacyn rajoitukset voimassa ja pakka on tarkoitettu hupipeleihin ei turnauksiin.


Monoblue Merfolk


Maat (22):
Island 19
Soldevi Excavations 3

Olennot (34):
Lord of Atlantis 4
Manta Riders 4
Merfolk Looter 4
Rootwater Hunter 4
Rootwater Thief 2
Seahunter 3
Seasinger 1
Tidal Courier 4
Tidal Warrior 4
Vodalian Illusionist 4

Muut kortit (4):
Lingering Mirage 4


Siinä tuo. Ehdotuksia?
« Viimeksi muokattu: 02.09.07 - klo 22:52 kirjoittanut Dark Knight »
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa vodel

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #1 : 06.08.07 - klo 13:41 »
Pois:

- Cloudpost 4

Näillä ei tee mitään ww-tyylisessä pieksussa, hidastavat vain.

- Svyelunite Priest 4
- Vodalian War Machine 3
- Whirlpool Warrior 2

2 ensimmäistä ovat sellaista rapaa, etteivät kelpaa muun lähes koko muun Fallenin kanssa edes sytykkeiksi (tuskin edes palavat, kun sinisiäkin perkuleet ovat), ja Whirpool on melko turha, koska nopeassa weeniessä ei kortteja yleensä paljon kädessä makaa.

- Sapphire Medallion 4

Mielummin 2 ja 3 rundilla pelaa miehen kuin tämän ja lategamessa on melko turha.

Tilalle:

+ 5 Island
+ 4 Manta Riders
+ 4 Riptide Pilferer
+ 4 Vodalian Illusionist (tai jotain bouncea esim. Æther Burst tms.)
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Dark Knight

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #2 : 07.08.07 - klo 20:57 »
Joo. Ihan hyviä ehdotuksia vodel. Vodalian Illusionist oli sinänsä huono ehdotus, koska olet ilmeisesti unohtanut, että Phasing ei triggeröi comes into play -eikä leaves play -ominaisuuksia. Harmi sinänsä. AEther Burstin tilalla pelaisin mieluummin jotain muuta bouncea. Olisiko Arctic Merfolk hyvä idea? Riptide Pilfereriä en jaksa laittaa pakkaan sen vuoksi, koska minulla ja kavereillani on huonoja peliteknisiä kokemuksia yhdestä ainoasta morph-äijästä (tai useammasta, mutta samanlaisesta) pakassa. Vaikkei sitä tarvitsisikaan pelata 2/2-ukkona, niin se jäisi häiritsemään minua ihan liikaa ja siksi jätän sen pois. Svyelunite Priest  -kortteja jätän kaksi varmuuden vuoksi suojelua varten (Lord of Atlantis). Eli seuraavat muutokset ovat nyt sitten tulossa:

Pois:
Cloudpost 4
Svyelunite Priest 2
Vodalian War Machine 3
Whirlpool Warrior 2
Sapphire Medallion 2

Sisään:
Island 5
Manta Riders 4
Arctic Merfolk 4
« Viimeksi muokattu: 07.08.07 - klo 20:59 kirjoittanut Dark Knight »
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Masa88

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #3 : 07.08.07 - klo 21:35 »
Ota Tidal Courierit, Arctic Merfolkit ja Seasingerit pakasta pois. Seasingerit vaihda vaikkapa Charismaan (saat enemmän aikaiseksi). Noiden muiden tilalle voisit laittaa vaikkapa jotain controllielementtiä pakkaan
« Viimeksi muokattu: 08.08.07 - klo 16:37 kirjoittanut Masa88 »
Deck lists and tournament results are like guns and killing people. The fact that you managed to kill somebody isn't proof that your gun is the best.

Poissa vodel

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #4 : 07.08.07 - klo 22:20 »
Lainaus
Vodalian Illusionist oli sinänsä huono ehdotus, koska olet ilmeisesti unohtanut, että Phasing ei triggeröi comes into play -eikä leaves play -ominaisuuksia.


Illusionistin tehtävä onkin pitää vastustajan lihat kurissa ja suojella omia miehiä. Se on huomattavasti parempi kuin Svyelunite Priest, koska samanhintaista ominaisuutta voi käyttää koska tahansa ja pakassa ei ole kuin 4 cip miestä eli tällä ei ole merkitystä. Arctic Merfolkit ovat todella syvältä, eli ne ainakin pois.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa Dark Knight

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #5 : 11.08.07 - klo 13:31 »
Sinulta taisi mennä pakan idea kokonaan ohi Masa88. Pakan on tarkoitus olla merfolk-pakka ja siksi ne vähätkin hyvät merfolktribaalikortit täytyy pitää pakassa (tämän vuoksi Vodalian War Machinen poisto ei ollut kiva juttu). Tidal Courier siis jää. Kyllä, Charisma on monta kertaa parempi kuin Seasinger, mutta vetoan taas äskeiseen toteamukseeni ja siksi en kyseistä "vaihtoa" nyt suorita. Lisäksi hyödyn Charismasta kunnolla vain Rootwater Hunterin kanssa ja kun en pysty sitä untäppäilemään, niin se on vähän huono homma. Hyvä on vodel. Voitit taas. Pistän Vodalian Illusionist -setin pakkaan ja poistan nuo Svyelunite Priestit ja Arctic Merfolkit. Hoksasin muuten ihan hyvän kortin pakkaan. Ohitin kokonaan Rootwater Thiefin, vaikka se olisi todella loistava kortti pakkaan. Noh, setti niitä sisään vaan.


Pois:
Arctic Merfolk 4
Sapphire Medallion 2
Svyelunite Priest 2

Sisään:
Rootwater Thief 4
Vodalian Illusionist 4
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa vodel

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #6 : 15.08.07 - klo 23:19 »
Lingering Mirage voisivat olla hyviä pakkaan, sillä auttavat mukavasti Lordeja ja Seasingereitä. Ne on voi myös cyclata jos toinen pelaakin sinistä tai yksi on jo pelissä. Niitä voisi harkita Rootwater Thiefien tilalle, sillä kyseinen kortti ei kovin erikoinen casualissa ole, ellei toinen pelaa jotain combopakkaa. Lisäksi ovat turhan mana-ahneita nopeaan ukkopakkaan.
Nopeat elävät, kuolleet eivät.

Poissa raastin

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #7 : 21.08.07 - klo 20:40 »
Pistän nyt tähän topikkiin, kun en omaa viitsi tehdä. Tässäpä oma merfolk viritykseni, joka pyrkii samalla olemaan pienimuotoinen control pakka. Pakka tarkoitettu hupipeleihin ja vähän on myös noita moninpelejä ajateltu. Varmasti ihmiset keksii parempiakin kortteja tähän, mutta tässä nyt mitä itelläni tuli mieleen:

3 Lonely Sandbar
18 Island

4 Lord of Atlantis
4 Rootwater Hunter
3 Merfolk Looter
3 Coral Fighters
3 Vodalian Illusionist
3 Seahunter
3 Ambassador Laquatus

4 Lingering Mirage
4 Charisma
4 Spy Network
4 Counterspell

Yht. 60
« Viimeksi muokattu: 22.08.07 - klo 16:59 kirjoittanut raastin »

Poissa Omnicun

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #8 : 21.08.07 - klo 22:33 »
Pistän nyt tähän topikkiin, kun en omaa viitsi tehdä. Tässäpä oma merfolk viritykseni, joka pyrkii samalla olemaan pienimuotoinen control pakka. Pakka tarkoitettu hupipeleihin ja vähän on myös noita moninpelejä ajateltu. Varmasti ihmiset keksii parempiakin kortteja tähän, mutta tässä nyt mitä itelläni tuli mieleen:

22 Islands

4 Lord of Atlantis
4 Rootwater Hunter
3 Merfolk Looter
3 Rootwater Commando
3 Vodalian Illusionist
3 Seahunter
3 Ambassador Laquatus

3 Lingering Mirage
4 Charisma
4 Spy Network
4 Counterspell

Yht. 60

Kuis ois Onslaughtin sininen cyclilandi? Suosittelisin kokeilemaan, sillä 1-droppeja ei näyttäisi olevan kuin Spy Networkin muodossa, joten voit laittaa läänin ekalla vuorolla täpissä, tai cyclata myöhemmin kun manaa on jo tarpeeksi, tai suoraan ekalla vuorolla, jos manaa löytyy jo käsikorteista riittämiin.

Näyttää ainakin näin listallla ihan yleispätevältä kokoonpanolta.  :)

Poissa raastin

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #9 : 22.08.07 - klo 16:57 »
^Lonely Sandbaria meinaat? Ihan hyvä noita olisi tuonne lisätä, niin saisi vähän nopeutta hommaan.

Poissa Dark Knight

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #10 : 28.08.07 - klo 10:59 »
Lingering Mirage voisivat olla hyviä pakkaan, sillä auttavat mukavasti Lordeja ja Seasingereitä. Ne on voi myös cyclata jos toinen pelaakin sinistä tai yksi on jo pelissä. Niitä voisi harkita Rootwater Thiefien tilalle, sillä kyseinen kortti ei kovin erikoinen casualissa ole, ellei toinen pelaa jotain combopakkaa. Lisäksi ovat turhan mana-ahneita nopeaan ukkopakkaan.


Lingering Image vaikuttaa hyvältä kortilta vodel. Ongelma on siinä, että se on enchantment. Jos pelaan pakassa vain muutamaa sellaista ja/tai artifaktia, niin ne tuhoutuvat ihan liian helposti (minulla on tarpeeksi kokemusta aiheesta). Jos pakassa haluaa pelata enchantmentteja ja/tai artifakteja, niin niitä kannattaa pelata useampaa kappaletta, jotta vastustajalla olisi hankalampaa valita kohteensa Disenchant-korteilleen. Silloin kannattaa pelata vain muutamaa artifaktia/enchantmenttia, jos ne eivät ole kovin tärkeitä (signetit) tai jos ne ovat kunnollisia voittokortteja (Doubling Season, Privileged Position) tai ne eivät pahemmin välitä, jos ne tuhotaan (Spirit Loop ja kaverit). Mielestäni Lingering Imagea ei voi laskea mihinkään noista kolmesta kategoriasta, joten jättäisin sen mielelläni pois ja pitäisin merfolkit.
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."

Poissa Omnicun

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #11 : 28.08.07 - klo 15:44 »
Lingering Image vaikuttaa hyvältä kortilta vodel. Ongelma on siinä, että se on enchantment. Jos pelaan pakassa vain muutamaa sellaista ja/tai artifaktia, niin ne tuhoutuvat ihan liian helposti (minulla on tarpeeksi kokemusta aiheesta). Jos pakassa haluaa pelata enchantmentteja ja/tai artifakteja, niin niitä kannattaa pelata useampaa kappaletta, jotta vastustajalla olisi hankalampaa valita kohteensa Disenchant-korteilleen. Silloin kannattaa pelata vain muutamaa artifaktia/enchantmenttia, jos ne eivät ole kovin tärkeitä (signetit) tai jos ne ovat kunnollisia voittokortteja (Doubling Season, Privileged Position) tai ne eivät pahemmin välitä, jos ne tuhotaan (Spirit Loop ja kaverit). Mielestäni Lingering Imagea ei voi laskea mihinkään noista kolmesta kategoriasta, joten jättäisin sen mielelläni pois ja pitäisin merfolkit.


No hei tuskin vastustaja pitää kokoajan manoja auki enchantmentvihaan, joten yleensä LM ehtii vaikuttaa ainakin sen vuoron kun laitat peliin, jolloin Lord of Atlantiksen ollessa pöydässä efekti on seuraava:

"Creatures you control are unblockable."

Ei mitenkään kovin jörssi efekti kahdella manalla pakassa josta lähes 2/3 on kretuja. Eikä tässä vielä kaikki. Efekti kestää niin kauan kunnes vastustaja poistaa enchantmentin, tai siis jos poistaa. Ja jos poistaakin niin eiköhän se ole suunnilleen yhden suhde yhteen. Pelasit kahdella manalla kortin, jonka avulla iskit aika monta lämää läpi. Okei, menetit kortin ja kaksi manaa. Vastustaja menettää suunnilleen samat jos poistaa vehkeesi.
Ja onhan sillä se cyclingkin.

Kyllä minä ainakin suosittelisin pelaamaan Lingering Miragea. Testaa nyt ainakin.

(Edit: Hieman hienosäätöä)
« Viimeksi muokattu: 28.08.07 - klo 15:47 kirjoittanut Omnicun »

Poissa Dark Knight

Vs: Dark Knighting tribal-pakat osa 7. Merikansalaiset
« Vastaus #12 : 02.09.07 - klo 22:52 »
No joo. Onhan tuo totta Omnicum. Pistän setin Lingering Mirageja sitten sisään.

Pois:
Rootwater Thief 2
Seasinger 2

Sisään:
Lingering Mirage 4
Tässä vaihtolistani:
http://mtgsuomi.fi/listat/Dark%20Knight/hw/

"One man's trash is Dark Knight's treasure."