Poromagia

Kirjoittaja Aihe: Kertokaa mulle, te jotka osaatte!  (Luettu 4757 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nameless One

Kertokaa mulle, te jotka osaatte!
« : 07.02.05 - klo 10:27 »
Jos dekki on tämmönen:

4 Azusa,lost but seeking
2 Uyo,silent prophet
1 Battlefield scrounger

4 Summer bloom
2 Gush
3 Frantic search
4 Cunning wish
3 Moment`s peace
2 Heartbeat of spring
4 Horn of greed
2 Time warp
4 Akkutietoo
1 Upheaval
2 Krosan reclamation

8 Forest
14 Island

Eli kannattaisko tuonne pistää:
melokuja?
Deep analyseja?

Ja montako:
Time warppia?
Reclamaationia?
Heartbrattia?
Gushia?
Olentoa?

Kertokaa mulle te viisaat...

Poissa Juzam Djinn

Kertokaa mulle, te jotka osaatte!
« Vastaus #1 : 07.02.05 - klo 20:32 »
mjoo, no ainakin melokuja ja uyoja vois tonne pistää, saat lisää lappua ku hornit on pöydässä, ja saat ne landit pelattuakin aika nopeeta. time warpit maksaa aika paljon, en suosittele pelaamaan, mutta jos haluaa, niin siitä vain.

Nameless One

Jees
« Vastaus #2 : 08.02.05 - klo 08:04 »
Olen jälleen kanssasi samaa mieltä.
Montako kpl suosittelisit kumpaakin???

Poissa Juzam Djinn

Kertokaa mulle, te jotka osaatte!
« Vastaus #3 : 08.02.05 - klo 15:51 »
2 uyoa ja ehkä saman verran melokuja. scrouncereiden määrän voisi nostaa 3. tai sitten scrouncerit pois ja pari morphlingia tilalle, jos niihin on varaa. landia saat nopeasti, ja mopo hoitelee vihollisen neljässä vuorossa, ja hoitelee myös puolustuksen samalla.

Nameless One

joo
« Vastaus #4 : 08.02.05 - klo 16:13 »
Aivan niin.
Oikeassa taidat taas olla, mutta mopoihin ei mulla resurssit taida riittää :D
Miksi et kannata time warppia? onhan se mukavaa kun scroungerilla saa loputtomat vuorot,eikö?

Poissa Juzam Djinn

Kertokaa mulle, te jotka osaatte!
« Vastaus #5 : 08.02.05 - klo 16:18 »
periaatteessa näin on. no, voihan sitä pelata, loppujen lopuksi se 5 ei ole niin älytön cost, kun kuitenkin saat nopeaan tahtiin manaakin kentälle. mutta normaalissa pelissä time warpista ei hyödy kuin yhden kortin verran. voi pelata toki. jos resurssit eivät riitä mopoon, niin laita sitten3 scroungeria

Poissa oltrak

Kertokaa mulle, te jotka osaatte!
« Vastaus #6 : 09.02.05 - klo 00:48 »
Juu, katselin nyt vähän miten tuota Turbolandia pelataan, ja vähän vaikuttaa että vaikeuksia tulee olemaan tuon kanssa. Kun perusturbo saa kaikki kortit gravelle Oath of Druidin avulla (kun ainoa creature on Scrounger), niin loputtomat vuorot saa suhteellisen helposti. Tuossa ei Oathia kannata käyttää Azusan ja Uyon takia. Tietenkin voisi yrittää keksiä jotain kikkailua tyyliin Hermit Druid, Mana Severance, Paradigm Shift tai jotain. Mutta sitten pitäisi pistää aika paljolti pakkaa uusiksi.

Mutta jos unohtaa tuon loputtomat vuorot -meiningin niin voihan tästä rakennella vaikka mitä, riippuen vähän mitä haluaa.

Tässä yksi turnausraportti, jossa tuota turbomaata käytettiin:
http://www.wizards.com/default.asp?x=sideboard/gpno03/qf2

Nameless One

Jaahas
« Vastaus #7 : 09.02.05 - klo 09:13 »
En ole tuon oltrakin kanssa oikeinsamaa mieltä. Tämän dekinhän idea ei ole saada koko libruaria gravelle vuorolla 3-4 vaan pitkittää peliä ja nostaa paljon lappuja hornien ja kortinnoston avulla.
Jos Oltrak tutki oikein niin Zvi Mowshowitzin turbolandissa on peräti kolme time warppia, ideasi on ihan hyvä, eihän tämä toimi ihan niin hyvin kuin aito turboland, mutta kyllä tätmäkin näyttää toimivan.
Ainakin kaverit rupee valittaa kun alan kiskoa uusia vuoroja niin perkeleesti. Capsize sidessä auttaa palautellessa vastustajan permanentteja.
Kyllä muakin kieltämättä vituttais kun vuorolla 4-8 kaikki permanentit on kädessä ja et oo saamas uutta vuoroa itseasiassa koskaan :D  :D

Poissa Juzam Djinn

Kertokaa mulle, te jotka osaatte!
« Vastaus #8 : 09.02.05 - klo 09:16 »
tässä tuli mieleen, niin upheavalia voisi kanssa kokeilla. saat itse kaikki permanentit kuitenkin parissa vuorossa takaisin kentälle, mutta vihulla kestää montakin vuoroa.

Nameless One

Heh...
« Vastaus #9 : 09.02.05 - klo 12:23 »
Näin on, itseasiassa olin unohtanu 3 korttia (upheaval :D  :D  ja 2 Krosan reclamationia) kun kirjoitin lappulistaa koulussa :D
Että siinä se koko lista on...nyt

PS:kiitos juzamille kommenteista

Poissa oltrak

Re: Jaahas
« Vastaus #10 : 09.02.05 - klo 13:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Nameless One"
Tämän dekinhän idea ei ole saada koko libruaria gravelle vuorolla 3-4 vaan pitkittää peliä ja nostaa paljon lappuja hornien ja kortinnoston avulla.


Joo, mutta milläs ajattelit pitkittää peliä. OK, Upheavel toki hidastaa opponenttia, mutta eihän tuolla ole countereita, käteenpalautuksia, poistoja... Kolme Moment's Peacea kuullostaa aika vähältä jotain merkittävämpää ukkoryntäystä vastaan. Mutta jos toimii niin ei kai tässä sitten mitään. Casualhan on siitä hieno formaatti, että Durkwood Boarseillakin voi voittaa.

Yksi mahdollinen kaikki kortit hautuumaalle -combo on muuten Cephalid Illusionist ja Lightning Greaves.

Nameless One

Okei okei
« Vastaus #11 : 09.02.05 - klo 15:12 »
Näinhän asia on. Hidastuskortteja on liian vähän,ajattelin "hidastamisella" lähinnä sitä, että aloitan combotuksen vasta vuorolla 4-8. Mutta se siitä, ilmiselvästi on syytä muuttaa dekkiä o_O
Kaikki jotka kommentoivat: Kirjoittakaa korttilistoja, miten te toimisitte ja mitä laittaisitte sisään, jookos???
Kiitos jo etukäteen...